Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Programma/projectmanagement, lijnmanagement, consultancy

Programma/projectmanagement, lijnmanagement, consultancy

Werkervaring interimmanager

Periode Oktober 2010 tot heden
Functie Management Consultant bij Graphic Invention. Graphic Invention is een multimedia bedrijf gevestigd in de provincie Utrecht
Werkzaamheden
Management consultant voor directie en management. Advisering op het gebied van strategie, Operationeel/personeel en commercieel management.

Periode Januari 2015 tot 1 maart 2016
Bedrijf Pensioenfonds Horeca & Catering (PH&C)
Functie Manager Klantteam Werkgevers
Werkzaamheden

Verantwoordelijk voor de re organisatie en implementatie van nieuw Klantteam Werkgevers en digitalisering klantprocessen per januari 2015 als middel om de dienstverlening van Operations naar een nieuw en hoger serviceniveau te brengen. Focus op processen (Customer Journeys), klant en klantgerichtheid, segmentatie van klantgroepen en organisatie van de klantbenadering/communicatie met klantgroepen via klantportalen en CRM. Formuleren visie op de positionering van Klantteam Werkgevers binnen het bedrijf en welke veranderingen en activiteiten binnen het team en buiten het team nodig zijn om een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen van digitalisering van klant processen welke goed, goedkoop, gastvrij en efficiënt (Lean) zijn. Uitgangspunt hierbij digitaliseren tenzij. Het analyseren, vastleggen en bewaren van de samenhang tussen de eigen processen en verbanden leggen naar benodigde inhoud van releases van gebruikte systemen.

Hiërarchisch leiding geven 23 medewerkers met focus op persoonlijke ontwikkeling en ontwikkelbehoefte medewerkers in relatie tot de gestelde organisatiedoelen. Feedback geven op houding en gedrag, ruimte geven om te groeien en creëren van een veilige omgeving waarin medewerkers uitgenodigd worden hun kansen grijpen. Dit door aansturen op eigen verantwoordelijkheid en hiermee het maximale uit de medewerkers halen.
Gedurende 2015 hele beoordelingscyclus met medewerkers doorlopen met bijbehorende noodzakelijke dossieropbouw.

Periode januari 2013 tot februari 2014
Bedrijf Stichting Glaslokaal
Functie Adviseur/Secretaris
Werkzaamheden
De opdracht is een analyse van het huidige bedrijfsvoeringmodel van Stichting Glaslokaal op te stellen. Deze analyse dient om een strategische visie aangaande het toekomstige bedrijfsvoeringmodel van de Stichting Glaslokaal aan het Stichtingsbestuur te adviseren. Analyse en visie zijn medio april 2013 opgeleverd en door het Bestuur qua acties geaccordeerd en ben ik gevraagd hier verder vorm aan te geven d.m.v. opzet van de nieuwe organisatiestructuur en bijbehorende functieprofielen.
Daarnaast verantwoordelijk voor de dagelijkse administratieve organisatie en operationele aansturing van de stichting.
Stchting Glaslokaal heeft als doel het in eigendom verwerven en doen beheren, dan wel het in langdurige huur nemen, van een glasvezelinfrastructuur in de regio Den Haag ten behoeve van instellingen met een maatschappelijke doelstelling die daarnaast overwegend publiek gefinancierd zijn.

Periode november 2011 november 2012
Bedrijf Univ Regio +
Functie Consultant/projectleider
Werkzaamheden
Consultant verbonden aan het implementatie traject genaamd project Focus Processen
Focus Processen richtte zich op drie speerpunten:
Nieuwe Telefonie
Inrichting Adviescentrum en Verzekeringsbedrijf
Herinrichting massa Processen
Project dient een bijdrage te leveren aan de strategische doelstellingen van Univ Regio+.
De verandering/inrichting van organisatie, processen en functies dient zich maximaal te richten op klantbelang en het bieden en laten ervaren van klantwaarde.

Rol van consultant ter ondersteuning van de verschillende projectleiders op het gebied van inhoud, project en proces management. Delen van mijn praktijkervaring oa. op het gebied van verander, procesmanagement en projectmanagement en begeleiden organisatie binnen het gehele traject.
Opstellen beleid stukken op het gebied van inrichtingsgadvies Verzekeringsbedrijf, afsluiten verzekering op afstand, proceseigenaars schap en inbedden van klantmeerwaarde.
Facilitator workshops Operational Risk Management.
Projectleider verantwoordelijk voor het bouwen en implementeren van een Work Flow Management proces (WFM) als ondersteuning van de nieuwe processen. Dit in samenwerking met de softwareleverancier en door middel van de Agile methodiek.


Periode maart 2011 april 2011
Bedrijf ING Assuratiekantoren Nederland (IAN)
Functie Project Manager
Werkzaamheden
Projectmanager Zorgvuldig Beheer. Opdracht is te zorgen dat IAN als intermediair voldoet aan de WFT regels betreffende Zorgvuldig Advies (ZA) en Zorgvuldig beheer (ZB). Taken gedefinieerd als volgt.

„X Definiren wat zorgvuldig beheer is en betekend voor de manier van werken binnen IAN;
„X Het werkproces in stappen in Dias inrichten en onze methode van werken aanvullen met beheerstappen (Model Office);
„X Opstellen van een handboek met gebeurtenissen die aanleiding kunnen zijn om de passendheid bij de klant te gaan toetsen;
„X Klaarzetten van bestanden bestaande (pensioen)polissen om de passendheid toets uit te voeren;
„X Opstellen van een monitoring om de voortgang en kwaliteit van passendheid toets bij te houden en te sturen waar nodig;
„X Communicatie en uitrol in de regios zelf.

Tevens start gemaakt met de aanpak van de problematiek en te volgen proces van woekerpolissen in relatie tot de rol van het intermediair naar de eindklant toe.
Periode 19 Januari 2009 01 juli 2010
Bedrijf Syntrus ACHMEA OPF
Functie Project Manager en Programma Manager
Werkzaamheden
Projectmanager verantwoordelijk voor de migratie per 01-01-2010 van het pensioenfonds Schering Plough (SPPF) van Apeldoorn naar Tilburg.
Doelstelling zowel een migratie van de rechtenadministratie van het pensioen rechtenadministratiesysteem SAP naar het pensioen rechtenadministratiesysteem MAIA alsook het verplaatsen van alle relevante werkzaamheden naar Tilburg met behoud van de huidige vorm van dienstverlening. Deze migratie dient als Proof of Concept voor de de migratie van het pensioenfonds AKZO Nobel (APF). Succesvolle migratie SPPF per 01-01-2010
Tevens als Programma Manager a.i verantwoordelijk voor de opzet van een nieuwe procesketen + migratie van de rechtenadministratie van het fonds van de uitzendbranche StiPP. Dit gedurende de periode 1 augustus 2009 tot 1 januari 2010. Taakstelling was om voorbereidingen te treffen voor de migratie van het fonds naar pensioen rechtenadministratiesysteem MAIA per 01-01-2011

Periode 1 Januari 2008 1 december 2008
Bedrijf UVIT (fusie UNIVE/VGC)
Functie Project Manager
Werkzaamheden
Projectmanager verantwoordelijk voor realisatie en implementatie van een Straight Through Proces ten behoeve van het onderdeel Polis. Doel was het realiseren van een geautomatiseerd proces m.b.t. inschrijvingen en mutaties van zorgverzekeringen via de verschillende distributie kanalen zoals bv. internet. Succesvolle implementatie 1 september 2008
Projectmanager voor de realisatie en implementatie van het internet kanaal(Oracle Self Insurance) op 1 UVIT omgeving. Doel, migratie van de verschillende merken naar op 1 landschap. Succesvolle implementatie op 1 november 2008

Periode 11 April 2007 31 December 2007
Bedrijf VGZ Zorgverzekeraar Tilburg en Eindhoven
Functie Ondersteuning afd. Procesontwikkeling en Beheer
Werkzaamheden
Verbonden aan afdeling Procesontwikkeling en Beheer ter ondersteuning van de afdeling op het gebied van begeleiden van opmaak nieuwe processen en aanpassing bestaande processen.
Verbonden aan het project OSI(Oracle Self Insurance), met projectleiding voor het deel Impacts en Functionele inrichting.
Binnen dit project valt ook de realisatie van automatische verwerking van internet aanvragen via Oracle Self Insurance en mutaties middels het inrichten van de beoordeling- en acceptatieregels in Oracle Open Zorg.

Periode 13 April 2004 31 December 2006
Bedrijf Call Center RVS verzekeringen te Ede
Functie Interim Project Manager
Werkzaamheden
Vanuit InBox als interim projectmanager gedetacheerd bij Call Center RVS verzekeringen te Ede met oa. de volgende taken:

Projectleider Telecom wetgeving en Wet Bescherming Persoonsgegevens(WBP). Doel van beide was het uitzetten van de benodigde systeem en procedure aanpassingen. Dit alles binnen het kader van Compliance
Deelprojectleider van Project uitbellen op schuld. RVS breed project welke tot doel heeft het beperken van de uitstaande premieachterstand bij klanten en daarom behoud van de portefeuille. Deel project houdt in het organiseren en faciliteren van een Outbound Belproces gericht op het actief benaderen van klanten met premieachterstand.
Deel Projectleider binnen Project Knip. Project voorziet in het herverdelen van werkzaamheden en verantwoordelijkheden ten behoeve van een verhoging van de kwaliteit van dienstverlening van het Call Center in zijn geheel. Tevens ondersteuner Programmanagement Knip project, afgerond project 1 januari 2005
Projectleider voor vervolg op Knip project. Project heeft als doelstellingen het beschrijven van alle werkprocessen t.b.v. van een kennismanagement systeem, alsmede het verminderen van overdrachtsmomenten tussen het Call center en de BackOffice
Procesbegeleider voor bewaken en managen van de SLAs tussen het Callcenter en de verschillende BackOffices. Afgerond proces 1 december 2004
Projectleider ORM(Operational Risk Management) traject ten behoeve van het Call Center. Afgerond project 1 maart 2005
Projectleider opheffen binnen het Call Center RVS van de telefooncentrale, afgerond project 1 september 2004;
Projectleider voor implementatie Fraudeprotocol binnen het Callcenter
Projectleider BCP(Business Continuity Protocol) traject voor het Callcenter RVS in 2006
Projectleider WFD ten behoeve van het Call Center RVS
Ondersteuning geven op procedureel niveau in verschillende aandachtsgebieden aan het Call Center
Projectleider voor het opzetten en managen van een klachtloket voor leadsproblemen binnen RVS t.b.v. de Verkooporganisatie
Procesbegeleider voor de afdeling Formule en Informatiemanagement inzake veranderingsprocessen. Afgerond proces 1 juni 2005

Periode 1 Augustus 2002 1 Januari 2004
Bedrijf Zwitserleven te Amstelveen
Functie Teammanager Operations
Werkzaamheden
Teammanager Operations. Manager van een BackOffice team met 32 medewerkers. Primair verantwoordelijk voor mutaties op bestaande pensioen en lijfrente polissen, waarbij het terugdringen van werkvoorraden de primaire taak was. Succesvol een CRM systeem op deze afdeling gentroduceerd en gemplementeerd. Tevens belast met het voorbereiden van de afdeling op een samensmelting met de Front-Office.
Vanuit het MT als functioneel aandachtsgebied verzekeringsbeleid en kennismanagement. Verantwoordelijk voor de blauwdruk voor opzet kennismanagement binnen Zwitserleven.

Laatste Functies:
Projectlid Stroomlijnen Individueel Bedrijf. Projectleider van deelprojecten binnen dit project.
Project per 01-10-2003 door middel van definitieve samensmelting Front en Back office afgerond.

Per 01-10-2003 projectleider onderzoek Arbeidsongeschiktheid portefeuille van Zwitserleven.
Onderzoek afgerond half december met een portefeuille analyse en eindrapportage met conclusies en aanbevelingen aan directie Zwitserleven.

Periode 15 September 2000 1 Augustus 2002
Bedrijf De Goudse Levensverzekering te Gouda
Functie Unit Manager Sector Leven
Werkzaamheden
Manager van een Front-Office team met 8 relatiebeheerders, evenals twee BackOffice teams voor resp. Unit Linked verzekeringen en Pensioen Individueel. Belast met de dagelijkse leiding alsmede procesverbeteringen doorvoeren welke tot een succesvol afnemen van de werkvoorraad hebben geleid.
Projectmanager binnen de Business Unit Pensioen en Zorg voor IB 2001. Verantwoordelijk voor de procesbegeleiding van de externe communicatie alsmede de interne verwerking.

Per 01 november 2001 benoemt als teammanager regio Zuid binnen de Business Unit Leven en Inkomensverzekeringen. Dit als gevolg van de fusie met Tiel Utrecht.
Tevens aangesteld als projectmanager IB 2001 voor zowel de Leven portefeuille in Gouda alsmede in Utrecht.

Periode 21 april 1994 15 september 2000
Bedrijf Falcon Leven N.V. te Hoofddorp
Functie Medewerker afdeling Leven
Werkzaamheden
Verantwoordelijk voor het beoordelen en uitvoeren van mutaties op bestaande Levenpolissen.
Verantwoordelijk voor het geven van adviezen op verzekeringstechnisch gebied aan tussenpersonen en clinten.
Gedurende november 1994 medeverantwoordelijk voor het testen en implementeren van een nieuw financieel administratiesysteem voor Falcon Leven N.V.

Per 1 mei 1996 relatiebeheerder voor aangewezen tussenpersonen op het gebied van leven en pensioen zaken.

Per 1 mei 1997 benoemd tot teamleider van circa 18 medewerkers.
Gedurende 1997 medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het concept van zelfsturende teams en bijbehorende processen op de Afdeling Leven.
Per 1 september 1998 staffunctionaris Afdeling Leven
Werkzaamheden beleidsvoorbereidend zowel naar leiding Afdeling Leven als naar het Management Team van Falcon Leven. Organiseert zowel externe als interne opleidingstrajecten in het kader van kennismanagement.
Projectleider van de implementatie van een kennismanagement systeem.
Betrokken bij productontwikkeling. Opsteller haalbaarheidstudie naar en Direct Ingaande Lijfrente product o.b.v. Beleggingen als basis voor verder ontwikkeling van een dergelijk product.


Periode 20 december 1993 20 februari 1994
Bedrijf Westerzee Assurantin te Laren
Functie Allround Binnendienst medewerker Leven
Werkzaamheden
Mede opzetten van een Leven poot evenals pensioenadvies naar aanleiding van pensioenoverzichten.

Periode 1 November 1990 20 December 1993
Bedrijf Zwitserleven Individueel
Functie Actuarieel Medewerker afd. Wiskunde
Werkzaamheden
Het maken van berekeningen met de hand als met behulp van de rekencomputer. Het geven van adviezen, op basis van genoemde berekeningen over te ondernemen vervolgacties.
Medeopsteller van een actieplan voor de afdeling Wiskunde in het kader van een reorganisatie van Zwitserleven Individueel per 1 januari 1993.

Opleiding interimmanager

1976 1984 Havo diploma 1981
VWO diploma 1984
Vakkenpakket: Wiskunde, Economie 1, Duits, Engels, Nederlands, Geschiedenis en Aardrijkskunde.

1984 1990 Universiteit van Amsterdam, doctoraal studie Europese Studies.
Studiepakket: hoofdtaal: Engels, steuntaal: Duits, economische variant: I.E.B., economie van Europa I en II.
Stage bij de vakgroep Macro-economie.
Doctoraal scriptie: titel: The European Automobile Industry, the development of its competitiveness.
Doctoraal: 27 augustus 1990.

Andere opleidingen:

1991 cursus Leven A - diploma
1999 cursus Branche Leven - diploma
1997 de Baak, Management Centrum VNO-NCW Leergang Talent Ontwikkeling Programma
1999 cursus Projectmanagement, cursus van Fortis
Algemeen: ruime ervaring met werken volgens Prince2 projectmethodiek alsmede met Officeprogrammas(Word, Excel, PowerPoint)

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits in woord en geschrift.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :