Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager, Afdelingshoofd, Teamleider, Proces manager,

Interim Manager, Afdelingshoofd, Teamleider, Proces manager,

Werkervaring interimmanager

Werkervaring gespecificeerd

Periode : September 1997 - Heden
Opdrachtgever : Consultancy
Functie : Personal Coach / Trainer
Werkzaamheden : Coaching bij Loopbaan-, Outplacement en verandertrajecten. Geven van workshops op gebied van persoonlijke effectiviteit, gedrag en communicatie verbetering

Periode : Maart 2008 - September 2008
Opdrachtgever : Gemeente Zaanstad/Concernstaf te Zaandijk
Functie : Hoofd Informatie Beleid en Management
Werkzaamheden:
- Interim manager / Operationeel manager.
- Resourceplanning team Informatie Beleid en Management (8 FTE).
- Afhandelen en stroomlijnen automatisering en informatisering verzoeken vanuit de organisatie. Het aanscherpen van individuele I-dienstplannen ter voorbereiding op een concern breed informatieplan.
- Initiator en voorzitter van de Project Advisory Board. Tweewekelijks overleg t.b.v. automatisering en informatiseringplannen, positiebepaling, en het beoordelen plus de prioriteitstelling van verzoeken. Met als resultaat een concernbrede Master Planning voorzien van de juiste lopende en voorgenomen projecten, resourceplanning, en benodigde testcapaciteit.
- Verandermanagement op procesvorming informatisering en automatisering. Herinrichten regelmatig overlegstructuur Informatie Management binnen dienst en waar nodig over diensten heen. Met als resultaat verbeterde communicatie en besluitvorming.
- Procesbegeleiding naar nieuwe I-organisatie plus doorvoeren verbetertrajecten Informatie management, werkprocessen, projectmanagement (ZPM/Prince 2) en communicatie. Zowel binnen het team, de afdeling als concern breed.
- Houden van RGA en Functioneringsgesprekken. Tevens Persoonlijke en Team coachingsgesprekken gevoerd ter verbetering van de communicatie, persoonlijke effectiviteit, houding en gedrag.

Periode : December 2007 – Februari 2008
Opdrachtgever : Consultancy
Functie : Personal Coach/Trainer
Werkzaamheden:
- Personal Coach bij Loopbaan-, Outplacement- en Verandertrajecten.
- Trainer op gebied van persoonlijke effectiviteit, gedrag en communicatie verbetering.

Periode : September 2006 - November 2007
Opdrachtgever : Gemeente Apeldoorn/Samenleving te Apeldoorn
Functie : Hoofd Functioneel Applicatiebeheer
Werkzaamheden:
- Interim manager / Operationeel manager.
- Resourceplanning Applicatiebeheer (8 FTE) in Gws4all, Lla4all, Isa4all, Allegro en OpusD omgeving.
- Procesbegeleiding verbetertrajecten werkprocessen, projectmanagement en communicatie.
- Reduceren en voorkomen van arbeidsverzuim.

Periode : Februari 2006 – Augustus 2006
Opdrachtgever : Consultancy
Functie : Personal Coach/Trainer
Werkzaamheden:
- Personal Coach bij Loopbaan-, Outplacement- en Verandertrajecten.
- Trainer op gebied van persoonlijke effectiviteit, gedrag en communicatie verbetering.

Periode : Juli 2005 – Januari 2006
Opdrachtgever : Thuiszorg Ommen/Deventer
Functie : Project- en Procesbegeleider JGZ
Werkzaamheden:
- Procesbegeleider project ‘Implementatie informatiesysteem JGZ’
- Basis informatiesysteem (Mavim DIS) inrichten op JGZ afdeling ter voorbereiding HKZ certificering.

Periode : Mei 2004 - Juni 2005
Opdrachtgever : Consultancy
Functie : Personal Coach/Trainer
Werkzaamheden:
- Personal Coach bij Loopbaan-, Outplacement- en Verandertrajecten.
- Trainer op gebied van persoonlijke effectiviteit, gedrag en communicatie verbetering.

Periode : Februari 2003 – April 2004
Opdrachtgever : Gemeente Haarlem
Functie : Hoofd ICT Infrastructuur (Systeem en Netwerkbeheer)
Werkzaamheden:
- Operationeel manager.
- Verantwoordelijk voor de dagelijkse resourceplanning en operationele werkzaamheden Systeem en Netwerkbeheer (12 FTE).
- Herinrichten afdeling Systeem en Netwerkbeheer na reorganisatie.
- Doorvoeren verbetertrajecten ‘Incidentafhandeling’, ‘Wijzigingsbeheer’ en ‘Projectmatig werken’.
- Voeren van Selectie, Plaatsings-, Functionerings- en Beoordelingsgesprekken.
- Onderhouden van contacten met contractpartners.
- Veranderingstrajecten opzetten en begeleiden op gebied van communicatie en gedrag.
- Procesbegeleiding ITIL en Projectmatig werken.

Periode : November 2001 – Januari 2003
Werkzaamheden: Naast het geven van individuele begeleiding en workshops is deze periode benut voor het volgen van cursussen en intervisie.

Periode : Januari 2000 – Oktober 2001
Opdrachtgever: PCM Uitgevers/Faciliteiten Bedrijven te Amsterdam
Functie : Hoofd ICT Service en Support
Werkzaamheden :
- Operationeel manager.
- Verantwoordelijk voor de dagelijkse resourceplanning en operationele werkzaamheden Systeembeheer, Werkplekbeheer en Procesbegeleiders
(30 FTE).
- Invoeren nieuwe productie systemen (NT/W2000), e-mail systemen (MS Exchange), E-commerce systemen (Unix) en centrale back-up voorziening TSM.
- Adviseren en begeleiden bij opzetten Service Management modules; Probleembeheer, Contractbeheer en Service Level Agreements.
- Voeren van Selectie-, Functionerings- en Beoordelingsgesprekken.
- Onderhouden van contacten met contractpartners.
- Lid Change Advisory Board. (CAB)
- Veranderingsmanagement.
- Implementeren ploegendienstverzwaring i.v.m. weekendwerk en E-commerce.
- Begeleiden en uitvoeren integratie ICT afdelingen Amsterdam en Rotterdam.

Periode : Oktober 1997 – December 1999
Opdrachtgever: PCM Uitgevers/Faciliteiten Bedrijven te Amsterdam
Functie : Hoofd ICT Systeembeheer
Werkzaamheden :
- Operationeel manager.
- Verantwoordelijk voor de dagelijkse resourceplanning en operationele werkzaamheden Systeembeheer binnen heterogene - Novell, NT/W2000 en Unix – omgeving (12 FTE).
- Doorvoeren communicatieverbeteringen zowel intern als extern.
- Verhogen inzetbaarheid door persoonlijke begeleiding en POP’s.
- Herinvoeren functionering en beoordelingsgesprekken.
- Implementeren Service Management (ITIL) modules; Incidentbeheer, Configuratiebeheer en Wijzigingsbeheer en tevens lid Change Advisory Board. (CAB)
- Invoeren nieuwe werkmethodieken via ITSM en Prince 2 projectmanagement.
- Begeleiden reorganisatie ICT Amsterdam en implementeren nieuwe Functieprofielen en Functieschalen.


Periode : 1994 – 1997
Werkgever: Sysdeco Benelux/Atex Publishing Systems B.V. te Gouda
Functie : Account Manager
Werkzaamheden:
• Account en relatie management voor Benelux.
• Verantwoordelijk voor orderverwerking en samenwerking met financiële administratie.
• Verantwoordelijk voor contract afhandeling met klanten en leveranciers.
• Verkoopondersteuning t.b.v. verkooporganisatie Spanje/Portugal.


Periode : 1991 – 1994
Werkgever: Atex Publishing Systems B.V. te Gouda
Functie : Technical Manager
Werkzaamheden:
• Beleidsbepalend en eindverantwoordelijk voor de gehele technische organisatie tijdens de overgang van ‘proprietary’ systemen – zowel hard als software - naar ‘client-server’ (Unix) omgeving.
• Verantwoordelijk voor systeem keuze en contract afhandeling met klanten en leveranciers.
• Technische verkoopondersteuning t.b.v. verkoopafdeling Benelux.
• Aansturen en ondersteunen diverse agentschappen in Europa.
• Verantwoordelijk voor orderverwerking en samenwerking met financiële administratie.
• Lid Management Team


Periode : 1988 – 1991
Werkgever: Atex Publishing Systems B.V. te Gouda
Functie : Customer Support Manager
Werkzaamheden :
• Samenvoegen HW, SW en Appl. afdelingen tot één Customer Support groep (16 FTE).
• Coördinatie dagelijkse operationele werkzaamheden.
• Selectie en aanname beleid opstellen en uitvoeren.
• Invoeren van ‘Profit en Loss’ structuur per afdeling.
• Lid Management Team en Nederlandse vereniging voor Service Managers.


Periode : 1982 – 1988
Werkgever: Atex Publishing Systems B.V. te Gouda
Leverancier van ICT totaal oplossingen t.b.v. Dag - en Weekblad uitgeverijen.
Functie : Field Service Manager
Werkzaamheden :
• Initiëren en uitbreiden van Hardware Service afdeling voor Benelux (5 FTE).
• Coördinatie dagelijkse operationele werkzaamheden.
• Afsluiten en beheren hardware onderhoudscontracten.
• Verantwoordelijk voor speciale projecten zoals Internationale beurzen en supporttrajecten in het buitenland.


Periode : 1972 - 1982
Functie : Computer Service Engineer


Opleiding interimmanager

Opleidingen

Algemeen:
"Anthony Fokkerschool" MTS Elektronica 1968 - 1972

Specialistische/Vak inhoudelijke:
Computer Techniek 1972 - 1973
Div. Product trainingen 1972 - 1983

Management:
ISW Middle Management (avondstudie) 1982 - 1983
Positive Negotiations Program 1985
Managing After Sales Service 1986
Fundamentals of Finance and Accounting for
Non-Financial Managers 1989
Managing Excellence in the 1990's 1990
Nima Sales A 1996
Service Management ITIL Essentials 1998
Project Management Prince 2 2000
Beoordeling en Functioneringsgesprekken 2001
Teameffectiviteit 2003
Verzuimbegeleiding 2003
Mavim SIS 2005
Workshop Prince2 2008

Persoonlijke ontwikkeling en communicatieve vaardigheden:
NLP Practitioner 1998 NLP Master Practitioner 1999
Diverse specifieke workshops 2000 - 2005

Kennisgebieden
Generalistische kennis van bedrijfsprocessen, communicatieprocessen, informatiemanagement en beleid, automatiseringsprocessen (ITIL en Prince 2), systeemarchitecturen en front-, mid- en back-office structuren.
Zowel binnen de Profit, Non-Profit en Publieke sector


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Werkwijze
• Gedrag en resultaatgericht, analytisch, concreet, haalbaar, stimulerend en waar nodig confronterend.
• Coachend met oog voor personen, interacties, posities en afhankelijkheden.
• Met betrokkenen definiëren van probleemgebieden, het ontwikkelen van oplossingen en implementeren van oplossingen c.q. verandertrajecten.
• Optimaliseren en structureren van werkprocessen en communicatie.
• Gewend te opereren op verschillende niveaus, zowel binnen dynamische als politiek gevoelige organisaties (publieke sector, profit en non-profit).


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

Persoonlijkheid
Bij het vervullen van mijn opdrachten staan de ‘personen’ centraal. Vanuit een bewust ‘Zelf - management’, ontstaan de creatiefste en beste resultaten.

Vanaf 1997 Zelfstandig Ondernemer op het gebied van:
- Interim Management, Advies en Begeleiding (Coaching),
- Het organiseren en geven van workshops met betrekking tot bewustwording, communicatie en gedrag. Hierbij speelt ‘Zelf’- kennis en ‘Zelf’- management een belangrijke rol.

Consultancy
Advisering, (interim)managen, begeleiden, implementeren en coachen van individuele personen en organisaties bij:
- vraagstukken m.b.t. gedragsverandering, leidinggeven aan en/of functioneren van afdelingen, teams en personen.
- optimalisering en structurering van communicatie, afstemming en werkprocessen.
- ontwikkel-, bewustwordings- en veranderingstrajecten.
- vastgelopen situaties en conflicten (stress en burn-out).

Motivatie
Uit ervaring weet ik dat het doorbreken van vaste patronen die een belemmering vormen voor vooruitgang mijn specialiteit is. Door werknemers en organisaties naar zichzelf te laten kijken, en daardoor verbeteringen weten aan te brengen, is het mogelijk de vaardigheden en de prestaties te verbeteren. Zodat werknemers meer gemotiveerd zijn en plezier ervaren in hun werk. Het bereiken van deze voldoening bij mensen en organisaties is mijn ‘drive’.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :