Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel manager

Financieel manager

Werkervaring interimmanager

Vanaf 1 juni 1999 tot en met 28 februari 2007, Detaccount te Leiden, twee functies vervuld:

Jan 01- feb 07 Teamleider van de afdeling Financiële Dienstverlening (administratiekantoor). De afdeling is geheel door Sander opgezet en uitgebreid en voorziet momenteel ongeveer 150 ondernemers in het MKB in hun behoefte met betrekking tot de financiële administratie, de jaarrekeningen, fiscale begeleiding, advisering en eventueel in de salarisadministratie. Deze functie had twee kern activiteiten:

Intern: Sander’s taken bestonden uit het bewaken van de opzet van de afdeling, initiatief nemen tot het werven en behouden van de klanten alsmede het bedenken van de promotie en marketing activiteiten voor de andere afdelingen, het werven en selecteren van de medewerkers, het leiding geven aan de werknemers (4 FTE). Er werd verantwoording afgelegd aan de directeur van Detaccount met betrekking tot de begroting, speerpunten, afwijkingen, resultaat en doelstellingen van de afdeling.
Extern: Naast het contact leggen met potentiële klanten en het initiële gesprek met de potentiële klanten was Sander het aanspreekpunt voor de ondernemers inzake gerichte financieel economische informatie. Voor de ondernemers met personeel fungeerde hij tevens als het aanspreekpunt op het gebied van salaris- en personeelsvraagstukken. Daarnaast informeerde hij de ondernemer over veranderingen in de wetgeving en eventuele fiscale gevolgen daarvan.

Tijdens de opzet van de afdeling in 2001 werd er een tijdelijk parttime projectdetachering vervuld:

Mei 01- aug 01 Projectmanager voor Detaccount bij Stichting Dorp, Stad en Land in Rotterdam. De opdracht bestond het implementeren van software voor de registratie van de gewerkte uren van de werknemers van de Stichting. De werkzaamheden bestonden uit het inventariseren van de behoefte, de keuze voor de juiste software, de implementatie van de software, de aanpassingen in de Administratieve Organisatie en de instructie van de werknemers en de gebruikers van de software.

Voordat de functie van Teamleider werd vervuld, is Sander werkzaam geweest op de afdeling Detachering bij Detaccount. In die tijd zijn de volgende opdrachten met succes afgerond:

Mrt 00 - mrt 01 (begonnen als fulltime)
Figee BV (producent van havenkadekranen), Haarlem, als hoofd administratie. Hierbij was Sander volledig verantwoordelijk voor de financiële projectadministratie van Figee BV. Hij moest verantwoording afleggen aan de controller vanuit de holding in Amsterdam. De opdracht is beëindigd door de verandering van de functie binnen Detaccount BV.

Jun 99 - feb 00
Celexa REIM BV (beheermaatschappij van onroerend goed), Amsterdam, als financial controller Germany. De werkzaamheden bestonden uit het verwerken van de ontvangen rapportages uit Duitsland en het verwerken van de financiële mutaties van twee panden in Amsterdam. De gegevens werden aan de eigenaar van de panden in Zweden gerapporteerd. Verantwoording over de rapportage werd afgelegd aan de controller op het hoofdkantoor van Celexa REIM in Londen. Tevens bestonden de werkzaamheden uit het verwerken van de administratie van Celexa zelf. Hiervoor moest verantwoording worden gegeven aan hoofd financiën bij Celexa Amsterdam. In deze functie werd zowel mondeling als schriftelijk gecommuniceerd met Duitsland, Engeland als Zweden. De opdracht is geëindigd aan het einde van de ingehuurde periode.

Doordat de werkzaamheden binnen Figee BV na verloop van tijd niet meer een volledige werkweek in beslag namen, zijn er de detachering de volgende twee parttime opdrachten (beide één dag in de 2 weken) gestart.

Jul 00 - jun 02
Nederlandse Kraanbouw Maatschappij NKM BV, Hoofddorp, als hoofd administratie, volledig verantwoordelijk voor de financiële projectadministratie van NKM BV. Sander moest verantwoording afleggen aan de directeur van NKM als ook aan de controller op het hoofdkantoor in Frankrijk. Na het starten van de afdeling Financiële Dienstverlening is de opdracht over gegaan naar de afdeling. De opdracht is geëindigd door de aanname van eigen personeel door de klant.

Apr 00 – jan 02
Vastrecht Belastingadviseurs, Den Haag, als administrateur. Hierbij werd zowel de administratie van Vastrecht Belastingadviseurs als ook de administratie van de klanten van de Vastrecht Belastingadviseurs verricht. Sander onderhield de contacten met de klanten over de financiële administratie. Hij moest verantwoording afleggen aan de eigenaar van de Vastrecht Belastingadviseurs met betrekking tot de onderneming als ook de administratie van de klanten. Deze functie was een dag in de week. Na het starten van de afdeling Financiële Dienstverlening is de opdracht over gegaan naar de afdeling. De opdracht is geëindigd door de aanname van eigen personeel door de klant.

Overige werkgevers

1998-1999 Assistent-accountant bij Berk en De Klerk Accountants en Belastingconsulenten te Noordwijkerhout, met hoofdzakelijk klanten in de detailhandel en de agrarische sector. De werkzaamheden bestonden het voeren van de financiële administratie, het voorbereiden en opstellen van de jaarrekening (samenstelopdracht) en het doen van aangifte omzetbelasting.

1997-1998 Assistent-accountant bij Van Arkel Accountants te Leiden met hoofdzakelijk klanten in de detailhandel, dienstverleners en specialisten in vrije beroepen. De werkzaamheden bestonden het voeren van de financiële administratie, het voorbereiden en opstellen van de jaarrekening (samenstelopdracht), het doen van aangifte omzetbelasting en het voorbereiden van de aangifte inkomstenbelasting/vennootschapsbelasting.

1996-1997 Assistent-accountant bij BDO CampsObers te ‘s-Gravenhage met werkzaamheden voor non-profit organisaties als semi-overheid. Ook bedrijven uit het midden en kleinbedrijf behoorden tot het klantenbestand. De werkzaamheden bestonden het voeren van de financiële administratie, het voorbereiden en opstellen van de jaarrekening (samenstelopdracht) en het doen van aangifte omzetbelasting.

1996 Stage bij Price Waterhouse te Amsterdam met als werkzaamheden het opstellen van jaarrekeningen en publicatiestukken, het verzorgen van administraties en het aangegeven van buitenlandse tegoeden bij De Nederlandse Bank.


Opleiding interimmanager

2004-2005 Management Development, AGT Consultancy
1999-2002 HEAO Bedrijfseconomie, Haagse Hogeschool
2002-2002 Praktijkdiploma Loonadministratie
1997-1997 Moderne bedrijfsadministratie (MBA),
1994-1996 MEAO-Accountancy, Tinbergen College
1986-1991 Havo, Het Vlietland College

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sander heeft een sociaal ingestelde persoonlijkheid. Daarbij maken doorzettingsvermogen, flexibiliteit, collegialiteit en het vermogen zich aan te passen deel uit van zijn karakter. Loyaliteit, maar ook zelfstandigheid zijn kenmerken die hem typeren.

Sander heeft een typische hands-on mentaliteit. Eenmaal aan een opdracht begonnen zal hij zijn uiterste best doen om deze met een goed resultaat af te ronden. Zaken die onbekend zijn worden niet als probleem gezien maar als uitdagingen.

Het Management Development programma stelt Sander in staat om in zeer korte tijd relaties met collega’s op te bouwen en te herstellen. Tevens is hij zeer goed in staat om veranderingen binnen een afdeling door te voeren en te zorgen dat de veranderingen een zeer groot draagvlak binnen de afdeling heeft.

Talenkennis interimmanager

Taal Mondeling Schriftelijk
Nederlands Uitstekend Uitstekend
Engels Uitstekend Uitstekend
Duits Goed Redelijk


Overig

Automatiseringskennis:

Accountview, Exact, Unit4 Agresso (ADME), Cash, King, Lopac (salarisadministratie), Office pakket


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :