Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager of projectmanager ad interim

interim manager of projectmanager ad interim

Werkervaring interimmanager

Maart 2002 – heden Holding en werkmaatschappij B.V.’s, directeur-eigenaar
Werkzaam in opdrachten op gebied van Interim Management, Projectmanagement, Organisatie-Advies, coaching, trainingen commercieel denken en handelen.

Uitgevoerde opdrachten interim management en projectmanagement:
- Manager Vestiging Groningen a.i. (opzetten nieuwe vestiging) bij DAS Rechtsbijstand (februari – december 2008)
- Projectmanager Taskforce verbeteren productportefeuille (beleggingsproducten) ad interim bij het hoofdkantoor van AEGON NL (augustus 2006 – november 2007)
- Manager afdeling Bijzondere klachtafhandeling ad interim AEGON Bank (oktober 2005 – juni 2006 en april – september 2007)
- Unitmanager Rechtsbijstand ad interim ARAG Rechtsbijstand (februari – mei 2005)
- Manager Juridische Zaken ad interim Menzis, een zorgverzekeraar (september 2004 – mei 2005)
- Manager afdeling Klachten en Bezwaar ad interim Menzis Geové, een zorgverzekeraar (september – december 2004)
- Manager afdeling Personeels- en arbeidsvraagstukken ad interim Prismant, een advies- en onderzoeksorganisatie voor de gezondheidszorg, lid Managementteam (april – juni 2003)
- Manager afdeling Beleid, Besturing en Organisatie (BBO) ad interim Prismant, een advies- en onderzoeksorganisatie voor de gezondheidszorg, lid Managementteam (januari – mei 2003)
- Manager Processen en Systemen Rechtshulp ad interim LAR Rechtsbijstand, lid Managementteam (oktober – december 2002)
- Manager Rechtshulp ad interim LAR Rechtsbijstand, lid Managementteam (maart – september 2002)

Overige opdrachten:
 Geven acquisitietrainingen aan adviseurs en onderzoekers.
 Begeleiden intervisiebijeenkomsten ‘commerciële klantcontacten’ van adviseurs en onderzoekers.
 Coachen op gebied van effectiviteit in het werk en loopbaankeuzen.
 Beschrijven processen en procedures rechtshulp en incasso.


2001 - 2002: Senior consultant Strategic Advisory, NIB Capital Bank Corporate Finance
te Amsterdam. Werkzaamheden:
 Uitvoeren opdrachten. Inhoudelijk lag het accent op het onderzoeken van de strategische fit tussen mogelijk te fuseren ondernemingen, het identificeren van mogelijke overnamekandidaten en het ontwikkelen van een portfoliostrategie. De ondernemingen waren bedrijven in diverse sectoren, onder meer bouw, horeca, financiële en commerciële dienstverlening
 Acquireren opdrachten
 Analyseren huidige marktpositionering Strategic Advisory en voorstellen doen voor doelen en ontwikkeling marktpositionering 2001-2004
 Initiëren verbeteringen interne organisatie en processen Strategic Advisory
 Adviseren over marketingstrategie van de divisie Corporate Finance

1990 - 2001 : Management consultant, Twynstra Gudde Management Consultants te
Amersfoort. Werkzaamheden:
 Uitvoeren opdrachten. Als projectleider verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdrachten, zowel inhoudelijk als voor de beheersaspecten. Inhoudelijk lag het accent op het ondersteunen van (markt)strategische en portfolio-beslissingen, het vertalen van strategische keuzen naar consequenties voor de organisatie, het uitvoeren van portfolio-, marktpositie-, organisatie- en procesanalyses, het aangeven van verbeter- en ontwikkelpunten, het adviseren over klantgericht inrichten van organisaties en processen en het (begeleiden bij het) vormgeven van verbeter-, implementatie- en businessplannen. Opdrachtgevende organisaties behoorden voornamelijk tot het bedrijfsleven (financiële sector, bouw- en installatie sector, agrarische sector, adviesbureaus). Opdrachtgevers waren (leden van) de Raad van Commissarissen, bestuur, directie of directie van bedrijfsonderdelen
 Acquireren opdrachten, inclusief marktontwikkelingsactiviteiten
 Ontwikkelen businessplannen van adviesgroep en Twynstra Gudde als geheel
 Ontwikkelen methodieken voor aanpak en uitvoering van adviesopdrachten en analyses
 Vormgeven interne organisatie en processen adviesgroep
 Werven en selecteren van nieuwe medewerkers
 Ontwikkelen en implementeren strategisch (marketing)beleid, marketing strategie en business planning en ontwikkeling van Twynstra Gudde.

1987 - 1990 : Directie-assistente en juridisch medewerkster, Stichting International Institute of
Law and Information Technology te Den Haag. Werkzaamheden:
 Het dagelijks management van het Instituut, verantwoordelijk voor financiën (procuratie), personeel, productontwikkeling, kwaliteitszorg, PR en algemene en facilitaire zaken
 Voorbereiden strategie en doelen van het Instituut, opstellen subsidieaanvragen en rapporteren over voortgang
 Ontwikkelen van een methodiek voor het vaststellen en verbeteren van de mate van beveiliging van informatiesystemen
 Vormgeven en organiseren van marktontwikkelingsactiviteiten, zoals twee congressen
 Werven, selecteren en inwerken van nieuwe medewerkers.

Bestuursfuncties:
 Bestuurslid Stichting Nuts Ohra (2003 – 2006, waarvan 2005 en 2006 voorzitter bestuur)
 Bestuurslid Stichting Vocaal Talent Nederland (2000 - 2003)
 Mede-oprichter en voorzitter bestuur Stichting Aksent (1988 – 2007)


Opleiding interimmanager

Opleiding
 VWO 1981
 Doctoraal Nederlands Recht (bedrijfs-, sociaal-economisch recht), Rijksuniversiteit Utrecht 1987
 Basisopleiding Management Consultant, Vrije Universiteit Amsterdam 1993
 Advanced Executive Course Marketing Management of New Products, Rotterdam School of Management 1995
 Fundamentals of Bank Financial Management/Bank FIM Simulation, Belgian Bankers Academy 1997
 Branch performance, Belgian Bankers Academy 1998
 Merlijn Mediation: tegenpartij of conflictpartner, opleiding tot door het Nederlands Mediation Instituut erkend mediator, 2000
 NCD/Tias Masterclass Directeuren, 2003-2004

Selectie uit gevolgde cursussen:
De Kunst van Strategisch Management, Inzicht in Invloed, Projectmatig werken, Strategie en Bedrijfsinformatie, Service Process Reengineering, Onderhandelen, Marketing van Kennisintensieve Dienstverlening, Marketing voor het Vrije Beroep, Organisatiekunde, Veranderkunde, Filosofie voor Managers, de Management Toolbox, Coachend Interim Management.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kenmerkend voor mijn optreden en werkwijze zijn: positieve grondhouding; toekomstgericht; leren van het verleden; doorzetten; doelgericht maar flexibel in de wijze waarop het doel bereikt wordt; kan omgaan met onzekerheid, onduidelijkheid en chaos; respect voor en interesse in mensen; niet autoritair wel standvastig in genomen besluiten; probeer mensen mee te krijgen door overtuigen, luisteren en enthousiast maken; durf te beslissen; neem beslissingen op basis van een combinatie van rationele en logische overwegingen en intuïtie; gericht op hoofdlijnen met oog voor details; kan structuur aanbrengen in informatie, processen en denken; stuur op resultaten en kritische punten en termijnen om die te behalen; geef eigen verantwoordelijkheid aan medewerkers; houd van dynamiek, veranderen en het ontwikkelen van iets nieuws; kan onder (tijds)druk werken; heb oog voor context en omgeving van de opdracht; ben gevoelig voor sfeer en toegankelijk voor medewerkers; gewend aan planmatig en projectmatig werken; gewend om te gaan met mensen met verschillende opleidingsniveaus.

Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :