Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd administratie, (assistent) controller, financieel mana

Hoofd administratie, (assistent) controller, financieel mana

Werkervaring interimmanager

Februari - augustus 2009 Dyade Zuid-West Nederland te Bergen op Zoom
Administratiekantoor voor primair onderwijs
Functie van administrateur / contactpersoon.
Controle dagelijkse administratieve verwerking / aansturen administratief medewerker.
Opstellen balansdossiers.
Opstellen van jaarrekeningen.
Contact met klanten en accountant.
Software: Web financieel en Edukaat.

December 2007 – september 2008 Tradman Netherlands BV te Amstelveen
Trustkantoor (onderdeel TMF – groep)
Functie van accounting officer
Aansturing van de verwerking van (en gedeeltelijk zelf verwerken) van de dagelijkse administratie van verschillende internationale klanten.
Contact met klanten (Engelstalig).
Samenstellen balansdossiers.
Opstellen van jaarrekeningen.
Contact accountant, fiscaal adviseur.
Software: Exact


Maart - november 2007 Dyade Zuid-West Nederland te Bergen op Zoom
Administratiekantoor voor primair onderwijs
Controle balansdossiers en terugkoppeling van verbeterpunten.
Ontwikkelen van (reken)modellen voor balansdossiers.
Opstellen van jaarrekeningen.
Controleren van jaarrekeningen en terugkoppeling verbeterpunten.
Controle op kwartaalcijfers en terugkoppeling verbeterpunten.
Software: Optim software en MS Office


December 2006 – februari 2007 Scholengemeenschap Het Streek te Ede.
Middelbare school
Tijdelijk de positie van hoofd financiële zaken waargenomen.
Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken waaronder controle subsidiebeschikkingen crediteurenadministratie, leerlingenadministratie, budgetbewaking.
Contact met locatiebeheerders vestigingen.
Aansturen 1 medewerkster.
Software: Account View en MS Office


September 2005 – november 2006 Dyade Zuid-West Nederland te Bergen op Zoom
Administratiekantoor voor primair onderwijs
Samenstellen van balansdossiers
Opstellen jaarrekening
Updaten van procesbeschrijvingen afdeling financiële zaken
Software: Optim software en MS Office




April 2004 – augustus 2005 Cameron Informatie Technologie BV te Driebergen
Detacherings- en projectorganisatie voor embedded software en business intelligence consultants met 40 medewerkers
Functie: Financieel manager
Verantwoordelijk voor:
Complete boekhouding t/m perioderapportage
Ondersteuning directie met rapportages en analyses
Salarisadministratie
Contacten met accountant, bank en verzekeraar.
Opstellen van jaarrekening en balansdossier
Aangifte loon- en omzetbelasting
Software: Exact Globe 2000, Microsoft Excel, Word en Outlook.


Oktober 2003 - maart 2004 RAC Recreatie- en Industrieproducten te Nieuw-Vennep
Technische handels- en productieonderneming t.b.v. campings en jachthavens.
Functie: Administrateur
Verantwoordelijk voor:
De opstart van de boekhouding in het voor de onderneming nieuwe geïntegreerde Syntess - pakket.
Voortgang van de dagelijkse verwerking van financiële mutaties.
Uitvoering van de salarisadministratie.
Ondersteuning van de directeur bij alle financiële en commerciële aangelegenheden.
Software: Syntess en Microsoft Excel, Word en Outlook.


Februari 2003 - oktober 2003 Elektrotechnisch Bureau Verweij BV te Utrecht
Functie: Hoofd financiële administratie
Verantwoordelijk voor
De complete financiële administratie inclusief projectadministratie
Salarisverwerking.
Hierin leiding gegeven aan 3 medewerksters.
Lid management team.
Verzorging van diverse rapportages voor eigen MT en voor de holding.
Bewaken van projecten en het aanspreken van projectleiders op geconstateerde budgetafwijkingen.
Nauwe samenwerking met de directeur en holding – controller.
Software: Syntess (inclusief projectadministratie), MS-Office, Unit4 Salaris en PC-Delta Salarissen


Oktober 2002 - januari 2003 Tripticom BV te Rotterdam
Tripticom BV, een detacheerder in de sector telecom. Ondersteuning in opstartfase van nieuwe onderneming.
Hoofdtaak ondersteuning bij pakketselectie (financieel / project / salaris) en implementatie van deze systemen.
Voor de projectadministratie, urenregistratie, CRM en werving & selectie werd de software van Business Base gebruikt. Voor de financiële administratie werd een koppeling met Multivers voor Windows gebruikt.
Tevens gebruik gemaakt van MS-Office (Excel, Word etc.)


Maart 2002 - juli 2002 Well Design Associates BV te Utrecht
Een industrieel ontwerpbureau met 45 medewerkers in Nederland en ongeveer 25 bij de 2 buitenlandse dochterbedrijven.
Functie: Financieel manager
Verantwoordelijk voor:
Complete boekhouding
Leidinggevend aan 1 medewerkster
Belangrijkste opdracht was het op orde brengen en structureren van de financiële – en projectadministratie en het oplossen van het gebrek aan informatie voor het management.
Voeren van de salarisadministratie m.b.v. Lopac – software
Rapporteren aan algemeen directeur
In dit traject heb ik ervaring opgedaan met de gebruikte Maconomy – software (project en financieel).
Software: Maconomy, Lopac en Microsoft Office

Januari 2001 – februari 2002 Babbage Company BV te Utrecht
Hoofd financiële administratie
Babbage Company B.V. is een detacherings – en werving & selectiebureau voor marketing en communicatiepersoneel. Na de start medio 1999 vond er een snelle omzetgroei plaats. Per 1 januari 2001 vond ik daar een nieuwe uitdaging en ben daar in dienst getreden om de boekhouding; rapportage etc. te gaan opbouwen. Tot die tijd verrichtte een administratiekantoor de meest noodzakelijke werkzaamheden. Op bedrijfseconomische gronden is de functie in 2002 vervallen.
Verantwoordelijk voor:
Complete boekhouding t/m perioderapportage
Ondersteuning directie met rapportages en analyses
Ondersteuning van salarisadministratie
Coördinatie automatisering
Contacten met accountant, leasemaatschappij, en softwareleverancier
Opstellen van jaarrekeningen.

Software: Multivers voor Windows (financieel pakket van Unit4), Microsoft Excel, Word en Outlook.


Juni 1997- december 2000 Mecari Plastics BV te Raamsdonksveer
Financial controller/hoofd automatisering en lid management team
Mecari Plastics BV is een productiebedrijf van plastic verpakkingsmaterialen met 85 werknemers. Het bedrijf maakte deel uit van de Klerks-groep. Een onderneming met bedrijfsonderdelen in Nederland, België en USA en het hoofdkantoor in Noordwijkerhout.
Verantwoordelijk voor:
Maandrapportage
Jaarafsluiting
Opstellen budget i.s.m. commercieel directeur en operations manager
Ondersteuning directie en afdeling verkoop vanuit de financiële discipline d.m.v. opstellen van bedrijfseconomische analyses en calculaties.
Salarisadministratie
Communicatie met groepscontroller en inbreng in verbeteringstraject rapportagevormen van de groep.
Contacten met o.a. accountant, verzekering en softwareleverancier
Volledige automatisering
Financiële administratie inclusief koppeling met logistieke en productiesoftware opnieuw ingericht
(ERP-systeem) .
Managementrapportage kwalitatief verbeterd en uitgebreid.
Verbeteren administratieve procedures.
Direct leidinggevend aan 3 medewerkers.
Verantwoording verschuldigd aan algemeen directeur

Software
X-Logic voor logistiek en productie (Unix-pakket van X-International/Unit4)
X-Final (financieel pakket)
Microsoft Word, Excel, Outlook.



Oktober 1991-mei 1997 Adecco Personeelsdiensten BV / v.h. Ecco Uitzendburo BV te Vianen
Chief accounting/assistent controller op hoofdkantoor
Verantwoordelijk voor:
Juistheid en volledigheid financiële administratie
Het samenstellen van de maandrapportage t.b.v. financieel directeur, algemeen directeur en de Europese controller in Frankrijk.
Frequent contact met het hoofdkantoor in Frankrijk over financiële aangelegenheden (Engelstalig)
Selectietraject en implementatie van nieuwe financiële software.
Contacten met o.a. accountant (jaarrekening), verzekering en leverancier software.
• Gebruikte software:
1. FIS2000 (financieel pakket Consist)
2. Branchespecifieke software
3. Microsoft Word, Excel en Lotus 123.
• Direct leidinggevend aan 3 tot 4 personen
• Verantwoording verschuldigd aan financial controller en in later stadium aan financieel directeur.

Software
FIS2000 (financieel pakket Consist), branchespecifieke software en Microsoft Word,
Excel en Lotus 123.


Mei 1989-september 1991 Schutte + Co. Registeraccountants te Amstelveen
Assistent accountant

Werkzaamheden
Assisteren bij controles
Administratieve ondersteuning van bedrijven. .
Salarisverwerkingen.
Opstellen van jaarrekeningen.
Software
• Gewerkt met Exact; Lotus 123 en salarissoftware van Lopac.


Oktober 1984-april 1989 Mediacenter BV Diemen-Zuid
Assistent controller
Mediacenter BV is een administratiekantoor voor diverse grote Nederlandse reclamebureaus.
• Diverse uitvoerende werkzaamheden verricht.
• Gewerkt met branchespecifieke software, WP en Lotus123.


Opleiding interimmanager

Relevante opleidingen en cursussen

Gestart met “opfriscursussen” loonadministratie en belastingwetgeving
SPD (certificaten statistiek, economisch technische verschijnselen,
bedrijfseconomie II en bedrijfscalculatie)
MBA
M.E.A.O. administratief
HAVO
Diverse cursussen/workshops op gebied van automatisering en kredietbeheersing


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Jaarrekening, Balansdossier, Rapportages, salarissen

Talenkennis interimmanager

Moedertaal: Nederlands
Overige: Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :