Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

P&O consulent

P&O consulent

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

1998/

Hoofd personeel, organisatie, onderwijs en informatie bij de Stichting Rheumaverpleeghuis te Rotterdam. Ontwikkelen en implementeren van administratieve procedures op P&O gebied. Opzetten van Arbo-beleid en begeleiden en adviseren omtrent Arbo-instrumentaria. Terugdringen van het ziekteverzuim in samenwerking met Arbo-dienst. Ontwikkelen en implementeren van een netwerk voor circa vijftig werkplekken ten behoeve van de automatisering. Directieoverleg, samen met de algemeen directeur, met de leden van de ondernemingsraad. Lid van het managementteam. Adviseur van de Raad van Bestuur. In samenwerking met diverse disciplines (verpleging en verzorging, medisch/paramedische dienst en facilitaire dienst) op peil houden van het personeelsbestand, adviseren van diensthoofden hieromtrent. Ontwikkelen van methoden voor werving en selectie voor genoemde disciplines. Beleid ontwikkelen en implementeren van functionering en beoordelingsgesprekken voor alle medewerkers. Ontwikkelen van procedures ten behoeve van loopbaanontwikkeling en begeleiding. Ontwikkelen van nieuw beleid inzake Instroom Doorstroom (ID) banen en implementatie hiervan. Opnieuw initiëren van opleidingen binnen het verpleeghuis. Mede verantwoordelijk voor de begroting. Ontwikkelen en implementeren van HRM-beleid. Leidinggeven aan vijf medewerkers. Begeleiden, redigeren en implementeren van nieuwe functiewaardering. Oplossen van alle personele perikelen van circa 350 medewerkers, luisteren, aandacht geven, proberen te begrijpen en vooral oplossingen creëren. Kortom een leuke hectische baan.

1994/1998

Hoofd bijzonder beheer bij de stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (Nationale Hypotheek Garantie) te Zoetermeer. Verantwoordelijke voor alle intern en externe problemen van de afdeling. Leiding geven aan vier medewerkers. Verantwoordelijk voor kontakten met Bureau Krediet Registratie (BKR), Gemeentelijke Basis Administratie (GBA), kadaster, gemeenten en hypothecair financiers. Verder verantwoordelijke voor de administratieve opzet, ontwikkeling en implementatie van de afdeling, als ook voor het ontwikkelen en implementeren van beleid ten aanzien van gedwongen verkoop van woningen en het incassobeleid voortvloeiend hieruit. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de rechtspositie van de medewerkers van de stichting. Lid van de bezwarencommissie inzake toekenning uitkering verliezen, naar aanleiding van verkopen met deficit van gemeenten en financiers. Lid van het managementteam van de stichting.

1988/1994

Teamleider (vanaf 1992) van bureau gemeentegarantie van de gemeente Rotterdam. Verantwoordelijk voor het beheer en bewaking van circa 13.000 gemeentelijke borgstellingen met een gezamenlijke waarde van 1 ½ miljard gulden.
Toetsing van diverse normeringen ten behoeve van de koopsector binnen de gemeente. Verantwoordelijk voor beheer van wanbetaling en incasso administratie, begeleiden en coachen medewerkers hierin. Verantwoordelijk voor de gedwongen verkopen, ondershands en openbaar van woningen met een gemeentelijke borgstellingen. Begeleiden en coachen van medewerkers in het voeren van “slecht nieuws” gesprekken met betrokkenen naar aanleiding van deze verkopen. Mede ontwikkelen van beleid ten aanzien van armoedebestrijding binnen het volkshuisvestingsegment van de gemeente. Verantwoordelijke voor de arobprocedures met betrekking tot gemeentegarantie. Leiding geven aan zeven medewerkers van het bureau.

1988/1988

Intercedent bij Organisatiebureau Jura te Rotterdam. Onderzoek verrichten naar de kredietwaardigheid van bedrijven en particulieren, rapporteren en adviseren.

1987/1988

Controleren en voorlichten van medewerkers van de Stichting Haven Bedrijven (SHB) via de Regionaal Bedrijfsgeneeskundige Dienst (RBGD). Plegen van ziekenbezoek, voorlichten van medewerkers.

1986/1987

Medewerker personeelszaken bij de Dr. Pameier Stichting te Rotterdam. Ontwikkelen en implementeren van functiebeschrijvingen binnen de stichting. Ten behoeve van de stichting beschrijven en, laten, accorderen van de diverse functies binnen de stichting.

1980/1986

Verpleeghulp bij diverse psychogeriatrische verpleeghuizen, psychiatrische ziekenhuizen en consultatiebureaus binnen Rotterdam, een en ander was noodzakelijk voor de bekostiging van studie.

1979/1980

Militaire dienst

1978/1979

Verpleeghulp bij Humanitas, psychogeriatrisch verpleeghuis.





Bestuurlijke ervaring

Drie jaar lang lid geweest van de medezeggenschapsraad van een basisschool. Adviseren, onder andere voor Stichting Dunya, in het kader van arbeidsrechterlijke verhoudingen.


Opleiding interimmanager

Succesvol gevolgde opleidingen

1982 – 1986 HBO personeelswerk, Sociale Academie Rotterdam
1975 – 1977 Havo, Emmaus college te Rotterdam
1971 – 1975 Mavo, Lucia mavo te Rotterdam


Computerkennis

Windows, Microsoft office en dergelijke, alle voorkomende basale vaardigheden.


Gevolgde cursussen

Omgaan met publiek. Agressiehantering. Basis vaardigheden leidinggeven. Effectief leidinggeven. Woningfinanciering. Diverse cursussen mbt overgang oud naar nieuw BW. Hay management, methodisch ontwikkelen en implementeren functiebeschrijvingen. Flexwet. Diverse computercursussen, trainingen en dergelijke. Directeuren en OR, wetgeving inzake OR. Diverse cursussen op het gebied van ontwikkelen en redigeren van administratieve processen.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Luisteren, analyseren,overleggen, oplossen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :