Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Programma manager/ Interim manager ICT/Finance

Programma manager/ Interim manager ICT/Finance

Werkervaring interimmanager

Startend. Uitgebreide werkervaring bij ING op het gebied van lijn- en programma management op het gebied van ICT en Finance. Manager IT demand 5 jaar ervaring in internationale omgeving. Manager Management accounting 2 jaar. Programma/project management ervaring 5 jaar in internationale omgeving. Consultancy ervaring 6 jaar KPMG.
People- en taakgericht manager. Specialisatie: programma/projectmanagement.

INTERIM PROGRAMMA- EN CHANGE MANAGER

____________________________________________________________________

PROFIEL

Vincent is een ambitieus en gedreven persoon, die sterk vooruit kan denken. Strategie en visie zijn sterk ontwikkeld dit in combinatie met het vermogen zaken te implementeren. Hij is inhoudelijk breed ontwikkeld en pakt zaken snel op. Is gespecialiseerd in de aansturing van programma’s en projecten vanuit zowel een lijnmanagement als een programma management rol. De projectaanpak wordt gekenmerkt door een pragmatische benadering en een goede communicatie, waarbij de opdrachtgever zoveel mogelijk wordt ontlast. Heeft daarnaast uitgebreide kennis van Prince2 (projectmanagement) als MSP (programmamanagement). Inhoudelijk goed thuis op alle back office functies (met als specialisatie IT en Finance). Beschikt over een uitstekend organisatievermogen en vindt het een uitdaging structuur aan te brengen in een complexe, dynamische omgeving. Behoudt de helicopter view zonder de details uit het oog te verliezen. Als manager kan hij, afhankelijk van de situatie, zowel mens- als taakgericht leiding geven. Delegeert makkelijk en is besluitvaardig en flexibel.

Inzetbaar voor de volgende opdrachten:
• Type organisatie: middel tot groot, met als specialisatie financiële dienstverlening.
• Type opdrachten: programma/portfolio manager voor business- en ICT projecten, opzetten van professionele projectorganisatie, interim CIO/COO, support bij ontwikkelen en implementeren nieuwe IT organisatie/governance/applicatie strategie, interim manager change, ontwikkelen/verbeteren financieel rapportage systeem, optimaliseren back office organisatie.
____________________________________________________________________

WERKERVARING

Mid 2008-heden Programma Manager, financieel dienstverlener
• Verantwoordelijk voor de implementatie van projecten op het gebied van finance, IT, legal en compliance.
• Uitrol van een internationaal kosten reductie programma. Adviseren over organisatorische en proces verbeteringen, implementeren van een nieuwe kosten allocatie methode.
• Als gedelegeerd opdrachtgever verantwoordelijk voor de implementatie van een international compliance programma.
• Coördineren van verbeteringen in het MIS en Treasury systeem.
• Adviseren van de CFO/COO t.a.v. verbeteringen in de organisatie en services van de stafafdelingen.

Resultaten
• Meer grip op de project portfolio, betere prioriteitsstelling projecten.
• Transparante en kwalitatief betere dienstverlening stafafdelingen.
• Goedkopere (-/- 10%) services geleverd door de stafafdelingen.


2003 - 2008 Manager Information Management, financieel dienstverlener
• Program/Portfolio Manager voor projecten op operations gebied.
• Opzetten van de projectportfolio organisatie (capaciteitsinzet projecten, project governance, project planning, prioriteitsstelling)
• Ontwerpen en implementeren van een internationale IT organisatie en IT strategie in nauwe samenwerking met senior management en locale IT managers in US, Canada, UK, Europa, Azië and Australië.


• Opzetten en beheersen van de IT architectuur.
• Definiëren van de IT applicatie strategie gebaseerd op gemeenschappelijke processen.
• Verantwoordelijk voor informatie planning proces.
• Deelname aan stuurgroepen van gemiddeld 10 projecten.
• Direct report aan de CFO.
• Functioneel aansturen van de regionale information managers in US, Canada, UK, Europa, Azië and Australië.
• Direct leiding geven aan 25 medewerkers plus 15 externen.

Resultaten
• Een beheersbare project omgeving, waarbij projecten voor meer dan 80% binnen planning, budget en conform kwaliteitseisen zijn uitgevoerd.
• De organisatie geholpen door een beheersbare IT omgeving te creëren en door de business processen verder te optimaliseren.
• Internationaal diverse IT systemen geïmplementeerd en processen gestandaardiseerd (financieel, compliance en CRM).
• Een professioneel IT team gebouwd dat hoog gewaardeerd werd door de interne klanten (waardering 8,5 voor project management, 7,6 voor applicatie beheer).

2002 – 2003 Project Manager, financieel dienstverlener
• Ontwikkelen en implementeren van de Europese IT Application Strategy.
• Herstructureren van de financiële functie.
• Coördineren van de oprichting van een fonds.
• Direct report aan CFO.
• Deelname aan stuurgroep voor de implementatie van PeopleSoft in Europa.

2000 – 2002 Manager Planning & Control, financieel dienstverlener
• Verantwoordelijk voor de management rapportages aan de directie van de business unit en holding.
• Deelname aan diverse stuurgroepen (bijv. IT application strategie, cost management, quality management).
• Direct report aan global controller.
• Leiding geven aan een team van vier medewerkers.

1998 – 2000 Medewerker Planning & Control, financieel dienstverlener
• Verantwoordelijk als project manager voor de implementatie van Hyperion Enterprise voor drie business units en de holding.

1992 -1998 Senior Assistant/Team Manager, consultancy
• Financiële interim management posities voor diverse klanten.
• Opzetten van een nieuw systeem voor kostprijs berekening bij een non-profit organisatie.
• Adviseren over de verzelfstandiging van een non-profit organisatie.
• Beschrijven en verbeteren van processen bij diverse klanten.
• Uitvoeren van audits (uitgaven ontwikkelingssamenwerking).
• Mentorship van acht medewerkers.
• Leiden van een studiegroep operational auditing.



____________________________________________________________________

STUDIE

Universiteit: Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit Rotterdam
Periode: september 1986 – februari 1992
Vooropleiding: VWO
__________________________________________________________________________

CURSUSSEN

• Prince 2 Foundation & Practitioner
• M(anaging) S(uccesful) P(rograms) Foundation & Practitioner
• Leadership programma
• Managementopleidingen
• Project Management
• Cost Management
• Performance Management
• Managing for Value
• Real Estate Rekenkunde
• Real Estate Fiscaal
• Hyperion Application Administrator
• IT Strategy
• Engels
• Coaching

Opleiding interimmanager

Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit Rotterdam.
VWO.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategisch en visie in combinatie met execution.
Gedreven. People- en taakgericht leiderschap. Brengt structuur aan in dynamische omgeving. Aardt goed in complexe situaties/omgeving. Is organisatiesensitief.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: uitstekend
Engels: zeer goed
Duits: goed
Spaans en Engels: redelijk

Overig

Prince2 en MSP cursussen gevolgd

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :