Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Brandmanager / Productmanager

Brandmanager / Productmanager

Werkervaring interimmanager

maart 06–heden
Packaging Development Manager Grolsche Bierbrouwerij (interim)

Taken: Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en verbetering van verpakkingsconcepten en begeleiding van de technische aspecten van marketingpromoties.

Kennis: Kennis van technische aspecten van verpakkingsontwikkeling en de gevolgen voor het productie-/afvulproces.

Vaardigheden: Vaardig in het ontwikkelen en verbeteren van verpakkingen en het gehele verpakkingsproces dat bij marketingpromoties aan de orde komt.

Resultaten: Procedure opgesteld voor de ontwikkeling van marketingpromoties en New Product Development. Voltooiing van een nieuw krat cover. Diverse kleine en grote verbeteringsprojecten. Diverse verpakkingsconcepten ontwikkeld voor Marketing promoties.


juni 05–maart 06
Brandmanager Grolsch International (interim)

Taken: Verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten het merk Grolsch in diverse landen. Initiëren en implementeren van marketingoperaties. Opstellen van het marketingplan. Analyseren van verkoopresultaten.

Kennis: Kennis van A-merk biermarketing in zowel on-trade als off-trade. Kennis van ontwikkelingen en trends in de internationale drankenbranche. Marketingkennis op NIMA-B+ niveau.

Vaardigheden: Vaardig in analyseren van verkoopresultaten. Creatief op het gebied van promotionele concepten en het ontwikkelen van marketingacties.

Resultaten: Diverse promoties. Mede opstellen van marketingjaarplan Grolsch International voor een aantal landen.


juli 03 – jan. 05
Productmanager Uniq Nederland (voorheen Johma)

Taken: Verantwoordelijk voor de productgroep maaltijdsalades. Initiëren en implementeren van marketingoperaties en nieuwe productconcepten. Opstellen van het marketingbudget en commercieel jaarplan. Analyseren van verkoopresultaten.

Kennis: Kennis van A-merk marketing in de FMCG branche. Kennis van ontwikkelingen en trends in de foodbranche in zowel retail als foodservice. Marketingkennis op NIMA-B+ niveau.

Vaardigheden: Vaardig in analyseren van verkoopresultaten. Leidinggevende capaciteiten (leiding aan 1 junior productmanager en een stagiair). Creatief op het gebied van productconcepten en het ontwikkelen van marketingacties. Vaardig in vele disciplines van het productontwikkelingtraject.

Resultaten: Diverse productintroducties en nationale promoties.


jan. 99 – juni 03
Hoofd Product Management Campina Foodservice Oldenzaal

Taken: Aansturen van de afdeling product management (2 productmanagers). Analyseren van de verkoopresultaten. Initiëren en implementeren van marketingoperaties en nieuwe productconcepten. Opstellen van het marketingbudget, het commerciële jaarplan en het strategische meerjarenplan.

Kennis: Kennis van ontwikkelingen en trends in de foodbranche, voornamelijk de foodservice markt. Marketingkennis op NIMA B+ niveau. Kennis van business to business marketing. Kennis van opzetten CRM systeem.

Vaardigheden: Vaardig in analyseren van verkoopresultaten. Leidinggevende capaciteiten. Creatief op het gebied van productconcepten en het ontwikkelen van marketingacties. Vaardig in vele disciplines van het productontwikkelingtraject. Vaardig in het organiseren van vakbeurzen. Ervaring met inkoop van levensmiddelen voor de foodservicemarkt (outsourcing).

Resultaten: Diverse productintroducties. Verbeteren van de integratie tussen Marketing en Research & Development. Nieuwe collega opgeleid tot succesvol productmanager. Invoeren van een nieuwe huisstijl.


jan. 94 – dec. 98
Commercieel Technoloog, Revago BV Enschede

Taken: Opzetten en onderhoud van kwaliteitssysteem HACCP. Sales in voornamelijk industriële en foodservice markt. Plaatsvervangend bedrijfsleider. Productontwikkeling en productieplanning.

Kennis: Kennis van het opzetten van een kwaliteitssysteem (HACCP). Algemene marketingkennis (NIMA-B).

Vaardigheden: Leidinggevende capaciteiten. Begeleiden van bedrijfsverbouwing die noodzakelijk was om aan EG eisen te voldoen. Algemene bedrijfsvoering.

Resultaten: Succesvolle invoering HACCP. Succes met binnenhalen enkele grote accounts. Verbeteren van het bedrijfsresultaat.


Opleiding interimmanager

1989-1994
HBO Voeding & Marketing, Hanzehogeschool Groningen.
Afstudeerrichtingen: Productontwikkeling en Sensorisch onderzoek.
Diploma behaald in 1994.

1985-1987
HAVO. Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde, Natuurkunde,
Scheikunde, Biologie.
Diploma behaald in 1987

1999-heden
Diverse marketing-, management- en verpakkingsontwikkelingcursussen

2000
Cursus Leidinggeven in de Praktijk, instituut JoBo otmarsum. (getuigschrift)



Talenkennis interimmanager

Goede beheersing van Engelse en Duitse taal zowel mondeling als schriftelijk.

Overig

- Manier van leidinggeven: inspirator/promotor, mensgericht leider.
- Ervaring bij verschillende werkgevers opgedaan met kwalitatieve marktonderzoekbureaus zoals Milward Brown (Centrum), Research International en Censydiam.
- Goede kennis van ontwikkelingen in de Food & Beverage markt.
- Periode tussen HAVO en HBO ingevuld met militaire dienstplicht.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :