Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Controller / - Financieel manager

Interim Controller / - Financieel manager

Werkervaring interimmanager

ERVARING


SEP. 2001 – HEDEN ZELFSTANDIG INTERIM FINANCE MANAGER

Vanaf sep. 2001 werkzaam als zelfstandig Interim Finance Manager/-Controller waarbij de volgende opdrachten zijn uitgevoerd:

Oktober 2006 - januari 2008 VNU Media BV

Functie: Interim Finance Manager (14 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
- Conversie van jaarrekening naar IFRS standaard (2006)
- Begeleiden Due Dilligence voor de overname door 3i inclusief accountantscontrole overname balans
- Opstellen jaarrekening (2007) + accountantscontrole
- Opzetten van administratieve organisatie na overname
- PPA (Purchase price accounting) na overname door 3i
- Financiële verwerking van divestures
- Consolidatie en rapportage in HFM en Hyperion enterprise
- Opzetten en uitvoeren treasury functie
- Managen van de financiële administratie (10 fte’s)

Mei 2006 – oktober 2006 KONE BV

Functie: Interim Controller (6 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
- verantwoordelijk voor alle interne en externe rapportages
- verbeteren van de administratieve organisatie en interne procedures
- Budget cyclus 2007
- Verder ontwikkelen en verbeteren SAP implementatie

Okt. 2005 – apr. 2006 Isolectra BV

Isolectra BV is onderdeel van de TKH NV genoteerd op de EURONEXT

Functie: Interim Controller (6 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
-verantwoordelijk voor alle interne en externe rapportages
-verbeteren van de administratieve organisatie en interne procedures
-verbeteren van de interne rapportage structuur
-opleiden interne medewerker voor opvolgen van de functie
-jaarafsluiting 2005 en begeleiden controle externe accountants
-verder ontwikkelen en verbeteren koppeling CRM systeem/S-21

Feb. 2005 – aug. 2005 Loyalty management the Netherlands (LMN)

Functie: Interim Manager Control (7 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
-eindverantwoordelijk voor de financiële functie van LMN (lid MT)
-managen en coachen van de afdeling control (4 fte’s)
-verbeteren van interne procedures
-voorbereiden van organisatie op overgang van eigen ICT naar ASP (registratie Air Miles)
-structureel oplossen van bestaande problemen in de registratie van Air Miles

Jan. 2004 – sep. 2004 Gildevaart

Functie: Interim Controller (9 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
-verantwoordelijk voor de jaarrekening 2003
-afsluiten van het jaar 2003
-verbeteren van de interne procedures
-coachen en managen van de financiële afdeling (10 fte’s)


Mrt. 2003 – dec. 2003 ROC Utrecht

Functie: Senior Stafmedewerker a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
-zorgdragen voor de consolidatie en interne audits (20 dochters)
-afsluiten van het boekjaar en maken van de jaarrekening 2002
-begeleiden plus voorbereiden van de eindejaar externe accountantscontrole
-verantwoordelijk voor de financiële onderbouwing van een reorganisatieplan
-monitoren van de voortgang van de reorganisatie
-opstellen een nieuw MIS
-schrijven van cash management procedures
-verantwoordelijk voor het schrijven en implementeren van nieuwe procedures

Dec. 2002 – feb. 2003 Fremantlemedia BV

Functie: Interim consolidatie medewerker

Taken en verantwoordelijkheden:
-assisteren bij jaarwerk afsluiting 2002
-zorgdragen voor de consolidatie van internationale dochtermaatschappijen (60 dochters)
-begeleiden plus voorbereiden van de eindejaar externe accountantscontrole

Sep. 2001 – sep. 2002 Consumentenbond

Functie: Interim Finance Manager

Taken en verantwoordelijkheden:
-coachen en managen van de financiële afdeling (8 people)
-herinrichten van de projectenadministratie en –rapportages
-verbeteren van de procedures rond de jaarafsluiting alsmede werkzaamheden jaarafsluiting 2001
-begeleiden plus voorbereiden van de eindejaar externe accountantscontrole
-zorgdragen voor verschillende belastingaangiften (loonbelasting, BTW en VpB)
-zorgdragen voor communicatie externe partijen (Belastingdienst, Accountants, bank etc.)
-betrokken bij de implementatie van Business Objects and Coda en daarna als superuser betrokken bij finetuning van applicatie
-verbeteren van de financiële procedures
-zorgdragen voor Personnel Involvement Audit (Management Project MBA)


MEI 2000 – AUG. 2001 TRIPLE P NV – Vianen

Triple P is genoteerd op de Nasdaq (US GAAP).

Functie: Divisie Controller Software & Systems Integration Division (4 BV’s)

Taken en verantwoordelijkheden:
-lid van het Management Team
-gedeelde verantwoordelijk voor alle strategische beslissingen binnen de divisie
-managen en coachen van de financiële afdeling (4 fte)
-zorgdragen voor maandelijkse afsluiting en consolidatie van de 4 BV’s
-verzorgen van interne en externe rapportages
-maken van forecasts, budgetten en analyses
-betrokken bij het oplossen van Euro problematiek
-betrokken bij het afstoten van een van de BV’s (prospectus voor verkoop)
-zorgdragen voor belastingaangiftes (VpB en BTW)
-verbeteren van de financiële procedures
-betrokken bij de implementatie van Navision


AUG. 1998 – MEI 2000 ARTHUR ANDERSEN

In deze periode werkzaam geweest als Interim Manager in loondienst voor verschillende bedrijven. Hij heeft de volgende projecten uitgevoerd:


Jul. 1999 – mei 2000 Unifine BV

Functie: Groep Controller a.i. (3 bedrijven in de Benelux) (11 maanden)

Taken en verantwoordelijkheden:
-lid van het Management Team
-managen en coachen van de financiële afdeling (12 fte’s)
-betrokken bij de oplossing van millenium problematiek
-reorganiseren en optimaliseren van de financiële functie binnen de Benelux
-verzorgen management informatie, forecasts, budgetten en analyses
-implementeren van een nieuw Management Informatie Systeem
-betrokken bij SAP implementatie
-betrokken bij implementatie EDI interface met Albert Heijn
-zorgdragen voor jaarafsluiting, jaarrekening en jaareinde accountantscontrole
-zorgdragen voor de salarisadministratie
-zorgdragen voor de communicatie met externe partijen (Belastingdienst, Accountant, factoring bedrijf, bank, pensioenverzekeraar, leasemaatschappij etc.)


apr. 1999 – mei 1999 Spectec

Functie: Financieel Manager a.i. (2 maanden 1 dag/week)

Taken en verantwoordelijkheden:
-zorgdragen voor maandelijkse afsluiting en belastingaangiftes
-zorgdragen voor financiële rapportages en forecasts

sep. 1998 – mei 1999 Triple P NV

Functie: Controller a.i. (9 maanden waarvan laatste twee maanden 4 dgn/week)

Taken en verantwoordelijkheden:
-betrokken bij het maken van een prospectus om meer investeerders aan te trekken in de USA
-zorgdragen voor maandelijkse afsluiting en belastingaangiftes
-schrijven en implementeren van nieuwe financiële procedures
-zorgdragen voor financiële rapportages, forecasts, budgettering en analyses
-zorgdragen voor jaarwerk, jaarrekening en eindejaar controle accountant
-wegwerken van achterstanden binnen de financiële administratie

aug. 1998 – mei 2000 Interne activiteiten Arthur Andersen

Tevens geparticipeerd in twee interne projecten bij Arthur Andersen te weten:
-Interne Knowledge Exchange database ontwikkeling
-Ontwikkeling en optimalisatie interne kwaliteitsprocessen.


MEI 1998 – AUG. 1998 FOKKER SPACE BV – Leiden

Functie: Assistent Controller Facilitaire Dienst

Taken en verantwoordelijkheden:
-zorgdragen voor investeringsvoorstellen
-zorgdragen voor budgettering
-zorgdragen voor project calculaties
-zorgdragen voor kosten allocatie
-zorgdragen voor maandelijkse afsluiting

MEI 1996 – MEI 1998 CONSUMENTENBOND – Den Haag

Functie: Assistent Controller, onderzoeksafdeling

Taken en verantwoordelijkheden:
-initiëren van de controllers functie voor een afdeling
-lid van het afdeling’s MT
Vervolg taken en verantwoordelijkheden:
-verantwoordelijk voor de financiële achtergrond bij beleidsbeslissingen
-beschrijven van financiële procedures en de implementatie hiervan
-zorgdragen voor projectbudgettering en projectrapportages
-zorgdragen voor project administratie


AUG. 1991 – MEI 1996 ERNST & YOUNG – Den Haag

Functie: (Gevorderd-) Assistent Accountant

Taken en verantwoordelijkheden:
-zorgdragen voor de jaarlijkse en periodieke accountants controles binnen de banken en verzekeringen branche



Opleiding interimmanager

OPLEIDING

Master in Business Administration NIMBAS 2002
Certified Management Accountant ICMA (VU-Amsterdam)1999
Certified Financial Manager ICMA (VU-Amsterdam) 1999
SPD Zelfstudie 1998
VWO Zandvliet college 1991

CURSUSSEN

IFRS en Sarbanes-Oxley Act
Project Management
Internal management course
Balanced scorecard in de praktijk
Excel for Financial Managers
Effectief presenteren
Interview en communicatie vaardigheden
Salarisadministratie

COMPUTERERVARING

SAP, Coda, Exact, Navision, JD Edwards, AFAS, S-21 (AS-400), Business Objects, Hyperion, Carat, Groupwise, Lotus Notes en alle MS Office programma’s

TALENKENNIS

Nederlands moedertaal
Engels uitstekend
Duits basis
Frans basis


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

De heer Jan Willem van Stam is een analytisch stek, inhoudelijk financieel kundig persoon. In zijn werkwijze gaat hij doelgericht te werk en houdt hij het commercieel belang scherp in de gaten.
Hij treedt hierin op als adviseur, maar heeft tevens een hands on mentaliteit en weet in projecten doelstellingen en resultaten neer te zetten.

Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Uitstekend
Duits Redelijk
Frans Redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :