Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager/ controller / consultant

 manager/ controller / consultant

Werkervaring interimmanager

• Projectleider Herinrichting Vitaal Dienstenbedrijf 2010, bij Achmea Sociale Zekerheid (jul-08/jan-09):
Verantwoordelijk voor het project Inrichting PIKA (adviesorganisatie). Heroriëntatie op de toegevoegde waarde van de advies activiteiten en de inbedding in de nieuwe organisatie.
• Interim Team Manager Adviesorganisatie Achmea Divisie Sociale Zekerheid Diensten (feb-08/feb-09). Tijdelijke opvulling vacature Teammanager. Directe aansturing 30 adviseurs arbeids omstandigheden en ondersteuning. Implementatie nieuwe strategie en “Helder Werken” Cultuur.
• Interim Business Controller Achmea Divisie Sociale Zekerheid Diensten (mei-07/mrt-08):
Tijdelijke vervanging Senior Business Controller.
• Begeleiding reorganisatie Achmea Divisie Sociale Zekerheid Diensten (nov-06/mrt-07):
Implementatie van bedrijfsonderdeel Grootmarkt bij de fusie van de arbodiensten Achmea Arbo, Commit en Prevend.
• Opstellen en Begeleiding uitvoering Controleplan Zorginkoop 2006 (AWBZ) Achmea Zorgkantoren (sep-06 / jan-07)
• Verandermanagement ArboNed N.V. (okt-05 / sep-06):
Implementatie van nieuwe bedrijfsstrategie bij 4 vestigingen.
• Workshop Positionering en Creativiteit afdeling Planning & Control van Commit B.V. (nov-05)

* Interimvestigingsmanagement ArboNed N.V. (okt-05 / nov-05)
De vestigingen Eindhoven en Den Bosch van ArboNed zaten tijdelijk zonder manager in verband met een interne verschuiving van mensen. Ruud heeft in deze periode het vestigingsmanagement waargenomen en werkprocessen op enkele plaatsen geoptimaliseerd en in lijn gebracht met de ArboNed processen. (Referenties beschikbaar)

ICT manager ArboNed a.i. (jan-05 / aug-05)
Verantwoordelijk voor de complete interne ICT dienstverlening aan de ArboNed organisatie. Daarnaast verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe organisatie model in de systemen en het ontwerpen van de nieuwe ICT visie. Realisatie van een budgetverlaging van 30% van 14 naar 9,5 miljoen Euro. Tevens trekker van de standaardisatie van elektronische gegevensuitwisseling tussen Arbodiensten en werkgevers (in samenwerking met ArboUnie, Achmea Arbo, UWV en ABZ/ADP)

• Manager Bedrijfsbureau ArboNed a.i. (jul-04 / jan-05)
Verantwoordelijk voor het ontwerp en de implementatie van een nieuw Bedrijfsbureau voor ArboNed. Na goedkeuring van de visie door de directie is een programmaplan opgesteld aan de hand waarvan de nieuwe visie is geïmplementeerd. Resultaat moest naast een beter functionerende (financiële) administratie een grote kwaliteitsverbetering van de gegevensuitwisseling met klanten zijn.

• Locatiemanager ArboNed Apeldoorn (dec-02 / jun-04)
Resultaat verantwoordelijk, omzet € 4.000.000 op jaarbasis. Leidinggevend aan 35 medewerkers, bedrijfsartsen, adviseurs en ondersteunend personeel. Ombuigen van de vestiging naar één van de best presterende vestigingen met een omzetgroei van 30%, een stijging van de klant en medewerkerstevredenheid van 1,5 punt en uitstekend rendement.

• Manager Administratief Organisatorische Zaken (jun-00 / dec-02):
Manager Kenniscentrum (5 medewerkers) en Administratieve Organisatie (3 medewerkers). Leidinggevend aan 8 managers Intern Service Bureau (indirect +/- 120 medewerkers). Speciale opdrachten op het gebied van financiën en AO/IC.

• Business unit controller, Limburg en Midden- & Oost Brabant (jan-98 / jun-00)
Leidinggeven aan 2 administraties, totaal +/- 50 mln omzet, lid management teams, budgetten opstellen en bewaken, management informatie aanleveren, initiëren bijzondere onderzoeken en begeleiding reorganisatieprojecten.

• Internal auditor (jan-96 / jan-98)
Opzetten audit programma en budget, uitvoeren audits en rapportage aan Algemeen Directeur, betrokken bij Due Dilligence onderzoeken en de begeleiding van overnames.

Deloitte & Touche
[oktober 1989 – december 1995]

• Assistent en controleleider, Deloitte & Touche te Amsterdam en Utrecht
Verantwoordelijk voor en leidinggevend aan de uitvoering van controle programma's en betrokken bij bijzondere onderzoeken.


Opleiding interimmanager

Vooropleiding
2007 – 2008 IBO, Register Bedrijfskunde, RB
2000 – 2002 IBO, Hoofdopleiding Bedrijfskunde, Winnaar IBO Jaarprijs
1989 – 1997 NIvRA, afgerond tot en met Administratieve Organisatie
1988 – 1989 Nijenrode Business School, Bachelors Opleiding (n.a.)
1984 – 1987 VWO, Albanianae, te Alphen aan den Rijn


Management trainingen (laatste 5 jaar)
2004 Polak & Coenraad, Coachend Leiding geven
2003 ArboNed Academy, Leergang Locatiemanagement
2000 Maas & Hilt, Coaching en Persoonlijke Effectiviteit
2000 Universiteit Nijenrode, Spiritueel Management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Financieel Management/ Financial & Business Control
Alignment
Veranderingsmanagement
Interne bedrijfsvoering


Talenkennis interimmanager

engels, duits goed, frans spreken matig

Overig

Een kundig en integer interim-manager. Een teamspeler die zich snel een beeld vormt en tot concrete acties over gaat. Door zijn enthousiasme en positieve instelling in staat om mensen gemakkelijk te motiveren. Combineert zijn financieel-/administratieve achtergrond met een breed bedrijfskundig inzicht. Gespecialiseerd in de vertaling van strategisch plannen naar operationeel ‘werkende’ organisatie onderdelen.
Leidt mensen naar afgesproken resultaten zonder het individu uit het oog te verliezen, maar gaat daarbij lastige gesprekken en besluiten niet uit de weg.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :