Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing en/of communicatie manager/adviseur

Marketing en/of communicatie manager/adviseur

Werkervaring interimmanager

OPDRACHTGEVERS
Berkman Bedrijven
Brandstoffen- en automobielbranches en internationale expeditie

De Brauw Blackstone Westbroek
Juridische dienstverlening

Energiecentrum
Zakelijke dienstverlening – non profit

Hecx Business Development
Zakelijke dienstverlening

Hypotheker Almere
Financiële dienstverlening

Zien bij Iris Optiek
Optometrie en Brillenverkoop - mkb

Pensioenfonds Horeca & Catering
Financiële dienstverlening

Pro-Motion Medical
Orthopedische instrumentaria


Schoeller Arca Systems
Producent en leverancier van plastic pallets

Vidomes
Woningcorporatie

NL Care
Bemiddeling in buitenlands zorgpersoneel

Strategisch en Beleidsmatig
- adviseren over en formuleren van strategische uitgangspunten op de gebieden marketing en communicatie. O.a. visie, missie, identiteit en p.r.;
- adviseren over en oplossen van positioneringvraagstukken;
- (mede) bepalen en opstellen van marketing en/of communicatieplannen, korte en lange termijnplannen;
- adviseren over:
. communicatiemiddelen en –media;
. marktstrategieën;
. verandering van huisstijlen;
- formuleren, en indien gevraagd implementeren, van adviezen;
- adviseren, formuleren en (deels) implementeren van nieuwe of hergedefinieerde productformules of –concepten;
- opstellen en formuleren van processen en procedures, op het gebied van marketing en/of communicatie;
- analyseren van en adviseren over marktonderzoek;
- opstellen van actieplannen;
- conceptualiseren van ideeën;
- vertalen van ideeën naar concrete toepassingen, o.a. websites, evenementen en congressen;
- klankborden op strategisch niveau met directies en hoger management.


Operationeel
- coördineren en uitvoeren eindredactie van externe en interne magazines;
- schrijven en redigeren van artikelen voor interne en externe magazines en nieuwsbrieven;
- schrijven en redigeren van teksten voor corporate en productbrochures, folders, voorlichtingsmaterialen en jaarverslagen;
- schrijven en versturen van persberichten;
- verzorgen en uitwerken van persoonlijke interviews;
- organiseren van beurzen en evenementen;
- uitvoeren van alle mogelijke traffic-werkzaamheden;
- coördineren en organiseren van producties o.a. televisie-en radioproducties;
- briefen van diverse leveranciers o.a. ontwerp- en reclamebureaus, communicatiebureaus, copywriters en productleveranciers;
- verzorgen van presentaties, vanaf het opstellen tot en met het geven van de presentaties;
- (laten) uitvoeren van marktonderzoek.

Overige
- coachen van marketing-communicatie medewerkers;
- inkopen van nieuwe bedrijfskleding.


Werkzaamheden vóór 2006

Berkman Bedrijven b.v.
Van mei 2005 tot februari 2006 ben ik op interim-basis werkzaam geweest als Marketing & Communicatie manager voor Berkman Bedrijven.

Mijn werkzaamheden gedurende deze periode waren zowel beleidsmatig als operationeel van aard.

Op basis van mijn adviezen en plannen zijn inmiddels o.a. een aantal huisstijlaanpassingen doorgevoerd, worden marketing-communicatieprojecten op basis van planning en begroting uitgevoerd, verschijnt er maandelijks een interne nieuwsbrief, worden alle communicatie-uitingen getoetst en gemonitord op uniforme huisstijlgebruik en kernwaarden en wordt er gesproken en gediscussieerd over lange en korte termijnplannen.

Ook heb ik operationele werkzaamheden uitgevoerd, doorgaans als projectmanager van een marketing en/of communicatieproject. Bijzondere projecten die ik heb gemanaged en/of gecoördineerd, zijn:
- begeleiden en coachen van de marketing & communicatie medewerker;
- herdefinitie formule van Berkman Tankstations.

Unamic b.v.
Van januari tot mei 2005 ben ik hier op interimbasis werkzaam geweest als marketing & communicatie deskundige, een in- en outbound callcenter en Sales Consultancy.

Mijn opdracht bestond hoofdzakelijk uit het formuleren van een aantal strategische uitgangspunten, die de basis vormen voor het beleid van de marketing & communicatie. Na het formuleren van de uitgangspunten, heb ik deze vertaald naar een communicatie jaarplan. Inmiddels worden deze formuleringen, daar waar mogelijk, gebruikt als vast onderdeel van alle communicatieteksten, o.a. persberichten en advertorials. Daarnaast ben ik sturend geweest in het bepalen van de huisstijl van het ‘nieuwe’ Unamic en ben ik als projectmanager verantwoordelijk geweest voor het uitwerken van de huisstijl. Als resultaat heb ik een nieuwe website opgeleverd en heb ik er voor gezorgd dat de nieuwe huisstijl werd toegepast op alle correspondentie huisstijldragrs.

Naast een beleidsmatige taak, bestond mijn opdracht uit het conceptualiseren en organiseren van deelname aan een beurs en het regelen van de promotie en publiciteit rondom deze beursdeelname. Dit project heb ik afgerond met de TCD-beurs (26 tot en met 28 april), waar het ‘nieuwe’ Unamic werd gepresenteerd.

Overige werkzaamheden omvatten het schrijven en laten plaatsen van persberichten en het verzorgen van een interne nieuwsbrief.

Sunday’s Nederland b.v.
Van februari 2004 tot januari 2005 ben ik op contractbasis werkzaam geweest als marketing manager voor Sunday’s Nederland, de grootste zonnestudioketen in Nederland.

Ik heb mij bezig gehouden met het uitvoeren van marktanalyses, het (laten) uitvoeren van marktonderzoeken en het meedenken en adviseren over strategische marketingvraagstukken. Op het gebied van communicatie heb ik o.a. een RTV-campagne (mee) bedacht en uitgevoerd, heb ik diverse joint promotion partnerprojecten opgezet en daarbij zelf de acquisitie gedaan van de partners voor deze acties. Tevens heb ik diverse andere promotionele acties bedacht en uitgevoerd. Hierbij was ik ook verantwoordelijk voor het aansturen van externe partijen. Ook het communiceren met de franchiseleden vormde een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse werkzaamheden.

Op beleidsmatig niveau bestond van mijn werk uit het meedenken en het adviseren over strategische marketingissues. Voortvloeiend hieruit ben ik o.a. verantwoordelijk geweest voor de reorganisatie van de back-office, die nu in staat is om de juiste ondersteuning te bieden.

Overige werkzaamheden

Yacht Management B.V. april 2001 tot februari 2004
Interim marketing professional

Projecten:
Kunsthistorisch schip ‘De Delft’ – sponsormanager
• bepalen en opstellen van het sponsorbeleid;
• bedenken en uitvoeren van sponsorwervingsactiviteiten;
• begeleiden en coachen van marketing-communicatie medewerkster.

Delta N.V. – productgroup manager
• bepalen, opstellen en implementeren beleidsplan t.b.v. het professionaliseren en positioneren van de afdeling productmanagement;
• mede bepalen en opstellen van het marketingbeleid van de divisie Comfort;
• leiding geven aan 6 medewerkers op de afdeling Productmanagement.

Kennisnet – marketing professional
• formuleren en opstellen van meerjaren marketing-communicatiebeleid;
• geven van marketingadviezen aan diverse afdelingen;
• als projectteamlid verantwoordelijk voor de marketing van het project;
• uitvoeren van marketing- en communicatiewerkzaamheden.

VLM – marketingadviseur
• adviseren over het te volgen marketingbeleid van het bedrijfsonderdeel Opleidingen.

Yacht Logistiek & Inkoop – marketing professional
• formuleren en opstellen van het meerjaren marketingplan;
• adviseren over en analyseren van marktonderzoeken.

Euretco Wonen B.V. 2000 – 2001
Marketing-Communicatie manager
• operationeel verantwoordelijk voor de afdeling Marketing-Communicatie; o.a. budgetverantwoordelijkheid en het leiding geven aan 6 medewerkers;
• bepalen van het marketing-communicatiebeleid i.s.m. de directie en de marketing manager van de holding;
• adviseren over het communicatiebeleid van de verschillende winkelformules.

Mailprofs B.V. 1996 – 2000
onderdeel van het toenmalige PTT Post) Productmanager
• bepalen, formuleren en implementeren van productplannen;
• (mede) bepalen van het productmanagementbeleid;
• ontwikkelen en implementeren van productformules;
• introduceren van nieuwe producten en diensten;
• speciale aandachtsgebied: Nieuwe Media (nu: Internet), o.a. gedetacheerd bij KPN Telecom als internet adviseur

ViSiD BV & EPS BV 1994 - 1995
Marketeer
• formuleren en implementeren van bedrijfsplannen;
• bepalen en formuleren van het marketing-communicatiebeleid;
• uitvoeren en analyseren van marktonderzoeken;
• maken van markt- en concurrentieanalyses;
• plannen en coördineren van projecten.

Multimedia Produxx 1993 - 1994
Marketeer
• formuleren van bedrijfsplannen;
• uitvoeren van marktonderzoeken;
• plannen en coördineren van marketingprojecten.



Opleiding interimmanager

Opleidingen en Cursussen

2001 Professioneel projectmanagement Hogeschool Brabant

2000 Personal Coaching – Managerial Skills Hecx Business Development

1999 The Power of Influence Metavisie
Mental Selling Power Hecx Business Development

1994 Multimedia ontwikkelaar – Post HBO

1993 N.G.P.R. - A

1989 – 1992 H.E.A.O. – CE/IM

vóór 1992 H.A.V.O. + V.W.O.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn kernkwaliteiten zijn:
- snel en flexibel inzetbaar door uitgebreide kennis, ervaring en vaardigheden;
- duidelijk en heldere communicatie;
- sterke vaardigheid en kunde om ideen (op strategisch niveau) te vertalen naar concrete en toepasbare concepten;
- effectief combineren van beleidsmatige (strategische) en operationele werkzaamheden.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis

Engels Goed in woord en geschrift
Frans Redelijk in woord en geschrift
Duits Redelijk in woord en geschrift


Overig

Ambitie
Ik ambieer een werkomgeving waarin ik mijn creatieve kwaliteiten kan benutten om ideeën, van mij en anderen, te vertalen naar bruikbare concepten en actieplannen. En, indien gewenst, deze ook te implementeren. Ik ben een intuïtieve denker die haar denken graag en gericht omzet in resultaten. Mijn intuïtieve kwaliteiten komen het best tot hun recht in een omgeving waar respect, waardering en loyaliteit de basis vormen waarop wordt samengewerkt.

Het is belangrijk voor mij om mijn werk met passie en betrokkenheid uit te voeren. Deze kwaliteiten zorgen er voor dat ik mij optimaal inzet en bereid ben om de grenzen van mijn capaciteiten te overschrijden. Passie heb ik voor mijn vak. Marketing betekent mensen bereiken/laten beleven en communiceren. Betrokkenheid betekent voor mij dat ik me van nature snel betrokken voel bij mijn opdrachtgever en teamvorming met mijn direct leidinggevende(n) het beste in mij naar boven haalt.

Graag werk ik op strategisch en beleidsmatig niveau omdat hierbij conceptualisatie van essentieel belang blijkt. Zo blijkt het conceptualiseren van missie, visie en andere strategische uitgangspunten, in de praktijk de basis te zijn van pragmatische beleidsplannen die alle bedrijfsdisciplines nodig hebben om hun actieplannen te formuleren.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :