Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager of coördinator

manager of coördinator

Werkervaring interimmanager

Interim ervaring 2004/2006
- Projectleider uitrol wijkwebsites voor wijkteams Zoetermeer
- Adviseur/onderzoeker jaarlijkse monitor Advies Overheid.nl
- Begeleiden opzet en beheer pilot-wijkwebsite door leden wijkteam Zoetermeer
- Begeleiden opzet en beheer intranet en website teamleden infocentrum Oosterheem - Zoetermeer
- interim webredacteur bij omzetten website Economische Zaken



Werkervaring

Van september 2002 – heden: eenmanszaak

Dienstverlening, klantencontact, organiseren, ict en communicatie zijn de activiteiten waarmee ik zelfstandig opereer. Ik zet mijn kennis en ervaring op deze gebieden flexibel en op maat in voor klanten die veranderingen willen doorvoeren of ondersteuning behoeven op het gebied van internet, ICT, klantenservice en support. Ik lever internetoplossingen, interim- en ICT-diensten.

Daarnaast werk ik nauw samen met een kleinschalig adviesbureau met veel kennis van het werkgebied van de lokale overheid. Wij adviseren u doeltreffend over het gebruik van Internet, voeren projecten uit en coördineren samenwerking.

Samen met partner internetapplicatie ontwikkeld op basis van open standaarden. De unieke software bundelt de functionaliteit van vier systemen nl. Projectomgeving, CMS, Documentmanagement en Workflow.
Mijn inbreng in deze samenwerking bestond met name uit activiteiten als projectbegeleiding en support; inrichting van de websites en het schrijven van handleidingen en helpteksten; marketing, productontwikkeling en verkoopondersteuning; testen van opgeleverde modules



Van mei 2000 – mei 2002: ScanSoft Europe, Almere

Support Manager Europe

ScanSoft (tegenwoordig: Nuance) is (wereld-)marktleider op het gebied van digitale beeldverwerking. Het bedrijf ontwikkelt software voor optische tekenherkenning (OCR), webpublicaties, elektronische formulieren, documentenbeheer, fotobewerking en -beheer.

Ik was verantwoordelijk voor alle technische support aan klanten in Europa d.m.v. een extern support center in Schotland en d.m.v. van een uitgebreide website met knowledge base. De klanten bevonden zich voornamelijk in het Small Office/Home Office segment, maar in het geval van OEM-deals leverden wij ook support aan de grotere bedrijven. Het support center behandelde maandelijks zo’n 8.000 aanvragen. Voor een goede uitvoering van mijn functie onderhield ik dagelijks contact met de verkoopteams in de verschillende Europese regio’s en met diverse afdelingen van het hoofdkantoor in Amerika.

Toen ik bij ScanSoft startte werd de support voor de Europese markt nog verzorgt door vier support centers (twee in Duitsland en twee in Engeland). Voor een efficiëntere uitvoering van de supportactiviteit heb ik toen een plan opgesteld en uitgevoerd om het aantal van vier terug te brengen naar één. Vanaf april 2002 is de gehele activiteit ondergebracht bij de Schotse vestiging van het Amerikaanse bedrijf Sykes. Belangrijke facetten van dit project waren: planning, communicatie, documentatie, logistiek en training.




Van augustus 1989 tot maart 2000: Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs Utrecht

Manager Afdeling Bezoek

Via enkele teamleiders gaf ik leiding aan een groep van 20 vaste medewerkers, die tijdens beurzen en evenementen werd uitgebreid met tijdelijk personeel (in totaal vaak meer dan 100 krachten).

Mijn afdeling was o.a. verantwoordelijk voor alle activiteiten m.b.t. de opvang en begeleiding van de bezoekersstromen in wekelijks wisselende configuraties van expositiehallen en toegangspartijen. Hierbij moet gedacht worden aan kaartverkoop, kaartcontrole, geautomatiseerde bezoekersregistratie en informatieverstrekking.

Daarnaast werden door gespecialiseerde medewerkers catalogi samengesteld, die - behal¬ve in de klassieke gedrukte vorm - beschikbaar werden gesteld voor publicatie op internet en intranet.

Ik gaf leiding aan zowel de ‘telefooncentrale’ als aan de afdeling ‘bezoekersinformatie’. Hier werd gebruik gemaakt van automatische gespreksverdeling (acd), meetapparatuur voor beschikbaarheid en bereikbaarheid en een voice responssysteem. Tevens maakte ik deel uit van de beheersgroep Telecommunicatie.

De laatste jaren werd een aantal diensten bij derden ondergebracht. Daardoor is het selecteren van leveranciers en het inkopen of inhuren en beoordelen van hun activiteiten een belangrijk onderdeel van mijn functie geworden. Zowel alle ingehuurde als door mijn afdeling te leveren diensten werden aan de hand van SLA’s uitgevoerd.

Voor alle genoemde activiteiten had ik het beheer over de budgetten en was ik verantwoor¬delijk voor het offreren en afrekenen van de services die wij aan de klanten leverden.




Van september 1978 – juli 1989: Hollandsche Beton Groep (HBG) Rijswijk

1987 – 1989 Medewerker Public Relations
1978 – 1987 Medewerker Marketing en Acquisitie

Werkzaam bij Interbeton bv, één van de buiten Europa opererende werkmaatschappijen (civiele aannemers).

Verantwoordelijk voor:
• Organisatie van deelname aan en representatie tijdens exposities en conferenties in het buitenland;
• Aanmaak, inkoop en beheer van bedrijfsdocumentatie, fotomateriaal, film- en video¬presentaties;
• Beheer klantendatabase;
• Beheer van de HBG-huisstijl.



Opleiding interimmanager

1975 – 1978 MEAO (Commerciële richting) (diploma)
1980 – 1981 Nima-opleiding Marketing Assistent (ISW-diploma)
1982 – 1983 Nima-opleiding Marketing Manager (ISW-diploma)
1983 Informatietechniek voor de Marketing Manager (diploma)
1985 – 1986 NGPR-A (diploma) Buro Van de Hilst (Public Relations en Voorlichting)
1989 - 1999 Diverse managementtrainingen (waaronder contractmanagement en service level agreements)
1999 – 2000 FMH – Senior Facility Manager

Talen: Nederlands, Engels (vloeiend), Duits


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Met mijn optimisme, pragmatisme kan ik een goede bijdrage leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Ik ben goed in staat een analyse te maken van onregelmatigheden in zowel processen als personele aangelegenheden.

Ik heb een open manier van communiceren en werk graag in teamverband. In mijn functie bij de Jaarbeurs heb ik aangetoond ook in tijden van grote werkdruk en hectiek zowel de organisatorische grote lijnen als de details in het oog te kunnen houden.

Ik heb veel belangstelling voor de toepassing van nieuwe technologieën in de praktijk en maak daarom vaak en graag deel uit van projectgroepen voor het aanschaffen, ontwikkelen en implementeren van nieuwe toepassingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands - goed
Engels - goed (20 jaar werkervaring)
Duits - mondeling redelijk

Overig

Bekend met diverse cms-sen zoals: SimSite van Segment, Discovery van Green Valley, Code Charge en Sydox. Daarnaast ook DreamWeaver.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :