Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur

Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring :

2008 Eigenaar Ambitus, Coaching, Interim-management, Organisatie Advies
1996- 2008 Senior Vice President ABNAMRO:
• Global Head of Asia & Europe & Antonveneta Procurement
• Head Group Facility Management / Global Procurement Development
• Head of Strategy , Research & Development Facility Management
• Head of FM Service Providers and Information Management
1991-1996 Vice President ABNAMRO
• Hoofd Opleidingsadvies Nederland Training & Development
• Hoofd Bedrijfsbureau en Informatiemanager Training & Development
1979-1991 ABNAMRO
• Hoofd / Senior Organisatie adviseur Organisatieadvies Nederland
• Hoofd Automatiserings/ Operations Opleidingen
• Teammanager Kantoren Operations



Toelichting op een aantal functies:

2004-2008 Global Head of Asia & Europe Procurement:
In 2004 heb ik als lid van het Global Procurement Leadership Team de opdracht aanvaard om te onderzoeken of het implementeren van Strategic Sourcing capabilities in de landen in Azie en Europa waar ABNAMRO actief is, (67 landen) tot een positieve business case zou leiden en indien dat het geval zou zijn, tevens de implementatie uit te voeren. Begin 2008 heb ik de opdracht afgerond met de realisatie van zelfstandig opererende Strategic Sourcing units met hubs in HongKong, Mumbai , Parijs en Padua. Totaal inkoop volume ca. 1.250 miljard, 65 direct fte’s.

2001-2004 Head Group Facility Management / Global Procurement Development
In opdracht van de DG Group Operations is door mij het nut en noodzaak van groepfuncties op de gebieden van Global Procurement, Global Facility Management, Procure to Pay and Shared Services onderzocht en vervolgstappen geadviseerd, met de implementatie van een Global Procurement en een Global FM unit als resultaat, beide onderdeel van de opgerichte Shared Services Organisatie. Totale inkoop volume ca. 6 miljard, ca . 200 fte’s

1999-2001 Head of Strategy , Research & Development Facility Management
Gedurende genoemde periode verantwoordelijk voor de kanteling van de productgerichte FM organisatie naar een meer klantgerichte organisatie. De nieuw gecreëerde functie omvatte de Regie taak, het accountmanagement, het SLA Management, het contract ownership van FM contracten en de ontwikkeling van de (middel)lange termijn strategie voor de FM functie. 13 fte direct reports, ca 500 miljoen inkoop volume. Interne FM fte’s ca. 750.

1999-1996 Head of FM Service Providers and Information Management
Mijn opdracht was om alle interne facilitaire afdelingen om te vormen naar units met een meer commercieel ondernemingsmodel en/of uit te besteden. Totale omvang ca. 1300 fte, target was reductie naar 550 fte. Het dienstenpallet omvatte zowel het historisch archief van de Bank, de IT ondersteuning op het Hoofdkantoor, Mediadiensten, administratieve units etc. Een drietal diensten ( Catering, Hotel, Vertaaldienst) zijn volledig omgevormd naar een BV structuur ,die ook de externe markt bedienden, waarvoor ik als Commissaris mede verantwoordelijk was. Budget ca. 350 miljoen, 19 fte direct report, ca 1000 indirect. Tevens verantwoordelijk voor interne FM communicatie, FM systems development en co-designer van het Regie/Distributie/Maak concept. Ad-interim Directeur FM.

1991-1996 Hoofd Opleidingsadvies Nederland Training & Development
Hoofd Bedrijfsbureau en Informatiemanager Training & Development
Toen in 1991 de fusie ABNAMRO werd aangekondigd ben ik gevraagd om een leidende rol te spelen in de integratie van de van de twee T&D afdelingen van de banken. In eerste instantie als Hoofd Bedrijfsbureau, lid van het MT Training & Development alwaar mijn opdracht was om alle ondersteunende functies van deze units ( 160 fte , 40.000 deelnemers,) te integreren en te optimaliseren, met een target van 50% reductie in 3 jaar. Tevens changemanagement adviseur voor het MT. Na succesvolle afronding van deze opdracht, ben ik in gelegenheid gesteld om in nieuwe rol, als Hoofd Opleidingadvies, mede vorm te geven aan een meer klantgerichte opleidingsaanpak en organisatie, op basis van het mede door mij bedachte model ( thesis van mijn MBA studie).

1986-1991 Hoofd Organisatie Advies/ Senior Organisatie Adviseur
1982-1986 Hoofd Automatiserings/ Operations Opleidingen
1979-1982 Teamleider Operations
1973-1979 Diverse functies in import/export, verkoop en militaire dienst



Opleiding interimmanager

Opleidingen / kwalificaties:

1966-1973 HBS-B ,St. Franciscus College – Rotterdam
1984-1987 Bedrijfskunde, St. Leergangen Bedrijfskunde – Arnhem
1987-1989 SIOO, SIOO – Utrecht
1990-1992 MBA , Bradford - UK
2001-2009 Certified Management Consultant (CMC), International Council of Management Consulting Institutes –USA
2002-2007 OWP, diverse seminars, IMD - Lausanne



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernkwaliteiten / competenties
• sterke manager met delegerende en coachende managementstijl, gericht ophet ontwikkelen van talent, met een hoge mate van empathie en sociaal verantwoordelijkheidsgevoel.
• zeer goed ontwikkelde sensitiviteit en luistervaardigheid , goed instaat te communiceren, anderen te overtuigen en samen te werken. Komt het beste tot zijn recht in netwerkachtige omgevingen.
• hij heeft een groot aanpassingsvermogen, toont flexibel gedrag en is extreem stressbestendig, onafhankelijk en initiatiefrijk.
• betrouwbaar, integer en vasthoudend
• groot probleemoplossend vermogen, gericht op resultaat Hierbij zijn pragmatisme en theoretische beschouwing goed in balans.
• is gericht op eigen ontwikkeling en is optimistisch van aard.
• hoge mate van organisatiesensitiviteit ,omgevingsbewustzijn en creativiteit
• weet een visie te ontwikkelen en te implementeren
• markt- en klantgerichtheid , gecombineerd met een goede handelsgeest en een sterke onderhandelingsvaardigheid

Relevante ervaring
• Heeft als manager in de afgelopen 32 jaar een groot aantal aan hem rapporterende managers en medewerkers van allerlei niveaus en professies gecoached bij het bereiken van hun doelstellingen zowel zakelijke als persoonlijk.
• Heeft als organisatieadviseur, Executives en Business Managers gecoacheden ondersteund bij het herformuleren van de business unit strategieën, de implementatie van de gewenste veranderingen en het uitvoeren van (fusie) integratieplannen
• Heeft als ad-interim manager leiding geven aan o.a. het Facilitaire Bedrijf (1500 fte) en aan het Training & Development bedrijf ( 160 fte)
• Heeft als manager de verandering vorm gegeven van alle dienstverlenende afdelingen binnen het facilitaire bedrijf naar klantgerichte ondernemingen, een aantal is omgevormd tot zelfstandige in de externe markt opererende BV’s (Hotel, Catering Bedrijf, Vertaalbureau)
• Heeft als commissaris opgetreden voor bovengenoemde verzelfstandigde bedrijfsonderdelen BV’s
• Heeft als manager ervaring in het aansturen van :
 Strategic Sourcing / Procurement
 Shared Services
 Facility Management: ICT, Archief, Documentatie Centrum, Audiovisuele Diensten, Centrale Kosten Administratie, Postvoorzieningen, Historisch Archief, Strategie & Research & Development,………
 Training & Development, Opleidingsontwikkeling en advies
 Informatie Management
 Financiën, Planning & Control
 Organisatieadvies
 Operations

• Heeft ervaring in het ontwerpen, opzetten van velerlei nieuwe organisatie(onderdelen), o.a.:
 Unit voor Automatiseringsopleidingen
 Bedrijfsbureau functie ( o.a. financiën, planning & control,opleidingsadministratie)
 Geïntegreerde Training & Development afdeling
 Opleidingsadviesfunctie
 Zelfstandige FM diensten
 Unit Strategie en R&D voor FM
 Wereldwijde Corporate Inkoop en FM functie
 Strategic Sourcing units in Azië en Europa


Talenkennis interimmanager

Talen: Nederlands, Engels vloeiend


Overig

Hobby’s: Coaching, golf, fietsen, zingen, gitaar spelen, fotografie, computer technologie,
internet, web design.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :