Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business Consultant

Business Consultant

Werkervaring interimmanager

Periode:januari 2004 – mei 2004
Opdrachtgever: Rodamco Nederland
Werkzaamheden:
Het opzetten, uitvoeren en rapporteren van operationele audits en proces controles binnen de afdeling exploitatie, debiteuren en crediteuren. Naast de operationele audits zijn kwaliteitscontroles uitgevoerd aan de hand van geregistreerde gegevens in SAP en het digitaal archief.


De hieronder beschreven projecten werden uitgevoerd voor Iquip Informatica BV Diemen, Devisie E-business Randstad Noord, in de periode augustus 2002 – oktober 1999.


Periode:juni 2002 – augustus 2002
Opdrachtgever: AHOLD Zaandam
Werkzaamheden:
Beantwoording van een Request For Information waarbij het bepalen en beschrijven van Iquip’s visie op de projectaanpak m.b.v. Rational Unified Process centraal stond.


Periode: Mei 2002 – juni 2002
Opdrachtgever: Iquip Infromatica, divisie EBRN, afdeling autonome sales
Werkzaamheden:
Informatie analyse, ontwikkeling en implementatie van een forecasting systeem o.b.v MS Excel. Het systeem word gebruikt voor rapportage naar de Cap Gemini holding en operationeel gebruik binnen de divisie.


Periode: januari 2002 – april 2002
Opdrachtgever: Afdeling communicatie en PR
Werkzaamheden:
Coördinatie, uitvoer, analyse en rapportage van een klant tevredenheids onderzoek. De uitvoer van het onderzoek vond plaats m.b.v. telefonische benadering en een web applicatie.


Periode: oktober 2001 – januari 2002
Opdrachtgever: Mirant Europe BV Amsterdam
Werkzaamheden:
Het analyseren en beheersen van de planning bij een verhuizing van de ICT infrastructuur met een uiterst kritisch tijdspad.


Periode: maart 2001 – november 2001
Klant: Rabobank Nederland Eindhoven
Werkzaamheden:
Implementeren van centraal ontwikkelde applicaties bij de leden van de Rabobank coöperatie. Hierbij werd gewerkt vanuit de rol als projectadviseur waarbij 18 decentrale banken begeleid zijn bij de implementatie van een web-enabeld workflow en Hypotheken systeem. Het werkzaamheden bestonden uit:
·Het motiveren van de implementatie bij het management;
·Het in overleg maken van het Plan Van Aanpak en detail planning;
·Het lokaal bepalen van de impact van de implementatie;
·Het organiseren en uitvoeren van gebruikerstrainingen;
·Het terugkoppelen van functionele verbeteringen in de applicatie;
·Bepalen van de lokale operationele performance.



Periode: december 2000 – maart 2001
Opdrachtgever: Rabobank International Utrecht
Werkzaamheden:
Het invullen van de kwaliteitsfunctie binnen een Pilot Project op basis van Rational Unified Project (RUP®)
.De taken bestonden uit:
·Het inventarissen van de nieuwe werkwijze;
·Het coachen en motiveren van de projectleden;
·Het bepalen van de impact op het kwaliteitssysteem, project management, besluitvorming en ICT architectuur.


Periode: april 2000 – oktober 2000
Klant: KPN Telecom Utrecht Corporate Networks
Werkzaamheden:
Structureren van processen als voorbereidende fase op de implementatie van BaaN ERP. Het deelnemen en aansturen van een 3-mans team waarbinnen de volgende taken uitgevoerd werden:
·Inventarissen processen en knelpunten;
·Structureren van de formele organisatie;
·Herontwerp processen;
·Inrichting en beheer workflow managementsysteem van Baan;
·Overdracht van processenbeschrijvingen aan het implementatie team van Baan.


Periode: oktober 1999 – maart 2000
Opdrachtgever: Postbank Amsterdam
Werkzaamheden:
Projectmanagement bij een automatiseringsproject binnen de Postbank Hypotheken backoffice. Het doel van dit project was het ontwikkelen en implementeren van een aantal functionele uitbreidingen. Ontwikkeling vond plaats m.b.v waterval methode waarbij de volgende werkzaamheden uitgevoerd werden:
·Inventariseren quick wins;
·Communicatie met gebruikers en belanghebbende binnen de organisatie;
·Planning en budget.


De hieronder beschreven werkzaamheden werden uitgevoerd als Freelancer en op basis van tijdelijk contract in de periode september 1999 – september 1993.

Periode: januari 1998 - september 1999
Organisatie : Stertil – ATN BV Maarsen
Werkzaamheden:
Proces herontwerp en implementatie na fusie waarbij de verschillende processen en culturen in elkaar overgingen. Daarnaast werd een nieuwe ERP systeem en ISO 900X kwaliteitssysteem geïmplementeerd. De taken waren:Inventarissen huidige processen;
·Inventariseren knelpunten;
·Herontwerp en beschrijving primaire processen;
·Opzetten, implementeren en beheer van het kwaliteitssysteem volgens ISO 9002;
·Arbo- en milieuzorg.


Periode: januari 1997 – januari 1998
Klant: Viaborg BV Nieuwegein
Werkzaamheden:
Het uitvoeren van kwaliteitscontroles voor een onafhankelijke partij in de automotive branche, in opdracht van branche organisaties en importeurs (PON, Citroen, Bovag). De taken binnen deze organisatie waren:
· Het uitvoeren van schouwingen op technische-, commerciële- en organisatorische aspecten;
· De ontwikkeling van audit programma’s;
· Arbo- en milieuzorg.


Periode: september 1995 – september 1996
Opdrachtgever: Van Batenburg BV Sneek - (Detachering en uitzend bureau)
Werkzaamheden:
Ontwikkeling van de administratieve organisatie bij een startend technisch detacheringbureau in de scheepsbouw. Daarnaast werkzaamheden als Intermediair op het gebied van de werving en selectie van technisch personeel.


Periode: april 1995 – augustus 1995
Opdrachtgever: Friso BV Sneek - (bouwbedrijf)
Werkzaamheden:
Ontwikkeling van de visie op kwaliteitszorg en ISO 900X normering.


Periode: september 1994 – maart 1995
Opdrachtgever: Frejo BV Emmen – (metaal en kunststof verwerking)
Werkzaamheden:
· Inventariseren knelpunten;
· Herontwerp en beschrijving primaire processen;
· Opzetten, implementeren en beheer van het kwaliteitssysteem.


Periode : april 1994 - augustus 1994
Opdrachtgever : Fritimco BV Burgum
Werkzaamheden:
· Werkvoorbereiding;
· inkoop van technische diensten en producten;
· onderhandelingen prijs en levering.


Periode : augustus 1993 – maart 1994
Opdrachtgever : RGR Shipping & Forwarding BV Rotterdam/Vlissingen
Werkzaamheden:
· Inventariseren knelpunten;
· Herontwerp en beschrijving primaire processen;
· Opzetten, implementeren en beheer van het kwaliteitssysteem;
· Certificering volgens NEN ISO 9002.



Opleiding interimmanager

Opleidingen:
Mavo, MTS, HTS bedrijfskunde – 1993

Cursussen:
Communicatieve vaardigheden – 1997
Advies vaardigheden – 1999
Communicatieve vaardigheden – 2000
Coachen voor coachen - 2000
Moderator training Metaplan ® - 2001
Inzicht in invloed – 2001


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Teamleider, ProjectleiderProject, Business Analist, Trainer, Coach, Kwaliteitsmanager, Kwaliteitsadviseur, Kwaliteitsauditor.

Talenkennis interimmanager

Engels
Duits
Fries

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :