Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager

Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Procesmanager
Syntus
Voor de introductie van de landelijke OV-chipkaart bij de vervoerder Syntus, was ik verantwoordelijk voor de volgende resultaten: inrichten en realisatie nieuwe bedrijfsprocessen; Informatiebeveiliging, en privacybeleid (bescherming persoonsgegevens); realisatie van de benodigde SLA/DAP documenten met twee leveranciers t.b.v. het leveren van de ICT- voorziening en operationeel beheer hierover.
2009

Projectmanager
KPN-Contact
Als projectmanager bij KPN-Contact heb ik meerdere projecten (Prince2 methodiek) uitgevoerd uit die te maken hebben met de introductie van nieuwe producten of proces verbeteringen binnen het Contact Centre zakelijke markt. Hierbij is het van groot belang te voldoen aan de besturingprocessen van het Contact Centre, het kwaliteitssysteem COPC en ICT afstemming binnen de organisatie.
2007-2008

Projectmanager
Eneco Meetbedrijf
Voor het meetbedrijf van Eneco heb ik aan twee projecten gewerkt.

Het meetbedrijf van ENECO wil voor ondersteuning van haar commerciële activiteiten en kwaliteitsverbetering van haar contractadministratie en facturatie haar processen en informatiesystemen veranderen. Hiervoor is een project gestart waarin een nieuw informatiesysteem wordt ingericht met koppelingen naar Legacy-systemen van ENECO. Binnen dit project was ik verantwoordelijk voor de zogenaamde business transitie. Het veranderen van bestaande processen en afspraken (in en extern) naar de gewenste nieuwe omgeving. Conform de Prince-2 methodiek is dit project uitgevoerd. Eind 2006 is het gehele project afgebroken door de directie vanwege gewijzigd inzicht.

Het meetbedrijf van ENECO realiseert onder andere een nieuwe metering-applicatie, waardoor haar meetregister en het contractregister in de bestaande Legacy-systemen ontkoppeld zou worden. Deze verandering heeft invloed op onder andere haar administratieve organisatie rondom contracten en facturatie grootverbruik. Voor de nieuwe situatie heb ik de bedrijfsregels vastgesteld en nieuwe bedrijfsprocessen ingericht voor het gehele facturatieproces grootverbruik. Als onderdeel van het “In-Control” project van Eneco heb ik voor het facturatieproces, conform ECRS, de benodigde beheersmaatregelen geïdentificeerd en ingericht.
2006-2007

Procesmanager
Interpay
Interpay heeft nieuw beleid ontwikkeld op het gebied van ‘In Control’ zijn van haar activiteiten. Hiertoe worden per business center op een eenduidige wijze bedrijfsprocessen gevisualiseerd en beschreven.
Voor het business center Risc Management heb ik deze werkzaamheden uitgevoerd en was tevens verantwoordelijk voor vastleggen van de bedrijfsregels en optimalisatie van de bedrijfsprocessen. De afdelingsmanagers (Consultancy – Key-management – Fraud Control) heb ik begeleid en ondersteund in het borgen van het procesmanagement in hun, en van de teams, dagelijkse activiteiten.
2005-2006

Projectmanager
HTM
Van de diverse vervoersbedrijven in Nederland is ook HTM bezig met haar implementatie van de landelijke OV-Chipkaart. Binnen dit project was ik verantwoordelijk voor de implementatie van zogenaamde handhelds voor controleurs en het onderbrengen van het beheer door middel van SLA’s met de interne beheerorganisatie. Hiernaast heb ik de Informatiebeveiliging binnen het project geïnitieerd en was voor de OV-Chipkaart de security coördinator hiervoor. De Chipkaart omgeving kan vergeleken worden met een groot financieel-bancair systeem. Hiervoor worden op termijn audits uitgevoerd om te kunnenvoldoen aan de beveiligingsrichtlijnen voor de gehele keten.
Binnen het aandachtsgebied informatiebeveiliging waren mijn werkzaamheden gericht op het formuleren en inrichten van een Informatiebeveiligingsbeleid voor de OV-Chipkaart.
2005

Procesmanager
De Nederlandse Energie Maatschappij
Voor de oprichting van een nieuwe energieleverancier was ik verantwoordelijk voor het beschrijven van de noodzakelijke bedrijfsprocessen, administratieve organisatie en informatiebeveiligingsbeleid. Deze beschrijving was noodzakelijk om de gewenste goedkeuring van de “Dienst Uitvoering en Toezicht Energie” te verkrijgen. Tevens is op basis van deze documentatie de specificaties voor de onderliggende informatiesystemen beschreven en vervolgens zijn de benodigde systemen aangeschaft.
Als procesmanager stuurde ik het totale proces aan om tot het gewenste doel te komen. Rapportage direct aan de directie/oprichters.
Het doel om te kunnen starten met de administratieve organisatie nadat de energieverkoop van start ging is volgens plan gehaald.
2004

Procesmanager
Attentiv (Fortis-Amev)
Attentiv is een financiële franchiseorganisatie van intermediairs in de financiële dienstverlening en onderdeel van Fortis.
In deze periode stond Attentiv voor de taak zijn financiële positie te verbeteren. Hiervoor was een vernieuwd bedrijfsplan vereist. Mijn werkzaamheden hiervoor waren gericht op het:
• begeleiden van het management strategieproces om tot een correct bedrijfsplan te komen, op basis van operational excellence;
• analyseren en visualiseren van de huidige en gewenste bedrijfsprocessen en optimalisaties doorvoeren;
• auditeren en optimaliseren van de informatievoorziening t.b.v. de nieuwe bedrijfsprocessen;
• efficiëntie- en effectiviteitverbetering van processen in het Klant Kontakt Centrum;
• optimalisatie van de totale keten (intermediairs – Attentiv – Fortis – verzekeraars).

Nieuw bedrijfsplan is met succes aan de Fortis directie opgeleverd.
2003-2004

Programmamanager
Spark Energy
Spark Energy, een nieuwkomer in de energiemarkt, mogelijk gemaakt door de liberalisering van energie, gericht op het MKB. Vlak na de start groeide de organisatie explosief. Ondersteunende processen en geautomatiseerde systemen liepen op de groei achter. Problematiek in de energiebranche was groot, mede doordat informatiesystemen van verschillende organisaties niet de vereiste informatie konden leveren. Spark moest hierop inspelen met haar back-office en haar plaats in de totale keten. Verantwoordelijke voor en advisering in onderstaande projecten:
• nieuwbouw billingsysteem (Java, Oracle);
• inrichten bedrijfsprocessen en beschrijving werkinstructies (Mavim);
• afstemming bedrijfsprocessen met financiële boekingsgang in SAP;
• implementatie Management Informatie Systeem;
• inrichten informatiebeveiliging en toegangsbeheer;
• inrichten AO/IC.

Bovenstaande projecten waren het gevolg van een strategisch beleid van de organisatie. Ik was verantwoordelijk voor het vertalen van het beleid in operationele activiteiten. Betrokkenheid van medewerkers was van groot belang, gezien de hectiek. Aanspreekpunt voor externe bedrijven en coach projectleiders.

De overname door Electrabel was van grote invloed op de realisatie en haalbaarheid van projecten.
2001-2003

Directeur
Transfer Networks BV
Transfer Networks hield zich bezig met het adviseren en uitvoeren van projecten betreffende het ontsluiten van bedrijfsinformatie via het Internet en optimaliseren van informatiestromen. Werkzaamheden gericht op verdere groei, coachen van medewerkers en het uitvoeren van opdrachten, zoals:
• Projectmanagement elektronisch afnemen van examens voor landelijk opleidingscentrum en ROC’s, via Webservices (drie-lagen-model);
• Projectmanagement effectiviteit en efficiëntie verbetering call-center energiebedrijf (PNEM);
• Projectmanagement nieuwbouw energie (on)balans- en handels-systeem (Essent).
Advisering afstemming ICT en bedrijfsprocessen.
1997-2000

Projectmanager
Amsterdamse Effectenbeurs (Roccade)
Verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwe infrastructuur voor de handelsvloer (Amsterdamse Effectenbeurs) ten behoeve van de overgang van telefonische in elektronische handel in effecten. Hierna moest de vloer, inclusief de ondersteunende systemen, voorbereid worden voor de verhuizing van de optiebeurs en de interne verhuizing van de effectenhandelaren.
Van groot belang hierbij was de afstemming met de diverse programmatuur op de infrastructuur als het gaat om gelijktijdige informatievoorziening op de vloer en buiten (binnen- en buitenland) de beursvloer. Hierbij was het tevens cruciaal een optimaal beveiligde informatie-infrastructuur te realiseren op de vloer en communicatie met externe partijen, met name banken en commissionairs.
Overige werkzaamheden en activiteiten waren:
• Contact en afstemming met belanghebbende partijen;
• Afstemming met leveranciers;
• Aansturen van deelprojectleiders;
• Inrichten beheeromgeving conform ITIL-processen;
• Uitvoeren van analyses op met name gelijktijdigheid van informatievoorziening;
• Advisering over en realisatie van een correcte informatiebeveiliging;
• Contactpersoon voor interne handelaren m.b.t. koppeling op infrastructuur en verhuizingen.
Grote waardering voor de manier waarop een algehele samenwerking binnen de organisatie gerealiseerd werd. Binnen het project was er sprake van zeer strakke tijdslijnen. Het project werd binnen de gestelde tijd gerealiseerd.
1993-1995


Opleiding interimmanager

1999-2003 MBA (Business School Nederland - BSN)
1989-1996 Diverse trainingen (waar onder: programma- en projectmanagement (ISES International), Informatiebeveiliging – systeem en netwerkbeveiliging (Digital), ITIL (Pink Roccade), consultancy (ISBW), algemeen management (BSN))
1985-1989 Open Universiteit modulen: Systemen en besturing – Organisatiekunde – Kennissystemen - Informatica
1979-1984 Natuurkunde en wiskunde (LO-UvA)


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :