Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Operations Manager

Operations Manager

Werkervaring interimmanager

Juni 2003 – heden

Als zelfstandige succesvol werkzaam om de belangen van palletproducerende/-reparerende en houtverwerkende ondernemingen te verenigen met die van de ondernemingen waarvan ik de vertegenwoordigingen voer. Het betreft hier een Zweedse fabrikant van pallet-spijkerapparatuur en robottoepassingen, een Tsjechisch fabrikant van droogkamers voor hout en pallets, een Nederlandse leverancier voor palletsorteerinstallaties en een Nederlandse fabrikant van precisieonderdelen. Ik vertegenwoordig deze ondernemingen voor de Duitse en de Nederlandse markt. Geen van deze ondernemingen kende een vertegenwoordiging voor (een deel van-) deze regio’s, waardoor ik zelf volledig verantwoordelijk ben geweest voor de ontwikkeling van het marktgebied.


September 2003 – juni 2004

Bedrijfsleider ad interim Faber Halbertsma Groep bv

Verantwoordelijk voor de transformatie en verhuizing van Gendt Pallets in T&A Paletten in Emmerich am Rhein. Deze twee dochterondernemingen van de Faber Halbertsma Groep dienden te worden verplaatst en samengevoegd tot T&A Paletten. De gefaseerde verhuizing van Gendt Pallets, de bedrijfsuitbreiding bij T&A, de opleiding van zowel leidinggevend-, als deels operationeel personeel en het nemen van initiatieven om e.e.a. te concretiseren en te optimaliseren vielen onder mijn verantwoordelijkheid. Een en ander heeft mogen leiden tot een zeer efficiënte palletproductie-unit, waar een gemengd Duits - Nederlands team van medewerkers met veel plezier winstgevend produceert.


Maart 2000 – september 2003

Productieleider van Halbertsma Pallets Grouw bv

Verantwoordelijk voor de gehele productieafdeling. In deze hoedanigheid o.a. verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle relevante gebieden met betrekking tot de productieafdeling, het initiëren van investeringsvoorstellen, het begeleiden van investeringsprojecten en het initiëren van opleidingstrajecten om het niveau van de werknemers, daar waar mogelijk en noodzakelijk, op een hoger plan te brengen. Reeds afgeronde en door mij geïnitieerde projecten hebben geleid tot aanzienlijke kostenbesparingen, waarbij tegelijkertijd de arbeidsomstandigheden sterk zijn verbeterd. Als wapenfeit valt te melden dat het ziektepercentage onder de werknemers gedurende mijn bedrijfsleiderschap is verlaagd van ± 10% tot ± 7,5%. Minder meetbaar, maar mijns inziens ook een wapenfeit is dat men op “de vloer” klantgerichter- en dus commerciëler is gaan denken. Onder mijn leiding heeft het bedrijf het ISO 9001 – 2000 certificaat weten te behalen.


Augustus 1998 - Maart 2000

Accountmanager voor De Mar Houtconstructies bv

Verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de accounts + acquisitie. In deze functie heb ik enkele belangrijke nieuwe accounts binnen weten te halen. Zonder mijzelf op de borst te willen slaan, mag ik stellen dat mijn wijze van functioneren voor een belangrijk deel heeft bijgedragen aan de continuïteit van het bedrijf, in omstandigheden waarbij dit zeker niet vanzelfsprekend was. Belangrijk deel van de werkzaamheden bestond, behalve uit het binnenhalen van opdrachten uit de technische ontwikkeling en begeleiding van deze opdrachten.
Daarnaast heb ik gedurende de uitoefening van de functie een calculatieprogramma ontwikkeld, met behulp waarvan het mogelijk was om zeer betrouwbare voorcalculaties op een relatief eenvoudige en tijdbesparende wijze te calculeren. Dit systeem genereerde tevens volledig uitgewerkte offertes. Ik beschouw het als een compliment dat meerdere bedrijven binnen de branche serieuze interesse hebben getoond voor dit ontwikkelde pakket.


Januari 1997 – augustus 1998

Hoofd van de afdeling Werkvoorbereiding / kwaliteitsfunctionaris bij De Mar Houtconstructies bv.

Verantwoordelijk voor inkoop (deels), voortgangscontrole van projecten en opzetten en beheren van ISO 9001 kwaliteitssysteem. In deze functie heb ik de afdeling werkvoorbereiding weten te stroomlijnen qua administratieve organisatie, automatisering en structureren van procedures. Zelf heb ik enkele computerprogramma’s geschreven met behulp waarvan de productiviteit van de afdeling met ± 60 % kon worden verhoogd. De ontwikkeling en de invoering van het ISO 9001 kwaliteitssysteem heeft geleid tot een goed gestroomlijnde organisatie, waarbij het verhoogde kwaliteitsbesef o.a. heeft geleid tot een vermindering van 25% faalkosten.


Augustus 1995 - Januari 1997

Kwaliteitsfunctionaris bij Kampstaal bv.

Verantwoordelijk voor opzetten en beheren van ISO 9001 kwaliteitssysteem, schrijven en onderhouden van gebruikershandleidingen voor landbouwwerktuigen.
Als kwaliteitsfunctionaris heb ik het kwaliteitssysteem voor Kampstaal bv opgezet en kunnen laten certificeren volgens de ISO 9001 norm. Het op pijl houden en verder ontwikkelen van de aanwezige kennis onder de medewerkers, o.a. middels het initiëren van opleidingstrajecten voor certificaatlassers sloot goed aan bij mijn functie. Voor het zusterbedrijf “Staalbouw Nauta Heeg” heb ik specifieke technische kwaliteitsplannen geschreven voor enkele bijzondere projecten.
Voor het zusterbedrijf AP machinebouw heb ik, in het kader van de “CE-makering machinerichtlijn”, de gebruikershandleidingen voor de verschillende producten (landbouwwerktuigen) geschreven en geïllustreerd en deels vertaald naar de Duitse taal. Tevens heb ik mij bij dit laatste bedrijf mogen opwerpen als verkoopmedewerker/adviseur bij verschillende vakbeurzen.


September 1984 – juli 1990

Als assistent/plaatsvervangend bedrijfsleider door de HVA uitgezonden naar Libië (Rundveeproject)

Mede verantwoordelijk voor het opstarten, begeleiden en overdragen van een groot melkveeproject (± 1400 GVE’s) en het trainen van de lokale bevolking en counterparts.
Ik heb in Libië leiding mogen geven aan vijf expatriates en ongeveer veertig lokale medewerkers. Mede dankzij de goed georganiseerde infrastructuur heb ik samen met hen een melkveebedrijf kunnen opzetten waar een productie werd gerealiseerd die zelfs voor Nederlandse begrippen hoog was. Ik ben er trots op dat de door mij gegeven cursussen aan- en de training van de lokale medewerkers zodanig vruchtbaar zijn geweest, dat het bedrijf vandaag de dag nog functioneert met een - voor lokale begrippen - zeer hoog productieniveau.


Opleiding interimmanager

September 1990 – juli 1995

Bedrijfskunde, aan de Agrarische Hogeschool te Leeuwarden, differentiatie “Management”.

Relevante modulen:
- Beleid en Bestuur (kwaliteit en strategisch management);
- Communicatieve vaardigheden (Engels, Duits, Nederlands, presentatietechnieken);
- Exportmanagement;
- Externe verslaggeving (financial accounting en belastingrecht);
- Financieel management (management accounting, financieel management);
- Verkooptechniek;
- Goederen- en informatiestromen (logistiek, marketing).


Augustus 1978 – mei 1983

M.A.S. te Doetinchem, richting rundveehouderij


Augustus 1973 – mei 1978

MAVO te Elst


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Goede leidinggevende eigenschappen;
- teamspeler;
- creatief;
- technisch inzicht;
- commercieel vaardig;
- ambitieus;
- loyaal;
- doorzetter;
- stressbestendig;
- multidisciplinair.


Talenkennis interimmanager

mondeling schriftelijk
- Engels goed goed
- Duits goed goed
- Frans (nog-) niet (nog-) niet


Overig

CURSUSSEN:
- Verkooptrainingen;
- Cursussen op het gebied van kwaliteitsmanagement;
- Cursussen op het gebied van automatisering (Excel, Access);




 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :