Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Controller

Interim Controller

Werkervaring interimmanager

Mei 2001 - circa maart 2002:
Wetenschappelijk onderzoeksinstituut (Utrecht).
Interim-controller
Het initiëren en begeleiden van verbetertrajecten ten aanzien van het financieel beheer (begroting, rapportages, automatisering urenverantwoording, grootboek-/projectadministratie), de administratieve organisatie en de kwaliteit, dienstverlening en positionering van de afdeling financiële zaken. Daarnaast verantwoordelijk voor de reguliere financiële processen en producten, alsmede de afdeling financiële zaken.

Januari 2001 - mei 2001:
Intrabancaire organisatie (Utrecht).
Managementconsultant
Ondersteuning geven aan divisie projectgroep ten behoeve van reorganisatie en ontwikkeling stafafdelingen binnen Chipknip Services en begeleiden organisatieverbetering afdeling Controlling.

November 2000 - juni 2001:
Intrabancaire organisatie (Utrecht).
Interim staffunctionaris Administratieve Organisatie divisie
Herpositionering verantwoordelijkheden voor de administratieve organisatie, deelname aan organisatie-brede projectgroep voor administratieve organisatie rondom nieuwe ERP-applicatie en verantwoordelijk voor beheer van beschrijvingen administratieve organisatie in de intranet toepassing.

Mei 2000 - oktober 2000:
Internationale hulporganisatie (Amsterdam).
Interim-manager Finance & Administration
Verantwoordelijk voor de volledige kantooradministratie en de ondersteuning van de veldprojecten vanuit het hoofdkantoor. Accenten lagen vooral op crisis-management, starten met verbetering vaktechnische aspecten van de administratie en participatie in de ICT-projectorganisatie voor de ERP-pakketselectie.

Juli 1999 - september 2000:
Uitzendorganisatie, onderdeel Werkgelegenheidsdiensten (Diemen).
Interim projectmanager
Verantwoordelijk voor de projectorganisatie om te komen tot de bouw en implementatie van een financieel subsidie informatiesysteem voor de business unit Werkgelegenheidsdiensten, alsmede de herstructurering en normalisatie van de centrale subsidieadministratie. Tevens onderzoek uitgevoerd en adviesrapportage opgesteld voor ICT beleid en applicatiebeheer binnen de business unit.

Februari 1999 - september 1999:
ICT bedrijf van internationale olieproductiemaatschappij (Leidschendam).
Interim financial analyst
Werkgebieden: ondersteunen financial managers en business sectors in Nederland en Engeland waar het gaat om de electronische verzameling van gegevens voor en de verstrekking van financiële management informatie alsmede de analyse daarvan; beheer van verschillende systemen rondom de geautomatiseerde informatieverstrekking; interne controles; training geven aan andere financial analysts.

September 1998 - februari 1999:
Business consultant
Consultancy en begeleiding management en gebruikers bij thuiszorgorganisatie in het midden van het land, ten behoeve van implementatie van het nieuwe zorg- en financiële automatiseringssysteem TIS.
Werkgebieden: begeleiding conversie gegevensbestanden, initiëren herdefiniëring managementinformatie, initiëren beschrijven en analyse administratieve organisatie, onderzoek naar organisatorische consequenties van implementatie.

Juli 1997 - heden:
Diverse consultancy opdrachten, waaronder:
" Doorlichting financiële administratie en automatisering van centrum voor gezondheidszorg (o.a. profiel nieuwe manager, planning & control-cyclus, anticiperen op fusie, rapportages, keuze extern accountant).
" Ontwikkelen van een volledig geparametriseerde database voor de verschillende CAO's en de afgeleide berekening van commerciële bedrijfstarieven en marges (gezondheidszorg onderdeel uitzendorganisatie).
" Opstellen adviesrapportage voor een grote thuiszorgorganisatie, gericht op de consequenties voor de (project)organisatie die voortvloeien als voor een combinatie van enkele nieuwe automatiseringssystemen wordt gekozen binnen die organisatie.
" Ondersteunen van een bureau voor interimmanagement en beleid bij het opstellen van het personeelsbeleidplan voor de langere termijn ten behoeve van een grote zorginstelling.
" Ontwikkelen van een opzet van beschrijven en analyseren van de administratieve organisatie (middelgrote thuiszorgorganisatie).
" herstructurering van de kantoorautomatisering en opzetten website (adviesbureau voor volkshuisvesting)
" voorbereiding, advisering en implementatie tijdschrijfsystematiek met bijbehorende managementinformatie (organisatie voor maatschappelijke dienstverlening).

Nevenfuncties:
Penningmeester van Stichting ServicePlus Noordholland-Noord te Schagen vanaf april 1999.


Werkervaring (in vast loondienstverband):

Koninklijke Ahold NV (1998)
functie: senior-assistent EDP-audit (interne accountantsdienst holding)
werkzaamheden: verrichten geïntegreerde EDP-audits t.a.v. general IT-controls en het gebruik van automatiseringstoepassingen bij diversen werkmaatschappijen van Ahold en (mede)ontwikkelen EDP-audit controleprogramma's.

Amsterdam Thuiszorg (1995-1998)
functie: manager financiën & informatie bedrijf Centrum/Zuid
werkzaamheden: verantwoordelijk voor financieel beleid en personele en financiële administratie binnen de regionale werkmaatschappij (kwalititeitsverbetering dienstverlening en administratie, automatiseringscoördinator, herstructureren en verbeteren managementrapportages, verbetering administratieve organisatie en maatregelen van interne controle, samenstelling jaarrekening en begroting, subsidie-afrekening projecten, mede opstellen van jaarplan, kwartaalrapportages en bedrijfseconomische analyses, functionele begeleiding van de capaciteitsplanners en deelname aan externe landelijke onderzoeken met betrekking tot voorbereiding wijzigingen in de retributieregeling.)

Medisch Centrum Alkmaar (1989 - 1995)
functie: medewerker management-informatie
werkzaamheden: financieel economische en bedrijfskundige ondersteuning aan het management en specialisten (ontwikkelen maatwerk managementinformatie, kostprijsberekening, kosten/baten-analyses, jaarrekening/begroting, meerjarenbeleidsplannen, beschrijvingen analyse administratieve organisatie, netwerkbeheer, ondersteunen projecten reorganisatie.)

KPMG Klynveld Kraayenhof Accountants (1988)
functie: assistent accountant (stage HEAO)

Opleiding interimmanager

Rotterdam School of Management (Erasmus Univ.) leergang Interim Management Essentials (post-acad.) (2000)
Orde van Organisatieadviseurs Positionering in het Adviesvak (2000)
Hogeschool Brabant EDP Auditing (post hbo) (1997-1998)
Hogeschool Alkmaar sector Economie HEAO Bedrijfseconomie (1986-1989)
Jan van Scorel College, Alkmaar HAVO (1980-1986)

Research Based Consultancy (RBC)-Network persoonlijke supervisie m.b.t. organisatieverandering (2001)
Interne Accountantsdienst Ahold electronische dossiervorming Lotus Notes (1998)
Opleidingsinstituut VU Amsterdam training functioneringsgesprekken (1995)
Opleidingscentrum MCA training presentatietechnieken (1994)
Ernst & Young Management Consultants bestuurlijke informatieverzorging/BIV-AO (1993)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

financieel management
controlling
change management
organisatieverandering
ICT beheer

Talenkennis interimmanager

Dutch
English

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :