Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager op tactisch-operationeel niveau

interim-manager op tactisch-operationeel niveau

Werkervaring interimmanager

Van 17/06/02 tot 08/10/03(als zelfstandig ondernemer):
Interim operationeel manager planbureau Thuiszorg
-Dagelijks leiding gegeven aan team van 7 planners:5 FTE)
-Reorganisatie en centrale planning binnen het rayon (200 medewerkers) geïmplementeerd
-Analyse gemaakt en aanbevelingen gedaan t.a.v. centrale planning binnen het rayon
-De aanbevelingen vanuit de analyse binnen het rayon geïmplementeerd
-Aanbeveling/advies opgesteld m.b.t. leidinggevende structuur voor het planbureau
-Functiebeschrijving leidinggevende planbureau opgesteld (nieuwe functie)
-Werving en selectie nieuwe medewerkers en leidinggevende planbureau
-Samenwerking verbeterd zowel binnen het planbureau als tussen het planbureau en belanghebbenden binnen de organisatie
-De balans zorgvraag en zorgaanbod verbeterd door efficiënte inzet personeel binnen het rayon
-De roosterplanning voor het rayon met daaraan gekoppelde cliëntenplanning verbeterd.
-Voorbereidingen getroffen en een plan van aanpak geschreven voor het onderbrengen van de dienstroosterplanning op het planbureau
-Lid projectgroep geautomatiseerde centrale planning gehele thuiszorgorganisatie
01/01/03 tot 08/10/03:Interim operationeel manager team verzorgenden in de wijkverpleging
-Dagelijkse leiding gegeven aan team verzorgenden/verpleegkundigen (11 FTE)
-Reorganisatie en centrale planning binnen het team geïmplementeerd
-De wijkverpleegkundige met zorginhoudelijke regiefunctie gecoacht (nieuwe functie)
-Werving en selectie nieuwe medewerkers team

Van 01/01/02 tot 01/05/02 (als zelfstandig ondernemer)
Interim-manager 2 bankfilialen
-Interne logistieke procesvoering verbeterd
-Interne samenwerking medewerkers verbeterd
-Verdere invoering automatisering en kantoorruimten efficiënt ingericht
-Stroomlijnen samenwerking tussen beide locaties geoptimaliseerd
-Betere profilering kantoor in Schermerhorn bewerkstelligd

Van 19/11/01 tot 01/05/02 (als zelfstandig ondernemer):
Interim Clustermanager instituut voor gehandicaptenzorg
-Algemene dagelijkse leiding over cluster arbeid (28 medewerkers en 80 cliënten)
-Voorbereidingen getroffen en gestart van het opzetten van Arbeidscentrum voor totaal 64 fulltime cliëntenplaatsen en 12 FTE activiteitenbegeleiders op nabijgelegen industrieterrein. Operationeel in september 2002
-Visie voor het op te zetten Arbeidscentrum ontwikkeld
-Vertaalslag gemaakt van visie naar uitvoering
-Samenwerking verbeterd, zowel intern in eigen clusters alsook met andere clusters en sectoren.
-Team begeleid tot een zelfsturend team

Van 01/10/01 tot 31/12/01 (als zelfstandig ondernemer):
Interim-manager Financieel Adviesbureau
-Interne logistieke procesvoering verbeterd
-Interne samenwerking medewerkers verbeterd
-Verdere invoering automatisering
-Herinrichting kantoorruimten

Van 01/0101 tot 01/10/01(via interim-bureau):
Interim-manager afdeling Neurologie en Interne/Oncologie middelgroot ziekenhuis.
-Algemene leiding gegeven over beide afdelingen, in totaal 40 medewerkers
-Een geautomatiseerd systeem cytostaticakuren voor Interne/Oncologie ontwikkeld en geïmplementeerd
-Stroke-unit van 4 bedden op afdeling neurologie opgezet met de daarbij behorende scholing personeel en aanschaf van apparatuur
-Oplossen van de interne samenwerkingsproblematiek (beide afdelingen)
-Een op de arbeidsmarkt gericht parttime beleid ontwikkeld en geïmplementeerd
-Implementatie van de nieuwe organisatiestructuur op beide afdelingen
-Werving en selectie nieuwe teamleiders voor beide afdelingen
Van 01/05/01 tot 01/09/01:
Interim-teamleider poliklinieken cardiologie en echokamer middelgroot ziekenhuis.
totaal 8 medewerkers
-Algemeen leiding geven aan het team en oplossen personele problemen
-Implementatie van de nieuwe organisatiestructuur op de polikliniek
Van 01/05/01 tot 01/09/01:
Interim-teamleider polikliniek longziekten en longfunctie middelgroot ziekenhuis.
totaal 8 medewerkers
-Algemeen leiding geven aan het team en oplossen samenwerkingsproblemen
-Implementatie van de nieuwe organisatiestructuur op de polikliniek

Van 01/03/00 tot 01/11/00:
Interim-manager Planningsbureau middelgroot ziekenhuis.
-Uitwerken en implementeren van de aanbevelingen uit de sterktezwakte analyse
-Afbouw samenwerking uitzendorganisaties bewerkstelligd
-Kosten inhuren uitzendkrachten gereduceerd
-Leiding gegeven aan 50 flexibel inzetbare verpleegkundigen in loondienst
-Leiding gegeven aan 2 planningsfunctionarissen
-Ontwikkelen en structureren van de overlegvormen
-Ontwikkelen en starten van functioneringsgesprekken en verzuimbegeleiding
-Functiebeschrijving gemaakt voor de aan te stellen manager planningsbureau (nieuwe functie)
-Werving en selectie aan te stellen manager
-Verantwoording verschuldigd aan zorgmanager en directie

Van 01/01/00 tot 01/03/00:
Projectmanager Planningsbureau middelgroot ziekenhuis.
-Maken sterktezwakte analyse planningsbureau ( intern uitzendbureau)
-Advies met aanbevelingen uitgebracht aangaande de inbedding in de organisatie en beleidsvoering in de nabije toekomst
-Implementeren van de aanbevelingen in de organisatie
-Verantwoording verschuldigd aan zorgmanager en directie

Van 01/06/96 tot 01/09/99:
Hoofdverpleegkundige Verloskunde middelgroot ziekenhuis
-Aandachtsgebieden:
Waarborgen kwaliteit van de zorg
Waarborgen kwaliteit van de arbeid
Waarborgen goede product/prijs verhouding (budgetverantwoordelijk)
-Leiding gegeven aan groep van 52 verpleegkundigen op de afdeling en indirect aan 4 medewerkers facilitaire zorg.
-Cultuurverandering op de afdeling doorgevoerd, met name het anders denken over zorgverlening en samenwerking (De hotelfunktie van de afdeling).
-Het in relatie met de cultuurverandering ontwikkelen en implementeren van veranderingen.
-Zorgvernieuwing tot stand gebracht met de daarbij horende scholing van personeel, inrichting afdeling en aanschaf apparatuur.
-Het initiëren en implementeren van met name externe ontwikkelingen op medisch en verpleegkundig gebied.
-Sturing gegeven aan diverse afdelingsprojecten.
-Samenwerkt en contacten onderhouden met Gynaecologen, verloskundigen, huisartsen en medewerkers kraamzorg
-Gestart met het organiseren van en deelnemen aan de diverse multidisciplinaire overlegvormen welke tot doel hadden een optimale samenwerking tussen de genoemde disciplines te verkrijgen.
-Samenwerking bewerkstelligd tussen de afdeling en commerciële bedrijven met als doel de service te vergroten.
-Verantwoording verschuldigd aan Zorgmanager Klinische Zorg.

Van 01/01/94 tot 01/06/98:
Vertegenwoordiger van de 4 specialistische afdelingen binnen het beleidsteam van middelgrot ziekenhuis waaronder vielen:Kinderafdeling en Couveuse,ICU/CCU en Afdeling Cardiologie
-Ontwikkelen en implementeren van het sectorbeleid Klinische Zorg
-Het efficiënt inzetten van uitzendkrachten voor alle verpleegafdelingen en de afhandeling van de daarbij behorende administratie.
-Verantwoording verschuldigd aan Sectormanager Klinische Zorg

Van 01/01/96 tot 01/06/96:
Hoofdverpleegkundige ICU middelgroot ziekenhuis
-Hoofdtaakgebieden:
Waarborgen kwaliteit van zorg
Waarborgen kwaliteit van arbeid
Waarborgen goede product/prijs verhouding (budgetverantwoordelijk)
-Leiding gegeven aan groep van 23 (19 formatieplaatsen) IC-verpleegkundigen.
-Het initiatief genomen en als voorzitter deelgenomen aan de vorming en functioneren van het IC-behandelteam, een samenwerkingsverband tussen chirurgen, internisten, anesthesisten en longartsen met als doel te komen tot efficiënte en doelmatige hoogstaande medisch/verpleegkundige patiëntenzorg.
-Nieuwe ontwikkelingen van medisch/verpleegkundige zorg geïmplementeerd met de daarbij behorende scholing van personeel, herinrichting van de afdeling en aanschaf benodigde apparatuur.
-Voor het ziekenhuis nieuwe behandelmethoden geïnitieerd, ontwikkeld en geïmplementeerd.
-Verantwoording verschuldigd aan Sectormanager Klinische Zorg.

Van 01/06/95 tot 01/06/96:
Interim Hoofdverpleegkundige Verloskunde middelgroot ziekenhuis±
Taakopdracht:
-Analyse maken van de personele -en samenwerkingsproblemen op de afdeling en het oplossen daarvan.
-Efficiënt en doelmatig inzetten van personeel (personeelsnormering).
-Op sterkte brengen van de personeelsformatie gerelateerd aan werkdruk en het terugdringen van de budgetoverschrijdingen.
-Implementeren van de organisatieverandering op de afdeling.
-Maken van functiebeschrijving nieuw aan te stellen hoofdverpleegkundige.
-Werven van hoofdverpleegkundige.
-Verantwoording verschuldigd aan Sectormanager Klinische Zorg

Van 01/05/94 tot 01/11/94:
Interim Staffunctie Klinische Zorg±
Taakopdracht:
-Analyse van de personele problemen op de verpleegafdelingen.
-Onderzoeken van mogelijke oplossingen
-Onderzoek naar opzetten van planbureau (intern uitzendbureau)
-Adviesnotitie aan Sectormanager Klinische Zorg

Van 01/07/85 tot 01/01/86:
Waarnemend Hoofdverpleegkundige ICU middelgroot ziekenhuis±
-Dagelijkse leiding gegeven aan groep van 23 verpleegkundigen
-Dagelijkse afstemming werkzaamheden
-Waarnemen bij afwezigheid Hoofdverpleegkundige
-Verantwoording verschuldigd aan Hoofdverpleegkundige

Van 01/03/84 tot 01/07/85:
Teamleider groot ziekenhuis algemen chirurgie.
-Dagelijkse leiding gegeven aan groep van 15 verpleegkundigen
-Dagelijkse afstemming werkzaamheden, opname en ontslag
-Verantwoording verschuldigd aan Manager

Van 01/09/81 tot 01/03/84:
Teamleider Brandwondencentrum
-Dagelijkse leiding gegeven aan groep van 18 verpleegkundigen
-Dagelijkse afstemming werkzaamheden, opname en ontslag
-Verantwoording verschuldigd aan manager

Nevenfuncties en werkzaamheden binnen het ziekenhuis:
-Van 1987 tot 1996: lid van Ondernemingsraad
-Van 1994 tot 1996: lid van reorganisatiecommissie van de OR
-Medeorganisator van diverse grote evenementen
-Lid van diverse commissies en werkgroepen
-Voorzitter voedingsassistenten overleg verpleegafdelingen
-Portefeuillehouder verpleegafdelingen t.b.v. Sector Facilitaire Zorg

Functies- en werkzaamheden buiten de werkkring:
-2001 en 2002: Uurdocent Hogeschool Managementopleiding Gezondheidszorg
-4 jaar secretaris geweest van de kerkenraad
-1998: Voorzitter van de Fancyfair commissie van de basisschool
-1996 – 2001: Voorzitter van de Medezeggenschapsraad openbare basisschool en lid en medeoprichter van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad van 21 scholen
-Sinds 2002 secretaris Stichting Platform Allochtonen en Gezondheidszorg regio Alkmaar


Opleiding interimmanager

2001- 2003 Personeelsmanagement (HBO)
Febr. 2000 Projectmanagement
1996-1997 Diploma specialisatie Verloskunde
en Gynaecologie
1995 Certificaat Functioneringsgesprekken
1994 Certificaat Situationeel leiderschap
1989-1991 Diploma Hoger Management
1981-1983 Dipoma middenkader
1979-1980 Diploma Brandwondenspecialisatie
1978-1979 Diploma ICU-verpleegkundige
1974-1978 Diploma A-verpleegkundige
1972-1974 HAVO Getuigschrift
1968-1972 MAVO Diploma


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

-Omgaan met conflicten
-Analytisch
-Vertaling maken van beleid naar primair proces
-Stroomlijnen van primaire processen
-Bruggenbouwer
-Nemen van initiatieven
-Creatief
-Makkelijk contacten leggen en communiceren

Talenkennis interimmanager

Nederlands goed in woord en geschrift
Engels redelijk in woord en geschrift

Overig

Veel ervaring in-bij veranderingen binnen de organsatie

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :