Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager P&0

manager P&0

Werkervaring interimmanager

2007-2006 Werkzaam als afdelingsmanager van de personeels-, en salaris- en financiële administratie bij een commercieel administratiekantoor voor onderwijsinstellingen in het primair en voortgezet onderwijs. Naast leiding geven aan de twee afdelingen (totaal 32 medewerkers) bestonden de werkzaamheden uit het, als MT-lid, leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van het vestigingsbeleid en het organisatiebrede verandertraject van een aanbod- naar een vraaggerichte organisatie. Daarbij werd vooral aandacht besteed aan het verbeteren van de kwaliteit van de interne en externe dienstverlening waarvoor een plan van aanpak is opgesteld. De uitvoering van het plan is daarna in de organisatie belegd. Op landelijk niveau is een bijdrage geleverd aan het algemene beleid op het gebied van inrichting en afstemming van de te onderscheiden werkprocessen en de keuze van een nieuw personeels- en salarissysteem. Tot slot heb ik binnen de onder mij ressorterende afdelingen wijzigingen in de organisatiestructuur doorgevoerd, zodat er meer gebruik kon worden gemaakt van de bij de medewerkers aanwezige competenties.

2006 Projectleider van een project ter versterking van kennismanagement bij een regionale inspectiedienst van het Ministerie van LNV. De werkzaamheden bestonden uit het opstellen van een projectplan, het aansturen van de projectgroep, het organiseren van workshops en in kaart brengen van de werkprocessen en uitvoeringsknelpunten op de te onderscheiden en voor de organisatie van belang zijnde kennisgebieden. Na de inventarisatiefase werd een eindrapport opgesteld met aanbevelingen voor verbeteringen. Voor de implementatiefase is een projectorganisatie ingericht, waarbij de aansturing in de organisatie is belegd.


2006-2004 Werkzaam als personeelsadviseur a.i. bij een regionale inspectiedienst van het ministerie van LNV. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het begeleiden van een fusie- en verandertraject. Inhoud en uitvoering geven aan een regionaal ontwikkel- en implementatieplan en leiding geven aan project- en werkgroepen op het gebied van P&O-gerelateerde taken. Aandachtsgebieden: plaatsingstraject, managementfilosofie, managementontwikkeling, teambuilding, structuur- en cultuurverandering, functionerings- en beoordelingsgesprekken, harmonisatie regelingen en verbeteren van de (interne) P&O-dienstverlening.

2004-2003 Werkzaam als Hoofd POI a.i. bij een gemeente in Limburg. De werkzaamheden bestonden o.a. uit leiding geven aan de afdeling POI en het verbeteren van de dienstverlening, klantgerichtheid, professionaliteit en onderlinge verhoudingen binnen de afdeling. Als MT-lid mede inhoud geven aan gemeentebreed beleid/interne bedrijfsvoering, leiding geven aan de werkgroep dienstverleningsconcept en het gezamenlijk met het College van B&W inhoud geven aan een organisatie- en cultuurverandertraject. Naast de structuurverandering van sector- naar directiemodel werd een verandertraject doorgevoerd van een aanbod- naar vraaggerichte organisatie.

2003-2002 Werkzaam als personeelsadviseur a.i. bij een regionale inspectiedienst van het ministerie van VWS. De werkzaamheden bestonden o.a. uit het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid en instrumenten op het gebied van P&O (zoals competentiemanagement, loopbaanontwikkeling, werving en selectie, bewust belonen, functioneringsgesprekken en ziekteverzuim), adviseren van het management bij de uitvoering van P&O-beleid, verbeteren van het personeelsbeheer en als lid van het managementteam inhoud geven aan een cultuurverandertraject.

2001 Werkzaam als adviseur op het gebied van beloningsbeleid. De werkzaamheden bestonden uit het herschrijven van het referentiemateriaal voor functiewaardering. Betrokken bij een traject op het gebied van beloning bij Fokker Space. Tevens coach voor een directeur van een platenmaatschappij, OR-leden en individuele medewerkers.


2001- 2000 Werkzaam als interim HR-Director bij een platenmaatschappij. Opdracht betrof het ontwikkelen en implementeren van HR-beleid, coaching van het management, ondersteunen en adviseren bij een cultuurveranderingtraject, inrichten van een
HR-afdeling, ontwikkelen van een HR-beleidsvisie evenals het opstellen van een handboek personeelsmanagement en het als voorzitter van een werkgroep tot stand brengen van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket.

2000-1999 Werkzaam voor Rijkswaterstaat, Abylis en Gasunie. De werkzaamheden bestonden uit het in kaart brengen van bedrijf- en werkprocessen en het opstellen van daaraan gerelateerde functiebeschrijvingen.

1999-1998 Werkzaam als personeelsadviseur bij het Ministerie van BZK. Begeleiden van de reorganisatie van de afdeling P&O, opstellen van een plan van aanpak bestaande uit: reorganisatie personeelsafdeling, vernieuwing personeelsinformatiesysteem, verbetering van de planning- en controlcyclus, herijking van het P-instrumentarium, evenals ontwikkelingstrajecten voor de eerstelijns leidinggevenden en de personeelsadviseurs.

1999-1996 Werkzaam als docent voor het ISBW. Verzorgen van trainingen op het gebied van personeel en organisatie voor middenkader.

1998-1996 Werkzaam voor o.a. Rijkswaterstaat, Gemeente Vlaardingen en Gemeente Hellendoorn Werkzaamheden bestonden uit het analyseren van bedrijf- en werkprocessen, evenals het opstellen van orgaan- en functiebeschrijvingen.

1998-1997 Werkzaam voor de Dienst Landelijk Gebied. Begeleiden van een herplaatsingoperatie voor 600 medewerkers, adviseren van het management tijdens selectiegesprekken, informeren van de medewerkers over procedure en methodiek, opstellen van plaatsingsvoorstellen.

1996 Werkzaam als personeelsadviseur bij Sportlife. Ontwikkelen van personeelsbeleid evenals het bijbehorende instrumentarium en de implementatie hiervan. Zwaartepunt: het invoeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken, reorganiseren van bedrijfsonderdelen, werving- en selectie, toerusten van de personeelsafdeling door het verbeteren van werkprocessen, instrumenten en procedures.

1995-1994 Werkzaam als interim Hoofd Personeel en Organisatie bij de Efteling. Begeleiden van een reorganisatie, waarbij een cultuuromslag gemaakt moest worden van familiebedrijf naar een bedrijf wat zich kon meten met (inter)nationale attractieparken. Zwaartepunt was het vormen van een strategische visie bij het hogere management (marktpositionering, doelgroepen, klantbenadering, openstelling), vertalen van de strategische visie naar afdelingsplannen, adviseren van het middel management over de inrichting van bedrijfsonderdelen en het zichtbaar maken van de consequenties hiervan voor de bezetting en kwaliteit van het personeel.
Tevens het opstarten van een functiewaarderingstraject conform CAO, invoeren van functioneringsgesprekken, verbeteren van de werkprocessen binnen de personeelsafdeling, evenals het verbeteren van de uniformiteit in de uitvoering van het personeelsbeleid binnen de Efteling.

1995-1988 Werkzaam voor de Nederlandse Spoorwegen (Infra Beheer en Ingenieursbureau) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Als projectleider of adviseur betrokken bij een veelheid aan reorganisatie- en formatietrajecten.
De toegewezen projecten werden zelfstandig uitgevoerd binnen de met de opdrachtgevers overeengekomen kwaliteitseisen en doorlooptijden.

1988 – 1987 Werkzaam als formatie- en opleidingsadviseur bij het Directoraat
Generaal voor Algemene Beleidsaangelegenheden. Belast met het
opstellen en beheren van het formatie- en opleidingsplan met
bijbehorende begrotingen evenals het adviseren van het management
bij de uitvoering ervan.

1987 – 1986 Als bemiddelaar adviseren en informeren van werkgevers in de
detailhandel betreffende personeelsbezetting, werving en selectie,
arbeidscontracten, subsidiemogelijkheden en scholing van personeel.

1985 – 1984 Als stagiaire, naast de hierna genoemde functie, werkzaam als
bemiddelaar van werkloze jongeren naar werkervaringsprojecten.

1986 – 1981 Hoofd van het directiesecretariaat. Verantwoordelijk voor de dagelijkse
gang van zaken en het geven van leiding aan drie medewerkers.

1981 – 1977 Afdelingssecretaresse voor de ontwikkelingsafdeling. Uitvoeren van
secretariaatswerkzaamheden voor een afdeling van tien medewerkers.

1977 – 1975 Directiesecretaresse bij de afdeling Concernplanning en Organisatie.
Rechterhand van de adjunct-directeur met als zwaartepunt het
bewerken van de kwartaal- en jaarcijfers.

1975 – 1974 Typiste op de inkoopafdeling van een ingenieursbureau in Duitsland.

1974 – 1973 Administratief assistente bij een financiële instelling.



Opleiding interimmanager

- HAVO
- MBO Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid, 1986
- HBO Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid, 1988
- Cursus Management Ondersteunend Personeelswerk
- Cursus ontwikkelen leerplannen/voeren van leerbegeleidingsgesprekken
- Opleiding op het gebied van functiewaarderingssystemen
- Diverse korte bijblijf- en ontwikkelcursussen en seminars op verschillende terreinen van het P & O werkveld.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

integer, open manier van communiceren, in staat mensen te binden, resultaatgericht,bouwer, duidelijk, coachend leiderschap, in staat mensen in beweging te krijgen, klantgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :