Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

commercieel manager

commercieel manager

Werkervaring interimmanager

Sdu Uitgevers/Cobouw

Van januari 2005 tot en met augustus 2006 ben ik uitgeefmanager Cobouw geweest. Dit fonds is de grootste unit binnen Sdu Uitgevers, qua omzet en werknemers (75 fte-ers). Naast de dagelijkse krant zijn er nog enkele andere producten (materieelkrant, bouwberichten).
Doel is om binnen 4 jaar een belangrijke advertentie categorie (aanbestedingen) te compenseren. Hiervoor is een strategisch plan opgesteld en een aanvang mee gemaakt. Zo zijn er in 2005 drie onlines gemaakt, een jaarboek en een congres geïntroduceerd. Begin 2006 zijn er 4 nieuwe tijdschriften gelanceerd, alsmede enkele nieuwe onlines en restlyling van de portal site. Voor 2007 staat een nieuw programma op stapel, gebaseerd op herdefinitie van de uitgeefbusiness.



Sdu Uitgevers/Vermande Studiedagen

Vanaf mei 2004 tot februari 2005 ben ik interim manager geweest bij Vermande Studiedagen. Dit fonds organiseert congressen op eigen risico en was in zwaar weer gekomen. Hier heb ik een reorganisatie uitgevoerd om de medewerkers meer marktgericht te maken. Daarnaast is een samenwerking met een ander bedrijf gerealiseerd. Uiteindelijk is 2004 winstgevend afgesloten en is het fonds overgedragen aan een nieuwe manager.



Sdu Uitgevers/Staatscourant

Vanaf november 1996 tot 31 december 2004 ben ik werkzaam geweest bij de Staatscourant. Aanvankelijk als sales/marketing manager en sinds juli 1997 ook als uitgeefmanager.

In deze functie ben ik eindverantwoordelijk voor de gehele business unit. Dit fonds bestaat uit 45 medewerkers en draagt significant bij aan de winst van Sdu. De Staatscourant is het belangrijkste eindproduct, daarnaast bestaat een aantal losbladige producten (CAO’s). Bovendien zijn er een aantal digitale producten, welke qua importantie toenemen, zoals de Parlementaire Nieuwsbrief, de Overheidskrant-Arbeid en natuurlijk de Staatscourant site zelf.

Naast de reguliere werkzaamheden (eindverantwoordelijke voor omzet en winst, budget controle, begrotingen, latest estimates, contractonderhandelingen, productiecontinuïteit, personele zaken en overig operationeel management) zijn de volgende projecten uitgevoerd:

Productie
• Reorganisatie van werkzaamheden tussen redactie en prepress/advertentie afdeling, met als eindresultaat het laten opgaan van een derde partij (grafisch bedrijf) in de reguliere afdelingen (medio 1997).
• Zorgdragen voor de verbetering van de gehele automatisering van de Staatscourant en mede verantwoordelijk voor afstemming op de Sdu standaards (eind 1997). Sinds 1998 wordt de krant 100% digitaal opgemaakt en verzonden.
• Optimalisering van het digitale aanlevertraject, hetgeen heeft geresulteerd in kostenbesparingen en omscholing van de medewerkers (eind 1999).
• Project ten behoeve integratie van de kopijstroom voor regelgeving van overheid.nl en die van de Staatscourant (start 2001).

Commercieel
• Als marketing manager is op basis van de consumenten marketing principes uitvoering gegeven aan een plan om de daling van de oplage af te remmen, hetgeen tot een positief resultaat heeft geleid.
• Het commerciële advertentievolume is verdeeld in datgene wat bij de strategische positie van de Staatscourant past en datgene waar geen/minder aansluitingen zijn. Met betrekking tot het advertentievolume is aansluiting gezocht bij complementaire bedrijven. Het behaalde resultaat is dat het totale volume stijgt door het aanboren van nieuwe deelmarkten en maximaliseren strategische positie, zoals:
• betaalde logo’s bij verplichte advertenties.
• betaalde doorplaatsingen naar de internetsite.
• personeelsadvertenties in samenwerking met VNG-magazine.
• het invoeren van specials, inserts en recentelijk inpapers.


Sdu breed
• Als integratie/marketing adviseur aangesteld voor Academic Service. Een toenmalig (2001) nieuw aangekocht bedrijf.
• Sinds 2002 het genereren van een generiek supplement, wat bij praktisch elke losbladige van Sdu ingevoegd kan worden.
• Integratie projectmanager advertentiebeleid Sdu en Ten Hagen Stam. Dit project liep van oktober 2004 tot en met februari 2005.


Sijthoff Pers/Wegener

Sinds augustus 1991 tot oktober 1996 ben ik als Hoofd Marketing en Research werkzaam geweest bij Sijthoff Pers/Wegener te Rijswijk.

• In deze functie was ik verantwoordelijk voor het direct-marketingbeleid, het leveren van marktinformatie en de vertaalslag hiervan naar operationeel en strategisch marketingbeleid.
• Naast onderzoek ten behoeve van het (redactionele) beleid was ik ook belast met het mediaonderzoek (Summo/NIPO)ten behoeve van de advertentiemarkt.
• Versterken van de positie van de product/markt combinatie, door onder andere het opheffen van het concurrerend regionaal dagblad “Het Binnenhof”.


Consultancy

In oktober 1987 heb ik een marketing advies/onderzoekbureau, Consultancy, opgericht.

• Dit bureau was gespecialiseerd in business-to-business marketing adviezen en onderzoek.
• Projecten zijn uitgevoerd voor o.a. AEG Nederland, Ameron Protective Coatings Group, Castrol, Dyka Kunststof Leidingsystemen, Haagsche Drukkerij en Lantor Group Non-Wovens.


Mokveld Valves

Van juli 1986 tot oktober 1987 heb ik een project uitgevoerd voor
Mokveld Valves B.V. te Gouda (onderdeel van de Thyssen-Bornemisza Group).

• In de functie van product/market developer heb ik een diversificatie project uitgevoerd.
• Nadat strategische criteria waren gedefinieerd, zijn diverse toepassingen geëvalueerd en gerangschikt. Voor de beste optie is een entree strategie geformuleerd.


Overige projecten

In verband met mijn afstudeerproject voor het TIAS, ben ik vanaf november 1994 tot en met maart 1995 werkzaam geweest voor Coca-Cola Nederland.

Mijn afstudeerproject aan het ICBA in 1986 heb ik verricht voor Foxboro Nederland, een bedrijf dat actief is in de meet- en regelapparatuur.


Opleiding interimmanager

Postdoctorale opleiding Marketing College verzorgd door het Tilburg Instituut voor Academische Studies (TIAS), verbonden aan de Katholieke Universiteit Brabant.
• Master of Marketing in 1995.

International College of Business Administration (ICBA) in Zeist, gevolgd vanaf de tweede helft van het tweede Studiejaar
• Master of Business Administration in 1986.
• Bachelor of Business Administration in 1983.

HEAO-CE in Zwolle, gevolgd tot en met het eerste trimester van het tweede studiejaar.

HAVO op het Carolus Clusius College in Zwolle.
Vakkenpakket: Engels, Frans, Nederlands, Wiskunde, Economie, Handelswetenschappen en Recht.
• Diploma in 1980.


Training Persona People Skills bij Ampect Consultants.
Diverse bedrijfstrainingen, zoals projectmanagement, leidinggeven, strategisch beleid, beoordelingsgesprekken, quality management en veranderingsmanagement.




 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :