Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

inkoopmanager

inkoopmanager

Werkervaring interimmanager

1/10/2001-
heden Functie: Directeur
Organisatie: Purchasing inkoopadviesbureau.
Verantwoordelijkheden:
1.Oprichter en mede-eigenaar van een inkoopadviesbureau.
2. Verantwoordelijk voor beleid, ontwikkelingsrichting, productontwikkeling, acquisitie, marketing en verkoop, en dagelijkse operatie.
3. Uitvoeren van adviestrajecten. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in het optimaliseren van de inkoop van tijdelijk personeel voor grote inleners. Optimalisatie houdt onder andere in het structureren en eventueel automatiseren van het inkoopproces en het analyseren en (her)onderhandelen van contracten. Als gevolg hiervan worden aanzienlijke kostenbesparingen behaald.



1/1/2001-
30/9/2001 Functie: Senior Buyer Equipment
Organisatie: Philips Semiconductors NV, Nijmegen
Verantwoordelijkheden:
1. Managen van de inkoop van machines en installaties voor de productie van halfgeleiders. Hieronder vallen onder andere leveranciersselectie, het begeleiden en afsluiten van contracten voor nieuwe apparatuur, voorzitten van overlegstructuren ter afstemming van technische wensen en aanbod van leveranciers, kwaliteitsverbetering van leveranciers.
2. Aansturen van 3 medewerkers van de afdeling procurement.
3. Meewerken aan verbeteringstrajecten op inkoopgebied voor de gehele site.
4. Voorzitten van projectgroepen bestaande uit leveranciers, technici en ondersteunend personeel met als doel optimalisatie van de performance van de door leveranciers geïnstalleerde equipment.

1/1/1999 –
31/12/2000 Diverse inkoopfuncties binnen de Philips Corporate
Purchasing Pool
Organisatie: Philips International BV
Verantwoordelijkheden:
Projectmanagement, Marktonderzoek en data-analyse, Onderhandelingen, Leveranciersmanagement, Inkoopverbeteringstrajecten met leveranciers, Interne verbeteringen van inkoop en kostenbesparing, Ontwikkeling en invoering van procedures.
Functies:
• Projectleider bij Philips Semiconductors, Nijmegen
Projectleider ten behoeve van de optimalisatie van de inkoopprocessen van vijf halfgeleider fabrieken. Leiding geven aan projectteam bestaande uit vertegenwoordigers uit alle fabrieken. Vaststellen van “ist” en “soll” situatie, opstellen van verbeterplannen, rapportages uitbrengen richting inkoopmanagement, opstellen van procedures, implementeren van voorgestelde veranderingen.

• Purchasing Project Leader bij Philips Consumer Electronics, Brugge (België),
Inkoopprojectleider ten behoeve van het op de markt brengen van digitale en analoge televisies in Europa en de USA. Vertegenwoordigen van de inkoopafdeling in het multidisciplinaire projectteam. Managen van het ontwikkeltraject van de producten vanuit de inkoopkant. Time to market en productkwaliteit waren hierbij sleutelwoorden. Opzetten en voorzitten van overlegstructuren tussen ontwikkelafdelingen en de 11 initiële inkopers. Opstellen en presenteren van rapportages

• Beleidsmedewerker/ analist bij Philips Corporate Purchasing, Cluster Personnel, Eindhoven.
Ontwikkeling van een market intelligence systeem voor de divisie Temporary Labour van Corporate Purchasing, deelnemen aan onderhandelingen met leveranciers van tijdelijk personeel, optimalisering van de inkoop van technische detachering.

1/1/1998 –
31/12/1998 Functie: Projectmedewerker/ Management Development
Organisatie: Eneco Energie NV, Capelle aan den IJssel
Verantwoordelijkheden:
1. Verbetering van de wijze waarop investeringsbeslissingen binnen Eneco worden genomen.
2. Meewerken in een adviestraject teneinde de optimale Eneco-strategie in de liberaliserende energiemarkt vast te stellen. Lid van multidisciplinair projectteam bestaande uit Eneco medewerkers en adviseurs van Booz-Allen en Hamilton management consultants.



Opleiding interimmanager

Universiteit ‘90 - ‘97 Bedrijfseconomie, RU Groningen
Bul behaald. Afgestudeerd in de financiële variant van bedrijfseconomie: financiering, belegging, accounting


Winnend onderhandelen (Arthur Jacobs, april-mei 2001). Voorbereiding, technieken, strategie, etc. van onderhandelingen.

Projectmanagement (Elsevier Bedrijfsopleidingen sept-okt 2000).

International Professional Training Course for Purchasing (IPTCP, te vergelijken met ISFAH) (april 1999 – juni 2000)
Chartered Institute for Purchasing and Supply (CIPS).

Persoonlijk functioneren (Naturaction (België), sept 1998). Management development training

Gesprekstechnieken (sept-nov 1997). Verbale en non-verbale communicatie, optimale gespreksvoering.

Training 2000, (AISEC, april 1997). Diverse onderwerpen als NLP, persoonlijke effectiviteit, gedrag en motivatie van personen, etc.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Optimalisatie van de inkoop, inkoopmanagement, leveranciersmanagement, projectmanagement, adviesvaardigheden, voorbereiden en uitvoeren van onderhandelingen, ontwikkeling van nieuwe concepten, doorvoeren van organisatieverandering.

Talenkennis interimmanager

Engels: vloeiend
Duits: goed


Overig

Ben geinteresseerd in opdrachten die betrekking hebben op inkoopmanagement, inkoopverbeteringstrajecten, e-procurement en onderhandelingstrajecten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :