Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(project-, business-, financial-) controller

(project-, business-, financial-) controller

Werkervaring interimmanager

Branche : Ministerie
Functie : Financial Controller
Periode : December 2009 – mei 2010
Onderneming : Ministerie van Defensie – Comando Diensten Center (CDC)
Opdracht : De financiële inrichting, budget beheer, rapportage, proces verbetering en kostprijsberekening voor het facilitaire bedrijf Defensie, in een zeer politiek gevoelige omgeving.

Werkzaamheden : • Maandelijks rapporteren aan de directie
• Efficiënt en effectief inrichten v
• an processen
• Budgetten zo efficiënt mogelijk uitputten
• Ontwikkelen van nieuwe KPI’s voor het facilitaire bedrijf defensie
• Kostprijsberekening van de producten en diensten uit de PDC
• Inrichting van de financiële administratie in SAP

Branche : Ministerie
Functie : Senior Planning & Control manager
Periode : Juli 2009 – mei 2010
Onderneming : Ministerie van Defensie – Audit Dienst Defensie (ADD)
Opdracht : Het opzetten en implementeren van een planning en controlesysteem voor de ADD.

Werkzaamheden : • Periodeafsluitingen (maand, kwartaal, jaar)
• Leiding geven aan de administrateurs van twee clusters (totaal 9 mensen)
• Analyses van de gevolgen van nieuwe ontwikkelingen
• Efficiënt en effectief inrichten van processen
• Budgetten zo efficiënt mogelijk uitputten
• Kostenbesparende maatregelen bedenken en implementeren
• Opstellen en analyseren van maand- en kwartaalrapportages op basis van vastgestelde Key performance Indicators (KPI) binnen de gegeven kaderstelling.
• Het leveren van managementinformatie aan de directies aan de hand van de planning & control cyclus (begroting, rapportages, interim-controle en jaarrekening)

Branche : Zelfstandig bestuursorgaan
Functie : Business controller & adviseur directie
Periode : Juni 2009 – december 2009
Onderneming : COA (onderdeel van het Ministerie van Justitie dat zich bezig houdt met de opvang van Asielzoekers – Directie en Asielbrief
Opdracht : De directie adviseren m.b.t de financiën maar ook andere KPI's. Verder is het project gericht op het besparen van kosten “Slimmer&Slanker”. Analyse van de gevolgen van de implementatie van de nieuwe Asielbrief, die door de staatsecretaris is opgesteld.
Als business controller &directie adviseur ben je vast onderdeel van het directie MT waarbij je de laatste ontwikkelingen en rapporten presenteert.

Werkzaamheden : • Periodeafsluitingen (maand, kwartaal, jaar)
• Op directie niveau rapporteren over de (financiële) voortgang
• Analyses van de gevolgen van de implementatie van de Asielbrief
• Efficiënt en effectief inrichten van processen
• Budgetten zo efficiënt mogelijk uitputten
• Kostenbesparende maatregelen bedenken en implementeren in het kader van Slimmer&Slanker
• Opstellen en analyseren van maand- en kwartaalrapportages op basis van vastgestelde Key performance Indicators (KPI) binnen de gegeven kaderstelling.
• Het leveren van managementinformatie aan de directies aan de hand van de planning & control cyclus (begroting, rapportages, interim-controle en jaarrekening)



Branche : Zelfstandig bestuursorgaan
Functie : Business controller & adviseur
Periode : April 2008 – mei 2009
Onderneming : COA (onderdeel van het Ministerie van Justitie dat zich bezig houdt met de opvang van Asielzoekers – Den Haag en regio zuid
Opdracht : De locatie manager, clustermanagers en de directie adviseren m.b.t de financiën maar ook andere KPI's. Verder is het project gericht op het besparen van materiële kosten maar vooral ook met de krimp in het personeelsbestand.
Als P&C adviseur ben je vast onderdeel van het operationele MT waarbij je de laatste ontwikkelingen en rapporten presenteert.

Werkzaamheden : • Periodeafsluitingen (maand, kwartaal, jaar)
• Leiding geven aan de administrateurs van twee clusters (totaal 9 mensen)
• Analyses van de gevolgen van nieuwe ontwikkelingen
• Efficiënt en effectief inrichten van processen
• Budgetten zo efficiënt mogelijk uitputten
• Kostenbesparende maatregelen bedenken en implementeren
• Opstellen en analyseren van maand- en kwartaalrapportages op basis van vastgestelde Key performance Indicators (KPI) binnen de gegeven kaderstelling.
• Het leveren van managementinformatie aan de directies aan de hand van de planning & control cyclus (begroting, rapportages, interim-controle en jaarrekening)

Branche : Telecommunicatie
Functie : Business controller
Periode : Februari 2007 – maart 2008
Onderneming : KPN – Den Haag
Opdracht : De interne en externe informatievoorziening, administratieve organisatie / interne beheersing en het verbeteren van systemen, werkwijzen, procedures. Het opstellen en mede beoordelen van de kwartaal/maand rapportages en nieuwe business cases. Verder gegevens aanleveren voor de begroting, jaarrekening van de organisatie.
Toezicht houden op efficiëntie en effectiviteit van verscheidene projecten voor het All-IP programma.

Werkzaamheden : • Het controleren van het budget
• Rapportages voor het management
• Kwartaal en maandrapportages
• Beoordeling van business cases en eventuele financiële gevolgen in kaart brengen
• Efficiënt en effectief inrichten van processen
• Budgetten zo efficiënt mogelijk uitputten
• Zorg dragen voor de financiële afronding (SoX compliancy)

Branche : Financiële dienstverlening
Functie : Assistant business controller
Periode : Oktober 2006 – februari 2007
Onderneming : Insinger de Beaufort – Amsterdam
Opdracht : Controle van verplichtingen met derde partijen, de controle van het budget en de keuze en begeleiding van een contractmanagement software pakket.

Werkzaamheden : • Het controleren van het budget
• Rapportages voor het management
• Verantwoordelijk voor de goede afloop van het project
• Klanten contact
• Verplichtingen register opzetten
• Actieve rol in onderhandelingen met financiële partner

Branche : Telecommunicatie
Functie : OutlookSoft consultant
Periode : Augustus 2006 – Oktober 2006
Onderneming : KPN – Den Haag
Opdracht : Het bouwen en controleren van de financiële consolidatie in OutlookSoft. Zorgen dat de inter-company consolidatie foutloos verloopt.

Werkzaamheden : • Aanspreekpunt voor klant
• Verantwoordelijk voor de oplevering van WSO, mobile en zakelijke markt

Branche : Consultancy
Functie : Projectmanager
Periode : Oktober 2005 – Juli 2006
Onderneming : Microsoft - Asentus – Leiden
Opdracht : Asentus is de wereldwijde consultant van Microsoft. Primaire taken zijn, trainingevenementen voor Microsoft te organiseren en te begeleiden. Zorgdragend voor het opzetten van hardware, de logistiek en de locatie. De trainingen vinden door de hele wereld plaats en stellen je toch vaak voor onvoorziene problemen die dan ter plekke opgelost dienen te worden.

Werkzaamheden : • Plannen en voorbereiden van Training
• Aanspreekpunt op locatie
• Verantwoordelijk voor de gehele goede afloop van het project
• Financiële afhandeling
• Eindverantwoordelijk voor training en evaluatie
• Actieve rol in onderhandelingen met financiële partner

Branche : Buitenlandse Studie in Colombia
Functie : Student
Periode : December 2004 – Juli 2005
Onderneming : Universidad de los Andes, Bogota
Opdracht : De voornamelijke focus lag op het leren van de Spaanse taal, echter werden er ook economische en bedrijfskunde vakken gevolgd. Waardoor er een geruim inzicht in de economieën, politieke situaties, handels overeenkomsten, handelsbeperkingen en hulp programma’s voor geheel Zuid-Amerika werd verkregen. Verder werd een Colombiaanse biologische jam producent geholpen zijn export richting Europa voor te bereiden.
Werkzaamheden : • Spaanse taal leren
• Politieke situatie in Zuid-Amerika begrijpen
• Handels stromen in kaart brengen
• Afspraken maken met het ministerie van handel en milieu
• Product klaar maken voor de Europese markt
• Handelsbeperkingen en subsidies met de EU uithandelen
• Begeleiding van het gehele export traject


Branche : Huishoud producten
Functie : Sales Agent
Periode : Juli 2002 – Juli 2004 (3 dagen per week)
Onderneming: : Rotho Thomas
Opdracht : De taken waren store checks en klanten bezoeken, waarbij er nieuwe producten werden aangeboden. Verder werd de kwaliteit van de displays en aanbiedingen gecontroleerd.
Werkzaamheden : • Aanbieden van nieuwe producten
• Klant contact onderhouden
• Controle van winkel displays
• Planning van omzet en verwachte groei in Nederland per product op jaar en drie jaar basis
• Aanbiedingen schrijven

Branche : Telecommunicatie
Functie : Teamcoach
Periode : April 2002 – Oktober 2004 (4 dagen per week)
Onderneming : Vodafone
Opdracht : Call center service desk medewerker bij Vodafone N.V. te Maastricht.
Klant georiënteerde service verlening en het bieden van geschikte oplossingen, organiseren
van afdelingsuitjes, administratieve taken en het schrijven van marketing plannen. Hiernaast
ook interim team coach, waarbij erop werd toezien dat de Key Performance Indicators
nageleefd werden door de service medewerkers.

Werkzaamheden : • Klantgericht service verlenen
• Verantwoordelijk de naleving van KPI targets door service medewerkers
• Leiding geven aan 14 servicemedewerkers
• Marketing plannen voor SMS bundel en Internationaal bellen voorraad
• Team en bedrijfsuitjes organiseren
• Financiële claims afhandelen

Branche : Consumer goods
Functie : Productmanager
Periode : Juni 2001 – September 2001
Onderneming : Keter Group, Tel Aviv – Israel
Opdracht : Tot de taken behoorden het begeleiden van de ontwikkeling van nieuwe producten,
onderhandelen met de key customers uit West – Europa en het maken van aanbiedingen en
contracten, het plannen en organiseren van beurs stands op de beurzen van Keulen en
Frankfurt, In samenwerking met de marketing, en finance department.

Werkzaamheden : • Aanbiedingen maken
• Contact met key customers
• Kostprijs calculaties
• SWAT analyse nieuwe producten
• Beurs stand set up
• Operationele leiding organisatie gedurende de gehele periode.

Branche : Bestuur Stichting
Functie : Penningmeester
Periode : September 2001 – augustus 2002
Onderneming : Erasmus Student Network
Opdracht : Het maken en op orde houden van de financiële planning.
Onderhandelen met sponsoren en belang hebbenden.
Het terugbrengen van de schuldenlast van 15.000 euro naar 3000 euro en de begroting voor het na nul brengen van de schulden. Het organiseren van feesten, intro weken, en reizen voor groepen buitenlandse studenten.

Werkzaamheden : • Financiële planning op orde houden
• Begroting 2002 - 2003
• Organisatie van evenementen en reizen
• Contact met de EU over Erasmus programma’s
• Verantwoordelijk voor sponsoren contact
• Verantwoordelijk voor werving van nieuwe sponsoren
• Mede verantwoordelijk voor publicatie stichting magazine


Opleiding interimmanager

Internationale Bedrijfskunde Finance & Strategy, Universiteit Maastricht *
Economie en administratie, Universidad de los Andes in Bogota, Colombia*
Economie, Universiteit Maastricht
St. – Odulphus lyceum, te Tilburg VWO *
Lean six sigma yellow belt gevolgd door green belt *
Prince II foundation *
* met diploma afgerond


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Spaans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :