Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim management

interim management

Werkervaring interimmanager

Werkervaring / projecten

2006 – heden
Directeur bedrijfsvoering/Concerncontroller bij de gemeente Heumen
• Professionalisering van de aansturing van de gehele organisatie (reorganisatie);
• Implementatie INK model
• Implementeren integraal werken;
• Implementeren projectmatig werken;
• Ontwikkeling totale P&C;
• Dualisme en programmasturing verder vormgeven;
• Dienstverleningsconcept opstellen en implementeren;
• Informatie & Automatiseringsplan (EGEM) uitwerken en implementeren;
• Opstellen en implementeren bedrijfsvoeringconcept;
• Opzetten AO/IC alsmede rechtmatigheid;
• Doelmatigheidsonderzoeken;
• Leiding geven aan sectorhoofden (3 fte) en diverse functionele lijnen;
• Lid MT.
2004 – 2006
Directiecontroller Directie Stadsbedrijven bij de gemeente Nijmegen
• Opzetten van een nieuwe directie “Keten Openbare ruimte”, vanuit 2 afzonderlijke directies;
• Professionaliseren van de P&C voor de keten;
• Bedrijfsprocessen herschrijven om procescontrol en troughputcontrol in te voeren;
• Programmasturing vormgeven;
• Leiding geven aan de afdeling P&C en Bedrijfsbureau (17 fte);
• Lid MT.
2000 – 2004
Concerncontroller bij de gemeente Gennep
• Opzetten en implementeren nieuwe budgetcyclus (BBV);
• Opzetten en verder ontwikkelen programmabegroting;
• Opzetten en implementeren controll instrumenten
(kredietbewaking, projectbewaking, workload bewaking, etc);
• Opstellen en implementeren van een nieuw bedrijfs- voeringsconcept;
• Opzetten van management informatie;
• Coördinatie budgetcyclus;
• Mede doorvoeren van herstructurering organisatie;
• Opzetten van een nieuwe inrichting van de afdeling
middelen;
• Opzetten nieuwe AO/IC;
• Daarnaast viel planeconomie en volkshuisvesting tijdelijk onder mijn verantwoording;
• Leiding geven aan sector controllers (3), afd. financiën en diverse functionele lijnen.


Vanaf hier in bedrijfsleven
1997 – 2000
Concerncontroller 3 Industriële bedrijven (1160 fte totaal tezamen) IBN
• control gehele financiële-, logistieke- en productieboekhouding (EXACT);
• Reorganisatie van de bedrijfsvoering;
• Herstructurering Administratieve Ondersteuning;
• Opzetten Bench mark;
• Herstructureren productieadministratie;
• Interne controle en auditering;
• Introductie en implementatie van INK-model;
• Introductie en implementatie “Integraal Management”;
• Beheer en handhaving van procedurehandboek;
• Opstellen diverse periodieke overzichten en directie hierover adviseren;
• lid van MT;
• Opstellen bedrijfsplannen en deze ook bewaken;
• Projecten leiden van diverse aard;
• Samenstellen jaarrekening;
• Liquiditeitsbewaking;
• Toetsing investeringen;
• Volledig personeelsbeleid betreffende het kantoorpersoneel;
• Houden van functionerings/beoordelingsgesprekken;
• Leiding geven financiele administraties en bedrijfsbureau’s (31 mensen), daarnaast diverse functionele lijnen.

1993 – 1997
Controller/financieel directeur Bouwbedrijf
• Verantwoordelijk voor het financiële management;
• Opzetten totale reorganisatie en de herstructurering van het bedrijf;
• Opzetten AO-IC;
• Opzetten projectadministratie;
• Opzetten relatiebeheer;
• opzetten procedurehandboek;
• het samenstellen van het budget en deze ook bewaken;
• het samenstellen van de jaarrekening;
• Opzetten telemarketingbureau;
• Opzetten uitzendbureau;
• marketingstrategie en onderzoek;
• verkoopstrategie en beleid;
• Volledig personeelsbeleid betreffende het kantoorpersoneel;
• leiding geven aan 6 adm. Medewerkers en 11 commerc. medewerkers.

1991 – 1993
Controller Vleesverwerkende industrie
• gehele financiële boekhouding (EXACT, en maatwerk);
• Opstellen diverse periodieke overzichten en de directie hierover adviseren;
• het mede opzetten van de structurele organisatie na faillissement;
• samenstellen van het budget en deze ook bewaken;
• beleidsontwikkeling en uitvoering van diverse contracten (verzekering, onderhoud, etc.);
• opzetten kostprijs- en productieanalyse (efficiency);
• volledig personeelsbeleid bedr.bureau en fin.adm.;
• salarisadministratie;
• systeembeheer over netwerk en applicaties;
• leiding geven aan 6 medewerkers.
1989 – 1991
Hoofd administratie Elektromotorenfabriek
• Gehele financiële boekhouding (KING);
• Opstellen financiële overzichten directie hierover adviseren;
• Personeelsadministratie;
• Salarisadministratie;
• Opzetten van een kostprijsbeheersing;
• Leiding geven aan 3 medewerkers.
1987 – 1989
Administrateur Bouwmaterialenvervoer/grondverzet
• Gehele financiële boekhouding (MIDAS) salarisadministratie/ personeelsadministratie.



Opleiding interimmanager

Opleiding
2008-heden Postgraduate opleiding voor verandermanagement
1999 – 2007 Universiteit “Master Financial Controller (MFC)”
Universiteit “bedrijfseconomie (Drs.)”
1994 – 1998 HTS bedrijfskunde (avondcursus)
1989 – 1994 S.P.D. (avondcursus)
1988 – 1989 M.B.A. (avondcursus)
1984 – 1988 M.E.A.O. Administratief / Commercieel
1979 – 1984 L.T.S.-Bouwtechnieken



Cursussen
• Diverse management cursussen
• Duaal financieel management
• Gemeentefinanciën
• Controllersopleiding gemeenten
• BBV in praktijk
• Rechtmatigheid in praktijk
• BTW compensatiefonds
• Planeconomie
• communicatie (module universiteit)
• Logistiek
• arbeidsrecht
• voeren van functioneringsgesprekken
• voeren van interne audit gesprekken
• Effectief leidinggeven
• ERP pakket opzetten en implementeren

Automatiseringscursussen c.q. ervaring:
• CODA
• FMS (AS 400)
• Fiss 4 all (Centric)
• Exact (incl project, voorraad, logistiek, E-pas)
• Office pakket


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karakteristieken:
Communicator, innovatief, pragmatisch, analyticus, coach, peoplemanager, creatief

Specialismen:
Gemeentefinanciën, Programma en project management, Bedrijfsvoering,
Organisatie ontwikkeling, Onderzoek, Doelmatigheid, Verandermanagement,
Rechtmatigheid, Maatschappelijke sturing, Planning & Control

Profiel
Ik bekijk control vanuit een bedrijfskundige blik en ben sterk in de vertaling van maatschappelijke thema’s naar bedrijfsvoering en maakt managementinformatie meet- en bestuurbaar. Door mijn ervaring met bedrijfsvoering weet ik strategie praktisch te maken en te vertalen naar de uitvoering. Veranderprocessen weet ik dan ook naar ieders tevreden resultaat te sturen.
Ik ben gedreven, enthousiast en een verbinder. Zowel in- en extern gericht en maakt gemakkelijk contact op alle lagen binnen een organisatie.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels

Overig

Nevenactiviteiten
• Onderzoeker Dualisme / Maatschappelijke sturing / programma sturing. Dit doe ik namens de Open Universiteit en is een landelijk project. Mijn taak hierbij is productontwikkeling en kennisverspreider. Hierin geniet ik landelijke bekendheid.
• Docent HEAO/SPD algemene economie voor volwassenen.
• Commissielid gemeente Mill.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :