Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior Interim Human Resources Manager

Senior Interim Human Resources Manager

Werkervaring interimmanager

Profiel :

Ondergetekende is een Human Resources Manager met veel ervaring in handel en industrie. Als een dienende leider kan ik een uitstekende verbinding maken tussen de operatie, het management en de directie. Door mijn rustige en betrouwbare uitstraling haal ik veel informatie op en kan ik met die informatie de operationele- en strategische doelen van de directie helpen verrijken en richting te geven.
Alles gericht op het verhogen van de betrokkenheid van de medewerkers en de resultaten van de onderneming.
Ik ben dienend zonder mijn stevigheid te verliezen. Veerkrachtig en professioneel. Bedrijfskundige blik. Initiatiefrijk, integer en analytisch. Klantgericht -intern en extern-, zeer goede communicatieve vaardigheden. Leidend door het geven van goede voorbeelden in concreet gedrag.

Projecten als Interim Human Resources Manager sinds 1998:

Juni 2007-augustus 2008 Bosch Rexroth BV, Boxtel.
Human Resources Manager Divisie Cylinders, 260 medewerkers
Onderdeel van Multinational “Bosch”, binnen de “sociale eenheid” Bosch Rexroth in Boxtel (4 bedrijven en Centrale Diensten) gericht op de ontwikkeling, verkoop en productie van hydraulische cilinders.
Aandachtspunten oa:

* Bijdragen aan de door de onderneming gewenste cultuurverandering: van een onderneming met vooral regionale cultuuraspecten naar onderneming met een multinationale cultuur. Het versterken van de eigen identiteit van de Divisie Cylinders binnen het Bosch conglomeraat in Boxtel.
* Introduceren en verankeren van Integraal Management.
*Bijdragen aan de groei van de onderneming (verdubbeling in omzet in 2 jaar) door het organiseren van de in-, door- en uitstroom.
* Het met het management bespreken en overeenkomen van de noodzaak over te gaan van een 5- en 2 ploegendienst naar een 3-ploegendienst. Het vervolgens onderhandelen en overeenkomen met de betrokken vakbond en OR over de voorwaarden alsmede het overeenkomen van een Sociaal Plan voor medewerkers die de overgang naar 3 ploegendienst niet wensten te maken.
* Het ontwikkelen van het communicatieplan benodigd om alle veranderingen over het voetlicht te krijgen.

2003-2006 SVS Holland B.V., Enkhuizen, 280 medewerkers
Interim Human Resources Manager
Onderdeel van multinationale onderneming, gericht op veredeling, productie, verkoop en distributie van groente- en fruitzaden.

Aandachtspunten binnen de functie:
* Sociaal Plan, communicatieplan en relocatieplan ontwikkeld en overeen gekomen met OR en Vakbonden in verband met het voorgenomen besluit de Stafafdelingen van Enkhuizen naar Wageningen over te plaatsen.
* Sociaal Plan ontwikkeld en overeengekomen met de OR voor de relocatie van een deel van de
IT- afdeling van Enkhuizen naar het Hoofdkantoor in Barcelona.
Voor de personeelsleden die hun functie niet konden of wilden volgen outplacement georganiseerd.
* Roostervrije dagen regeling beëindigd in overleg met Management en OR.
* Lid van de CAO-onderhandelingsdelegatie voor de Tuinzaden-cao, met deze delegatie 2 contracten afgesloten.
* Levensloop beleid ontwikkeld en ingevoerd.
* Pensioenregelingen aangepast aan VPL- en WGBL wetgeving.
* Ziektekostenverzekering voor expats ontwikkeld en ingevoerd.
* Ziektekostenverzekering en arbozorg binnen een contract ondergebracht, belangrijke kostenreductie gerealiseerd.
* Code of Conduct en Klokkeluiders regeling aangepast aan de Nederlandse wetgeving en arbeidscultuur en vervolgens geïmplementeerd
* Training in het houden van functioneringsgesprekken georganiseerd, daarbij gebruik makend van acteurs
* Afdeling op het vereiste niveau gebracht.

05.02-11.02 Regionaal Opleidingen Centrum, Unit Educatie, Utrecht, 400 medewerkers
(Coach van de) Human Resources Manager
Onderwijs instelling met als klanten de overheid, bedrijven en individuen en als product het geven van (veelal) taalonderwijs.

* Als coach van de HR-manager en de directeur bijdragen aan de cultuuromslag binnen de instelling, gericht op het efficiënt organiseren van de bedrijfsprocessen en het kosten- en resultaat bewust maken van de middle managers
* Uitstroom voorbereid van 20 medewerkers
* Het op snelheid brengen van de uitbesteding van de activiteit “Kinderopvang”
* Presenteren van initiatieven voor een meer decentrale bedrijfsvoering, met een betere klantenfocus en werken in teams.

02.02-04.02 Kattenburg Corporate Fashion Services, Pijnacker, 140 medewerkers.
Projectleider reorganisatie
Bedrijf gericht op verkoop en productie van bedrijfskleding

Nam dit proces over van een interim HR-manager.

* De afvloeiing voorbereid van 40 medewerkers
* Het proces gerevitaliseerd en weer op snelheid gebracht
* Sociaal Plan ontwikkeld en overeengekomen met de Ondernemingsraad
* Betere werksfeer gecreëerd door de ontwikkeling en implementatie van een communicatieplan

03.01-07.01 H&S Executive Options, Alkmaar.
Interim directeur
Het onderzoeken van de mogelijkheden voor een partnerschap in het bedrijf, het opzetten van een netwerk van Interim Human Resources Managers en het uitvoeren van search opdrachten voor klanten

Een kleine onderneming met de navolgende producten:
* Werving en selectieopdrachten verwerven en uitvoeren
* Executive search
* Human Resources Interim Management

08-00-03-01 Spliethoff BV, Amsterdam, Rederij/Scheepvaartmaatschappij Groot Handelsvaart, 1250 medewerkers. Directeur Personeelszaken

* Analyseren van de verloopcijfers onder zeevarenden en hierop gebaseerd het presenteren en implementeren van een integraal actieplan, vooral gericht op het verminderen van verloop onder Nederlandse Maritieme Officieren
* Het vaststellen van de agenda voor de CAO-onderhandelingen
-Belonen naar presteren
-Introductie van functioneringsgesprekken
-Communicatie plan voor de totale onderneming
-Implementatie van een bonusplan voor officieren
-aanpassing van de verlofregeling voor zeevarenden
Het reorganiseren van de afdeling Bemanningszaken
* Analyseren van het personeelsplanningsysteem en de verbetering er van door de implementatie van een standaard software pakket
* Opzetten en structureren van een leiderschapsprogramma voor Gezagvoerders
* Actieprogramma’s gericht op veiligheid, communicatie en de verbetering van de productiviteit

10.99-06.00 Verenigde Bloemenveilingen Aalsmeer,
1850 medewerkers
Projectleider Logistieke Afdeling

* Binnen de Afdeling Logistiek optreden als Projectleider, zorgdragend voor stijgende instroom van nieuw personeel en de afname van ongewenst ontslag.
* Ontwikkeling en implementatie van “Combinatiecontracten”, waardoor medewerkers ingezet konden worden bij 2 werkgevers onder de paraplu van de VBA-arbeidsovereenkomst.
* (Her)-introductie van werkoverleg op de werkvloer
* Het adviseren met betrekking tot wijziging van de functie-inhoud van de Groepsleiders
* Verbeteren van het imago van het bedrijf door banenbeurzen te organiseren voor medewerkers van het CWI
* Sterk activeren van de instroom, het opnieuw activeren van exitinterviews en follow up op basis van de verkregen inzichten.
* Bijdragen aan de ontwikkeling van een “State of the Art” informatie centrum, waar potentiële werknemers vacatures konden vinden, niet alleen voor uitvoerende functies maar ook voor academisch geschoolden en HBO-ers.
* Organiseren van een project, waardoor de inzet van 2000 vakantiekrachten gedurende de zomer was gewaarborgd
* Voorbereidingen treffen voor de introductie van de 1e fase van een geautomatiseerd personeelsplanning systeem, dat levertijden naar kopers moest zekerstellen

04.99-10.99 ASML, Veldhoven
Semi-conductor industry, 3000 medewerkers
Coach Compensation & Benefits Manager

* Optreden als coach voor de nieuw aangestelde Manager Compensation and Benefits
* Het presenteren van de mogelijkheden voor de onderneming om op een flexibele wijze meer- en minderuren te kunnen maken.
* Diverse arbeidsvoorwaarden ontwikkelen, zoals toeslagen voor grenswerkers
* Ontwikkelen van een winstgekoppeld bonus plan
* Ontwikkelen van een procedure voor woon-werkverkeer op basis van openbaar vervoer

10.98-03.99 Johan Enschede B.V., Haarlem
Graphi-media industrie, 700 medewerkers
Projectleider Reorganisatie

* Voorbereiden van de reorganisatie van een van de Business Units
* Het ontwikkelen, onderhandelen en overeenkomen van een Sociaal Plan met de Vakbonden.
* Implementeren van een functieclassificatiesysteem in overeenstemming met de CAO.

Vorige werkgevers:

1998-heden: Interim Human Resources Manager in eigen bedrijf.

Focuspunten binnen de functie:

Het optimaliseren van de factor arbeid binnen de organisatie en het daardoor bijdragen aan verhoging van de productiviteit door o.a.:
Het als interim manager bijdragen aan de resultaten, daarbij de nadruk leggend binnen het bedrijf op het optimaliseren van de individuele menselijke capaciteiten.
Daartoe, in samenspraak met de Directie, binnen het Management team de organisatie- en communicatiestructuren ontwikkelen.
Naast deze sleutelactiviteiten kunnen de belangrijkste aandachtsgebieden bij het managen van de personele functie onder anderen en afhankelijk van de opdracht formulering op het navolgende gebied liggen:

* Aanpassen van de onderneming aan veranderende (markt) omstandigheden.
* Ontwikkeling van het leiderschap en bevorderen van integraal management
* Het stimuleren van de implementatie van werken in teams.
* Creatie en implementatie van instrumenten die belonen naar presteren mogelijk maken.
* Ontwikkeling en het operationeel houden van het communicatieplan van het bedrijf.
* Het ontwikkelen en up to date houden van primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden.

1983-1997: Otis B.V.
Human Resources Manager

Otis is een werkmaatschappij van de wereldwijd opererende Otis Elevator Company. De onderneming is actief op het gebied van verkoop, nieuwbouw, serviceverlening en modernisering van vooral liften, roltrappen en rolpaden.
Otis Nederland: +/- 650 medewerkers.

1981-1983: VMF-Stork, Hoofdkantoor
Personnel officer, trainee.

1975-1981: VMF-Stork-Wescon
Personnel officer. Verantwoordelijk voor in- door- en uitstroom van medewerkers op de bouwplaatsen in Nederland.
Wescon is de Montagedivisie van VMF-Stork, 1600 personeelsleden

Opleiding interimmanager

Opleiding:

1971-1975: Hbo-opleiding in personeelsmanagement, “Karthuizer Sociale Academie” Amsterdam.

Seminars:

-2008-2009: Deel MBA: Nyenrode Ebbinge Certificate Program.

-Opleidingen en trainingen op het gebied van communicatie, samenwerking en efficiency, waaronder Kwaliteitsverbetering “Total Quality Management” van Crosby in Londen.

-“Open Onderhandelen” via de AWVN.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanager, gepokt en gemazeld in de invoering van integraal management, \"Lean\", het optimaliseren van de factor arbeid. Hoe meer te doen met minder

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels : Vloeiend
Duits : Goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :