Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

business consultant

business consultant

Werkervaring interimmanager

Retail Service Groep BV Financieel Manager 1 juli 1992 tot 31dec. 1998
Zijlstra + Wisman Groep
Groningen Assistent accountant 1 april 1988 tot juli 1992
Winschoten Assistent accountant 1 april 1986 tot 1 april 1988
Accountantskantoor CBTB
Stadskanaal Assistent accountant 1 juli 1979 tot 1 april 1986

vanaf 1 juli 1992 tot 31 december 1998 Financieel Management
Per 1 juli 1992 ben ik in dienst getreden bij Retail Service Groep een retail- (Milo)franchise- en groothandelsorganisatie. (60 fte, 55 winkels) Vanaf het begin heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met het verkoopgereed maken van de 12 werkmaatschappijen. Gedurende deze periode heb ik mij ondermeer bezig gehouden met:

Het opzetten en doorvoeren van een nieuwe administratieve organisatie.
Verkrijging goedkeurende accountantsverklaring.
Verbetering van interne controles. (Verbetering van de automatisering o.a. door nog meer gebruik te maken van EDI, MS-office pakketten.
Opstellen van het budget.
Liquiditeitsbewaking.
Samenstellen van periodieke financiële verslagleggingen inclusief de analyses met betrekking
tot de verschillen tussen budget en feitelijkheid.
Ontwikkelen managementinformatie.
Opstellen van de (geconsolideerde) jaarrekening.
Het verstrekken van bedrijfseconomische adviezen aan de ondernemers.
Opstellen van ondernemingsplannen voor de ondernemers.
Het verzorgen van de financieringsaanvragen voor ondernemers.
Ontwikkeling van de informatievoorziening voor de klant.
Personeel en organisatie.
Werving nieuwe medewerkers.
Het houden van functionering- en beoordelingsgesprekken.
Samenstellen van de aangiften inkomstenbelasting, loonbelasting, omzetbelasting vennootschapsbelasting.
Het onderhouden van de kontakten met:
Banken
Accountants
Belastingdiensten
Arbodiensten
Assurantiekantoren
Leveranciers (kantoor- en automatisering)

Werkzaamheden voor accountantskantoren. (totaal 13 jaar)

Samenstellen en controleren jaarrekeningen, belastingaangiften, opstellen accountantsverslagen, managementletters, directieverslagen, directiebesluiten, aandeelhoudersbesluiten, opstellen publicatierapporten.

Controlewerkzaamheden uitgevoerd in het kader van de verstrekte subsidies KRS en ESF
De controlewerkzaamheden vonden plaats bij de subsidieaanvrager. Er werd gecontroleerd of de in de subsidieaanvraag opgevoerde kosten gerealiseerd waren. Vanzelfsprekend werd er ook gekeken of de kosten verband hielden met de in de subsidie opgenomen voorwaarden.
De bevindingen werden aan de registeraccountant gerapporteerd.



Zelfstandig bedrijfsadviseur met ingang van 1 januari 1999 tot heden
A-four Management BV
DMC (Dijkhuis Management Consultants BV)
Berg Management BV

Enkele projecten
Als zelfstandig bedrijfsadviseur werkzaamheden verricht voor DMC BV, A-four Management BV en Berg Management BV

Meubelproductiebedrijf interim management (HRM en Financieel)
Opdracht: Het voeren van algemeen management, onderzoek plegen naar de productiemogelijkheden in Turkije en Polen, het veranderen van de rechtsvormen. (Duur: 40 dagen)

Staalconstructiebedrijf adviesopdracht (Managementondersteuning)
Opdracht: Veranderen van calculatie en offerteprocessen, ondersteuning bij samenstellen beleidsplannen, behandelen van financieringsaanvragen. Begeleiden van verkoopproces.

Isolatiebedrijf adviesopdracht (Managementondersteuning)
Opdracht: na bedrijfsanalyse de onderneming gereed maken voor verkoop. (FASE 1) Begeleiden verkoopproces (FASE 2) Lopend project: duur 30 dagen.

Installatiebedrijf adviesopdracht (HRM en financieel)
Opdracht: Personeelsmanagement professionaliseren, ruis uit de organisatie halen, implementeren ONS© bij werkmaatschappijen, begeleiden algemeen directeur en commercieel directeur van de werkmaatschappijen. (Project loopt ca 40 dagen)

Installatiebedrijf (E) (Financieel en HRM)
Opdracht: De onderneming gereed maken voor verkoop. Lopend project:

Lasbedrijf interim management (HRM en financieel)
Opdracht administratieve organisatie, crisismanagement, professionaliseren van managementstructuur, Veranderen van calculatie en offerteprocessen. (duur 95 dagen afgerond)

Installatiebedrijf Interim management (Financieel en HRM)
Opdracht: veranderingen doorvoeren in managementstructuur, verbetering van de interne communicatie. implementeren ONS©. Duur 80 dagen Opdracht bevindt zich in de afrondingsfase.

Beschikbaarheid:
3/4 dagen per week
(lopende projecten kunnen overgedragen worden aan de overige DMC adviseurs. Hierover is overleg noodzakelijk, in verband met de relatie tussen de adviseur en cliënt.)


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN EN TRAININGEN

SPD
certificaten (Recht, Bedrijfsstatistiek en Bedrijfscalculatie)
RECHT (diploma) (praktijkdiploma voor belasting-, privaat- ondernemings- en sociaal recht)
MBA (diploma)
MEAO (diploma)
Workshop gevolgd in Engeland bij Andersen Consultants, Andersen Smart Store, de winkel van de toekomst.
Training E-Project (Exact module)
Cursus communicatieve vaardigheden
Cursus functioneringsgesprekken


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaring met:
MS-OFFICE pakketten o.a. Excel, Word,
PC anywhere communicatieprogramma
Modulas (financieel pakket)
EDI (Electronic Data Interchange)


Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :