Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel manager

financieel manager

Werkervaring interimmanager

Sinds 1987 en t/m juni 2003: PARAMELT B.V.
Toonaangevend bedrijf op Europees niveau op het gebied van de productie van industri묥 lijm- en wasmiddelen - 70 M Euros omzet / 185 personeelsleden

1996 tot 30 juni 2003: FINANCIEEL DIRECTEUR in Nederland.

Optimalisering Frans-Nederlandse belastingadministratie. In minder dan een jaar heb ik gezorgd voor de overgang van de Franse boekhouding op het Nederlandse systeem (waaronder de facturering aan de klanten), het optimaliseren van de belastingadministratie en het bereiken van een belastingbezuiniging van 2 M Euros voor de groep.
Herstructurering van de Franse fabriek. Samen met een waarnemend algemeen directeur, heb ik tussen 1994 en 1998 gezorgd voor de herstructurering van de Franse fabriek. Ik heb deelgenomen aan de uitwerking van de sociale plannen en de vergaderingen van de ondernemingsraad geleid. Deze missie is zonder sociale problemen verlopen. (voor 80 personen is ander werk gevonden).
Aanpassing van de Franse verslaggeving aan de in Nederland gehanteerde normen / IAS / GAAP en het creë²¥n van een verkoopbudget op Access.
Verkoop van de Franse fabriek: ik heb de verkoop van de fabriek in een ongunstig onroerend goedklimaat tegen een kostendekkende prijs weten af te sluiten en alle, voornamelijk notari묥, formaliteiten dienaangaande afgewikkeld.
Follow-up van de indicatoren en situatieoverzichten (financi뮬 uitstaande bedragen klanten, voorraden, investeringen, … ) en leiding over een afdeling van 6 personen.

Tussen 1987 en 1996: PARAMELT S.A (zelfde activiteit) - D.A.F. in Frankrijk (60).

Overname, integratie, fusie van een Franse industri묥 maatschappij. Tussen 1991 en 1994 was ik medebelast met de evaluatie en overname van de maatschappij. Mijn taak was het harmoniseren van de procedures en de administratieve en boekhoudkundige integratie. Ook was ik belast met de juridische fusie en het overgaan van de boekhouding en softwaresystemen.
Optimalisering van de computerbronnen. Om autonomie te vergaren ten opzichte van de softwareleveranciers en eenheid te brengen in de informatiebronnen, heb ik verslagen en situatieoverzichten voor de Directie en de aandeelhouders opgesteld.
Juridische expertise. Door het actief voorbereiden van en door samen met een advocaat deel te nemen aan de expertisevergaderingen, is door mijn toedoen de schade die de maatschappij heeft geleden, gecompenseerd.
.
Tegelijkertijd, sinds 1995: SCLX- Leiding over de salarissoftware en timemanagement voor uitzendbureaus en bewakingsdiensten.
0,4 M Euros omzet en 0,04 M Euros nettowinst.

Het creë²¥n van de juridische structuur en Algemeen Directeur van de naamloze vennootschap.
Administratief en boekhoudkundig beheer.




1986 tot 1987: Ets GOUX (dochtermaatschappij van EXXON-MOBIL) – herstel van metalen vaten (60).

Management van kwaliteitsoverdracht van D.A.F.


1985: COFACE (Parijs) Schaderegeling (tijdelijk werk).


1983 tot 1985: ZELFSTANDIG ZAKENMAN.

Oprichting van een zaak in natuur- en dieetproducten in aanvulling op een studie natuurgeneeskunde.
Binnen 2 jaar heb ik een klantenkring weten op te bouwen en aan me te binden en een evenwichtig resultaat bereikt.
Na de geboorte van mijn dochter, gaf ik weer de voorkeur aan een vast dienstverband met een daaraan gekoppeld vast inkomen.


1972 tot 1983: COFLEXIP (Parijs): In 1971 opgerichte maatschappij, dochtermaatschappij van Usinor, IFP en ELF.
Fabricage en het leggen van buigzame leidingen voor de offshore oliewinning.
150 M Euros omzet (waarvan 99 % in de export) en 600 personeelsleden.

HOOFD VAN DE BOEKHOUDING over 20 personen (waarvan 3 stafleden).

In een situatie van continue exponenti묥 groei, heb ik zorg gedragen voor de lopende boekhoudkundige werkzaamheden en heb ik deze groei juridisch, fiscaal en qua automatisering begeleid.
Opeenvolgende automatiseringen van de informatie. Het overbrengen van de boekhouding van het interne systeem op het systeem van het hoofdkantoor en vervolgens op het systeem van de onderaannemers.
Het creë²¥n van een analytische boekhouding. Ik heb 2 jaar in ROUEN gewerkt aan het installeren van de structuren en van de dienst.
Het volgen van het aangenomen werk. Onderhandelingen over financieringen op basis van afnemers- en leverancierskredieten voor het aangenomen werk (engineering, scheepsmiddelen, kant-en-klare systemen) met de verschillende partners (Banken, Compagnie Fran硩se d\'Assurance pour le Commerce Ext鲩eur “Coface”, Staat).
Hoofd controle en consolidering van de buitenlandse dochtermaatschappijen (Londen, Rio, Singapore, Abu Dabi).

1970 tot 1972: Hoogovens van Chiers (dochtermaatschappij van USINOR te Saint-Ouen)

ADJUNCT-HOOFDBOEKHOUDER

Automatisering van de boekhouding binnen een groot systeem.


Opleiding interimmanager

Opleiding:
B.T.S Boekhoudbeheer (1970) (B.T.S. =
Brevet de Technicien sup鲩eur = diploma na twee jaar hoger technisch onderwijs)

Vervolgopleiding:
Niveau D.E.C.S (C.N.A.M 1972-1974) (D.E.C.S. = Diplí±¶íµ d\'É´udes comptables sup鲩eures = Diploma hogere boekhoudopleiding)
Bedrijfsaccountant ISO (I.Q.I. 1992)
Programmering niveau 1 (I.B.M 1971)

Talen:
Nederlands: 7 jaar lang werktaal
Engels: beroepspraktijk
Duits: schoolniveau




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Franse nationaliteit
Gescheiden, 3 kinderen

Werkterrein: Frankrijk en Benelux

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :