Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Informatiemanager / Procesontwerper

Informatiemanager / Procesontwerper

Werkervaring interimmanager


1. 2006-2007: Informatiemanager in één van de grootste politieregio’s. De informatiemanager heeft een adviserende rol naar de klant (op korpsmanagementniveau) en de CIO over informatievoorzieningvraagstukken en treedt hiervoor op als relatiemanager naar derden. Daarnaast heeft de informatiemanager een coördinerende rol over het procesteam dat de vraagstukken oppakt. Verder wordt namens de CIO geparticipeerd in landelijke en regionale stuurgroepen. Ten slotte stelt de informatiemanager op strategisch en tactisch niveau vooronderzoeken en business cases op.
De rol van informatiemanager wordt op interim-basis uitgevoerd. De opdracht is om de functie te ontwikkelen, te introduceren en te implementeren in de regio. Nieuwe medewerkers worden geworven en in de rol van informatiemanager gecoached.
2. 2007: Bedrijfsarchitectuur Shared Service Center. Opstellen van een startarchitectuur voor de inrichting van een Shared Service Center in een drietal de politieregio’s. In een startarchitectuur worden gebaseerd op missie, visie en strategische doelen en kernwaarden, inrichtingseisen geformuleerd. De startarchitectuur dient als toetssteen bij de implementatie.
3. 2007: Procesinrichting Identificatieprotocol Strafrecht. De startarchitectuur van het Identificatieprotocol is vertaald naar een ‘ingericht’ proces. Dit proces dient als leidraad voor implementatie van het protocol bij de Nederlandse politie en Koninklijke Marechaussee.
4. 2006: Operationeel auditing sturen op formatie en bezetting in een politieregio. Aan de hand van een risicoanalyse is een onderzoek gedaan naar de effectiviteit en efficiency van de beheerskaders- en maatregelen bij de verwerking van formatie en bezetting in het personeelssysteem Beaufort. Aanleiding voor het onderzoek was het niet te duiden verschil in de cijfers.
5. 2005: Operationeel auditing en proces(her)ontwerp in een politieregio. Wegens knelpunten in de operationele aansturing in het algemeen en het aangifteproces in het bijzonder, zijn de beheerskaders en -maatregelen op effectiviteit en efficiency onderzocht. Op basis van het onderzoek is een palet aan kaders en maatregelen geïmplementeerd en zijn de betrokken werkprocessen (her)ontworpen.
6. 2004: Professionalisering Politiële Verkeerszorg. Ontwikkelen van prestatie-indicatoren ten behoeve van sturing op kwalitatief politieoptreden in de verkeershandhaving.
7. 2004: Synchronisatie en ontwikkelen van bedrijfsprocessen voor een landelijke opererende Rekencentra. Op basis van ITIL zijn bedrijfsprocessen in de ICT geïdentificeerd, beschreven en landelijk afgestemd.
8. 2003: Besturingsconcept Veiligheidshuis. In het Veiligheidshuis werken partners samen in de aanpak van stelselmatige daders en jeugd. De opdracht was het ontwikkelen, inrichten en borgen van beheer van sturings- en werkprocessen voor de ketenregisseur. Eis was dat de partners hun eigen identiteit en interne processen zoveel mogelijk konden handhaven.
9. 2003: Procesarchitectuur Referentiekader Bedrijfsprocessen Politie. Diverse primaire processen bij de politie zijn in kaart gebracht, alsmede de koppelvlakken naar de ketenpartners. Deze processen leverden input voor de ICT-infrastructuur.
10. 2002: Visiedocument Kennisontsluiting Expertisecentra. Web-based zoekmachines om kennis te ontsluiten ten behoeve van de politie, zijn in kaart gebracht en op bruikbaarheid voor de politieomgeving onderzocht.
11. 2002: Impactanalyse Document Management Systeem. Onderzoek naar effecten op de bedrijfsvoering en cultuur in de regio’s als gekozen zou worden voor één systeem. Tevens is een programma van eisen en een shortlist met potentiële leveranciers opgesteld.
12. 2002: Elektronisch Proces-verbaal. Onderzoek naar kansen en bedreigingen voor digitale uitwisseling van documenten tussen politie, Openbaar Ministerie en Zittende Magistratuur.

1980-1993 en 1998-2001:
Bij de politie heb ik meerdere functies gehad. De laatste functie was die van projectvoorbereider. De taak van een projectvoorbereider is om snel een opening te vinden om met weinig afbreukrisico een strafrechtelijk onderzoek te kunnen opstarten.
Daarnaast deed ik als projectvoorbereider fenomeenonderzoek ten behoeve van strategiebepaling.

1993-1998:
Als criminaliteitsonderzoeker heb ik bijna vijf jaren gewerkt bij het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum van het Ministerie van Justitie. De onderzoeksopdrachten werden bepaald door de politieke agenda. Onder meer heb ik een onderzoek gedaan naar omvang, zwaarte en type delicten bij bepaalde doelgroepen.



Opleiding interimmanager

• Informatiemanagement Universiteit van Amsterdam
• PRINCE2 Foundation
• Training ‘Auditing met het INK-managementmodel’
• Diverse opleidingen Ordeningsmethodiek Processen(OMP) MAVIM
• Operationeel auditing
• Bedrijfsarchitectuur
Meerdere werk- en functiegerelateerde opleidingen waaronder adviesvaardigheden, verandermanagement en procesmanagement.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Can-do attitude (optimistisch, initiatiefrijk, vastberaden, verantwoordelijk en integer)
• Resultaatgericht
• Voorwaardenscheppend
• Bruggenbouwer


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :