Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager marketing communicatie

Interim manager marketing communicatie

Werkervaring interimmanager

INTERIM MANAGER – PROJECTLEIDER Florius, nieuw merk in financiële dienstverlening
• Interim manager bij Bouwfonds Hypotheken verantwoordelijk voor het ontwikkelen en introduceren van een nieuw merk in financiële dienstverlening in Nederland. Opdracht omvat projectleiding en aansturing intern en extern. Zowel procesmatig als inhoudelijk. Van positionering, naamgeving tot aan vormgeving,merkmanagement en communicatie (opdracht: 9 maanden)

INTERIM MANAGER MEDSEN APOTHEKEN
• Interim manager bij AIO apotheken BV (no 4 in markt voor apotheken). Verantwoordelijk voor de realisatie en introductie van een nieuw merk en de retailformule voor de apotheken (Medsen Apotheken). Verantwoordelijk voor positionering en aansturing van design- en reclamebureaus alsmede voor de interne communicatie van het merk. (opdracht 12 maanden)

INTERIM/ADVIES HERPOSITIONERING SNS BANK
• Verantwoordelijk voor formulering van de merkstrategie en de ontwikkeling van een nieuwe positionering voor SNS bank. Dit integrale project omvatte ook design- en communicatiestrategie, campagne ontwikkeling en betrokkenheid bij de implementatie (opdracht 6 maanden)

adviesopdrachten

• Eindverantwoordelijk adviseur voor de ontwikkeling van het merkenbeleid van een drietal zorgverzekeraars in een fusieproces. Dit project betrof een integraal advies over te voeren merken, identiteit, naamgeving en de positie van merken in het portfolio

• Projectleider voor het ontwikkelen van scenario’s voor het merkenbeleid en positionering van de verzekeringsmerken onderdeel van de Fortis Groep. Naast merken beleid omvatte de opdracht ook het schetsen van scenario’s voor de organisatie van merk- en communicatie-management

• Projectleider / Senior Consultant bij de ontwikkeling van naamgevingsstructuren voor corporate- en productnamen voor verschillende (financiële) dienstverleners.

• Eindverantwoordelijk / Director bij het ontwikkelen van een merkstrategie voor Maaza Fruit Drinks. Het project omvatte een reeks aspecten variërend van positionering, communicatiestrategie, tot aan advies m.b.t. verpakkingsontwerp

• Projectleider / Director bij de herpositionering van een biermerk. Het project omvatte een marktonderzoek waarbij de sociaal-maatschappelijke elementen rond bier in kaart werden gebracht, waarbij ook een vertaling de positionering naar concept-ontwikkeling werd gemaakt

• Director / expertrol bij de ontwikkeling van het merkenbeleid en positionering van het dranken portfolio van Carvan Cevitan (Heinz)


• Eindverantwoordelijk / Director bij de ontwikkeling van de merkstructuur, positionering en retailformule van AIO Apothekers. De opdracht omvatte ook doorvertaling naar naamgeving, vormgeving en communicatie.

• Projectleider / Senior consultant voor het ontwikkelen van een nieuwe formule van apotheken voor Ahold (Etos Apotheken). Naast formule-ontwikkeling besloeg het project ook advies over retaildesign en communicatiestrategie

• Eindverantwoordelijk / Director bij het ontwikkelen van het merkenbeleid (sanering en ontwikkeling van merken) voor een internationaal concern in verlichting en lichtarmaturen (Sylvania Lighting International).


• Projectleider / Director bij de ontwikkeling van een visie op de vorming van de Regio Randstad (samenwerking tussen de vier Randstad provincies), met als doel een positieversterking te realiseren voor verdere gebiedsontwikkeling.

• Projectleider / Director bij de ontwikkeling van een merkstrategie voor Waterschap Zuiderzeeland. Het project omvatte een het bepalen van een visie en de ontwikkeling van de identiteit van het Waterschap, waaruit een nieuwe rol van het waterschap ten opzichte van zijn stakeholders is gedefinieerd.

• Begeleiding en advisering van circa 10-15 opdrachtgevers bij de selectie van reclame en designbureaus.

Chronilogisch CV

Werkervaring
Zelfstandig ondernemer
Dec 2005 - Zelfstandig ondernemer: interim manager marketing, merk en communicatie ontwikkeling en uitvoering van marketingconcepten. Adviseur op gebied van merkstrategie, positionering en communicatie (zie projecten cv)

SCAN Management Consultants
2002 - 2005 Director
• Eindverantwoordelijk voor adviesprojecten met betrekking tot merkstrategie, positionering en marketing-communicatie (design en communicatie). Tevens interne proces begeleiding bij klanten.
• Belangrijke opdrachtgevers: Etos Apotheek, AIO Apothekers in Overdracht, CZ, Univé, VGZ, Fortis, SNS Bank, Interbrew , SNS Reaal Groep, Nyenrode University, Hogeschool van Utrecht en Arcadis.

• 2000 – 2003 Verantwoordelijk voor begeleiding en aansturing van 6 senior adviseurs en adviseurs


SCAN Management Consultants
2001 – 1998 Senior Consultant
• Verantwoordelijk voor advies en implementatie van projecten met betrekking tot: positionering, merkontwikkeling (communicatie en design), campagne-ontwikkeling en bureaubegeleiding.
• Belangrijkste opdrachtgevers: Carp, Hero, SNS Bank, Trias zorgverzekeraars, Dutchtone/Orange, Gemeente Amsterdam, Batavus en CZ Zorgverzekeraar, Sonera (Telia).

Burson-Marsteller
1995 – 1998 Consultant
Senior Consultant
• Adviseur op diverse (internationale) projecten met betrekking tot corporate communicatie/advertising, en marketing pr.
• Advies en uitvoering van advies. Belangrijke opdrachtgevers o.a. : Wyeth, Beiersdorf (Nivea), Nike, M&S Mode, Nestlé, Friesche Vlag, Amstel, Riedel en KLM
World Press Photo Foundation
1992 – 1995 International
Project manager (o.a. sponsoring) • Verantwoordelijk voor organisatie van jaarlijkse roadshow van tentoonstellingen op 25 locaties wereldwijd: sponsoring, publiciteit en operationele organisatie.
• Medeverantwoordelijk voor samenstellen van jaarboek en ontwikkeling van overige uitgaven.
Aanvullende opleidingen


Opleiding interimmanager

Afgestudeerd communicatiewetenschap en politicologie, Universiteit
4,5 jaar studie economie aan de Universiteit van Amsterdam
Specialisatie vakken: reclamewetenschap en consumenten gedrag aan de Erasmus Universiteit Rotterdam

Docent merkmanagement en communicatie bij INHOLLAND Rotterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Brand management
positionering
design (packaging)
campagneontwikkeling
naamgeving / naamontwikkeling

Talenkennis interimmanager

Engels vloeiend
Frans vloeiend
Duits redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :