Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager - Project manager

Interim Manager - Project manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Van maart 2004 tot heden
Interim manager, opdrachten uitgevoerd bij:

Reaal vezekeringen, Alkmaar (februari 2006 – heden)
Reaal verzekeringen behoort tot de top 5 van de Nederlandse schade- en levensverzekeringsmaatschappijen. Reaal maakt deel uit van de SNS Reaal groep.

Functie: Afdelingshoofd Management Accounting Operations
• Leiding geven aan drie controlteams (6 Fte)
• Financial en Business control
• Beheerskosten (EUR 260 miljoen) en procesinformatie.
• Verantwoording- en stuurinformatie
• Vanuit Management Accounting verantwoordelijk voor het ondersteunen in financiële zin van de diverse bedrijfsonderdelen oa. IT, Commercie, administratie
• Invoering van Activity Based Costing, Business Balances ScoreCard


AGIS zorgverzekeringen, Amersfoort (oktober 2005 – februari 2006)
Agis Zorgverzekeringen behoort met 1,7 miljoen klanten en 2.000 medewerkers tot de topvijf van gespecialiseerde zorgverzekeraars in Nederland. Agis is een landelijk opererende zorgverzekeraar, ontstaan uit een fusie tussen regionale zorgverzekeraars Anova, Anoz en ZAO.

Functie: Implementatie manager
• Implementatie van de basisverzekering binnen de commerciële organisatie van AGIS
• Het bewaken en oplossen van de knelpunten
• Het ontwikkelen en structureren van beslissingsscenario’s
• Het coördineren van de “Friesland” doelgroep





KNSB en SCG , Amersfoort (oktober 2004 – oktober 2005)
De Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond is de bond die de belangen van haar leden behartigt. Onder auspiciën van de KNSB worden nationale en internationale wedstrijden georganiseerd.

Functie: Medewerker ET
Uitvoeren en uitbouwen van de service van de Electronische tijdwaarneming.
• Voorbereiden van de wedstrijden door overleg met nationale en internationale schaatsbonden, TV productiemaatschappijen en Internationale schaatsbond (ISU)
• Organisatie tijdens de wedstrijden
• Bediening van de systemen

Hydron Zuid-Holland, Gouda (maart 2004 – oktober 2004)
Hydron Zuid-Holland is de drinkwaterleverancier voor consumenten en industrie in het oostelijk deel van Zuid-Holland. Circa 320.000 aansluitingen, 220 medewerkers en een omzet van EUR 80 miljoen.

Functie: Manager Management ondersteuning, rapporterend aan de bedrijfsdirecteur, verantwoordelijk voor:
• Verantwoordelijk voor de interne gang van zaken van het bedrijf. Vanuit die positie leiding geven aan en verantwoordelijk voor de afdelingen; Communicatie, Juridische zaken, HR, Inkoop, Kwaliteit en Audits, F&C en ICT (totaal 60 fte)
• Initiëren van beleid
• Lid van het management team

Achmea zorg, Noordwijk (december 2001 – maart 2004)
Achmea Zorg, met als merken Zilver Kruis, Groene Land en PWZ, is de grootste ziektekosten verzekeraar van Nederland en onderdeel van Achmea. Circa 2.2 miljoen verzekerden en 3.500 medewerkers.

Functie: Manager Process Control, rapporterend aan de financieel directeur
Verantwoordelijk voor:
• Leiding geven aan drie controlteams (Meppel & Noordwijk)
• Financial en Business control
• Beheerskosten (EUR 306 miljoen) en procesinformatie.
• Verantwoording- en stuurinformatie
• Vanuit Finance & Control verantwoordelijk voor het ondersteunen in financiële zin van de diverse bedrijfsonderdelen oa. Inkoop, verkoop, klantcontactcentrum en administratie. Vast MT lid van de betreffende bedrijfsonderdelen

PWZ Achmea, Purmerend (Juni 2000 – december 2001)
PWZ is een van de drie ziekenfondsen van Achmea met een historisch werkgebied in de regio Zaanstreek – Waterland zich uitstrekkend tot aan de kust. In deze regio is PWZ marktleider met een marktaandeel van omstreeks 90%. PWZ heeft circa 210.000 verzekerden en 250 medewerkers.

Functie: Manager F&C en Manager ICT, rapporterend aan Algemeen Directeur
Verantwoordelijk voor:
• Leiding geven aan de afdelingen in- en excasso, grootboekadministratie, financieel economische zaken en ICT. Daarnaast aan een medewerker AO en een medewerker IC.
• Planning & Control-cyclus
• Treasury
• Pakketselectie vervanging financieel systeem en interfaces ten behoeve van ziekenfonds, aanvullende verzekering en zorgkantoren
• Pakketselectie ten behoeve van de Achmea zorgkantoren en de invoering van de AWBZ brede zorgregistratie
• Interne de externe verslaggeving en de fiscale verslaggeving
• Opstellen van het financieel meerjarenplan en de jaarbegroting
• Opstellen van het beleggingsplan en zorgdragen voor het liquiditeitbeheer en het cashmanagement
• Opdrachtgever invoering AWBZ brede zorgregistratie binnen Achmea
• Voor ICT dezelfde verantwoordelijkheden als hieronder beschreven


PWZ verzekeringen, Purmerend (november 1996 – juni 2000)

Functie: Manager ICT, rapporterend aan Algemeen Directeur
Verantwoordelijk voor:
• Dagelijkse operationele leiding over de afdeling (16 personen)
• Opstellen van het informatieplan
• Communicatie waaronder telefonie en e-mail
• Juiste en tijdige afhandeling van IT projecten
• IT budget
• Belangrijke projecten:
1. NASA, de marktgerichte transformatie van PWZ
2. Pakketselectie ten behoeve van de vervanging van het primaire systeem ZIAX
3. Conversie van Extern computer centrum naar eigen omgeving.
4. Invoering datawarehouse (beleidsinformatie en Management informatie)

Milieudienst Amsterdam, Amsterdam (mei 1995 – november 1996)
Alle bedrijven en alle bouwprojecten in Amsterdam moeten voldoen aan regelgeving op het gebied van milieu, bodem en bouwen. De dienst Milieu en Bouwtoezicht is het centrale loket voor bouw- en milieuvergunningen en houdt toezicht op de naleving van de regels.

Functie: Hoofd Automatisering rapporterend aan Algemeen Directeur
Verantwoordelijk voor:
• Dagelijkse operationele leiding over de afdeling (5 personen)
• Opstellen van automatisering- en informatieplannen
• Opstellen en bewaken van het automatiseringsbudget
• Het contact houden met leveranciers
• Participeren in diverse projecten waar automatisering en informatievoorziening een rol spelen.


Milieudienst Amsterdam, Amsterdam (juli 1991 – mei 1995)

Functie: Medewerker Automatisering & Informatievoorziening rapporterend aan de Manager algemene zaken
Werkzaamheden:
• Ontwikkelen van applicaties onder Progress 4GL.
• Leiden en begeleiden van verschillende automatiseringsprojecten
• Milieu-informatiesysteem
• Bodem- informatiesysteem
• Beheer van het PC Netwerk
• Verzorgen van de inkoop van automatiseringsmiddelen

Beijer Adviesgroep, Haarlem (juni 1989 – juli 1991)
De Beijer Adviesgroep is een onafhankelijk intermediair in hypotheken, verzekeringen, pensioenen en financieringen. Een deel van deze producten wordt in volmacht uitgevoerd.

Functie: Systeemanalist rapporterend aan de directeur Beijer Automatisering
Werkzaamheden:
• Intern Beijer Adviesgroep
• Diverse werkzaamheden bij najaarsacties o.a. bij leven- en koopsomacties
• Voor de Milieudienst Amsterdam (duur 5 maanden):
• Ontwikkelen van een Milieu Informatie Systeem
• Voor Nijkerk Electronica (duur 8 maanden)
• Het migreren van complete bedrijfsadministratie naar een Client – Server omgeving. Het betrof hier de order, voorraad en financiële administratie evenals het onderdeel management informatie.
• Geven van PC cursussen zowel interns als extern

Voor 1989
Afstudeeropdracht HEAO Eindhoven
Bij Heineken Nederland heb ik voor National Account Management heb ik een op geautomatiseerde kostprijsberekening gemaakt.
Stage HEAO Eindhoven
Heineken Drankengroothandel Van Dorst Liebrand Olderaan.


Verdere activiteiten
Sport:
• Sinds 1979 ben ik betrokken bij de elektronische tijdmeting van schaatswedstrijden. Wij verzorgen bij deze wedstrijden de tijdregistratie, de uitslagverwerking op papier en op televisie. Ik ben in die hoedanigheid betroken geweest bij alle grote schaatsevenementen ter wereld.
o Specifieke aandachtsgebieden”
• Contacten met organisaties
• Verkopen van de TV rechten voor lopende tijd en uitslagen en de daarbij behorende contracten
• Administratie en uitslagenverzorging alsmede het maken van beleid hierop.
• Schaatscoach


Opleiding interimmanager

• HAVO Sint Joris College, Eindhoven (1984)
• HEAO (bedrijfseconomie) IHBO, Eindhoven (1989)
• Achmea financiële academie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen

Ervaren ict en financiële manager, ervaring met grote veranderingstrajecten. Ervaring in zowel lijn- als stafafdelingen, meer dan 10 jaar ervaring in het leiden van projecten. Pragmatische instelling waarin het resultaat voorop staat.
Sociaal intelligent, extravert en een duidelijke mening, in staat te communiceren met diverse organisatieonderdelen en de diverse lagen binnen de organisatie. Een echte peoplemanager, doel- en resultaat gericht. Werkt met grote inzet en is in staat om mensen aan zich te binden en aan te zetten tot verandering en betere prestaties. Gewend om visie en strategie te vertalen in beleid en concrete acties.


Talenkennis interimmanager

• Nederlands moedertaal
• Engels vloeiend
• Duits goed
• Frans redelijk


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :