Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager logistiek

interim manager logistiek

Werkervaring interimmanager

CURRICULUM VITAE

Profielschets :

Ik ben een resultaatgerichte en fanatieke teamspeler. Teambuilding en leidinggeven blijken twee aangeboren kwaliteiten te zijn.
Het delegeren en controleren van werkzaamheden ligt mij goed, waarbij aangegeven dat de eindverantwoording van gedelegeerde werkzaamheden te allen tijde bij mijzelf blijft. Voor mij is dit onlosmakelijk verbonden met coachen en ontwikkelen van de medewerkers waarvoor ik uiteindelijk verantwoordelijk ben. Ik ben een voorstander van zelfsturende teams, echter met de juiste mate van begeleiding en sturing uitgaande van de kwaliteiten van de medewerkers.
Omgang met de klant / leverancier verhoudingen valt binnen mijn kwaliteiten. Commerciële wensen en voorwaarden van de klant vertalen naar de operationele uitvoering is steeds een belangrijk onderdeel van mijn werkzaamheden.
Snel inspelen op veranderende omstandigheden, kwaliteitsbewust, creativiteit, stressbestendigheid en goede communicatieve uitdrukkingsvaardigheid, op zowel werkvloer als management niveau, zijn sleutelwoorden die bij mij passen.
Mijn werk- en denkniveau zijn op HBO-plus niveau

Ervaring :

In 2009 ( juni t/m/ oktober ) ben ik als warehouse manager actief geweest bij CEVA Logistics te Oss met Nokia Siemens Network als account. In juni en juli ter ondersteuning van de aanwezige warehouse manager en vervolgens als eindverantwoordelijke manager voor de afdeling "export shelves" op een buitenlocatie. Mijn verantwoordelijkheden hier betroffen :

• Ondersteuning en vervanging van de warehouse manager in het GDC.
• Coaching supervisor en teamleiders in CEVA 3 ( “export shelves” ).
• Ondersteuning in aansturing van de teams ( 2 ploegen á 18 fte ).
• Optimalisatie van het RMA proces ( oorzaak / gevolg en terugdringen doorlooptijd ).
• Bijdrage aan de implementatie van UNAS ( WMS van CEVA ).
• Training van medewerkers in omgang UNAS op de werkvloer.
• Opzetten en doorvoeren van een verbeterde layout in het warehouse.
• Verbeteren doorlooptijd van ‘ready-to ship’ goederen.
• Schrijven van reorganisatie en besparingsplan met gewijzigde openingstijden en inkrimping teams.
• Organiseren van wall-to-wall telling.

In de maanden december 2008 t/m maart 2009 ben ik werkzaam geweest als project manager bij Rhenus Road te Etten-Leur. Mijn taak was hier, het reorganiseren van de cross-dock operatie. Het taken pakket bestond uit :

• Het opzetten van productieviteitsmetingen.
• Ombouwen / afbouwen van het team op basis van de productiviteitsmeting.
• Doorvoeren van besparing van € 70.000,-- op jaarbasis door reorganisatie en wijziging openingstijden.
• Coachen van de aanwezige leidinggevenden ( 2 supervisors )
• Verbeteren van de onderlinge samenwerking tussen cross-dock en afdeling planning.
• Terugbrengen schade gevallen.


Tijdens de periode van april tot december 2008 ben ik bij Rhenus Contract Logistics actief geweest in de functie van Operations Manager B-to-B. Mijn taken en verantwoordelijkheden waren als onderstaand, met dien verstande dat de commerciële verantwoordelijkheden werden ingevuld door een nieuw aangenomen CFTM.

Bij de nieuwe implementatie van Philips Medical Systems op een buitenlokatie ben ik van oktober tot december met name als CFTM verantwoordelijk geweest voor de opstart en inrichting van deze account.

Van januari 2008 t/m februari 2008 ben ik bij Rhenus Contract Logistics ( voormalig TMI ) projectmatig als CFTM werkzaam geweest voor de Raymarine account met de onderstaande taken en bevoegdheden.

Augustus 2007 ben ik, namens Rotanova, gestart bij TMI Integrated Logistics als Customer Focus Team Manager voor de Creative Labs account. Dit project heeft tot en met december geduurd. De belangrijkste taak binnen dit project betrof het herwinnen van het vertrouwen van de genoemde klant en het succesvol afronden van het jaareinde voor de Creative Labs account. Mijn sleutelactiviteiten betroffen :

• Commercieel en operationeel verantwoordelijk voor de account Creative Labs
• Realisatie van de dagelijkse targets v.w.b. inbound en outbound activiteiten.
• Herstructureren en aansturen van het warehouse team.
• Aansturing van het customer service team.
• In overleg met de klant
• Opzetten van RMA afdeling
• Verbeteren voorraad beheer
• Klachten afhandeling
• Kosten reductie
• Optimalisatie inzet personeel aangaande kostenbeheersing TMI Integrated Logistics
• Realisatie doelstelling TMI Integrated Logistics


In de maanden maart, april en mei van 2007 ben ik , via Rotanova, weer door DHL Exel Supply Chain gevraagd om op de site te Breda een aantal zaken aan te pakken. Het betreft hier Bosch Security Systems aan wie de logistieke diensten worden verleend. Mijn taken waren :

• Vervanging van de Operations Manager.
• Aansturing van twee CDC’s.
• Actief terugdringen van backlog waardoor verhoging van de klanttevredenheid.
• Invoering van een twee-ploegen systeem.
• Opzetten van een sluitende urenregistratie.
• Training van het middle-management in beter leiding geven.
• Het voeren van sollicitatie gesprekken.
• Bijwonen van het dagelijks site management overleg.


Per oktober 2006 tot januari 2007 heeft DHL te Eindhoven mij, via Rotanova, gevraagd mijn bijdrage te leveren aan het optimaliseren en her-engineeren van de afdeling LCD / Plasma voor Philips. Mijn werkzaamheden bestonden uit het volgende :

• Trainen van de afdelingsmanager en teamleader.
• Herinrichten van de huidige werkvloer.
• Inventariseren en mogelijk elimineren van bottle-necks.
• Optimaliseren van de inbound- en outbound goederenstromen ( repair, lcd, plasma )
• Uitbreiden van de huidige werkvloer met 250 m2 en deze herinrichten.


In de maanden juli t/m september ben ik als interim logistiek manager ingezet, namens Rotanova, bij de firma Solectron te Rosmalen. Het project alhier betrof de volgende taken c.q. werkzaamheden :

• “Heropvoeden” van de warehouse medewerkers middels een “back-to-basic” programma.
• Optimaliseren van werkgebieden en productie lijnen.
• Training van warehousemanager en supervisors in “leiding geven, leiding nemen”.
• Evaluatie en rapportage t.a.v. stafafdelingen m.b.t. de logistieke afdeling.
• Opstellen van een capaciteitsplanning aangaande het warehouse.
• Ombouwen van het warehouse van klantgericht- naar procesgericht werken.
• Herindelen werkvloer.


Als interim manager van Rotanova, ben ik in de periode maart tot en met mei 2006 ingezet op twee verschillende projecten bij TNT. Als eerste op de locatie Maarssen, waar ik als supervisor voor de klant UPC een nieuw traject v.w.b. verpakking heb begeleid. Mijn werkzaamheden waren :

• Uitbreiden van productie lijnen i.v.m. een nieuwe retail verpakking.
• Optimalisatie van inzet medewerkers.
• Herindelen / verbeteren indeling werkvloer.
• Herstructureren aanvoer componenten / afvoer gereed product.
• Opleiding en begeleiding leidinggevenden.


Vervolgens ben ik binnen TNT overgeplaatst naar de locatie ’s-Gravenhage om daar, voor de klant KPN, een orderpick- / productie proces te ontwerpen. Van productie naar voorraad dient hier een proces van productie / orderpicken op eindgebruiker niveau te worden ontworpen. Dit hield het volgende in :


• Verzamelen van beschikbare inbound- en outbound data.
• De data rubriceren in exel sheets.
• Analyse van dagelijkse productie aantallen van januari tot april 2006.
• Aangeven werkelijk gevraagde BOM’s ( dagelijkse aantallen ).
• Ontwerpen orderpick proces en indeling werkruimte.
• Rapportage aan Warehouse Manager.


Van 11 augustus 2005 tot 30 december 2005 ben ik namens Rotanova werkzaam geweest bij de firma Daelmans Banket B.V. te Nieuwkuijk. Na de implementatie van de locatie beheer module van de gebruikte BaaN versie bleek het noodzakelijk om de logistieke afdeling opnieuw te structureren. Het opvolgende project was de begeleiding van de uitbesteding van een deel van het logistieke proces naar een logistiek dienstverlener.
Als interim operations manager waren mijn taken als volgt :

• Herstructureren van de afdeling ( werkplekken en functies ).
• Ontwikkelen en uitvoeren van procedures en werkinstructies.
• Opleiden van procesverantwoordelijken ( ontwikkeling naar “zelfsturend team” ).
• Herindelen van de werkvloer ( inbound- en outbound area ).
• Opzetten van een dagelijkse DP meting / verhogen leverbetrouwbaarheid.
• Verbeteren van interne communicatie tussen logistiek, productie en verkoop.
• Begeleiding van het orderpickproces en opzetten van eindcontrole.
• Opstarten van “cycle-counting”.
• Advies aangaande RFQ met logistieke dienstverleners.
• Verhuizing voorraad vanuit centraal magazijn naar dienstverlener.
• Aansturing dienstverlener aangaande procedures en werkinstructies.
• Afbouw extern magazijn.


In augustus 2004 ben ik benaderd door het bedrijf Rotanova aangaande een project bij DHL te Roosendaal. Voor de Nokia account diende de afdeling shipping / crossdock verhuisd en opgestart te worden i.v.m. met uitbreiding van productie activiteiten.


Als interim warehouse manager waren de volgende taken van belang :

• Leiding geven aan drie supervisors en operators ( totaal 35 medewerkers ).
• Ontwikkelen en invoeren van nieuwe procedures.
• Zorgdragen voor “nul-fouten” beleid.
• Invoering van het Starware voorraadbeheer systeem.
• Stroomlijnen van informatie.
• Ontwikkelen van interne- en externe klantbewustzijn.
• Contact onderhouden met contactpersoon Nokia.
• Actieve bijdragen tijdens vergaderingen.
• Ontwikkelen van “quality-islands” teneinde kwaliteitsniveau te verhogen.
• KPI informatie aanleveren middels grafieken.


Van maart 2003 tot juli 2004 was ik werkzaam bij Unioncon Europe B.V. als Office / Operations Manager. Mijn taken en bevoegdheden hier waren de volgende :

• Leiding geven aan twee commercieel medewerkster en een assistent inkoop.
• Structureren van de interne organisatie.
• Dagelijkse contacten met internatonale distributeurs.
• Verantwoordelijk voor tijdige uitlevering, nationaal en internatonaal.
• Eindverantwoordelijk voor de data entry / orderverwerking.
• Eindverantwoordelijk voor inkoop vanuit het Azië
• Overleg met en aansturing van de financiële afdeling aangaande betalingen, Letters of Credit en T/T payment.
• Voorraadbeheer en voorraadcontrole.
• Verhogen en verbeteren van service en ondersteuning van distributeurs.
• Door ontwikkelen van computerprogramma Pluriform.


Van januari 2002 tot december 2002 ben ik bij EXEL Logistics werkzaam geweest als Operations Manager Value Added Service. In deze functie heb ik de volgende verantwoordelijkheden aangaande de Logitech account :

• Leiding geven aan vier sub-afdelingen : RMA ( retourgoederen ).
IQC ( incoming quality check ).
Rework.
Turnkey / productie.
• Opbouw en inrichting van de sub-afdelingen.
• Voorraad beheer en -controle, cycle count.
• Opleiding en coachen van het middenkader.
• Variabele personele bezetting ( 45 tot 95 medewerkers ).
• Profit & loss verantwoordelijk.
• Budgettering.
• Ontwikkelen “build-to-order / stock”.
• Productie planning.
• Aansturing en eindverantwoordelijk voor afdeling inkoop ( tevens continue vendor rating ).
• Offerte uitbreng t.b.v. sub-afdelingen.
• Constante efficiency verbetering.
• Opstellen van Service Level Agreements.
• Opzetten van Quality Control o.b.v. SLA / KPI’s.
• Lid van de stuurgroep automatisering.
• Lid van het site-management team.


Vanaf augustus 1999 tot december 2001 was ik bij Knuerr Nederland in dienst als Logistiek Manager Benelux. In deze functie had ik de onderstaande taken en verantwoordelijkheden :

• Afdelingsverantwoordelijk en leidinggevend aan :
- afdeling customer service.
- afdeling warehouse.
- externe montage teams.
• Inkoop van goederen en diensten ( transport ).
• Voeren van prijsonderhandelingen met tranporteurs.
• Planning van interne en externe montage.
• Kwaliteitsmanager ISO – 9001.
• Lid van het management team.
• Het voeren van functioneringsgesprekken.
• Regelmatig uitvoeren van inventarisatie ( cycle count ).
• Afbouwen voorraad / optimaliseren voorraad.
• Verzorgen van management rapportage aan de directeur.
• Contacten met wereldwijde zuster-organisaties.
• Communicatie met key-accounts.
• Proto-typing / taylor made productie ( “build-to-order”).
• Omgang met computergestuurd voorraad beheer ( Exact / BPCS ).


Van februari 1996 tot augustus 1999 was ik in dienst bij Randstad Uitzendbureau in de functie van Project Manager Logistiek en Distributie. De taakinhoud omvatte het volgende :

• Verzorgen van training op alle intern transport middelen.
• Training van medewerkers op gebruik van WMS, rf gestuurd orderpikken.
• Schrijven van traingsporgramma’s en manuals ( theorie en praktijk ).
• Het voeren van evaluatie- en functioneringsgesprekken.
• Selecteren van nieuwe medewerkers ( intercedent ).
• Uitvoeren van psychologische testen ( test intercedent ).
• Invoeren en wijzigen van ISO-procedures.
• Invoering van veiligheidsbeleid t.a.v. ARBO-wetgeving.
• Invoering van een productiviteit meetsysteem.
• Doorvoeren van productiviteitsverbeteringen.
• Training van line-management op het gebied van leidinggeven, motivatie en teambuilding.
• Uitvoeren en opstarten van kwaliteitscontrole.
• Structureren van inbound- en outbound goederenstromen.
• Herstructureren van interne bedrijfsprocessen.
• Ontwerpen van opleidingsregistratie n.a.v. ARBO-wetgeving en ISO-procedures.
• Reorganiseren van afdelingen.


Van oktober 1992 tot december 1995 was ik algemeen manager van twee horeca gelegenheden :

• Verantwoordelijk voor de inkoop.
• Verwerking van de bedrijfsadministratie.
• Leidinggevend aan een team van 40 medewerkers ( fulltime en parttime ).
• Optimalisering en bewaking van het kwaliteitsniveau.
• Voorraadbeheer en voorraad beperking.
• Plannen en sturen van onderhoudswerkzaamheden.
• Leiding geven aan een eigen onderhoudsteam.


Van december 1988 tot september 1992 werkte ik als rayonleider bij de firma Eurepos, een internationale meubelfabrikant, met de volgende taken :

• Verantwoordelijk voor de verkoop van zitmeubelen in het rayon Zuid – Nederland ( Brabant, Zeeland Limburg en een deel van Gelderland ).
• Organiseren van beursen..
• Het opstellen van concurrentie analyse.
• Het onderzoeken en oplossen van door afnemers geconstateerde gebreken ( customer service ).
• Opstellen van een budget.
• Het plegen van marktonderzoek t.b.v. productontwikkeling.


Van januari 1983 tot december 1988 ben ik als “ Battery Control Officer “ werkzaam geweest bij de Koninklijke Luchtmacht, belast met de volgende taken :

• Leiding geven aan een team van 25 specialisten op het gebied van systeembediening.
• Motiveren en begeleiden van het personeel.
• Verantwoordelijk voor het gebruik, de inzet en het onderhoud van het HAWK-wapensysteem.
• Planning van alle noodzakelijke werkzaamheden.
• Het op peil houden van de trainingsstatus van het personeel.
• Deelname aan nationale en internationale oefeningen.
• Procedure wijzigingen uitwerken en doorvoeren.
• Vervanging van de commandant wanneer nodig.
• Training van collega BCO’s op andere squadrons.
• Evaluatie van collega BCO’s op andere squadrons.















Opleiding interimmanager

Door ervaring functioneer ik op HBO niveau. Graag verwijs ik u voor meer informatie naar mijn toegevoegde c.v.

Opleidingen :

• H.A.V.O. ( ne, eng, wis, nat, ec, gs )
• M.T.S. Werktuigbouwkunde
• Officiersopleiding Koninklijke Luchtmacht
• Nima – A
• Nima – B
• Team Management Systems ( teambuilding )
• EVL heftruck certificaat
• SHL Psychotechniek ( test intercedent )
• VCA ( veiligheidscertificaat )
• IJSSEL Technologie cursus “ Lean Production “
• ESD training Philips
• PMC training gesprekstechnieken / functioneringsgesprekken

PC ervaring :

Windows XP, Microsoft Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Lotus Notes, Exact, Pluriform, Starware, UNAS.

Talenkennis :

Beheersing van Engels en Duits in woord en geschrift.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Teambuilding, coaching van leidinggevenden, inventarisatie mens en middelen, reorganiseren van afdelingen, proces-engineering.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels in woord en geschrift.
Duits in woord goed, in schrift redelijk

Overig

Gezien de toename van het aantal medewerkers in de logistiek vanuit de voormalige Oostbloklanden en met name vanuit Polen ben ik bezig met het volgen van een cursus Pools.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :