Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Lijnmanagement; Programmamanagement, Projectmanagement, Serv

Lijnmanagement; Programmamanagement, Projectmanagement, Serv

Werkervaring interimmanager

Klant/Branche Avio-Diepen/Luchvaart 2007 - 2008
Functie: ICT Director

Opdracht: Leidinggeven aan de afdeling ICT en professionaliseren bedrijfsprocessen

Werkzaamheden:
Als lid van het Management team Leidinggeven aan en trainen van het team;
Verantwoordelijk voor introductie van maatwerksoftware;
Leidinggeven aan projectteams voor maatwerk software;
Inrichten Enterprise architectuur en ICT Bedrijfsprocessen;
Prince/2 en ITIL introduceren;
Begrotingsproces herinrichten en begeleiden;
SLA’s (Service Level Agreements) afsluiten;

Resultaat:
Nieuwe ICT organisate, processen ingericht en security verbeterd
Nieuwe infrastructuur, minder energieverbruik, robuust en flexibel door virtualisatie.

Klant/Branche HTM/Openbaar vervoer 2007
Functie: Projectmanager
Opdracht: Projectmanagement ICT infrastructuur

Werkzaamheden:
Projectmanagement voeren voor verplaatsing en demontage van de ICT infrastructuur uit een te slopen gebouw

Resultaat: Opdracht voortijdig beeindigd t.g.v. ziekte.

Klant/Branche ANWB 2007
Functie: Projectmanager infrastructuur
Opdracht: Realisatie Siebel CRM infrastructuur outsourcing naar KPN en inrichting van beheer

Werkzaamheden: Projectmanagement voeren van infrastructuur en beheer voor introductie van Siebel CRM
Resultaat: De infrastructuur is outsourced naar KPN; Het beheer is ingericht binnen ANWB

Opdracht: ICT verhuizing van twee locaties naar een nieuwe locatie voor Wegenwacht en autokeuring
Werkzaamheden: Projectmanagement van de verhuizing naar een nieuwe locatie

Resultaat: De ICT bedrijfsvoering op de nieuwe locatie is verbeterd t.o.v. de oude.

Klant/Branche SNS Bank/Bank 2006
Functie: Projectmanager / Management consultant
Opdracht:
Verbeteren van de interne klanttevredenheid
Verbeteren van de bedrijfsvoering van de dienst Infrastructuur Systemen

Werkzaamheden:
Innovatieve diensten ontwikkelen en uitrollen
Kosten telefonie verlagen
Telefonie als getarifeerde dienst beschrijven ter invoering Activity Based Costing

Resultaat:
Nieuwe produkten
Telefonie kosten drastisch verlaagd

Klant/Branche VU Amsterdam/onderwijs 2006
Functie: Consultant
Opdracht: Hoofd Exploitatiecentrum adviseren in het naar projecten vertalen van de Jaarplannen

Werkzaamheden:
Jaarplan vertalen naar projectopdrachten.
Projecten in planningen vastleggen.

Resultaat:
Projectgerede projectopdrachten en planningen

Klant/Branche Gemeente Zaanstad/overheid 2005 en 2006
Functie: Interim Manager ICT beheer
Opdracht: Waarnemen van de Manager ICT beheer en de Service manager

Werkzaamheden:
Operationele continuïteit borgen;
Rapport uitbrengen met aanbevelingen voor proces verbeteringen.

Resultaat:
Soepel en doeltreffend opererende afdeling ICT Beheer;
Rapport “Bevindingen en Aanbevelingen”;
Verbeterde periodieke rapportages

Klant/Branche VU Amsterdam/onderwijs 2004 – 2005
Functie: Projectmanager
Opdracht:
De migratie van ca. 800 clients van Windows 98 naar XP;
De implementatie van een nieuw Service management tool.

Werkzaamheden:
Leidinggeven aan projectgroepen;
De organisatorische gevolgen van de projecten beleggen in de lijnorganisatie;
Communicatie met gebruikers ter begeleiding van de migratie;
Borgen van kwaliteit en informatiebeveiliging aspecten;
Adviseren lijnorganisatie over inrichting organisatie na migratie en implementatie (ITIL).

Resultaat:
Clients operationeel onder Windows XP met beperkte rechten;
Service management tool ingericht en uitgerold.

Klant/Branche Stork Fokker AESP BV/Vliegtuigindustrie 2003 – 2004
Functie: Interim Manager IT (IT manager Business Support)
Opdracht:
De afdeling IT van de vestiging Papendrecht leiden in afwachting van reorganisatie;
De samenvoeging van de IT op de vestigingen Papendrecht en Hoogeveen begeleiden;
Project- en ITIL processen opnieuw inrichten.

Werkzaamheden:
Als lid van het Management team leidinggeven aan het team IT Business Support
Leidinggeven aan externe projectteams voor maatwerk software;
Begeleiden van nieuwe klantprogramma’s;
Kwaliteitsborging volgens eisen van de luchtvaart, wetgeving en contractuele verplichtingen;
Verantwoordelijk voor de introductie van programmaspecifieke maatwerksoftware;
Prince/2 en ITIL introduceren;
Begrotingsproces herinrichten en begeleiden;
SLA’s (Service Level Agreements) afsluiten

Resultaat:
Afdeling ICT projecten in nieuwe opzet operationeel, Prince/2 methodiek geïmplementeerd;
Hogere klanttevredenheid dan vóór de reorganisatie.

Klant/Branche Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid/overheid 2002 – 2003
Functie: Beleidsadviseur
Opdracht: Uitbrengen Infrastructuur Beleid Plan 2003 e.v.

Werkzaamheden:
Concipiëren, opstellen en uitdragen Infrastructuur Beleid Plan 2003 e.v.;
Dit plan uitdragen aan de verschillende directies en inspecties binnen het ministerie.

Resultaat: Geaccordeerd en geaccepteerd Infrastructuur Beleid Plan voor ICT.

Functie: IT Project manager
Opdracht: Vervanging van ca. 300 desktops en aptops van IWI onder gelijktijdige introductie van W2000, en het invoegen van de infrastructur van IWI in het centrale SZW domein.

Werkzaamheden:
Leidinggeven aan de projectgroep (ca 15 man) voor migratie naar W2000;
Communicatie met gebruikers ter begeleiding van de migratie;
Borgen van kwaliteits – en informatie beveiligingsaspecten;
SLA (Service Level Agreements) afsluiten.

Resultaat:
Alle clients en servers binnen één domein op Windows 2000.

Functie: Interim Hoofd Klanten Ondersteuning IT
Opdracht: Inrichten organisatie volgens ITIL processen;

Werkzaamheden:
Als Lid van het Management team, leidinggeven aan ca 40 medewerkers in 4 teams;
Verantwoordelijk voor de borging van de kwaliteit van werkwijze en communicatie
Fysiek inrichten van de logisch gedefinieerde organisatie;
Klantgerichtheid vormgeven en inbedden;
Inhoud geven aan Service Management en daarvoor SLA’s afsluiten;
Coachen en trainen van het team in de nieuwe werkwijze;
Opstellen investeringsjaarplan en activiteitenplan;
Opzetten en inbedden kwaliteits- en informatiebeveiliging proces;

Resultaat:
Klanttevredenheid verbeterd;
Periodiek contact met klantgebied gerealiseerd en geïnstitutionaliseerd;
Aantal gelijktijdig openstaande incidenten met 70% teruggebracht.

Klant/Branche Sapiens Nederland NV/ICT Solutions provider 2002
Functie: Project manager

Werkzaamheden:
Begeleiden opheffing Nederlandse vestiging voormalige werkgever;
Verantwoordelijk voor de gecontroleerde ontmanteling van de interne ICT systemen.

Klant/Branche Spruit In-company/trainingsbedrijf 2002
Functie: Consultant


Werkzaamheden:
Adviseren en ondersteunen bij het selecteren en invoeren van een vervangend CRM pakket;
Adviseren over inrichting van de ICT Infrastructuur.

Klant/Branche Fokker Heritage/Trust Luchtvaart Historie periodiek doorlopend
Functie: ICT management

Werkzaamheden:
Adviseren en ondersteunen bij H/W, S/W en pakketselectie;
Leveren en inrichten ICT infrastructuur, inclusief beheer en opleidingen;
Document archief database realiseren en onderhouden, ter overbrugging van de periode voor de implementatie van de definitieve oplossing.

Klant/Branche Diverse periodiek doorlopend
Functie: Trainer

Werkzaamheden: Verzorgen diverse maatwerk “In-company” trainingen met als onderwerpen: Procesmatig werken, Projectmatig werken, Projectmanagement (Prince/2), , Communicatie en Klantgerichtheid, Onderhandelingstechnieken, Gestructureerd testen, Implementatie technieken, MS Project in de praktijk.

Werkgever: Sapiens Nederland NV (ICT Solutions Provider) 2000 –2001
Functie: Sr. Project manager / Resource manager
Opdracht: Vestiging opzetten (alles wat bij een start-up komt kijken) inclusief ICT Infrastructuur.

Werkzaamheden:
Marketing en Pre-sales consultancy;
Voeren van het projectmanagement van de projecten bij een aantal landelijke verzekeraars;
Begeleiden van het projectteam ter plaatse tijdens de Euro migratie;
Liaison officer tussen het kantoor in Londen, R&D in Israël en project team bij de klanten;
Trainen, en leiden van ontwikkelteams in UK ter voorbereiding van projecten in NL.

Resultaat:
Ingerichte organisatie en infrastructuur en goed opgeleid personeel.

Werkgever: Caesar Groep B.V. 1996 –2000
Functie: Projectmanager / Fieldmanager

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor de oplevering van software producten op diverse locaties bij klanten;
Leiding geven aan, ondersteunen en coachen van de projectteams op locatie;
Coachen en trainen van de technische staf en mentor voor beginnende projectleiders;
Voeren projectmanagement voor bedrijfseigen software ontwikkeltrajecten;
Concept en planning bewaken tijdens de bouw van de nieuwe eigen bedrijfshuisvesting.

Klant/branche: Ahold / Retail
Functie: Interim manager Systeembeheer
Opdracht: Ahold systeembeheer integreren in de centrale AH systeembeheer organisatie

Werkzaamheden:
Leidinggeven aan het team;
Service Level Agreements afsluiten met het klantgebied;
Afdeling voorbereid voor integratie in de AH organisatie;
Resultaat:
Personeel en werkzaamheden overgedragen aan manager systeembeheer.

Functie: Manager programma bureau Euro ICT
Opdracht: Inrichten en leiden ICT programmabureau ter introductie van de Euro.

Werkzaamheden:
Leidinggeven aan het team;
Leiding geven aan teams voor ontwerp en realisatie van oplossingen voor Euro conversie;
Ontwikkelteams begeleiden bij het inbedden van oplossingen in het reguliere onderhoud;
Euro IT Programmamanagement ondersteunen en waarnemen;
Presentaties over de Euro introductie verzorgen voor de Ahold werkmaatschappijen.

Resultaat:
Programmabureau operationeel, vraagbaak voor ICT m.b.t. introductie van de Euro

Klant/branche: Chipper Nederland / Bank-Chipcard exploitatie
Functie: Projectmanager
Opdracht: Redesign Back Office systeem

Werkzaamheden:
Leidinggeven aan een team voor de realisatie van een systeem voor saldi verwerking;
Opstellen en introduceren project en ontwikkelmethoden en -technieken i.s.m. ING;
SLA’s (Service Level Agreements) afsluiten.

Resultaat:
Het Back Office systeem is niet opgeleverd door voortschrijdend inzicht in de bedrijfsvoering

Functie: Projectmanager/Manager Klantenservice
Opdracht: Oprichten afdeling Klantenservice

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor pakketselectie en inrichten van een Service Management tool;
Leidinggeven aan een extern ontwikkelteam;
Opstellen en introduceren methoden en werkwijzen voor de klantenservice;
Werven, selecteren, aannemen en opleiden klantenservice personeel;
Leiding geven aan de afdeling klantenservice;
Inwerken manager Klantenservice;
SLA’s (Service Level Agreements) afsluiten met klanten en leveranciers/partners.

Resultaat:
Klantenservice operationeel en overgedragen aan de lijnmanager

Werkgevers: diverse voor 1996
Functies:
Fokker Aircraft B.V.
- Manager Projecten en Huisvesting / Facilitaire dienst
- Medewerker Programmabureau Projectgroep Enforcer (militair project)
Sectieleider binnen tekenkamer vliegtuignieuwbouw
Möhringer liften BV - Tekenaar constructeur
Binderij de Vos - Onderhoudsmonteur/machinebouwer


Opleiding interimmanager

Diploma Mulo B met middenstand
Diploma MTS werktuigbouw
Werkend op academisch niveau
Cursussen op het gebied van: Algemeen Management, ICT, Project Management en Facility Management, Persoonlijke Effectiviteit
Prince2 Foundation en Practitioner
Informatie Architectuur


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Can Do mentaliteit met een sociale inslag
Gestructureerd en planmatig;
Creatief en Flexibel
Enthousiasmerend;
Organisator;
Mentor, coach, trainer:
Kwaliteitsbewust;
Klantgericht.
Werkt graag zelfstandig onder mandaat
Belangstelling voor de communicatie in projecten en organisaties.
Brede kennis van methoden, standaarden en technieken
Hanteert graag eenduidige methoden
Brede kennis van IT beheer en de organisatie daarvan


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels vloeiend
Portugees goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :