Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Afdelingsmanager Werk, Zorg en Inkomen; Teammanager Werk, Zo

Afdelingsmanager Werk, Zorg en Inkomen; Teammanager Werk, Zo

Werkervaring interimmanager

Verandermanager SZW gemeente Gemert-Bakel:
• Volledige reorganisatie van de afdeling SZW, bestaande uit 35 medewerkers en verantwoordelijk voor de uitvoering van alle inkomensregelingen, schuldhulpverlening, Wmo, re-integratie (incl. inburgering), kwaliteit, administratie, terugvordering en verhaal en wachtlijstbeheer WSW
• Opstellen en uitvoeren van een Plan van Aanpak voor de reorganisatie en doorontwikkeling van het werkterrein SZW
• Bepalen benodigde formatie
• Bepalen competentieprofielen van medewerkers
• Opstellen nieuwe functieprofielen incl. die van een nieuw te werven afdelingshoofd/teamleider
• Beoordelen van de huidige werkprocessen en het opnieuw inrichten ervan
• Bepalen van de knip tussen front- en backoffice en daarmee het inrichten van het loket voor Wonen, Zorg en Welzijn en een loket voor Werk en Inkomen
• Teambuilding binnen de afdeling
• Het plaatsen van medewerkers op de nieuwe functies en het opstellen van ontwikkelingplannen om de medewerkers toe te rusten voor de nieuwe functies
• Dagelijkse leiding van de afdeling als integraal manager
• Kwaliteitscontrole van het huidige werk van medewerkers
• Opstellen van een groeimodel voor de toekomst
• Verbeteren begroting en management informatie

Teamleider Wmo gemeente Hardenberg:
• Directe aansturing 12 fte., waaronder frontoffice Wmo, backoffice Wmo, leerlingenvervoer, administratie Wmo en administratie leerlingenvervoer
• Cultuurverandering doorvoeren (van wij-zij gevoel naar één samenhangend team dat zaken voor elkaar oppakt)
• Opnieuw vormgeven administratie Wmo
• Herijken werkprocessen, samenwerking en samenhang front- back-office en administratie verstevigen
• Afspraken interne en externe samenwerkingspartners maken en vastleggen in nieuwe werkprocessen (zorgleveranciers, CAK, CIZ, Zorgkantoor, Mee, ouderenadviseurs, thuiszorgleveranciers etc.)
• Koppellen uitvoering aan beleidsinitiatieven
• Formatieberekening en vaststelling Wmo team
• Deelname MT afdeling Werk, Welzijn en Educatie
• Personeelsbeleid, verzuimbeleid, voeren functioneringsgesprekken, maken werkafspraken
• Sturen op productie, productieverhoging, kwaliteitsverbetering en klantgerichtheid

Team Manager CIZ te Leiderdorp:
• Directe aansturing 19,6 fte. Indicatiestellers V&V
• Samenvoeging twee teams Indicatiestellers tot 1 team
• Personeelsbeleid, verzuimbeleid, voeren functioneringsgesprekken, maken werkafspraken
• Sturen op productie, productieverhoging en kwaliteitsverbetering in indicatiestelling
• Verbeteren werkprocessen, o.a. met transferpunten en afstemming fornt/backoffice
• Management- en uitvoerend- overleg met opdrachtgevers CIZ
• Externe contacten met zorgaanbieders en klachtafhandeling cliënten zowel als zorgaanbieders
• Deelname in district MT, regionaal en lokaal MT



Team Manager CIZ te Rijswijk:
• Directe aansturing 25 fte. Indicatiestellers V&V en Wmo
• Vanaf 1 juli 2007 ook aansturing indicatiestellers GZ
• Samenvoeging 2 teams Indicatiestellers tot 1 team
• Personeelsbeleid (waar onder functioneringsgesprekken, verzuimbeleid en werving & selectie)
• Wegwerken achterstanden in indicatiestelling(doorlooptijd is verlaagd van 6 maanden naar twee tot vier weken)
• Verbeteren werkprocessen en implementatie nieuwe werkwijzen
• Deelname in district MT, regionaal en lokaal MT
• Contractbesprekingen met gemeenten ten behoeve van indicatiestelling Wmo voorzieningen
• Maken werkafspraken tussen CIZ en gemeenten m.b.t. uitvoering Wmo indicatiestelling
• Management- en uitvoerend- overleg met opdrachtgevers CIZ
• Externe contacten met zorgaanbieders en klachtafhandeling cliënten zowel als zorgaanbieders


Manager Preventie & Instructie Gemeente Haarlemmermeer:
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van ca. 12 fte.
Waaronder Sociale Recherche, Kwaliteitsmedewerkers, Fraudepreventiemedewerkers, Financieel consulenten en Terugvordering en Verhaal.
• Afstemmen werkprocessen met rest van de Sociale Dienst
• Invoeren Handhavingsbeleid
• Beoordelen of de functie van (Team)manager structureel in de formatie moet worden ingebracht

Manager Werk & Inkomen Gemeente Haarlemmermeer:
• Aanzet tot Samenvoeging teams Werk en Inkomen
• Invoeren nieuwe werkprocessen
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van 15 fte.
• Afstemmen werkprocessen met CWI
• Verantwoordelijk voor recht- en doelmatigheid van een klantenbestand van ca. 1500 uitkeringsgerechtigden
• Uitbouw Work First
• Aanhalen contacten met externe instanties
• Aanzetten geven tot beleidsontwikkeling

Kwartiermaker Wmo-loket Gemeente Nijkerk:
• Implementatie van de Wmo in de uitvoering en het regelen van alle uitvoeringsaspecten (computersysteem, werkprocessen, afstemming met CIZ, Zorgkantoor, CAK ed.)
• Opzet en implementatie van een Wmo-loket en opname van dit Wmo-loket in de nieuw te ontwikkelen Publiekswinkel
• Fte. vaststelling en aanname van personeel
• Instructie personeel m.b.t. indicatiestelling hulp bij het huishouden

Regiomanager bij een Detacheringbureau voor de Sociale Zekerheid

• Acquisitie en netwerken binnen Gemeenten in West- Midden en Zuid-Nederland voor bijstandsconsulenten, klantmanagers, beleidsmedewerkers en teamleiders
• Plaatsen en begeleiden van 20-40 medewerkers bij opdrachtgevers
• Volledige personeelsbeleid w.o. aanname, beoordeling, ontslag, verzuimbegeleiding en poortwachter
• Beoordeling- en functioneringgesprekken
• Coaching medewerkers (w.o. consulenten, teamleiders en beleidsmedewerkers)
• Adviseren van gemeenten op het gebied van de Sociale Zekerheid, Zorg en Re-integratie
• Klachtafhandeling
• Opstellen offertes, verbetertrajecten en scholingstrajecten binnen de Sociale Zekerheid en Zorg
• Alle andere voorkomende werkzaamheden

Management Consultant/Interim Manager:

Hoofd Sociale Zaken Gemeente Nijkerk
• Dagelijkse aansturing en coaching van personeel (ca. 20 fte.)
• Voeren van functionering- en beoordelingsgesprekken
• Personeelsbeleid afdeling
• Opzetten en uitvoeren van een verbetertraject in het kader van de Algemene bijstandswet
• Implementatie klantmanagement
• Verbetering kwaliteit dienstverlening afdeling
• Invoering GWS4All
• Cultuurverandering
• Opstellen begroting, afdelingsplan
• Genereren managementinformatie
• Vertegenwoordiging gemeente in externe (regionale)overleggen
• Toetsing Abw c.a. en Wvg
• Alle andere voorkomende werkzaamheden als afdelingshoofd

Hoofd Zorgloket Gemeente Nijkerk
• Dagelijkse aansturing en coaching personeel (ca. 4 fte.)
• Opzet en uitvoering verbetertraject binnen het zorgloket
• Inbedding zorgloket in gemeentelijke organisatie
• Positionering zorgloket in sociale kaart van de gemeente
• Onderhandelen met leveranciers en woningcorporaties
• Afsluiten convenant met corporaties
• Cultuurverandering binnen zorgloket
• Toetsing Wvg
• Alle andere voorkomende werkzaamheden als teamleider

Hoofd Sociale Zaken Gemeente Wehl
• Dagelijkse leiding en coaching personeel (ca. 4 fte.)
• Aanname en inbedding personeel in gemeente n.a.v. mislukken fusie met andere gemeente
• Opzet en uitvoering verbetertraject om verdere sanctionering vanuit het ministerie te voorkomen
• Uitbesteding re-integratietrajecten, WIW, ID, REA en sociale activering
• Debiteurenverbetertraject
• Opstellen begroting, afdelingsplan
• Genereren managementinformatie
• Vertegenwoordiging van de gemeente in externe overleggen (Reko, Divosa, portefeuillehoudersoverlef ed.)
• Toetsing Abw c.a.
• Alle andere voorkomende werkzaamheden als afdelingshoofd

Interne Controle aantal gemeenten
• Opzet single audit
• Uitvoering single audit
• Verantwoordingsverslag over de uitvoering

Plaatsvervangend Hoofd Afdeling Welzijn Gemeente Nuenen c.a.
• Invoeren en opzet van Integraal gehandicaptenbeleid
• Opzet en realisatie fusie tussen 4 maatschappelijke/sociaal culturele instellingen
• Afsluiten en opzet van inkoopcontracten voor maatschappelijke- en sociaal culturele instellingen
• Bijdrage aan bestemmingsplan vanuit de welzijnsvisie van de gemeente Nuenen c.a.

Sr. Beleidsmedewerker Sociale Zaken Gemeente Pijnacker
• Verordening voorzieningen gehandicapten
• Verstrekkingenboek Wvg
• Inkoop indicatiestellingen
• Inkoop re-integratietrajecten, waar onder WIW, ID, REA, Win ed
• Reorganisatie afdeling Sociale Zaken
• Vertegenwoordiging van de gemeente in regionale overleggen, overleggen met cliëntenraden, wethoudersoverleg

Projectmanager Wachtlijstbureau Schuldhulpverlening Gemeente Amsterdam
• Opzet van een projectbureau, waarbij verantwoordelijk voor de personele bezetting, realisatie werkplekken, werkprocessen, overleg met de gemeentelijke schuldhulpinstellingen en de totale bedrijfsvoering.

Scholing bijstandsconsulenten en schuldhulpverleners

Sr. Beleidsmedewerker Gemeente Vlaardingen
• Coördinator Bureau Inburgering Nieuwkomers
• Coördinator Oudkomersbeleid
• Coördinator ESF-projecten
• Inkoop scholing
• Inkoop en mede opzet van aanbestedingstraject werkgelegenheidstrajecten


Opleiding interimmanager

Hogeschool Rotterdam: 1e graads lerarenopleiding maatschappijleer en
recht
Erasmus Universiteit Rotterdam: beleid en bestuur
Atheneum B

VNG discussie- en vergadertechniek
NIMA A
Bestuursdienst Rotterdam: agendaposten
GWS4All
Wet werk en bijstand
Actualiteiten Wet werk en bijstand
Algemene wet bestuursrecht
Voorliggende voorzieningen
Overheidsfinanciën
Management in transitie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, Zakelijk, Peoplesmanager

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :