Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

marketing manager / algemeen

marketing manager / algemeen

Werkervaring interimmanager

Opdrachten

04/2007 – heden Operationeel Manager a.i.

Interim Management (change management) productie bedrijf in ambulante handel. Verantwoordelijk om rendement te verbeteren. Organisatie bestaat Productie, R&D, en verkoop van trailers en zelfrijders voor de ambulante handel. 24 Fte, omzet 3 Mio Euro.

03/2007 – 04/2007 Consultancy

Quickscan uitgevoerd voor de directie van een installatiebedrijf in Gelderland. Aanbevelingen door directie geïmplementeerd.

.
Professionele gegevens (1987- Maart 2007)

2004 – 03/2007 Daimler, Utrecht
Manager van business unit Mercedes-Benz personenwagens.
Divisie bestaat uit 4 afdelingen ( sales, marketing, communicatie en controle).
Omzet > 400 Mio Euro. P&L verantwoordelijk.

Voorzitter van de staf( verkoopdirecteur, marketing manager en communicatie manager, BU controller), 66 Fte’s.

Lid van verschillende internationale management projecten.

Verantwoordelijk voor het formuleren en implementeren van het sales-, merk en netwerkbeleid voor A- merken.

Projecten:
Outsourcing communicatie activiteiten. Nieuw samenwerkingsverband met reclame bureau. Resultaat; besparing backoffice ( 14 Fte), effectiviteit ( sneller in de markt), verbeterde kwaliteit en alle communicatie tools vanuit 1 beleid. Aansturen reclame bureau.

Branding. Merkbeleving en affiniteit met merk verhoogt van 44% naar 76%.

Verkoopstrategie. Her oriëntatie op verkoopkanalen, aanpassing van de organisatie en productdifferentiatie hebben een marktaandeel stijging van 10% opgeleverd.

Rendementsverbetering. Voor de retailorganisatie business management support en methodiek ontwikkeld zodat inzicht in rendement bij de retailer vergoot is.

Klanten tevredenheid monitor. Ontwikkeling van tools, rapportage en verbeter acties zodat de tevredenheid van klanten verhoogd is van een rapportcijfer 7,2 naar een 8,4.



2003 – 2004 DaimlerChrysler, Utrecht

Algemeen verantwoordelijk voor omzet en winstbijdrage van Chrysler,Jeep en Dodge in Nederland.

Leiding gevend aan 22 fte’s en beleidsbepalend voor 33 retailers welke de merken in Nederland vertegenwoordigen.

Kwaliteit focus doorgevoerd voor de interne en dealerorganisatie. Resultaat is dat het rendement verbeterd is en de loyaliteit en herhaling aankopen gestegen is.

Projecten :
Reorganisatie wholesaleorganisatie. Na analyse, beleid bepaalt, plan van aanpak, Ondernemingsraad, reorganisatie, implementatie. Resultaat 22% kostenbesparing, verbeterde processen en aangepast personeelsbeleid.

Netwerkbeleid. Netwerkbeleid ingevoerd wat heeft geleid tot mutaties in het retailnetwerk zodat de kwaliteit van dienstverlening verhoogd is en de omzet en afzet gestegen is.

Communicatie. Communicatie beleid en tools aangepast op veranderingen in de markt en merk. Kosten verlagend en merkbeleving verhogend. Organiseren van evenementen, beurzen en campagnes.



2001 -2003 smart, Utrecht

Verantwoordelijk binnen de Mercedes Car Group voor smart in Nederland. In 2 jaar een omzet verdubbeling gerealiseerd en dito uitbreiding van het dealernetwerk.

Projecten:
Branding. Introductie van een automerk met een andere merkbeleving.

Communicatie. Effectief en efficiënt inzetten van communicatie middelen. Stroomlijnen van beleid voor wholesale- en retailorganisatie.

Netwerk. Invoeren eenduidige processen zodat de kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd is. Eenduidig beleid voor alle outlets gerealiseerd.

Rendement. Gezamenlijk beleid ontwikkeld op basis van lage kosten, creativiteit en kwaliteit zodat er een positief rendement is ontstaan.



1997 – 2001 DaimlerBenz, Utrecht

Verantwoordelijk voor het netwerkbeleid in Nederland. Ondersteuning voor retailers op gebied van business management, bedrijfsvoering en overname’s.

Projecten:
Reorganisatie netwerk. Reorganisatie van het netwerk doorgevoerd. Overname’s gerealiseerd en exit strategie doorgevoerd.

Rendement. Business management tools ontwikkeld voor een verbeterd inzicht in de rendementsontwikkeling.

Opleidingen. Opleidingsprogramma ontwikkeld voor de retailorganisatie. Kwaliteit personeel van de retailorganisatie verhoogd.








1995 – 1997 Mercedes-Benz Nederland, Utrecht

Marketing manager personenwagens. Afdeling van 12 fte’s verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en logistiek in automotive.

Projecten:
Product differentiatie. Hogere omzet, afzet en rendement gerealiseerd.

Communicatie. CRM programma ingevoerd. Minder massa communicatie, meer 1op1 communicatie.


1994 – 1995 Mercedes-Benz Nederland, Utrecht

Product manager.Binnen de afdeling Markering verantwoordelijk voor de middellange termijn strategie en planning. De productstrategie bestond uit pricing, productontwikkeling, volume and typemix.


1991 – 1994 DaimlerBenz AG, Stuttgart

Europees projectleider voor CRM. Onderzoek naar de mogelijkheden van CRM voor Europa. Daarnaast onderzoek naar de juiste systemen voor CRM wereldwijd. Implementeren van CRM voor alle Europese landen, met Nederland als Piloot. Alle landen in Europa hebben CRM geïmplementeerd.


1987 – 1991 Mercedes-Benz Nederland, Utrecht

Opzetten en uitvoeren van rapportage aan de directie en dealerorganisatie. Vanuit deze functie een nieuw rapportage systeem opgezet. Definities van de rapportages gelijk gesteld zodat continuïteit en juistheid gewaarborgd was.









Opleiding interimmanager

Opleidingen :
- MBA, Nimbas University (1994)
- HEAO, Utrecht (1987)
- VWO, De Breul Zeist (1983)


Cursussen : -Verscheidenheid aan Management
Studies (extern, DC University


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

inzetbaar als: interim-manager, general manager, tijdelijke waarneming voor zittend management, ondersteuning bij veranderingsprocessen

kennisgebied: communicatie, sales en marketing. Gespecialiseerd in veranderingsprocessen, stroomlijnen van de werkwijze van organisaties.

branches: zakelijke dienstverlening, profit organisaties, overheid
Kerngebieden:

Algemeen management ( verandermanagement, reorganisaties, procesverbeteringen,
rendementsverbeteringen).
Strategie en beleid. ( beleidsplannen, marketingplannen, communicatieplannen en
implementatie)
Sales management ( aansturing verkooporganisatie, verkoopprocessen)
Marketing management ( Brandmanagement, research, positionering)
Communicatie management ( Management, advies, inzet communicatie tools, campagnes)
CRM en klantgerichtheids initiatieven (evenementen, beurzen, programma’s)

Kerncompetenties

Resultaatgerichte manager en coach.
Een hoog energie niveau.
Klantgericht, flexibel, pro-actief, vasthoudend en gedreven.
Straalt rust uit en een gedegen aanpak
Goed voorbereid
Sterk gericht op kwaliteit.
Denken én doen.
Ambitieus, met oog voor de belangen van de persoon en het team.
De ander ook de ruimte geven en succes gunnen.
Waar mensen de ambitie hebben het verschil te maken naar hun klanten, is de beste werkomgeving
Na een eerste verkenning in staat door een open en integere houding, direct en soms op confronterende wijze communicerend, commitment op verschillende lagen van een organisatie te verkrijgen.
De wijze waarop een organisatie (mensen) omgaat met haar klanten is naar mijn mening de sleutel naar onderscheidend vermogen en het behalen van succes



Talenkennis interimmanager

Engels
Duits
Nederlands

Overig

inzetbaar als: interim-manager, general manager, tijdelijke waarneming voor zittend management, ondersteuning bij veranderingsprocessen

kennisgebied: communicatie, sales en marketing. Gespecialiseerd in veranderingsprocessen, stroomlijnen van de werkwijze van organisaties.

branches: zakelijke dienstverlening, profit organisaties, overheid.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :