Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Payroll Professional / Salarisadministrateur

Payroll Professional / Salarisadministrateur

Werkervaring interimmanager

Vanaf 2001
Als zelfstandig interim manager werkzaam op verschillende projecten op het HR- en Payrollvakgebied.
Budelpack te Poortvliet
Cito Groep te Arnhem
GGZE te Eindhoven
KPMG te Den Bosch
ADC te Den Bosch
Hans Anders te Gorinchem
Hutten Catering te Veghel
NVA Group te Amstelveen
Delta Lloyd te Amsterdam

1992 – 2001 KPMG Accountants N.V.
Funktie: Coördinator Salarisgroepen Nederland
Met als belangrijkste aandachtsgebieden:
Personeelsbeleid (Funktieprofielen, beloning, in- en externe opleidingen)
Vaktechniek
Automatisering (Verantwoordelijk voor pakketselektie en implementatie HR gerelateerde software)
Ondersteunende systemen (CRM, planningstool, procedures etc.)
Risk management procedures
Produktontwikkeling

Als manager verantwoordelijk voor een salarisgroep van 10 medewerkers en een klantenbestand van 300 ondernemingen met ongeveer 10000 medewerkers.
In de rol van manager behoorde onderstaande opsomming tot de dagelijkse werkzaamheden:

Coördineren van de werkzaamheden van de salarisgroep, het stellen van prioriteiten en controleren/ reviewen van de voortgang van deze werkzaamheden
Bewaken van budget- en declaratieverantwoordelijkheid
Houden (al dan niet in samenspraak met directeur) van werkevaluatie- en loopbaan-ontwikkelingsgesprekken
Houden van periodiek werkoverleg
Aktief bezig zijn met de ontwikkeling van het salarisprodukt
Onderhouden van kontakten met leveranciers
Toezicht houden op systeem- en pakketbeheer
Actief deelnemen aan perodiek landelijk overleg salarisgroepen (tevens voorzitter)
Adviseren van cliënten met betrekking tot de inrichting van personeels- en salarisadministraties
Adviseren van cliënten op het gebied van arbeidsrecht, (loon-)belasting en sociaal zekerheidsrecht en arbeidsvoorwaarden
Beoordelen of inschatten van salarisadministraties
Bouwen en onderhouden van een uitgebreid netwerk aan bestaande en potentiële klanten
Deelnemen aan professionele en maatschappelijke activiteiten
Het verzorgen van workshops en seminars
Voeren van acquisitiegesprekken
Maken van prijsafspraken
Bewaken van gemaakte afspraken
Opstellen van declaraties
Bewaken van de tijdige afhandeling van klantverzoeken
Afhandelen en bewaken van correspondentie met klanten en externe instanties
Delegeren van werkzaamheden aan salarisadministrateurs en salarisadviseurs
Geven van training on the job aan salarisadministrateurs en salarisadviseurs
Controleren van werkzaamheden salarisadministrateurs en salarisadviseurs
Vaktechnische ondersteuning van controleteams
Verzorgen van interne opleidingen

Naast deze werkzaamheden was ik lid van de Vakgroep Salarissen , een intern multidisplinair overlegorgaan, waarin naast medewerkers van KPMG Assurance ook medewerkers van KPMG Meijburg &Co Belastingadviseurs en Steins Bisschop Meijburg & Co Advocaten zitting hadden.

Belangrijke automatiseringsprojecten waarvoor ik verantwoordelijk was:
Conversie van MAI Accis naar CMG PersMaster-PayMaster bij KPMG
Implementatie PersMaster – PayMaster bij Hans Anders
Implementatie PersMaster – PayMaster bij Golden Tulip Hotels
Begeleiden implementatie SAP Payroll bij SAP Nederland B.V.

1991 – 1992 Collectief Creation, Geertruidenberg (Onderdeel Arjan van Dijk Groep)
Funktie: Salarisadministrateur
Aandachtsgebieden:
Verzorgen van de salarisadministratie
Optimalisering van het salaris- en personeelsmanagementsysteem (Perman-Multipay)
Optimalisering van het tijdsregistratiesysteem
Verwerken van loonadministratie in de financiële administratie
Informatie verstrekken aan personeelsleden m.b.t. salarissen
Informatieverstrekking inzake salarissen aan externe instanties
Verzorgen van managementinformatie m.b.t. salarissen
Ondersteunen van de afdeling personeelszaken
1989 – 1991 A.A.G. Automatisering / RAET N.V., Den Bosch
Funktie: Supportmedewerker Personeels- en salarisinformatiesystemen
Aandachtsgebieden:
Adviseren en ondersteunen van cliënten bij het gebruik van automatiseringstoepassingen
Inbrengen van materiedeskundigheid bij nieuwe softwareontwikkelingen
Testen van nieuwe software
Onderhouden van kontakten met diverse instanties

1988 – 1989 Accountantskantoor Van der Laan & Siebesma (Onderdeel TRN Groep), Breda
Funktie: Medewerker loonservice-afdeling
Aandachtsgebieden:
Verzorgen van loonadministratie voor diverse cliënten via een geautomatiseerd salaris- en personeelssysteem in eigen beheer
Onderhouden van kontakten met cliënten en interne- en externe instanties
Advisering op het gebied van personeelsaangelegenheden, loonbelasting en sociale wetgeving


Opleiding interimmanager

M.A.V.O.
M.E.A.O
Loonadministratie LOI
Praktijkdiploma Loonadministratie
Diploma Kennis der sociale verzekeringswetgeving
Professioneel Leiderschap (Management opleiding)
Collectief Arbeidsrecht (KUB)
Diverse interne en externe opleidingen op het gebied van Arbeidsrecht, Sociale Zekerheidswetgeving, Loonbelasting, Automatisering, Marketing en Management.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Praktisch, oplossingsgericht en flexibel.

Talenkennis interimmanager

Nederland, engels en duits.

Overig

Automatiseringskennis

Microsoft office
Exact E-Synergy
Cobra2000 (ASP)
Perman I en II / Multipay
Persmaster / Paymaster
Beaufort / Prigem
Exact E-Salaris
Accis lonen
Microloon
SAP HR / Payroll
Unit-4 Salaris
Persis / NSP
Pview/ASAP

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :