Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

Interim-managementopdrachten

2003 – 2004 Algemeen directeur
Onderneming op het gebied van weegtechnieken, etiketteren, uitprijzen, verpakken etc.. Benoemd door de DuitseRaad van Bestuur (Omzet op jaarbasis circa € 6,5 miljoen, aantal fte’s circa 45).
Als algemeen directeur belast met de opstart en de gehele bedrijfsvoering van een groothandels- c.q. service & onderhoudsorganisatie. Specifieke opdrachten: oprichting besloten vennootschap, organisatie voorbereiden op de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem, zoeken van een passende bedrijfshuisvesting, onderzoeken van fusie- of vergaande samenwerkingsmogelijkheden met het zusterbedrijf in België.

2002 - 2004 Trustee/treuhänder
Benoemd door twee multinationals met ondermeer productie- en handelsactiviteiten in de bouwnijverheid (Omzet van beide opdrachtgevers ieder circa €18 miljard, aantal fte’s meer dan 50.000)
Als adviseur van- en trustee/treuhänder namens de Europese Commissie (mededingings-beleid) belast met de monitoring op de ontmanteling van een in Nederland opererende fusie-onderneming met meerdere productievestigingen en een centraal verkoopkantoor in de bouwsector. Rapportage direct aan de Europese Commissie.

2002 Adviseur
Onderneming op het gebied van weg- en waterbouw, cultuurtechniek, milieu en recycling (omzet circa € 20 miljoen, circa 150 fte’s
- doorlichting, analyse en saneringsplan;
- financieel/organisatorisch complexe situatie;
- saneringsplan - reductie algemene kosten met 50% (€ 2 mio).

2000 - 2001 Algemeen directeur (eindverantwoordelijk)
Onderneming op het terrein van openbaar- en vraag-afhankelijk vervoer ( taxibedrijven, groeps- en touringcarvervoer) - omzet circa € 22 mio, circa 470 fte’s)
-veranderingstraject/turnaround opdracht/verkoop gereed maken van de onderneming;
- privatiseringstraject (geslaagde verkoop met hoge opbrengstprijs)
- complexe parallel operatie (concessies openbaar vervoer) met ambtelijke/politieke top gemeente;
- ombuiging aanzienlijk verlies naar positief resultaat;
- managen verschillende culturen/rapportage aan RvC;

1999 - 2000 Projectmanager
Energiebedrijf (omzet circa € 80 mio, circa 250 fte’s)
- leiding geven aan het samenstellen van de jaarrekening;
- een adequate en correcte ontmanteling en desintegratie van de(administratie) organisatie alsmede de overdracht en implementatie in nieuwe structuren.

1999 Directie-adviseur en waarnemend manager financiën & faciliteiten
Onderneming op het gebied van service- & onderhoud en verhuur/verkoop van warmwatertoestellen (omzet circa € 15 mio, 110 fte’s)
- organisatieanalyse, diagnose, plan van aanpak, businessplan;
- zichtbaar gemaakt welke activiteiten verliesgevend waren;
- ombuiging verlies ad 1,9 miljoen naar winst van circa 3,5 miljoen NLG;
- doorlichting, overname en integratie van een onderneming;
- zorggedragen voor herfinanciering van de onderneming;
- bijwonen van vergaderingen met RvC/aandeelhouders;
- structuur aangebracht in de berichtgeving;
- verantwoordelijkheid voor het samenstellen van de jaarrekening alsmede debudgettering.


1998 - 1999 Directeur
Installatiebedrijf (omzet circa € 4 mio, 59 fte’s)
- aansturen directieteam; werving van een nieuwe algemeen directeur.
- organisatieanalyse, diagnose en plan van aanpak;
- vertrek- en afvloeiingsregeling van een der directeuren;
- opzetten van een gewijzigde organisatiestructuur;
- profielen samenstellen van een nieuw te werven directeur en stafleden;
- invoeren van overlegstructuren/periodieke managementinformatie;

1998 Directeur BVO (begroting circa € 3,5 mio, 50 fte’s, exclusief 100 vrijwilligers)
- algehele leiding, aansturing van het directieteam, belast met strategiebepaling en verantwoordelijk voor alle operationele zaken zoals wedstrijd- en evenementenorganisatie, veiligheidszaken, commerciële zaken en PR, P&O, algemene- en financiële zaken, IT, technische zaken en accommodatie;
- organisatieanalyse, diagnose en ontwerp businessplan;
- vertegenwoordigen van BVO bij de NV Eredivisie, contacten met diverse belangengroeperingen, ontwikkeling draaiboek wedstrijdorganisatie, coördinatie bouwactiviteiten vernieuwing tribune en videoregistratie-systeem,ontwerp van een calamiteiten-, en een publieks- en activiteitenplan;
- invoering van directie- en werkoverlegstructuren;
- het doen invoeren van periodieke financiële rapportage gekoppeld aan de begroting, bijwonen bestuursvergaderingen, rapportage aan het bestuur.

1996 Directeur Agro-industriële onderneming (omzet circa € 9 mio, 45 fte’s)
- verliessituatie van circa € 1,5 miljoen naar break-even situatie in een periode van circa 10 maanden;
- mede onderhandelingen gevoerd bij de uitkoop van een medeaandeelhouder;
- administratie en verslaggeving gereorganiseerd;
- systeem van kostprijsberekening ontwikkeld;
- strategiebepaling m.b.t. afzet ontwikkeld.

In 1997 diverse kleinere advies/interim opdrachten uitgevoerd, waaronder het doorlichten en adviseren van een regionale luchtvaartmaatschappij, een autodealer met een drietal vestigingen, gedurende een tweetal maanden de financiële directiefunctie waargenomen van een grote industriële wasserij met meerdere productievestigingen
(circa 450 fte’s), alsmede advisering aan een middelgroot installatiebedrijf.


Dienstverbanden

1986 - 1994 Directeur financiën (statutair)
Vonk Food Holland B.V., Roermond – voedingsmiddelenbranche(omzet circa € 135 mio, 450 fte’s)
- algemene en financieel-economische zaken;
- aansturen binnen- en buitenlandse directies van werkmaatschappijen op financieel en organisatorisch gebied;
- onderhandelingen terzake van de oprichting van buitenlandse vennootschappen en/of joint ventures in Engeland en Polen;
- commissaris bij een Poolse werkmaatschappij gedurende een aantal jaren na de oprichting;
- verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een model voor de groepsrapportage;
- permanente kostenreductie op bank- en verzekeringskosten bereikt van circa
€ 350.000 op jaarbasis na onderhandeling met lid van de RvB van de bankier;
- deel uitmaken van het team dat de verkoop van een groot gedeelte van de VonkGroep heeft gerealiseerd.


1982 - 1986 Groepscontroller
Schulte & Lestraden Beheer B.V., Sassenheim
- groep met installatiebedrijven, handelsondernemingen en tuinbouwproefbedrijven (holdingstructuur)


1978 - 1982 Hoofd algemene zaken
Covec B.V., Maastricht (bouwkundig onderhoud)


1971 - 1978 Administrateur/office manager
Aannemersbedrijf Hub. Keulers B.V., Munstergeleen


1958 - 1971 Aanloopfuncties
Diverse ondernemingen


Opleiding interimmanager

- SPD 1 en 2
- Doctoraal Bedrijfswetenschappen,
Universiteit Nijmegen;
- Master of Business Administration,
Universiteit Diepenbeek, België;
- Masterclass Interim Management, RSM;
- Opleiding/training NMI mediator;
- Cursus corporate recovery;
- Cursus financiële analyse;
- Cursus kostendoorlichting- en
kostenbesparing;
- Diverse managementtrainingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- mensen motiveren, inspireren tot betere prestaties;
- doel- en resultaatgericht, besluitvaardigheid;
- helikopterview, transparantie, doorzettingsvermogen;
- snel zaken kunnen analyseren en oppakken;
- respect voor mensen, mensen in hun waarde laten;
- betrouwbaar, loyaal, integer;
- gedreven, no nonsense persoonlijkheid, stressbestendig;
- flexibel, pro-actief, onafhankelijk.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :