Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

management consultant

management consultant

Werkervaring interimmanager

2004 - 2004 : Bierproducent
Projectduur: 6 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Deze bierproducent heeft in 2003 een nieuwe commerciële structuur ontworpen. De implementatie die door hen zelf is uitgevoerd heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Mijn rol in dit project was het auditen van de huidige werkwijze (soll ten opzichte van ist). Op basis van de resultaten is per vestiging een implementatieplan opgesteld. De medewerkers zijn daarna getraind in de nieuwe werkprocessen.

2004 - 2004 : Charitatieve instelling voor gehandicapte kinderen
Project: Voorbereiding op (her-)certificering als gevolg van een gewijzigde norm, door het in kaart brengen processen en het aandragen van maatregelen om huidig en soll in overeenstemming te brengen.
Sector: ??? Subsector: ???
Projectduur: 6 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Deze stichting was gecertificeerd conform het CBF-keurmerk. Eind 2003 is het keurmerk echter aangepast, waardoor de stichting op onderdelen zwaarder zou worden getoetst, zoals de planning & controlcyclus, onderbouwing van het % uitvoeringskosten, projectevaluaties. Mijn rol in deze opdracht was het in kaart brengen van de processen en aangeven welke CBF-eisen waren veranderd en welke maatregelen de stichting diende te nemen om aan de vernieuwde CBF-norm te voldoen.

2003 - 2004 : Organisatie voor personeelssystemen en salarisadministratie
Project: Procesverbetertraject
Sector: Financial Services Subsector: Other Financial Services
Projectduur: 9 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Deze organisatie stond onder zware financiële druk. De winst moest omhoog. Om dit te realiseren hebben wij een continue verbetercylus geïmplementeerd. Aan de hand van het INK model is eerst een positiebepaling uitgevoerd met management en medewerkers. Vervolgens is een SWOT-analyse uitgevoerd en zijn succesfactoren (KSF-en) en risico’s benoemd. Op basis van deze punten zijn een aantal verbeterteams gestart met het analyseren en verbeteren van de werkprocessen. Hierbij zijn onder andere prestatie-indicatoren benoemd. De cyclus is eenmaal doorlopen; nu moet de organisatie zelf in staat zijn de cyclus te doorlopen.

2003 - 2004 : Thuiszorgorganisatie
Project: Ontwerp en implementatie nieuwe structuur
Sector: Public Subsector: Healthcare
Projectduur: 9 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Als gevolg van slechte financiële resultaten van deze thuiszorgorganisatie en diverse ingrijpende wijzigingen in de zorgsector heeft de organisatie een nieuw besturingsmodel gekozen: van centrale naar decentraal. Ik was verantwoordelijk voor de projectgroep die de nieuwe processen (AO en kwaliteit) heeft ingericht. De nieuwe procesbeschrijvingen vormden de basis voor de nieuwe functieprofielen. De nieuwe processen hebben we vervolgens geïmplementeerd.

2003 - 2003 : Energiebedrijf
Project: Outsourcing van IT
Sector: Energie en Distibutie ?? Subsector: ???
Projectduur: 3 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Dit energiebedrijf heeft besloten haar volledige IT-dienstverlening te outsourcen. Voor de insourcende organisatie was ik bij de start van het project medeverantwoordelijk voor het opzetten van een projectstructuur, projectoffice en het opstellen/coördineren van de (deel-)planning(en).

2002 - 2003 : Rechtbank
Project: Kwaliteits- en procesverbeterproject
Sector: Public Subsector: Government
Projectduur: 8 maanden

Specifieke werkzaamheden:
De Rechtbank heeft zichzelf ten doel gesteld om in 2003 certificeerbaar te zijn, conform de ISO 9001 versie 2000 norm. Het doel van de opdracht was het vastleggen van de bedrijfsprocessen in PROTOS, waarbij kritisch is gekeken naar het verbeterpotentieel van de bedrijfsprocessen, duurzame verbeteringen in de bedrijfsprocessen zijn geïmplementeerd en waardoor certificering conform de ISO 9001-2000 normen mogelijk is. De bedrijfsprocessen zijn vastgelegd door middel van interviews en workshops.

2002 - 2003 : Organisatie voor personeelssystemen en salarisadministratie
Project: In kaart brengen huidige situatie
Sector: Financial Services Subsector: Other Financial Services
Projectduur: 4 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Binnen de afdeling Klantenservice vinden veel activiteiten plaats. Om al deze activiteiten op de juiste wijze uit te voeren, zodat het resultaat voldoet aan de gestelde eisen binnen de organisatie, zijn er diverse procedures door de klant opgesteld. Deze procedures waren niet actueel en veelal ingericht op afdelingsniveau, zonder rekening te houden met het gehele bedrijfsproces. Daarom is de huidige situatie van Klantenservice middels workshops in kaart gebracht en vastgelegd. Het uiteindelijke doel van de opdracht was het standaardiseren, uniformeren en verbeteren van de processen. De opgeleverde beschrijving en het overzicht met knel- en verbeterpunten vormde hierbij een uitstekende basis (vertrekpunt) voor het doorvoeren van verbeteringen.

2001 - 2002 : Thuiszorgorganisatie
Project: Kwaliteitsproject
Sector: Public Subsector: Healthcare
Projectduur: 6 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Ter voorbereiding op de audit/certificering van het kwaliteitssysteem binnen de organisatie zijn de beleids-, primaire- en ondersteunde processen beschreven (middels workshops en interviews). Tevens is een advies opgesteld, teneinde knelpunten en afwijkingen van de LVT-norm op te lossen. De procesbeschrijvingen zijn vastgelegd in Mavim 4.0.24.

2001 - 2002 : Zuiveringsschap
Project: Optimalisatie inkoopsysteem en processen
Sector: Public Subsector: Government
Projectduur: 9 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Het inkoopinformatiesysteem (BuyWatch) dat is aangeschaft is niet goed geïntroduceerd. Het artikelen- en leveranciersbestand groeide onbeheerst, onder andere doordat de inkoopfunctie niet was ingevuld. Het doel van de opdracht was het opschonen en reduceren van beide bestanden tot een werkbaar geheel en het vertalen van het inkoopbeleid in praktische spelregels, teneinde een besparing op de inkopen te realiseren. Er zijn diverse trainingen georganiseerd voor de gebruikers van het inkoopinformatiesysteem en de inkoopprocessen en bijbehorende administratieve organisatie zijn vastgelegd in Visio (worden omgezet naar MAVIM). Daarnaast is het leadbuyer concept (decentrale inkopers) in de organisatie geïntroduceerd.

2001 - 2002 : Geestelijke gezondheidszorginstelling
Project: Fusietraject (integratie processen en systemen)
Sector: Public Subsector: Government
Projectduur: 6 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Als gevolg van de fusie tussen de ambulante en klinische zorgverlening is besloten over te gaan op een uniform zorgadministratief systeem (systeemconversie). Hiertoe zijn middels workshops de huidige processen van de ambulante zorg beschreven. Vervolgens zijn op basis van Best Practices, een knelpuntenanalyse en workshops ten behoeve van het nieuwe systeem uniforme ambulante zorgprocessen ingericht. De processen zijn vastgelegd in Protos 4.0.

2001 - 2001 : Geestelijke gezondheidszorginstelling
Project: Fusietraject (integratie processen en systemen)
Sector: Public Subsector: Government
Projectduur:

Specifieke werkzaamheden:
Als gevolg van de fusie tussen de ambulante en klinische zorgverlening zijn de personeels- en salarisadministratieprocessen geüniformeerd en vastgelegd in Visio.

2001 - 2002 : Thuiszorgorganisatie
Project: Fusietraject (integratie processen en systemen)
Sector: Public Subsector: Healthcare
Projectduur: 3 maanden

Specifieke werkzaamheden:
In het kader van een fusie van twee kraamzorgorganisaties zijn de kraamzorgprocessen beschreven (middels workshops en interviews). Tevens is een advies opgesteld, teneinde de nieuwe administratieve organisatie in te richten.

2001 - 2002 : Woningbouwcorporatie
Project: Fusietraject (integratie processen en systemen)
Sector: Public Subsector: Other public services
Projectduur: 3 maanden

Specifieke werkzaamheden:
In het kader van een fusie van twee woningbouwcorporaties zijn middels workshops en interviews de primaire processen geüniformeerd. De processen zijn opgesteld in PROTOS 4.0.

2001 - 2001 : Woningbouwcorporatie
Project: In kaart brengen en verbeteren van huidige situatie; daarnaast introduceren van projectmatig werken.
Sector: Public Subsector: Other public services
Projectduur: 5 maanden

Specifieke werkzaamheden:
In het kader van een voorgenomen fusie zijn de werkwijzen van project gerelateerde processen middels workshops (her-)ontworpen, geconcretiseerd en vastgelegd (waaronder nieuwbouw/herstructurering en projectmatig werken).

2000 - 2001 : Waterschap
Project: Vastlegging processen ter voorbereiding op nieuw financieel systeem
Sector: Public Subsector: Government
Projectduur: 5 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Ter voorbereiding op het nieuwe financiële systeem zijn de hieraan gerelateerde administratieve processen geanalyseerd en vastgelegd. De procesbeschrijvingen zijn aan de hand van workshops en interviews opgesteld in PROTOS 4.0.

2000 - 2000 : Internationaal Telecommunicatiebedrijf
Project: Verkrijgen douane vergunning
Sector: Communication Subsector: Telecommunication
Projectduur: 1 maand

Specifieke werkzaamheden:
Het beschrijven en analyseren van financiële processen met behulp van SDW-AO/9000 in verband met een spin-off, teneinde een vergunning van de douane te bewerkstelligen (engels talig).

2000 - 2001 : Landelijk adviesorgaan voor ondernemers met vestigingen door heel Nederland
Project: procesverbetering ter voorbereiding op certificering
Sector: Public Subsector: Other
Projectduur: 5 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Op basis van ontwikkelde Best Practices zijn uniforme Front Office processen ontwikkeld ten behoeve van uniformiteit, efficiency, klantgerichtheid en toekomstige ISO 9000 certificering. De processen zijn door middel van workshop vastgelegd in WordPro.

2000 - 2001 : Afvalverwerkingsbedrijf
Project: Procesverbetering
Sector: Industrial Subsector: Other
Projectduur: 4 maanden

Specifieke werkzaamheden:
Het bedrijf ervoer veel dagelijkse inefficiënties. Er was behoefte aan inzicht in de procesgang alsmede in de knelpunten. Daarom is een knelpuntenanalyse op de logistieke en administratieve processen uitgevoerd en een verbetertraject opgezet. De processen zijn door middel van interviews vastgelegd in Visio.
Het analyseren, verwerken en aanpassen van operationele en administratieve processen met behulp van SDW-AO/9000.

2001 - 2001 : Landelijk overkoepelende sportorganisatie
Project: Procesanalyse
Sector: Public Subsector: Other
Projectduur: 1 maand

Specifieke werkzaamheden:
Het analyseren, verwerken en aanpassen van operationele en administratieve processen met behulp van SDW-AO/9000.

1998 - 1999 : Gemeente Haarlem
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Stadsvernieuwing
Het uitvoeren van planning & control op grote bouwprojecten en het doen van voorstellen op het gebied van organisatieontwikkeling.
Afdeling Wonen
Het deelnemen aan het implementatietraject van het nieuwe organisatiemodel:-
- het organiseren van een cultuurdag;
- het organiseren van een interne verhuizing;
- het communiceren middels prospect van het nieuwe organisatiemodel zowel naar interne als externe klant;
- het plaatsen van de afdeling Wonen in een theoretisch kader (aspecten structuur, cultuur en veranderaanpak).

1996 - 1996 : Groot Klimmendaal
Instelling voor lichamelijk gehandicapten
In het kader van het integrale kwaliteitszorgproject beschrijven van de facilitaire processen.

1995 - 1995 : Amsterdam Airport Schiphol
Facility Management Schiphol
Het in het kader van een nieuwbouwproject:-
- uitvoeren van projectoffice;
- opstellen van programma van eisen voor de inrichting van het nieuwe kantoor.

1994 - 1995 : VU ziekenhuis Amsterdam
Hoteldienst: afdeling die alle facilitaire zaken binnen het VU ziekenhuis behartigt
Het uitvoeren van een tweetal opdrachten:-
- het doorlichten van een schoonmaakbedrijf op de operatieafdelingen;
- het automatiseren van de textielbevoorrading naar de verpleegafdelingen.


Opleiding interimmanager

Universiteit Bedrijfskunde
Hogeschool Facility Management

Cursus BIV/AO
Cursussen commerciële vaardigheden
Cursussen communicatie en gesprekstechnieken
Cursussen Kwaliteitsmanagement (ISO, INK)
Cursus Projectmanagement
Certified PROTOS Consultant


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Process management, Administratieve Organisatie, Kwaliteitszorg, Auditing

Talenkennis interimmanager

NL, EN

Overig

Algemeen Vastleggingstools
Word Mavim
Excel Protos
Powerpoint SDW
Visio


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :