Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager - Finance & organisation

Interim manager - Finance & organisation

Werkervaring interimmanager

Ervaring
2003-heden
Naast een voorzetting van onder de vorige alinea genoemde activiteiten, administratieve dienstverlening en het doen van administraties, ben ik bezig een in eigen beheer, samen met een register-accountant/EDP-auditor, ontwikkelde financiële ERP- applicatie in de markt zetten.

2001-2003
Als zelfstandig ondernemer administratieve dienstverlening en het doen van administraties incl. verslaglegging etc. Daarnaast samen met een aantal partners een organisatie opgezet om applicaties via een ASP-systematiek in de markt te zetten.

2001-2003
Zelfstandig als financieel (interim) manager.
- In opdracht opzetten en regelen van bedrijfsovername. Alle facetten. Zie een paar punten verder.
- Als Financieel Interim Manager in opdracht van een groot gerenommeerd internationaal accountantskantoor bij één van hun klanten een kostprijs systeem opgezet gebaseerd op “activity based costing”. Een kostprijscalculatie systeem welke moest dienen voor de calculatie van verkoopprijzen en intercompanyleveringen. Integratie van dit systeem in een ook nieuw op te zetten ERP-systeem en een nieuw op te zetten financiële administratie.
- Op directieniveau adviseren en het in goede banen leiden van een bedrijfsovername.
- Het organiseren en in goede banen leiden van een bedrijfssluiting.
- Adviseren bij het bouwen van diverse software pakketten o.a. software (applicaties) aangaande een projecten- en urenregistratiesysteem, een postregistratiesysteem, een CRM-applicatie en een verkoopsysteem.
- Diverse kleine bedrijven adviseren op personele en financiële trajecten.

1997-2001
Financieel Manager bij een groep installatiebedrijven met in totaal ongeveer 130 personeelsleden. Het werkterrein van deze groep omvat o.a. de disciplines electra, beveiligingen, datacommunicatie, c.v., luchtbehandeling, gas & water.
Taak:
- twee middels acquisities in eigendom verkregen bedrijven dienden vloeiend in de bestaande (administratieve) organisatie te worden ingevoegd. Hierbij dienden de bestaande administraties te worden omgezet naar de systemen welke reeds in de organisatie werden gebruikt
- berekenen kostprijs en- verkooptarieven voor de verschillende disciplines
- stroomlijnen van de projectenadministratie. (Afstemmen voor- en nacalculatie)
- eindverantwoordelijk voor het totale administratieve gebeuren inclusief AO
- het opzetten van een Management Informatie Systeem. Bij de effectuering hiervan is tevens een besparing op accountantskosten gerealiseerd
- het samenstellen van de maandelijkse balans en verlies- en winstrekening
- opzetten en maken van en eindverantwoordelijk voor het jaarbudget
- elk kwartaal dit budget bijstellen tot forecasts
- deze informatie maandelijks integreren in de financiële verslaglegging t.b.v. aandeelhouders
- opstellen van de jaarrekening.



1996-1997
Interim Manager bij een Duits bedrijf met ongeveer 80 personeelsleden in de autobranche.
Taak:
- reorganisatie en automatisering van administratie, magazijnen, sloopbedrijf, verkooporganisatie en recyclingfabriek van auto’s
- organisatorisch opzetten en daadwerkelijk opstarten van een nieuw bedrijf (Magazijn en verkooporganisatie).

1995-1996
Interim werkzaamheden bij diverse bedrijven op financieel, organisatorisch terrein alsmede automatiseringsadviezen.

1994-1995
Carat Nederland B.V., Amsterdam (Engels media-bureau, omzet 150 miljoen)
Financieel directeur
Taak:
- eindverantwoordelijk voor het totale administratieve gebeuren inclusief AO
- het opzetten van een Management Informatie Systeem
- de bestaande automatisering stroomlijnen en overzetten in een PC- computernetwerksysteem (Novell 3.11 en 3.12) gebruikmakende van de gebruikersinterface Windows 3.10 en 3.11
- het samenstellen van de maandelijkse balans en verlies- en winstrekening
- maken van en eindverantwoordelijk voor het jaarbudget
- elk kwartaal dit budget bijstellen tot forecasts
- deze informatie maandelijks integreren in de financiële verslaglegging (Engels) richting aandeelhouders
- opstellen van de jaarrekening
- contractmanagement en cost-accounting.
1993-1994
More, Deventer (reclame-adviesbureau, omzet 80 miljoen)
Financieel directeur
Taak:
- verantwoording voor het opzetten van een totaal geautomatiseerde administratie ten behoeve van een nieuw reclamebureau.

1992-1993
Ayer, Deventer (Amerikaans/Engels reclame-adviesbureau, omzet 50 miljoen)
Directeur
Taal:
- algehele leiding
- doorvoeren en herstructurering variërend van upgrading van de organisatie tot en met liquidatie.

1984-1992
Marketwinning Ayer, Amsterdam en Wierden / Kader Ayer, Deventer / Strawberry Ayer, Almelo (Amerikaans/Engelse reclame-adviesbureaus)
Controller, vanaf 1986 financieel directeur
- tevens lid bouwcommissies.

1975-1984
Interpublica B.V. / IPW, de Personeelstrategen, Enschede
(reclame-adviesbureau / bureau voor personeelwerving)
Administrateur, vanaf 1980 financieel directeur
Taak:
- onderzoek, analyse, definiëren, implementatie van computerhardware en -software
- samenstellen van de jaarrekeningen
- opzetten en implementatie van bedrijfspensioenfonds incl. fiscale afregeling, zekerheidsstellingen, beleggingen etc.
- het onderhouden van contacten met accountants, banken, verzekeringsadviseurs, fiscus etc.

1972-1975
Ziekenhuisapotheek, Hengelo
Administrateur
Taak:
- het volledig handmatig voeren van de gehele administratie, t.w.: financiële administratie,
- debiteurenadministratie ( incl. facturering aan ziekenfondsen, verzekeringsmaatschappijen en particuliere patiënten), crediteurenadministratie, salarisadministratie
- het voeren van onderhandelingen met de regionale ziekenfondsen over de vergoedings- tarieven.


1971-1972
Moara Shira, Enschede (cosmetica), administrateur

1970-1971
Autogros Twente BV (groothandel ijzerwaren), administrateur

1968-1970
Joh. Friesendorp NV (groothandel ijzerwaren), administrateur


Opleiding interimmanager

Opleiding
Mulo
Praktijkdiploma Boekhouden
MBA
SPD I en II
Cursussen
Cost-Accounting VEA
Financial Management VEA
VEA Agency Leadership Program
Belastingcursussen
Computercursussen en 3 GL Programmeercursussen
ENS Mediation Training Mti (Voor register NMI-mediator)
Cursus Discussietechnieken I + II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Programmeren: Business Basic
MSOffice: Word, Excel, Power-point
Als Financieel Interim Manager in opdracht van een groot gerenommeerd internationaal accountantskantoor bij één van hun klanten een kostprijs systeem opgezet gebaseerd op “activity based costing”. Een kostprijscalculatie systeem welke moest dienen voor de calculatie van verkoopprijzen en intercompanyleveringen. Integratie van dit systeem in een ook nieuw op te zetten ERP-systeem en een nieuw op te zetten financiële administratie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: In woord en geschrift Uitstekend
Duits: In woord uitstekend Geschrift goed
Engels: Idem

Overig

Vrijetijdsbesteding : lezen, muziek, computers, o.a. programmeren.
Penningmeester beleggingsclub
Lid van de VVD-fractie Gemeente Hengelo Ov

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :