Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeen en commercieel manager

Algemeen en commercieel manager

Werkervaring interimmanager

12/2008 - heden
Management, Owner/Consultancy en interim management

- Commercieel Directeur a.i (opdrachtgever vertrouwelijk, opleider); vaststellen van koers en strategie; doorvertaling naar commercieel beleid, uitwerking proposities, marktbewerketing. Doelstelling: verbeteren verkoopresultaat.

- Marketing consultant (opdrachtgever vertrouwelijk, ICT dienstverlener); adviseren ten aanzien van algemeen marketing beleid, implementatie marketingkalender en Lead Generation Program. Doelstelling: implementeren marketing beleid.

02/2007 – 01/2009
CEO, Pebblestone Nederland, Zoeterwoude/Hengelo
CEO, Pebblestone Fashion International, Rotterdam

Pebblestone Fashion International (circa 20 medewerkers) is een internationale ISV een levert een verticale oplossing voor de internationale fashion industrie (Pebblestone Fashion) gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV en verkoopt deze wereldwijd indirect via circa 60 partners. Pebblestone Nederland (circa 45 medewerkers) is een reseller van Microsoft Dynamics NAV en is tevens één van de partners van Pebblestone Fashion. Pebblestone als geheel heeft meer dan 350 klanten wereldwijd en is in 2007 door Microsoft uitgeroepen tot “Dynamics NAV Partner of the Year”. Als CEO ben ik eindverantwoordelijk voor beide ondernemingen, meer in het bijzonder heb ik me de afgelopen jaren bezig gehouden met:

• Algehele reorganisatie en turn around van beide ondernemingen
• Van een productgeoriënteerde onderneming naar een meer klant- en marktgerichte onderneming
• Verbetering productiviteit en declarabiliteit
• Verbetering verhouding direct vs. indirect
• Reorganisatie management, van ‘opportunity-driven’ naar ‘business-driven’
• Verbetering algehele financiële huishouding en i.r.t. aandeelhouders/bank
• Invoeren en implementeren van missie, visie, strategie, core values, etc.
• Introductie New Partner Channel Strategy
• Structuur en cultuur laten aansluiten op strategische keuzes
• Transitie van “leveren wat de klant vraagt, naar leveren wat de klant nodig heeft”
• Herpositionering en herstructurering van internationale aanpak
• Algehele transitie naar een meer commercieel en winstgedreven organisatie

Pebblestone als geheel heeft de afgelopen jaren altijd nagenoeg break-even gedraaid en vertoonde een bescheiden tot geen groei van de omzet. In 2007 heeft Pebblestone voor het eerst een substantiële rendement gemaakt (circa 15%) en ondanks een vrij turbulent jaar lieten Pebblestone Fashion International en Pebblestone Nederland een respectievelijk omzetgroei zien van 45 en 15 procent. In 2008 hebben we de omzet verder kunnen laten groeien en is het rendement ondanks diverse investeringen toegenomen tot circa 20%. De financiële positie van Pebblestone is in tien jaar nog nooit zo goed geweest.
ISM eCompany heeft een deelneming in Pebblestone, echter Pebblestone opereert volledig autonoom.

08/2003 – 02/2007
Diverse functies binnen ISM eCompany, waaronder:

08/2005 – 02/2007
Corporate Sales- en Marketingmanager, ISM eCompany, Rotterdam

ISM eCompany (circa 220 medewerkers) bestond toen uit vier businessunits (Web Solutions, Media & Design, Learning en Business Solutions) en drie gelieerde ondernemingen. Ik was volledig eindverantwoordelijk voor alle marketing- en salesactiviteiten van de vier businessunits, lid van het MT en in een meer faciliterende rol verantwoordelijk voor de gelieerde ondernemingen. Direct was ik verantwoordelijk voor circa 20-25 medewerkers en indirect voor circa 30-35 medewerkers. Naast mijn verantwoordelijkheid voor marketing en sales had ik ook een aantal meer algemene en operationele managementtaken. Concreet komt dit onder andere op het volgende neer:
• Integratie van vier verschillende marketing- en salesorganisaties
• Migratie van vier CRM-systemen en methodieken naar één systeem/methodiek
• Migratie van verschillende bonussystemen naar één systeem
• Synergie bevorderen tussen de verschillende businessunits
• Opbouwen en vormgeven van marketing- en salesafdeling
• Vaststellen van marketing- en salesbeleid met focus op business development
• Vaststellen van corporate target, per BU en per accountmanager
• Invoering gedetailleerde rapportagestructuur (integratie verkoop en financieel)
• Marketing, PR en interne en externe communicatie op de kaart gezet
• Betrokken als adviseur bij M&A activiteiten
• Betrokken als adviseur bij HRM beleid
• Managen van projecten tbv efficiency- en kwaliteitsverbetering (buiten de marketing- en salesorganisatie om)

08/2004 – 08/2005
Businessunit manager, ISM eCompany, Hardinxveld-Giessendam/Rotterdam

Als BU-manager was ik P&L eindverantwoordelijk voor het bedrijf ISM Ridit. ISM Ridit (circa 25 medewerkers) is onderdeel van ISM eCompany en is AccountView Expert Center met een verticale focus op servicemanagement bij technische handelsondernemingen. Meer concreet heb ik me met de volgende zaken bezig gehouden:
• Directe aansturing marketing en sales (5 medewerkers)
• Directe aansturing manager development en manager consultancy
• Vaststellen targets, rapportage en verantwoording aan directie/aandeelhouders ISM eCompany
• Focus op new business en algehele verbetering van declarabiliteit
• Focus op productstandaardisatie
• Op orde brengen financiële huishouding
• Personeelsbeleid, recruitment
• Onderhouden strategische relaties met diverse stakeholders

ISM Ridit werd later een onderdeel van de Businessunit Business Solutions van ISM eCompany.

08/2003 – 08/2004
Sales- en Marketingmanager, ISM eCompany, Hardinxveld-Giessendam

Lid van driehoofdig MT en eindverantwoordelijk voor alle marketing- en salesactiviteiten binnen ISM Ridit. Ik hield mij onder andere met de volgende activiteiten bezig:
• Leiding geven aan vijf medewerkers
• Verantwoordelijk voor bedrijfsresultaat, marketing- en salesplan
• Verantwoordelijk voor strategische klanten en belangrijkste stakeholders
• Introductie van gerichte marketing
In deze positie ben ik begonnen als Sr. Accountmanager en kreeg ik als ‘primus inter pares’ snel de rol Sales- en Marketingmanager en later van Businessunit manager.

02/2001 – 08/2003
Sr. Accountmanager, Broekhuis Training, Rotterdam/Utrecht

Broekhuis Training was één van de meest toonaangevende en grootste ICT-opleiders. Ik was verantwoordelijk voor large projects (>150k) en voor BPO trajecten (>250k per jaar).

08/2000 – 2/2001
Intercedent, Randstad Uitzendbureau, Rotterdam

Als intercedent hield ik me met name bezig met het accountmanagement van de grotere distributeurs in de regio Rotterdam. Randstad was een kort avontuur, dit kwam omdat ik de ‘echte’ commercie miste.

08/1998 – 08/2000
Accountmanager, Microdesk (nu AAC Cosmos), Rijswijk
Als accountmanager bij Microdesk (kantoorautomatisering) hield ik me bezig met new business sales. Waaronder hardware, software, detachering en trainingen.



Opleiding interimmanager

09/2006 – 06/2007
Nederlands Recht, Erasmus Universiteit Rotterdam
Gestart vanwege interesse in recht, eerste jaar gemiddeld 8,5.

09/1996 - 01/2002
Beleid, Bestuur en Management, Haagse Hogeschool
Bedrijfs- en bestuurkundige opleiding gericht op hogere managementfuncties in het bedrijfsleven en openbaar bestuur. De structuur van de opleiding is twee jaar voltijd en drie jaar deeltijd. Vakken: onder andere beleids- en bestuurskunde, organisatiewetenschappen, managementvaardigheden, marketing-, financieel-, operationeel-, proces-, informatiemanagement. Vanaf mijn derde jaar werkte ik full-time.

09/1990 – 6/1996
HAVO, Develstein College, Zwijndrecht
Nederlands, Engels, Wiskunde B, Natuurkunde, Economie I, Geschiedenis


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch
Daadkracht
Motiveren
Enthousiasmeren

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Management houdt zich bezig met consultancy en interim management binnen de ICT en zakelijke dienstverlening.

Interim Management:

- Project- en Programmamanagement
- Verander – en Crisismanagement
- Sales – en Marketingmanagement
- Business Development
- Partner Management

Consultancy:

- Sales en Marketing
- Professionalisering en (her)structurering
- Branding en Positionering
- Online strategie
- Product- en leverancierselectie
- Indirect sales
- Implementatie
- Product Management en Product Development


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :