Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager/adviseur/directeur

Manager/adviseur/directeur

Werkervaring interimmanager

Wie ben ik:
Vitaal, dynamisch en creatief gekoppeld aan een groot emphatisch vermogen waardoor ik mij makkelijk kan inleven in de situatie van anderen. Een goed luisteraar die zich volledig inzet voor het gekozen (gezamenlijke) doel. Teamspeler die zorgt voor chemie tussen de teamleden.

Werkervaring:
2002 – heden: Architekt Anton Joling Stichting
Functie: Voorzitter

Verantwoordelijk voor:
• Beschermen en instant houden cultureel erfgoed
• Verrichten van onderzoek teneinde het oeuvre van de architect te complementeren
• Bevorderen van monumentstatus van bouwwerken
• Bijeenbrengen, registreren en beheren van documenten
• Het geven van lezingen over het architectonische erfgoed
• Het schrijven en publiceren van artikelen over het architectonische erfgoed
• Het ontwerpen en inrichten van een website
2002 – 2010: Commissie van Toezicht Hoofd VvE Lijtweg – Aert van Neslaan Oegstgeest
Onder de Hoofd VvE 5 VvE’s met in totaal 395 wooneenheden
Functie: Voorzitter
Verantwoordelijk voor:
• Aansturing bestuurder/beheerder
• Risk-management
• Cash-management
• Ontwikkelen nieuw technisch beheer RVO
• Implementeren RVO
• Voorzitten ledenvergaderingen

1999 – 2002: Lid Commissie van Toezicht Hoofd VvE Lijtweg – Aert van Neslaan Oegstgeest

1991 – 2006: Bedrijf: Manga Consultancy B.V.
Functie: oprichter/Directeur

Het ondersteunen van MKB-bedrijven op volledige HRM-gebied, zoals:
• Personeelsadministratie
• Werving en selectie
• Individuele groeitrajecten ontwikkelen
• Management Development programma’s
• Managementondersteuning
• Training: Intercultureel Management
• Training: Beoordelingssystemen
• Reorganisaties ontwikkelen en uitvoeren
Later uitgebreid met arbodienst met als doelstelling:
• Vitaliseren van werknemers
• Snelle re-integratie bij ziekte
• Non-medicaliseren van ziekten – trainen van artsen
• Ontwikkelen en aanbieden van behandelprogramma’s
• Voorbereiden en implementeren van audits en certificeringen

1980 – 1991: Bedrijf: NKF Kabel B.V.
Functie: internationaal Personal Manager Projects

Verantwoordelijk voor:
• Expatriate beleid
• Project-Arbeidsvoorwaarden
• Remuneratie beleid projecten
• Recruiting & Contracting
• Personnel administration
• Local facilitymanagement
• Redundancy programms
Het betrof hier zowel het expatriate beleid, uitzendingen op lange termijn, waarbij carrièreontwikkeling centraal stond, als het personeelsbeleid voor de projecten waarbij heel vaak sprake is van kortere uitzendingen onder vaak moeilijke omstandigheden. Zowel de arbeidsvoorwaarden als de beloning hadden een totaal verschillend karakter.
Local facilitymanagement betrof met name de projecten ten aanzien van huisvesting, eten en drinken, medische voorzieningen, transport, recreatie, etc.
In deze functie werd door mij veel gereisd en verbleef ik regelmatig voor kortere of langere duur op de projecten.

1977 – 1980: Bedrijf: NSU N.V. (Voormalige Holding Nedlloyd)
Functie: personeelsadministrateur

• Het voeren van de personeelsadministratie van de holding en het voeren van de salarisadministratie voor de Raad van Bestuur en Commissarissen.
• Later werd dit uitgebreid met het behandelen en oplossen van arbeidsvoorwaardelijke problemen.
• Ondersteunen van reorganisaties bij dochterbedrijven.
1979 – 1980: Bedrijf: Rotterdam Motors B.V. (dochter NSU)
Functie: Personeelsmanager

Een nieuwe functie binnen deze (dochter)holding waaronder verschillende autodealer bedrijven in Nederland vielen.
• Het opzetten van een gedegen personeelsadministratie
• Geleidelijk invoeren van alle facetten van een HRM-beleid
• Ontwerpen van een nieuwe organisatiestructuur
• Uitvoeren van een reorganisatie met een personeelsreductie van 30%
• Sluiting van een dochteronderneming in België (productiebedrijf).

1976 – 1977: Omscholingsproject gevolgd tot personeelsfunctionaris bij Bureau Gijswijt en ISW.

1968 – 1976: Bedrijf: Bervil B.V.
Functie: Commercieel directeur keukenstudio’s.
• Verkopen, zowel de particuliere markt als de zakelijke markt, van keukens
• Ontwerpen van keukens
• Leidinggeven aan de afdeling planning en montage
• Afsluiten van inkoopcontracten met fabrikanten.

1957 – 1968: Bedrijf: Bouwmaterialenhandel De Vibouw B.V.
Functie: Vertegenwoordiger bouwmaterialen
• Verkopen van bouwmaterialen in de breedste zin van het woord aan aannemers
• Adviseren van architecten inzake toe te passen bouwmaterialen
• Gedeeltelijke inkoop van bouwmaterialen
• Intensief begeleiden van vaste afnemers met name de eigenbouwers.

Opleiding:
Intercultural Awareness – Farnham Castle – Farnham UK
American Management Association (AMA) – Brussels
• Leading in a diverse and inclusive culture
• Conducting effective investigations
• Recruiting, Interviewing and Selecting Employees
• Strategic Planning
• Change Management Workshop
• Finance and Accounting for Non-Financial Managers
• Leadership Strategies
British to British - London
Omscholing personeelsfunctionaris Bureau Gijswijt en Instituut Sociale Wetenschappen
MAVO
Nijverheidsschool
Rijbewijs: BE
Automatiseringskennis: Microsoft Word, Exel, Powerpoint, Google Analytics, Snelstart, CRM

Talen: Lezen Schrijven Spreken
Nederlands Moedertaal Moedertaal Moedertaal
Engels Uitstekend Uitstekend Uitstekend
Duits Goed Goed Goed

Interesses/andere activiteiten:
Historisch cultureel onderzoek
Architectuur
Oldtimers
Auteur (onder pseudoniem) van het boek “KARIMBA”
Muziek
Sport

Opleiding interimmanager

Zie CV

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

HR management; intercultural management; organisatie management; expatriate beleid; project management

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Uitgebreide ervaring als P&O Manager zowel nationaal als internationaal, profit en non-profit organisaties, multinationals en MKB. Grote ervaring in het Midden en Verre Oosten en de West.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :