Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager en adviseur bedrijfsvoering

Interim manager en adviseur bedrijfsvoering

Werkervaring interimmanager

VIVAT Verzekeringen, Amstelveen/ Utrecht (02/2016 – 09/2016)
Projectmanager SolvencyII implementatie
• Ontwerp en implementatie van Compliance Framework inclusief data governance model t.b.v. aantonen Solvency II compliance
• Formuleren requirements aan de IT systemen onderliggend aan de bedrijfsprocessen
• Changemanagement implementatie in lijnorganisatie van de opgeleverde producten middels workshops



Podium, Amsterdam (03/2015 – 03/2016)
Operations manager
• Inrichten en uitbouwen operations van business-to-business start-up (4FTE). Verantwoordelijk voor inrichten bedrijfsprocessen en ICT infrastructuur.

VGZ, Arnhem (04/2012 – 12/2015)
IT Project manager diverse projecten
• IT infra verbeterprogramma Force!
o De afdeling ICT-Infra was recentelijk gereorganiseerd. De nieuwe organisatie stond maar functioneerde nog niet op het gewenste niveau. Thema’s: control, continuïteit, cultuur en communicatie. Resultaten op het gebied van Configuration management, Lifecycle management, Monitoring en Capacity management.
• Verhuizing Tilburg – Eindhoven
o Verhuizen 300 werkplekken inclusief infrastructuur, telefonie, werkplekken
• Technische integratie ACC Heerlen
o Opnemen van overgenomen bedrijf in de VGZ infrastructuur. Aansturen telefonie, infra en werkplekbeheer en externe leveranciers.
• Uitfaseren Windows XP VGZ-breed
• Anonimseren testdata in OTA omgevingen VGZ-breed
• Uitvoeren preventief onderhoud VGZ-breed
• Projectmanagement diverse applicaties
o Technische inrichting OTAP Hyperion Financial Management (HFM)
o Technische inrichting extranet oplossing (Sharepoint) tbv RvC
o Technische inrichting rapportagesysteem SAS.
• Projectmanagement Solvency II
o Ontwerpen en implementeren rapportages middels financial datastore in OTAP rapportagestraat.
• Optimalisatie Servicedesk ICT.
o In kaart brengen informatiestromen binnen de Servicedesk. Realisatie volgens SCRUM van 15% fte besparing door het invoeren van procesoptimalisatie en procesautomatisering. Aansturen functioneel beheer. Coachen SCRUM master en Productowner in de nieuwe rol.
o Changemanagement: adoptie nieuwe tooling bij gebruikers organisatie

Rivix, Amsterdam (11/2009 – 06/2014)
Directeur
• Dagelijkse leiding van advies- en project management bureau op het gebied van IT, Finance en Business Intelligence.

Univé Assen (02/2011 – 04/2012)
Projectmanager
• In opdracht van de Directie het Procesmanagement voor het verkrijgen van en Third Party Mededeling (TPM): oplijnen ICT-organisatie, lijnmanagement en externe auditors (Ernst&Young)
• Voorbereidende werkzaamheden, formuleren requirements in informatieplan, voor het inrichten van de beheerorganisatie op beheren van nieuw ICT backoffice systeem
• Inzichtelijk maken bedrijfsprocessen, definiëren procesverbeteringen en deze met de lijnorganisatie implementeren.

Dunea, Zoetermeer (05/2009 – 12/2010)
Projectmanager optimaliseren management informatie
• In opdracht van de Directie verantwoordelijk voor het realiseren van een vereenvoudigde en kwalitatief hoogwaardige informatiestromen om de organisatie te besturen.
• Technische en functionele implementatie Cognos. Aansturen Functioneel beheerdere en ontwikkelaars.
• Implementatie van BI Competence Center (BICC) voor prioriteren, afstemming en definitie management.

Getronics, Lelystad (10/2008 – 04/2009)
Programmamanager
• Implementatie LEAN Six sigma: Binnen het Shared Services Center Human Resources (SSC-HR) verantwoordelijk voor het verhogen van de output van het SSC-HR met 60% tot 80%.
• Inrichten visual management: afdelingsdashboards met relevante KPI’s
• Begeleiden en voorbereiden compliancy audits (ISO9001 en SOx)
• Herinrichting call center applicatie (SAP-EIC), door inventariseren informatiebehoefte vanuit de business

UVIT (Univé, VGZ-IZA, TRIAS), Assen/Arnhem (02/2008 – 10/2008)
Projectmanager Planning &Control
• Verantwoordelijke voor het post merger integration proces van de projectplanning & control processen na de fusie tussen Univé en VGZ-IZA Trias
• Ontwerp en implementatie proces voor projectbeheersing en visualisatie (dashboard)
• Ontwerpen en implementeren van doorbelasting systematiek van ICT-kosten
• Implementatie projectmatig werken door middel van workshops op het gebied van projectcontrol en PRINCE2

ROC van Amsterdam, Amsterdam (10/2007 – 02/2008)
Business controller
• Kwartiermaken en inrichten van de business control functie. Met als resultaat het vergroten van de financiële grip bij de werkmaatschappijen.
• Inventariseren informatiebehoefte en adviseren over de mogelijke ICT ondersteuning in het rapportageproces.
• Standaardiseren en structuur aanbrengen in management informatie producten (jaarplannen, management rapportages)

Belastingdienst Centrum voor ICT (B/CICT) (04/2007 – 10/2007)
Teamleider Planning, Finance & Control (15TE)
• Begeleiden verandertraject: positioneren van de Controllers in de lokale management teams.

Fortis Bank Utrecht (12/2006 – 03/2007)
Senior Controller corporate performance management, consolidation & Accounting
• Implementatie Business Balanced ScoreCard (KSF/ KPI)
• Profitability analysis van product portfolio
• Opstellen en consolideren jaarplan en begroting

Belastingdienst Centrum voor ICT (B/CICT) (03/2006 – 12/2006)
Senior Controller
• Verantwoordelijk voor het professionaliseren van de controlfunctie binnen het organisatie-onderdeel Douane, FIOD, Inning en Specials (DFIS).

Politie Nederland (ISC), Odijk (06/2004 – 02/2006)
Business unit controller
• Definiëren en uitvoeren verbeterprogramma
• Inrichten programma management en project control (>250 projecten)
• Integreren bedrijfsprocessen van overgenomen bedrijf

Politie Nederland (ISC), Odijk (03/2002 – 05/2004)
Projectmanager/ controller
• Financieel verantwoordelijk voor landelijk ICT project: de migratie van 27 ICT regio’s naar 6 verzorgingsgebieden. Projectbudget €43 mln en >1000 locaties.
• Realiseren kosten allocatiemodel (Total Cost of Ownership)
• Aansturen stafbureau
• Procesmanagement Europees aanbestedingstraject

Politie Nederland (ITO), Driebergen (10/1999 – 02/2002)
ICT Teammanager
• Verantwoordelijk voor de levering van ICT infrastructurele diensten.
• Politie internet toegangsdienst, koppelingen met RDW en landelijke systemen
• Procesmanagement van het inkopen van diensten
• Procesmanagement van Europese Aanbesteding
• Ontwikkeling Total Cost of Ownershipmodel van ICT diensten

Grabowsky Group, Den Haag (08/1997 – 10/1999)
ICT Consultant
• Technology consultant/ informatie analist op het gebied van LAN/WAN, Messaging en Directory Services

Cap Gemini, Utrecht (09/1996 – 07/1997)
Informatieanalist /programmeur
• Diverse ICT opdrachten

Université de Genève (ISSCO), Genève (11/1996 – 08/1997)
Academisch onderzoeker bij het Institute for Semantic and Cognitive Studies
• Ontwerpen en programmeren van kunstmatige intelligentie systemen
• Verscheidene programmeeropdrachten in Prolog, C++

Opleiding interimmanager

MBA, master in business administration, RSM, Erasmus Graduate School of Business.
MA, master in computational linguistics, Utrecht University
Lean Six Sigma Black Belt
Certified Information Systems Auditor, ISACA (exp. dec 2016)
ITIL
Prince2
Scrum, Agile
BiSL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

BI, SAS, Hyperion Financial Management (HFM), SAP FI/CO, SAP CATS, SAP EIC, ITIL, ASL, DWH, ETL, Powercenter, LEAN, Six Sigma, LAN/WAN, Messaging, X.400, X,500, Balanced Scorecard, KPI, Coaching, Solvency II, SoX, ISO, ITIL, Agile, Scrum, BiSL, Prince2, Business Control, Planning & Control, MS Project, MS Excel

Talenkennis interimmanager

Goed: Nederlands, Engels
Redelijk: Frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :