Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager algemeen, bedrijfsvoering, HRM

Interim manager algemeen, bedrijfsvoering, HRM

Werkervaring interimmanager

2010-heden Interim en Projecten

Interim manager/management consultant
Ik bied organisaties, als interim manager of consultant, tijdelijke ondersteuning aan op de werkterreinen, algemeen management, verandermanagement, strategisch management, bedrijfsvoering, organisatieadvies en HRM.

Van april 2014 tot heden Afdelingshoofd bedrijfsvoering a.i. gemeente. Projectleider shared service center bedrijfsvoering.
Verantwoordelijk voor de vakgroepen bestuursondersteuning, kwaliteit, HRM, financiën en control, communicatie, juridische zaken, informatie en automatisering. Ondersteuning bestuur en management op alle bedrijfsvoeringszaken. Projectleider organisatie-ontwikkeling. Projectmanager shared service center bedrijfsvoering. Verbetering performance en herpositionering afdeling.


Vanaf januari 2012 tot april 2014 Divisiemanager a.i. Sociale werkvoorziening
De divisie bestond uit 4 bedrijven en circa 600 medewerkers. De gerealiseerde doelstelling was de organisatie toekomstbestendig te maken in het kader van de participatiewet Hiertoe heb ik vanaf januari 2012, een intensief meervoudig veranderingstraject in gang gezet. Gerealiseerd is:

• Een nieuwe strategische koers voor Westrom;
• Het naar de (reguliere) markt brengen van alle bedrijven van de divisie
dienstverlening middels vervreemding (circa 400 medewerkers);
• Het ombouwen van de organisatie en het afbouwen van de reguliere personeelsbezetting;
• Verhoging van de toegevoegde waarde en efficiency;
• Klanttevredenheid en het aanscherpen van de klantrelaties met name
naar de gemeenten;
• Optimalisatie van de belangrijke deelprocessen w.o. de bedrijfsvoering

Uitgevoerde projecten vóór 2012:

• Als interim procesmanager bij een waterschap projectmatig belast met vergroting doelmatigheid via herontwerp werkprocessen. Dit heeft geleid tot een aanzienlijke efficiencyslag;
• Organieke organisatie-opbouw inclusief functiebeschrijvingen;
• Als consultant diverse adviestrajecten uitgevoerd op het gebied van organisatie-advisering, bemensing, assessments en coaching.

2007-2010 Welzijnsinstelling

Algemeen Directeur/bestuurder
Brede HKZ gecertificeerde welzijnsinstelling met ca. 240 medewerkers en 900 vrijwilligers. Mede als gevolg van bezuinigingen en meer resultaatgerichtheid diende de organisatie te veranderen. Gerealiseerd is:

• De ontwikkeling van een nieuwe strategische koers;
• Kanteling van de organisatie van een functioneel model naar een geografisch model met programmalijnen en vakgroeplijnen;
• De ontwikkeling van bedrijfsvoering; verbeteren van de besturing;
• Als maatschappelijk ondernemer geparticipeerd in diverse lokale besturen en stuurgroepen Op landelijk niveau betrokken bij de ontwikkeling van resultaatgericht werken voor de branche en lid van de cao werkgeversdelegatie;
• Invoeren en begeleiden van de nieuwe governancestructuur waarin ik rapporteerde aan een Raad van Toezicht.

2000-2007 Gemeente
uitgevoerde functies:

2003-2007 Directeur in- en externe dienstverlening
Resultaatverantwoordelijk en collegeadviseur voor een drietal sectoren/ programma’s en de hierin opgenomen primaire afdelingen en twee concernstafafdelingen (circa 500 medewerkers). Lid directieraad en verantwoordelijk voor:

2000-2003 Hoofd afdeling P&O/plv. Directeur Algemene Zaken
Binnen de afdeling P&O is vooral het accent gelegd op de vernieuwing van de organisatie (structuur en cultuur) en de begeleiding van de verzelfstandiging van onderdelen.

1992-2000 Sociale werkvoorziening
Uitgevoerde functies:

1995-2000 Divisiemanager Diensten en Industriële Bedrijven
De organisatie was nadrukkelijk in verandering, onder meer ten gevolge van afname van het rijksbudget in combinatie met toename concurrentie. Als divisiemanager integraal leiding geven aan een aantal product/marktcombinaties en verantwoordelijk voor het resultaat van de divisie.

1992-1995 Hoofd afdeling P&O
Tot de voornaamste speerpunten behoorden:

• Ontwikkeling nieuwe strategische koers;
• Ontwikkeling en introductie van HRM met bijbehorend instrumentarium.

1979-1992 Elektriciteitsmaatschappij
Uitgevoerde functies:

1987-1992 Hoofd Personeelszaken
Electriciteitsproductiemaatschappij
Zitting in het lokale managementteam en medeverantwoordelijk voor het totale locatiebeleid en het sociaal beleid inclusief Arbo binnen het totale concern. De voornaamste resultaten:

• Opzet nieuwe organisatie;
• Mobiliteit ten gevolge van af -en opbouw van productie-eenheden. Dit betekende naast de ontwikkeling van het beleid de personeelsbeweging van ca. 600 medewerkers.

1979-1987 Personeelsconsulent
Electriciteitsmaatschappi
De functie omvatte het verzorgen van het gehele pakket van P&O-diensten voor ca. 600 medewerkers. Vanaf 1986 mede belast met de begeleiding van fusies binnen de sector.


1978-1979 1e Medewerker Personeelszaken Computer centrum

Opleiding interimmanager

2000 MBA, graad in de Bedrijfskunde, Business School Nederland
1991-1994 Doctoraal programma Bestuur- en Beleidswetenschappen, Katholieke Universiteit Brabant
1986 Voortgezette opleiding Personeelswerk en Organisatie-agogiek, post HBO; eerste graad onderwijsbevoegdheid
1978 HBO, Personeelswerk en Arbeidsverhoudingen
- Diverse in- en externe vak- en managementgerichte cursussen, seminars,

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernkwaliteiten

Loopbaan

Ik heb 25 jaar integrale managementervaring in diverse (middel)grote (semi)overheidsorganisaties die, als gevolg van veranderingen in de omgeving, hun organisatie moesten aanpassen. In deze processen vervulde ik telkens een sleutelpositie. Als hoofd P&O en manager ruime ervaring in het (be)geleiden van deze veranderingen. Als directeur samenleving binnen een grote gemeente en directeur/bestuurder van een brede welzijnsinstelling brede ervaring als (eind)verantwoordelijke. Ik heb een inhoudelijke en procesmatige rol vervuld met betrekking tot af- en opbouw van activiteiten, het managen van grote organisatie (onderdelen), resultaatverbetering en bezuinigingen, het leiden van fusie/outsourcing en majeure organisatieveranderingen. Resultaatgebieden: Strategievorming, organisatie-ontwikkeling, kwalitatieve en kwantitatieve personeelsbezetting, bedrijfsvoering en financiën.

Professioneel

Zeer ervaren trackrecord op integraal management, herpositionering en verandering van organisaties en HRM. Mijn inzet richt zich op het beter laten functioneren van mens en organisatie voornamelijk in de (semi-) publieke sector. Ik heb ervaring in complexe (politieke)omgevingen, met aanzienlijke spanningen en een hoge verandernoodzaak Ik ben goed in staat om strategie te vormen, ben verbonden met (mensen in) het primaire proces en in staat om werkprocessen te verbeteren. Ik ben gewend om in complexe omgevingen snel te diagnosticeren en basisprocessen op orde te brengen. Veelal gaat dit samen met cultuurverandering.


Persoonlijk

Ik typeer mezelf als een betrokken manager met een hands on mentaliteit, open in de communicatie, resultaatgericht, planmatig, ondernemend en kijk vooruit. Heb een goede naam opgebouwd binnen de medezeggenschap. Zoek samen met anderen naar creatieve oplossingen voor complexe problemen. Hecht waarde aan het “team”. Ik combineer de ‘harde’ bedrijfsmatige kant met de ‘zachte’ coachende kant, leg verbindingen en ben een goede sparringpartner. Tenslotte beschik ik over een uitgebreid netwerk.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :