Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing & Sales Manager

Marketing & Sales Manager

Werkervaring interimmanager

Okt 2012 – heden
Marketing & Sales advies (ZZP en interim-advies)
New product – en Business development voor bedrijven die willen groeien

Partner ‘Zelfbewust Opvoeden’
Coaching van ouders die reflectie zoeken in de opvoeding van hun kind
Verantwoordelijk voor: Marketing & communicatie
Bereikte resultaten: meerdere 2- daagse sessies voor groepen georganiseerd.
• Marketingplan ontwikkeld ter introductie van nieuwe concept ‘ZBO’
• Communicatieplatform op Facebook gebouwd
• Media en Promoties: advertenties, advertorials, brochure en sales- acties

Projectleider ‘Earth Hour’Wereld Natuur Fonds 2014 en 2015 (pro deo)
Wereldwijd 1 uur het licht uit ter bewustzijn van het behoud van de aarde
Verantwoordelijk voor:
• Aansturing project team t.b.v. een donateurs-avond met charity-diner
• Bereikte resultaten: Substantiële bijdrage t.b.v. lopende WNF campagnes gerealiseerd.

Aug 2008 - okt 2012
American Express Nederland
Manager Card partnerships International Consumer Card Services
‘New business development’ voor American Express Kaart.
Verantwoordelijk voor:
• Acquisitie (sales) van nieuwe partners
• Kaartdistributie (marketing): bevorderen van kaartgebruik consument
• Samenstelling en aansturing van cross – functionele teams
• Opstellen jaarplan voor nieuwe partners
Bereikte resultaten:
• Met sales- & marketing strategie voor nieuw concept Kaartacceptatie en Kaartdistributie gerealiseerd in tandheelkundige, farmaceutische en- wijndistributie markt; substantiële positieverbreding bij ‘private banks’.
• Met aansturen van cross - functionele teams de propositie en werkprocessen voor een nieuw betaalconcept van zakelijke betalingen met een creditcard vastgelegd.
• 10 Nieuwe partners geacquireerd en kaartgebruik gerealiseerd:
- 1 groothandel in zorgproducten ‘Arseus’ (Kaartomzet 2011: € 25 M);
6 tandheelkundige laboratoria (Kaartomzet 2011: € 2 M);
1 groothandel in wijn (Kaartomzet: € 6 M).
- 2 tandheelkundige laboratoria door directe aansturing van verkoopteam van extern bureau ‘MarkResult’ (Kaartomzet 2011: € 1 M)
• Voor ‘Private bank’, onderdeel van ABN Amro bank, propositie en werkprocessen uitgewerkt van de ‘Centurion Kaart’ voor Kaartgebruik door vermogende consumenten.

2004- juli 2008 Campina Nederland
Senior Channel Manager
Marketing voor zuivelproducten in de kanalen ‘on the move’ (benzine- en treinstations) en ‘horeca’ in Nederland:
Verantwoordelijk voor:
• Assortimentsbeheer en introducties
• Media en promoties; Advertising & Promotion budget: € 1,7 M
• Functionele aansturing van 8 marketing & sales medewerkers
Bereikte resultaten:
Brand management
• Op basis van marktonderzoek de communicatie voor merken als Optimel, Vifit en Mona (Boordevol Smoothie) in verschillende OOH-kanalen gedaan: diverse promotie-, event- en PR bureaus aangestuurd.
New product development (marketing, cross - functionele projecten, 5 leden)
• Projectleider introductie en ‘brand activation’‘Optimel’ in fles: omzet van € 3 M; toegang tot en activatie in ‘nieuwe kanalen’ gerealiseerd.
• Projectleider vergroten consumptie zuivel op ‘nieuwe momenten’: Smoothie in fles en tapsysteem; yoghurt in nieuwe aanbiedingsvormen.
Trademarketing(marketing)
• Met marktbewerking strategie optimale zuiveldistributie en schaprotatie in de kanalen ‘on the move’ en ‘horeca’ gerealiseerd (omzet € 80 M).
• Aansturen sales team op introductie van nieuwe ‘petrol- en horeca visie’ en ‘consultative selling’: substantiële omzetverhoging door gemotiveerdere salesmedewerkers.
Category management (sales)
• 100% Nieuwe distributie van Campina merken op treinstations (Servex) gerealiseerd met omzet van € 4 M door ondersteuning van Servex met marktgegevens en tailor – made communicatieplatform.

Okt 1999- 2003
Campina International
International Sales Manager
Sales en ‘New business development’ van zuivelproducten in Caribische gebied, Centraal- en Zuid-Amerika.
Verantwoordelijk voor:
• Verkoop van zuivelproducten: relatiemanagement en acquisitie
• Marktontwikkeling; projectleider cross - functionele projecten, 5 leden
Resultaten waren:
• Behoud van verkoopvolume van € 8 M bij distributeuren en retailketens
• Projectleider ‘mixed containers’: nieuwe marktbewerking voor nieuw assortiment gerealiseerd. Logistieke oplossing en campagne opgezet.
• Projectleider ‘nieuw exportassortiment yoghurts’. Na 2 jaar afzetgroei van 400% en margestijging van 15% naar 40% gerealiseerd.

Opleiding interimmanager

2008-2012
‘Code of conduct’ en ‘Confidentiality’ trainingen; American Express
2001-2007
Marketing & sales incompany programma Campina; Tias Business School, KUB
Modules, o.a. Consumer insights, Brand innovation, Category management
1993-1999
Bedrijfskunde; Rijksuniversiteit Groningen; Marketing specialisatie, Drs titel
1987-1993
Gymnasium te Bilthoven

Cursussen
2012-2013
Persoonlijk coaching traject, 7 bijeenkomsten t.b.v. zelfontplooing in professionele loopbaan (the Talent Lane, Amsterdam)
2000-2003
Cursus Zakelijk Spaans (particulier)
2000-2001
Commerciële gespreksvoering; Commercieel Onderhandelen; Boertien & Partners

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

New Product Development, New Business Development, Strategie, Brand Management, Sales; Resultaatgericht, Ondernemerschap, Klantgericht, Creatief, Teamspeler,

Talenkennis interimmanager

• Beheersing van Engels: mondeling en schriftelijk uitstekend
• Beheersing van Frans: mondeling en schriftelijk goed
• Beheersing van Spaans en Duits: mondeling en schriftelijk redelijk tot goed


Overig

Activiteiten naast werk
April 2015-heden
Bestuurslid peuterspeelzaal Theresiaschool in Bilthoven. Rol: secretaris
2014-2015
Lid Oudercommissie peuterspeelzaal Theresia. Rol: communicatie naar ouders
2013-heden
Team coördinator acties & evenementen Wereld Natuur Fonds
2001-2005
Bestuurslid van Campina Young Ones


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :