Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

IT manager / IT project manager

IT manager / IT project manager

Werkervaring interimmanager

Ammeraal Beltech is een wereldspeler in proces- en transportbanden (2.400 medewerkers) die in veel industrieën worden
toegepast waaronder de voedingsmiddelenindustrie, vliegvelden, postbedrijven, textielindustrie en de papierindustrie. Het
bedrijf heeft vestigingen in 25 landen en bedient klanten in 150 landen. De omzet bedraagt ruim € 300 miljoen. Opdracht hier
was het definiëren van een nieuw bedrijfsproces voor alle bedrijven in de groep en het implementeren van een set standaard
applicaties voor de gehele group.





Taken in hoofdlijnen:
• Op basis van een nieuw business plan formuleren van de IT strategie.
• Opstellen van een projectplan inclusief tijdslijnen en budgetten voor het centraliseren van de IT-organisatie en de aanzetten voor een centrale IT-oplossing.
• Op basis van een value based selectieproces passende applicaties, levernciers en implementatie partners selecteren.
• Workshops organiseren en leiden waarin 50 business champions (waaronder MT leden, afdelngsmanagers, key users) voor de 8 hoofdafdelingen van Ammeraal business requirements definiëren en nieuwe bedrijfsprocessen beschrijven (zoveel mogelijk op basis van standaard functionaliteiten).
• Monitoren van de voortgang van development werkzaamheden, controleren van vendors en het verduidelijken van requirements.
• Op- en uitbouwen van de nieuwe, centrale IT afdeling (selecteren medewerkers, opleiding en HR management).
• Opzetten van een RFC proces waar elk Change Request (CR) voorzien van een business case wordt aangeboden door de business owner en wordt beoordeeld door de steering committee voorafgaand aan inpassing in het project.
• Na afronding van de testfase in 2012 het eerste bedrijf begeleiden bij het live gaan in de nieuwe omgeving.

Resultaten:
• 4 jaars-IT strategie gedefinieerd op basis van het nieuwe business plan.
• Nieuw bedrijfsproces inclusief functionele requirements voor alle centrale applicaties in een agile traject opgeleverd en gedocumenteerd in Sharepoint.
• Eerste fase van het project (6 vendors, 7 applicaties) met succes afgerond.
• Change management binnen de organisatie gefaciliteerd en gerealiseerd.
• Nieuwe, centrale IT afdeling opgebouwd en nieuwe specialisten gerekruteerd.
• Roadshows gehouden om doelstellingen, highlights en consequenties van het IT project toe te lichten.
• Een eerste verkooporganisatie overgezet naar de nieuwe omgeving en live gebracht en tactiek geïntroduceerd om voortschrijdend de vorige, huidige en eerstvolgende go-live operatie in één project per werkmaatschappij samen te voegen zodat doorgeven van kennis en ervaring gewaarborgd was.

Opleiding interimmanager

On the job

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verander management, vendor management

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Indonesisch

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :