Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim (management), directie, marketing & sales, fondsenwe

interim (management), directie, marketing & sales, fondsenwe

Werkervaring interimmanager

Wereldouders, algemeen directeur (interim), Bestuurslid
2014-present

Gedurende deze zwangerschapsvervanging de organisatie geholpen door meer structuur, prioritering van werkzaamheden, realisme en focus bij te brengen in de operationele werkzaamheden en bij het maken van een aangescherpte begroting. Na afloop van mijn interim opdracht door bestuur en directie gevraagd om bij te dragen aan de nieuwe meerjaren strategie en formatie van een nieuw bestuur (als bestuurslid onbezoldigd).
Wereldkinderen, algemeen directeur
2011-2014

In de functie van statutair directeur verantwoordelijk voor het leiding geven aan en het realiseren van de doelstellingen van kinderwelzijnsorganisatie Wereldkinderen. Focus organisatie is projecthulp en adoptiebemiddeling. Aantal medewerkers bij aanvang: 35 in Nederland, 8 medewerkers in het buitenland. In deze periode succesvol gestart met de primaire opdracht van Raad van Toezicht: terugbrengen van vertrouwen bij de interne organisatie en verhogen zichtbaarheid en betrokkenheid bij externe stakeholders. Inkrimpen ‘top’ en versneld opstarten van het ontwikkelen van nieuwe adoptiekanalen en eerste fase professionalisering fondsenwerving waarbij behoudsdoelstellingen, retentie en ontwikkeling zakelijke markt prevaleerden. Hiernaast sterke nadruk op (internationale) lobby en belangenbehartiging. Prioriteiten achterhaald door sterk teruglopende aantallen adopties en verslechterende liquiditeitspositie van organisatie vanaf 2006. In Q4 2012 een nieuwe visie geformuleerd resulterend in een halvering van de Nederlandse organisatie naar 15 personen en afstoten van enkele kerntaken. Managementteam weggesneden en eigen functie sterk gedownsized vanwege geringere complexiteit van de organisatie. Mandaat gekregen van ALV en Raad van Toezicht om in 2013 deze vergaande reorganisatie door te voeren.
Hartstichting Manager Marketing & Communicatie
2006-2011

Als lid van het management team/directie verantwoordelijk voor het strategisch beleid van de Nederlandse Hartstichting. Medeverantwoordelijk voor het financiële, personeels- en organisatiebeleid. Eindverantwoordelijk voor afdelingsstrategie en vertaalslag hiervan naar tactisch en operationeel beleid op het gebied van interne-, externe- & corporate communicatie, fondsenwerving, relatiebeheer en vrijwilligersmanagement. Gerealiseerde inkomstenstijging (totaal baten) van € 30,4 mio. (’05) naar € 42,8 mio. (’10). Na succesvolle organisatie- verandering focus op implementatiefase en verdere professionaliseringslag. Laatste prioriteit: implementatie nieuwe positionering, implementatie meerjarenstrategie fondsenwerving, integratie Vereniging Vrienden Hartstichting in de Hartstichting en het inrichten van en doorontwikkelen tot een markt- en marketinggerichte organisatie. Personele verantwoordelijkheid ± 45 FTE, budgettaire verantwoordelijkheid (uitgaven)14 mio. (’11)
Extra activiteiten 2004 -2005 Sabbatical

Het grootste deel van deze periode is besteed aan het voorbereiden en reizen met het gezin door Centraal Amerika (Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala en Belize).

Numico (nu Danone) Internationaal Marketing Manager
2001-2004

In deze functie op het hoofdkantoor verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en coördinatie van de internationale marketingstrategie voor sondevoedingen (omzet ± €125 mio.). De positie had een wereldwijde scope met een sterk accent op de Europese markt. In nauwe samenwerking met Numico research, productontwikkeling, productielocaties en lokale marketing units werden nieuwe voedingsproducten en
voedingsconcepten ontwikkeld van idee tot internationale lancering. Hiernaast was het leiden van internationale project teams en het aansturen van een kleine groep van internationale senior productmanagers onderdeel van de functie. Naast deze primaire verantwoordelijkheden de volgende projecten geleid: corporate merkenbeleid (merkarchitectuur en naamstructuur), parallel handel, ontwikkeling van initiatieven in de thuiszorg en lange termijn verpakkings- en productinnovaties.
BASF Pharma (nu Abbott) Marketing- en Sales Manager
Product & Business Unit Manager
1995-2001

Als lid van het managementteam omzet- (± € 10 mio.) en (mede) winstverantwoordelijk voor het bedrijf. Dit resulteerde in 2000 tot een verdubbeling van de winst in lijn met de standaard winstmarge van de bedrijfstak (overigens met gelijkblijvende omzet). Personele verantwoordelijkheid voor 12 buitendienstmedewerkers,
2 sales managers, 4 marketeers, key accountmanager en secretariaat. Bij aanstelling geselecteerd voor het “top talent” programma van BASF. Na de overname door Abbott besloten om zelf naar nieuwe mogelijkheden te zoeken buiten de firma, ondanks een plek op Abbott’s internationale “short list”.

Extra activiteiten 1994 – 1995
Gedurende deze periode gereisd door een groot deel van Zuid-Amerika, Nieuw Zeeland, Australië en Azië

marketing & sales posities farmaceutische industrie
1990-1994

Opleiding interimmanager

1982 – 1988 Chemie, Rijksuniversiteit Leiden

2013 workshop beleidsbeïnvloeding Addis Ababa
2013 workshop IATA int. open data verzameling
2010/2011 diverse individuele mediatrainingen
2010 ‘leadership during times of change’
Stanford University San Francisco
2008 managementcursus KSG Berenschot
2003 / 2004 managementcursus leidinggeven
2000 financiën voor niet financiële manager
1998 deelname tweetal managementgames
1997 Markstrat Pharma, IMS Health
1993 / 1994 NIMA-A diploma / NIMA-B cursus

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verrijkt ‘not for profit’ met ‘profit’ denken en andersom. Zorgt voor visie, focus en waar nodig realisme. Is zelfsturend, analytisch en organisatorisch sterk. Werkt oplossingsgericht en voorwaardenscheppend om anderen te laten excelleren. Combineert een mensgerichte benadering met sturing op resultaat. Zorgzame denker en doener. Sociaal vaardige en enthousiasmerende communicator die partijen verbindt en draagvlak creëert. Komt uitstekend tot zijn recht bij organisaties in ontwikkeling. Houdt niet van ‘stilstaand water’.

Talenkennis interimmanager

nederlands engels

Overig

Bestuur Adoptie Driehoek Onderzoeks Centrum
Better Care Network, werkgroep adoptie
Praesidium leerstoel adoptie LUMC
Lid adviesraad communicatie van NEFARMA
Internationaal vertegenwoordiger en spreker binnen ‘Europees Hart Netwerk’. Jurylid, spreker en ‘gezicht van’ op diverse congressen/symposia namens Hartstichting
Bestuur Nederlandse Reanimatieraad (NRR)
Mede oprichter Raven rugbyclub
Diverse posities studentenvereniging Quintus
Bestuur voetbalclub RKVV Meerburg (portefeuille jeugd) Hobby’s: sport (rugby, wielrennen), koken, reizen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :