Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

facilitair leidinggevende op operationeel-tactisch niveau

facilitair leidinggevende op operationeel-tactisch niveau

Werkervaring interimmanager

ik heb meer dan 10 jaar ervaring in het facilitaire werkveld, met name in leidinggevende functies op operationeel-tactisch niveau waarbij ik een team van facilitair medewerkers aanstuur. Sinds de zomer van 2014 ben ik begonnen als zelfstandig ondernemer en ondersteun ik op projectbasis organisaties met facilitaire kennis, ervaring en vaardigheden.

Ik heb ruime ervaringen in het voorbereiden, organiseren, uitvoeren en afronden van facilitaire projecten. Het vertalen van de organisatiestrategie naar de dagelijkse praktijk is mijn kracht. Ik ben pragmatisch ingesteld, ben van veel (facilitaire) markten thuis en houd mijn kennis op peil door hier tijd en geld in te investeren. Ik ben gedreven, loyaal, praktisch, dienstverlenend, initiatiefrijk, zie kansen en benut deze, en weet daarbij het team mee te nemen in de verandering. Ik bereik mijn resultaten door een effectieve samenwerking met u als opdrachtgever, de medewerkers, klanten n leveranciers.

in enkele steekwoorden samengevat:
resultaatgericht - mensgericht leiderschap - creativiteit - zelfstandig - oplossingsgericht cordineren leidinggeven -
onderhandelen - facilitair management - dienstverlenend - resultaatgericht - organiseren - implementeren - lifehacking: slimmer en (daardoor) sneller doorzetter daadkrachtig durft beslissingen te nemen operationeel tactisch - eerlijk voor elk (facilitair) probleem een passende oplossing oog voor details

juni 2014 tot nu: eigen bedrijf: Op projectbasis organisaties ondersteunen met facilitaire kennis, ervaring en vaardigheden, op operationeel-tactisch niveau. Ik vind het belangrijk om medewerkers en collegas bij de projecten te betrekken zodat zij in de toekomst zelfstandig(er) een soortgelijke opdracht kunnen uitvoeren.

Verschillende opdrachten uitgevoerd voor o.a.:
- Veiligheidsregio Haaglanden, schrijven van BHV beleid en bedrijfsnoodplannen voor brandweerkazernes in de regio.
- Amerikaanse fabrikant van transmissies, het opstellen van beleid op het gebied van bedrijfshulpverlening.
- Regionaal schoonmaakbedrijf, dit bedrijf kwam met hun voorstellen niet door de Europese aanbestedingen heen en vroegen hulp van iemand met ruime ervaring in het facilitaire werkveld en affiniteit met het schrijven van teksten.
- Lokaal schoonmaakbedrijf, wilde het OSB keurmerk hebben maar door een taal- en cultuurprobleem lukte dit de eigenaar niet en vroeg mijn hulp hierbij.

juni 2012 heden Bloggen voor mijn website

Ik heb een blog over facilitair management in de dagelijkse praktijk. Voor mijn blog schrijf ik zeer regelmatig (minimaal 1x per week) een facilitair gerelateerd artikel waarbij ik de theorie dusdanig vertaal zodat het onderwerp direct op de werkvloer toepasbaar is. Mijn Twitteraccount gebruik hier ik regelmatig voor.

april 2011 april 2014 Teamleider facilitaire zaken, Pensioenfonds Horeca & Catering te Zoetermeer

Pensioenfonds Horeca & Catering wilde goed, goedkoop n gastvrij zijn. Met mijn team (9 medewerkers) heb ik hier zo goed mogelijk invulling aan gegeven door (verbeterde) goede dienstverlening aan te bieden met een prima prijs/kwaliteitsverhouding waar de klant centraal staat. Naast de aansturing van ingehuurde partijen voor de catering, schoonmaak, afval, koffievoorziening, beveiliging, post, repro, bedrijfshulpverlening, veiligheid, arbo en pandbeheer, ook verantwoordelijk voor de inkoop en (contract)beheer van deze diensten. Daarnaast heb ik de rol van hoofd BHV naar mij toegetrokken en heb ik de bedrijfshulpverleningsorganisatie dusdanig opgezet om in geval van calamiteiten effectief te kunnen handelen. Nauw betrokken geweest bij de werkzaamheden ten behoeve van de verhuizing in september 2013. Tevens verantwoordelijk voor facilitair budget van 3 mln.

Behaalde resultaten:
- De facilitaire afdeling had een roerige tijd achter de rug toen ik begon, met een leidinggevende die erg weinig ruimte bood aan de kwaliteiten van de individuele medewerkers. Mijn doel om weer rust te creren bij de medewerkers heb ik bereikt door duidelijke en open communicatie tussen mij en mijn teamleden. Dat dit erg gewaardeerd werd, was te merken aan de houding van de medewerkers en het feit dat zij binnen een korte periode weer met plezier kwamen werken en zelf weer met initiatieven durfden te komen.
- De bedrijfshulpverlening stond al langere tijd op een laag pitje. Door een beleidsdocument en bijbehorend bedrijfsnoodplan te schrijven dat voldeed aan de wettelijke eisen, heb ik een BHV organisatie opgezet en opgeleid.
- Kritisch analyseren van de portikosten waardoor duidelijk werd dat door de post op een andere manier te verzenden het Pensioenfonds (en daarmee haar betalende deelnemers) veel geld kon besparen.
- De afrekening van servicekosten was een (jaren)langlopend onderwerp vanwege een verschil van inzicht in de kosten. Dit had gezorgd voor een stroeve relatie met de verhuurder. Binnen een maand heb ik de facturen geanalyseerd, de knelpunten bekeken en een voorstel naar de verhuurder gedaan welk direct werd overgenomen. Hierdoor ontstond er weer een goede relatie met de verhuurder en kon dit project succesvol worden afgerond.

mei 2007 maart 2011 Facilitair Office Manager, Fox-IT te Delft

Van een eenvoudige receptie naar een professioneel facilitair meldpunt met volwaardig team waar collegas terecht konden voor onder andere hun leaseauto, cateringaanvragen, schoonmaak, uitvoering en aansturing beveiliging, kantoorartikelen, boeken van binnenlandse en buitenlandse reizen, cordineren van interne verbouwing en verhuizingen, vaste en mobiele telefonie, inkoop van facilitaire producten en diensten, leveranciersselecties en gebouwbeheer. Daarnaast was ik hoofd BHV en had ik te maken met ingewikkelde beveiligingsmaatregelen vanuit de overheid, arbeidsomstandigheden en de risico inventarisatie en evaluatie. In deze functie gaf ik leiding aan 6 medewerkers en verantwoordelijk voor een budget van 1 mln.

Behaalde resultaten:
- van eenvoudige receptie tot volwaardig, professioneel facilitair meldpunt.
- implementatie van HACCP bij cateringmedewerkers (in eigen beheer)
- opzetten van BHV organisatie door het schrijven van een nieuwe bedrijfsnoodplan, een gemotiveerd en opgeleid team bedrijfshulpverleners
- efficintere inkoop van kantoorartikelen en cateringproducten door goed voorraadbeheer (zowel fysiek als virtueel) en hierdoor kunnen achterhalen waar de problemen zat.
- sterk verbeterde zakenrelaties met (facilitaire) leveranciers

juni 2005 mei 2007 Assistent Supermarktmanager, Albert Heijn te Delft en Zoetermeer

Samen met de supermarktmanager verantwoordelijk voor het halen van financile doelstellingen, personeelsbeleid en
bezetting, de operationele aansturing, het fysieke en virtuele voorraadbeheer, bijbehorende logistiek, het oplossen van
problemen (zowel op operationeel als tactisch niveau). Tijdens verschillende verbouwing een cordinerende functies gehad. Zowel gewerkt in een heel groot (+/- 250 medewerkers) en middelgroot (+/- 150 medewerkers) filiaal.
Het vele geweld op dagelijkse basis was mij reden om weer terug te gaan naar het facilitaire werkveld.

januari 2004 april 2005 Facilitair consultant, Meelhuysen Facilitair te Utrecht

Gedetacheerd geweest bij Regiocollege in Zaandam en Vereniging Natuurmonumenten in s-Graveland voor het ondersteunen van deze organisaties die tijdelijk facilitaire kennis tot hun beschikking wilden hebben. Tevens ondersteunde functie voor de directeur, cordinator trainingen en managing consultant. Door een faillissement van Meelhuysen Facilitair is het contract helaas ontbonden.

augustus 2003 december 2003 Reclassering Nederland, arrondissement Den Haag

Implementatie van mijn eigen afstudeeronderzoek, voorbereidingen voor de daadwerkelijke verhuizing van het gedeelte van het arrondissement dat in Leiden zat.

Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN
Haagse Hogeschool, Den Haag,
Bachelor of Applied Science (B.A. Sc.), Facilitair Management, Diploma behaald
1999 2003

- Orintatiestage bij Alcatel in Rijswijk
Bij facility servicedesk voor het eerst kennis gemaakt met de praktische kant van het werkveld.
- Managementstage bij 't Lange Land ziekenhuis in Zoetermeer
20 weken durende stage op tactisch/strategisch niveau bij het facilitair bedrijf. Opdracht was het schrijven van een plan van aanpak voor het opzetten van een facilitair servicebureau binnen de organisatie. De directie is aan de slag gegaan met mijn plan en heeft een projectmedewerker aangenomen.
- Afstudeeropdracht bij Reclassering Nederland
Afstudeeropdracht op tactisch/strategisch niveau ter afronding van de opleiding facilitair management aan de Haagse Hogeschool met als probleemstelling: Hoe kunnen de medewerkers van de locatie Leiden van het arrondissement Den Haag van Stichting Reclassering Nederland na de verhuizing in augustus 2003 middels een op hen toegesneden kantoorconcept samen met Haagse medewerkers gehuisvest worden op de locatie Grote Marktstraat in Den Haag?.

Oranje Nassau College, Zoetermeer
HAVO 4+5, Diploma behaald
1997 1999

Alfrink College, Zoetermeer
HAVO 1 t/m 4
1993 1997

CURSUSSEN
2014/10 LeadersLift, FridaysOff
2014/12 Herhaling BHV, AAS Veiligheid

Pensioenfonds Horeca & Catering
2012/12 Opleiding tot Hoofd BHV, AAS Veiligheid
2012/05 Extreem Productief, MeerEffect
2012/02 Business continuity training, BCM academy
2011/12 Feedback geven en ontvangen, Schouten & Nelissen
2011/10 Introductiecursus pensioenen, SPO

Fox-IT
2011/03 Business English, Hoeve taalservices
2009/04 Oplossingsgericht onderhandelen, Schouten & Nelissen
2008/05 De 7 ondeugden van de vrouwelijke manager, Sentken
2007/09 ZAV in woningverhuur, gebreken en herstel, Vermande studiedagen

Albert Heijn
2006/02 Afspreken en aanspreken, Schouten & Nelissen
2005/11 Actief Leidinggeven, Schouten & Nelissen
2005/10 Communicatie 2, Schouten & Nelissen
2005/09 Zelfmanagement, Supportiv organisatie

Afzonderlijke cursussen
2009/02 SVH sociale hygine
2011/09 Opfriscursus Duits, Volksuniversiteit Delft
2012/12 Rock Your English Wintersession, Buffi Duberman
2013/03 Rock Your English - Spring Is In The Air Sessions, Buffi Duberman
2013/06 Rock Your English - Summer Lovin' Sessions, Buffi Duberman
2013/11 Nagelstyling met gel, MF nailcosmetics

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

KENNIS EN VAARDIGHEDEN
++++ Bedrijfshulpverlening
+++ Inkoop van facilitaire producten en diensten
++++ Optimaliseren van facilitaire team
+++ Timemanagement
+++ Onderhandelen
+++ Wagenparkbeheer
+++ Leidinggeven
+++ Budgetbeheer

TALEN
Nederlands ++++
Engels +++
Duits ++

SOFTWARE
MS office ++++
Social Media +++
WordPress +++
TOPdesk +++

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: B2/C1 niveau, ambitie om dit te ontwikkelen

Overig

INTERESSES

- Bloggen: voor mijn website
- Hardlopen: doel is om 5 km binnen 30 minuten te kunnen lopen
- Fotografie: voornamelijk op vakantie
- Reizen: geen all-inclusive resorts maar idyllische locaties zoals slapen in een hangmat in het Surinaamse oerwoud
- Nagelstyling: omdat ik letterlijk iets met (mijn) handen wilde doen
- Geocachen: soort schatzoeken op basis van GPS cordinaten, brengt je op plekken waar je normaal niet komt
- Golden Circle member van FM alumni: Sinds 2011, de stichting FM Alumni stimuleert kennisdeling tussen alumni onderling en de Academie FM. Zij zoekt daarbij nadrukkelijk de grenzen van het facilitaire gebied op zoek naar innovaties en ontwikkelingen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :