Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim- & projectmanager, coach, trainer

interim- & projectmanager, coach, trainer

Werkervaring interimmanager

Juli 2014 augustus 2014
Pilot organisatiecoaching bij Sociale Werkvoorzieningschap.
Eerste fase: analyse en definitie plan van aanpak.

Januari 2014 juli 2014
Medeorganisator van de Nacht van de mode in het Modekwartier in Arnhem.
Dit evenement verbindt o.a. mode, design en horeca met de wijk en haar bewoners.

Bartimus: november 2011 november 2013
De organisatie verzorgt wonen, dagbesteding en onderwijs voor clinten met een visuele en een verstandelijke beperking vaak in combinatie met gedragsstoornissen. Daarnaast doet de organisatie veel aan onderzoek en ontwikkeling.
2013: Teammanager Activiteiten en Vrijwilligerswerk
Verantwoordelijk voor de organisatie van vrije tijdsbesteding voor de bewoners en activiteitenbegeleiding ter ontwikkeling van extramurale clinten. De opdracht was de teams professioneler en flexibeler inzetbaar te maken. Daarnaast verantwoordelijk voor de organisatie van vrijwilligerswerk voor de hele organisatie en voor MBO (Maatschappelijk Betrokken Ondernemen) activiteiten. De inzet van professionalisering van mantelzorg voor de woonlocaties vormgegeven in een beleidsdocument en een plan van aanpak. Verantwoordelijk voor de externe contacten en lid van vele netwerkorganisaties voor vrijwilligerswerk, mantelzorg en MBO.
2011-2012: Teammanager, gaf leiding aan 7 teams, circa 45 medewerkers, die werken als begeleider van clinten op woningen. De organisatie heeft een reorganisatie achter de rug en heeft daarnaast te maken met grote bezuinigingen en de effecten van een veranderende structuur van de financiering van de zorg. De veranderingen zijn o.a. met behulp van Lean vormgegeven.
Als leidinggevende is het mijn rol geweest de veranderingen te vertalen naar de werkvloer en mee te werken aan oplossingen die realiseerbaar zijn. Daarnaast zorgen dat iedereen overeind bleef en de zorg op een goede manier voortgezet werd.

Sociale werkvoorzieningschap: april 2010 juli 2011
De organisatie heeft een groot aantal projecten ingericht rondom productontwikkeling, marktontwikkeling, leiderschap, organisatieverandering en interne verbeteringen.
Rol als facilitator, begeleiden bij het projectmatig aanpakken van de veranderingen, schrijven projectplannen etc. Vervolgens begeleiden in de uitvoering, coach (op gebied persoonlijke en professionele ontwikkeling) van projectleiders, teams en keyspelers in de organisatie. Ook inhoudelijke ondersteuning in de projecten o.m. op gebied van leiderschap, brainstormtechnieken, informatievoorziening, organisatieontwikkeling en veranderkunde. Grote ondersteunende rol in het inrichten van de communicatie rondom het hele verandertraject. Onder meer invulling geven aan medewerkers bijeenkomsten en nieuwsbrieven.

Company (directeur/eigenaar): januari 2008 heden
Interim- en programmamanagement om werkelijke verandering duurzaam in organisaties te verankeren. Executive coaching en teambegeleiding.

Hogeschool: maart 2007 juni 2009
Professionaliseren van de afdeling Staf van de ICT voorziener van de Hogeschool. D.m.v. vertaling van het unitplan naar de afdeling en individuele coaching van de stafmedewerkers. De verandering betreft een benodigde professionalisering die betere dienstverlening en informatievoorziening naar de klanten moet brengen maar ook een transparantere en beter bestuurbare organisatie. Daarin worden andere competenties van de medewerkers gevraagd zoals resultaatgerichtheid, kwaliteit, samenwerken maar ook bijvoorbeeld leervermogen.
De 2e helft van 2007 de verandering direct aangestuurd en het plan gemplementeerd. Van november 2007 tot juli 2008 is de opdracht uitgebreid met interim-management van de stafafdeling en lid van het Management Team. Vanaf juli 2008 begeleiding en coaching van een aantal medewerkers in hun functioneren en persoonlijke ontwikkeling.
ICT bedrijf: oktober 2006-2009
- Coaching van een aantal professionals in een persoonlijk ontwikkelingstraject.
- Ontwikkelen en uitvoeren van training Stakeholdermanagement.

Sociale werkvoorzieningschap: januari 2006 december 2006
In het kader van een grote organisatie- en cultuurverandering naar o.a. meer resultaatgericht werken en een grotere verantwoordelijkheid van medewerkers in het werk, is de behoefte ontstaan meer projectmatig te werken. In opdracht van de commercieel directeur het inrichten en inbedden van projectmanagement binnen het schap.
- Door middel van training van directie en managementteam in opdrachtgeverschap, het midden-kader in projectmanagement en een aantal specialisten in de rol projectmedewerker.
- Daarnaast inrichten van het projectbureau voor wat betreft ondersteuning bij beheersing van de projectportfolio, inclusief de besluitvorming over het al dan niet starten van projecten.
- Projectmanager van een aantal grote projecten (o.a. ontwikkeling en implementatie van een Clintvolgsysteem, opzetten Postbedrijf, inrichten Callcenter activiteiten) met een aantal opgeleide projectmanagers in de rol van deelprojectleider. Met als nevendoel deze medewerkers te ondersteunen en coachen naar een rol als zelfstandig projectleider.
- Coaching van projectleiders en -deelnemers op ad hoc basis..

2005 2011: Ontwikkelen en uitvoeren van Agile Project Management training.

Hogeschool IT support: januari 2004 juni 2004
Interim-manager afdeling Klantondersteuning (zie bij 2001). Teruggekeerd op dezelfde plek zoals in 2001. Continuering van de professionalisering en werven en inwerken van nieuwe manager.

Hogeschool IT support: augustus 2001 juni 2003
- Interim manager: Managen van de afdeling Klantondersteuning (1e lijnsupport op vijf verschillende faculteiten en centrale telefonische helpdesk; ca. 25 medewerkers op 6 locaties).). De afdeling is onderdeel van het nieuw gevormde Shared Service Center ICT. De afdeling inrichten, die na een reorganisatie een nieuwe structuur gekregen heeft, waarbij o.a. een managementlaag verdwenen is. Afspraken maken met klanten over dienstverlening en nieuwe vorm van gestandaardiseerd werken. Veel aandacht voor POP (persoonlijke ontwikkelingsplannen) en aandacht voor de medewerkers van de afdeling. Ontwikkeling van strategisch plan en professionalisering van de afdeling. Opdracht wordt afgerond met inwerken van de nieuw geworven manager.
- Coachen van n van de afdelingsmanagers in het herorganiseren van zijn afdeling. Ook begeleiding in het voeren van functionerings- en popgesprekken.
- Coachen van medewerkers die in een meewerkend voorman functie gestart zijn.
- Projectleider Calamiteitenplan: Het opstellen van een calamiteitenplan en het definiren van de bijbehorende activiteiten die door de afdelingen zelf uitgevoerd dienen te worden.

NIMO: december 2000 december 2005: Geven van trainingen op gebied van projectmanagement.

Getronics HR Solutions: mei 2000 oktober 2000: Professionaliseren van de afdeling Projecten op basis van Prince 2, voor wat betreft, methodiek, processen, functie-inrichting en inrichting projectbureau.

Centraal Beheer later Achmea: februari 1991 december 1999
Afdelingsmanager van Projectmanagement, van Onderhoud en Beheer van ICT systemen, van de Staf (productmanagement, kwaliteitszorg, projectmanagement en informatiemanagement). Programmamanager Invoering Euro, Projectmanager (o.a. DIV en workflow voor schadebehandeling, Management Informatie Systeem ontwerp en ontwikkeling, nieuw levensverzekeringsproduct, nieuw inhoudelijk opleidingstraject voor Schadeverzekeringen, samenvoegen callcenters van Verkoop en Beheer),Teammanager, Projectleider en Systeemontwerper

Philips Data Systems: september 1984 1990: Support en consultancy aan verkooporganisaties wereldwijd.

Opleiding interimmanager

Opleiding
1974-1981 Atheneum (diploma)
1981-1982 HTS bouwkunde HTS Zwolle
1985-1991 AMBI Systeemontwikkeling (diploma)
1989-1991 Modevakschool richting Coupeuse
1992-1995 Post HBO Bedrijfskunde - Leergang Bedrijfskunde Arnhem (diploma)
2000-2003 Modevakschool richting Modeontwerpen en tekenen (diploma)
2014 Next Level Certificering Organisatiecoaching

Cursussen/trainingen (met certificaat)
1988 Marketing I ISW
1991 Vakopleiding Functioneel Ontwerp Volmac
1992 Informatieanalyse Volmac toptraining
1994 Management training intern Centraal Beheer
1999 Inzicht in Invloed Zuidema
2001 Empowerment training Bureau Empowerment
2001 Art of empowerment David Gershon & Gail Staub
2008 Systeemdynamieken in projecten Vilaverde Consultancy B.V.

Verschillende trainingen en seminars op ICT vakgebied tot circa 1994, daarna op vakgebied lijn-, project-, en verandermanagement

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch, empatisch, organisatiesensitief, besluitvaardig, duidelijk en creatief.

Talenkennis interimmanager

engels, duits, italiaans

Overig

Lidmaatschappen
Deelnemer HR2020 Ontwerpatelier Totaalleren, resultaat is een toolkit voor het inbedden van leren in de zorg. Uiteindelijke doelstelling is bijdragen aan een meer duurzame inzetbaarheid van medewerkers. (2014-heden)
Deelnemer HR2020 Ontwerpatelier Totaaltalent, resultaat is een toolkit voor het ontwikkelen van talent in de zorg. Uiteindelijke doelstelling is bijdragen aan een meer duurzame inzetbaarheid van medewerkers. (2014)
Lid van Kenniskring Duurzame van Medewerkers (genitieerd door ministerie van SZW en Syntens.) (2012-2013).
Voorzitter van het bestuur van de wijkvereniging Molenbeke te Arnhem. (2010-2013)
Oprichter en bestuurslid van Anders! Ondernemen. (2008-2012) Vereniging van ondernemers, voornamelijk in de regio Arnhem, die streven naar het samen faciliteren van duurzame verandering in organisaties.
Bestuurder en een van de oprichters van het Empowerment Netwerk Nederland.(2005-heden) Netwerk van professionals die vanuit empowerment werken.
Lid van IPMA Nederland. (2001-2012) Deelnemer en trekker van twee werkgroepen:
o Agile (project)management: onderzoek naar hoe de agile technieken uit de software ontwikkeling kunnen worden toegepast op (project)management. En verspreiding van de opgedane kennis d.m.v. lezingen, workshops en publicaties.
o Senior Projectmanager Sociteit: lid en organisator uitwisselingsplatform tussen ervaren projectmanagers.

Publicaties:
Wie haalt er koffie? Verandering van leiderschap in projecten en organisaties.
Een businessroman rondom de ontwikkeling van persoonlijk en professioneel (project)leiderschap.
Gepubliceerd oktober 2009 ISBN/EAN 978-94-90061-03-6

Medeontwerper van Wedeo. Van ambtelijk ouderwets naar zelfbewust.
Artikel over veranderproces van Wedeo (Sociale Werkvoorzieningschap). SW journaal nr 8-9 augustus 2011.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :