Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

2010 - heden: directeur aandeelhouder adviesorganisatie zakelijke kredietverlening

Wij adviseren bedrijven op het gebied van vraagstukken aangaande bedrijfsfinancieringen, matchmaking en recoverytrajecten. De veranderende financiële markt noopt tot creativiteit, nieuwe oplossingen en -distributie. Wij doen zaken met binnen- en buitenlandse banken, verzekeraars, beleggers, lease-, factoring- en participatiemaatschappijen, informal investors en crowdfundingorganisaties.

2004 – heden: mede aandeelhouder consultancy organisatie

Het bedrijf kent meerdere activiteiten:
* Consultancy (met name richting woningcorporaties op het gebied van inrichting verkooporganisatie);
* Verkoop woningen (organisatie en de uitvoering inclusief financieel advies);
* Productontwikkeling (o.a. een gelabeld verzekeringsproduct voor Funda, een leadgenerator, grotendeels geautomatiseerde taxatiedienst voor grotere woningportefeuilles). Laatstgenoemde dienst is in een aparte B.V. ondergebracht.

2003 – 2004: commercieel manager bij landelijke hypotheek advies organisatie

Het betreft hier een franchiseorganisatie met destijds ca. 60 vestigingen (franchisenemers). Bij de franchisegever werkten ongeveer 20 personen.

Beleid gevormd en uitgevoerd op het gebied van inkoop (inclusief selectie “preferred suppliers”), het bouwen van gelabelde producten, opleidingen en diverse commerciële activiteiten (o.a. op het gebied van nieuwbouw en uitponding).

2000 – 2003: projectmanager bij een van de grootste makelaardij/assurantie/hypotheek keten

Bij de Groep waren ca. 2700 mensen werkzaam verdeeld over 125 kantoren. Voornaamste activiteiten: vastgoed, verzekeringen, hypotheken.

Verantwoordelijk voor hypotheekomzet BU Midden (Gelderland, Utrecht en Flevoland).
Vanuit landelijke groep verantwoordelijk voor landelijk beleid.
Diverse projecten geïnitieerd, geleid en geïmplementeerd (volgens SMART-principe):
* ontwikkeling en introductie gelabelde Woonlastenverzekering;
* ontwikkeling en introductie Benefitsplan;
* ontwikkeling en introductie Hypotheken-Tip-Kaart;
* introductie Consumptief Krediet bij afdeling verhuur;
* Opleiding opgezet op het gebied van zakelijke financieringen.

Verder in opdracht van hoofddirectie landelijke formule voor hypotheken geschreven dat daarna als standaard voor de organisatie gold. Bereikte efficiencyvoordelen: ca. € 1,5 mio op jaarbasis.

In 2002 heb ik in opdracht van de directies van de BU’s Midden en West een intern onderzoek binnen Vastgoedmanagement (ca. 200 mensen werkzaam) geleid. Alle knelpunten en risico’s zijn in die periode in kaart gebracht en er zijn diverse aanbevelingen gedaan. Het uiteindelijke doel was uiteraard het verbeteren van de performance van vastgoedmanagement. De aanbevelingen uit het rapport zijn door de holdingdirectie geheel overgenomen.

In 2002 / 2003 is mij gevraagd alle probleemdossiers binnen een hypotheekportefeuille van een andere dochter op te lossen. Doel: voorkomen verdere escalatie en imagoschade moederorganisatie. Alle problemen zijn in kaart gebracht waarna bij deze moederorganisatie budget is gevraagd en gekregen om zaken op te lossen. Eind 2003 is e.e.a. afgerond.

De functie vereiste mede door de structuur van het bedrijf (de kaders moesten zich nog verder ontwikkelen als gevolg van het veranderingsproces) eigenschappen als vasthoudendheid, overtuigingskracht (besluitvorming veelal op basis van consensus) en flexibiliteit.

1998 – 2000: directeur 6 bankkantoren regio Groot Amsterdam
Totaal ca 50 fte. Matige performance omgebogen naar goede performance. Werksfeer verbeterd (ziekteverzuim teruggebracht tot bijna 0) en medewerk(st)ers commercieel bewuster en actiever gemaakt. Zelfoplossend vermogen gestimuleerd. Diverse commerciële acties geïnitieerd. Alle kantoren toonden een hogere omzet, lagere kosten (en dus een hogere winst). Dit in schril contrast met de meeste kantoren binnen de organisatie toen.
Tijdens deze periode uitgebreid te maken gehad met Sales Stimulation Program (SSP). (0-meting, verbeterplan,  implementatie, evaluatie).

1996- 1998: Accountmanager bij klein advieskantoor op het gebied van zakelijke financieringen

Bij deze pas gestarte intermediair (we waren met zijn tweeën) heb ik mij voornamelijk beziggehouden met de zakelijke relaties (acquisitie, schrijven van ondernemingsplannen en kredietvoorstellen, contact onderhouden met de banken en verzekeringsmaatschappijen, verkoop van factoring, lease etc.).
Daarnaast werd ook de particuliere markt bediend (met name woninghypotheken, consumptief krediet en levensverzekeringen).
Gedurende deze periode werd mijn vader, die ondernemer was, ernstig ziek en heb ik voor de financiële afwikkeling zorg gedragen (onderhandelingen met schuldeisers, aanpakken van debiteuren, veiligstellen van een klein pensioentje, opheffen B.V.). Deze bijzonder intensieve periode heeft ruim een jaar geduurd (mijn vader overleed uiteindelijk in september 1997) en heeft – in positieve zin – het meeste bijgedragen aan mijn ontwikkeling als mens èn als manager.

1986 – 1996: Bank
Op diverse kantoren binnen regio Groot Amsterdam gewerkt. Functies: particulier adviseur en zakelijk accountmanager. Na de fusie tussen twee banken ben ik als één van de eerste medewerkers verhuisd naar de andere bank in Hoofddorp. Hier kreeg ik de opdracht eerst schoon schip te maken in een bestaande zakelijke kredietportefeuille. Toen de portefeuille eenmaal op orde was ben ik mij meer gaan toeleggen op acquisitie en het organiseren van presentaties e.d. De functie van accountmanager werd vervangen door MKB-adviseur waardoor ik meer ruimte en budget kreeg voor commerciële activiteiten. In de hoedanigheid van MKB-adviseur onderhield ik intensief contact met de lokale intermediairs alsmede de lokale winkeliersverenigingen. Verder was ik één van de initiatiefnemers van het zogenaamde “5e baan project”(het actief benaderen van agrarische bedrijven die op de nominatie stonden om te worden uitgekocht door Schiphol/Rijkswaterstaat). Dit project was succesvol.
Mijn performance gedurende deze bijna 10 jaar is door de toenmalige rayondirectie en directeur Personeelszaken beoordeeld als “zeer goed” en “uitstekend”.

Opleiding interimmanager

* Atheneum, Ecabo, alle NIBE’s
* Diverse verkoop- en managementtrainingen;
* Meerdere assessments gehad die HBO/WO-niveau
aantoonden;
* uiteraard bereid tot assessment

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

* Meer dan 10 jaar managementervaring binnen verschillende organisaties op meerdere niveaus;
*Branche: financiële dienstverlening (banken, verzekeringsmaatschappijen, tussenpersonen, franchiseorganisaties, inkooporganisaties) en vastgoed (waaronder woningcorporaties, beleggers, projectontwikkelaars, makelaars);
*Diverse projecten op het gebied van business – en productdevelopment succesvol afgerond (bij projecten gewerkt volgens SMART-principe);
*Ruime ervaring met commerciële revitalisatie ondernemingen;
*Oog voor kansen, creatief, passie voor new business, peoplemanager, sensitief voor omgeving (organisatie en mensen), pragmatisch commercieel, resultaatgericht, interessant netwerk.


Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en geschrift: goed
Engels in woord en geschrift: goed
Duits: redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :