Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Strategisch manager/directeur retail / etail / merken

Strategisch manager/directeur retail / etail / merken

Werkervaring interimmanager

Interim:
Management consultant - strategie &ecommerce
Estro groep / Instituut Pica BV (Typecursus instituut)
Periode Nov 2013 – mei 2014

Opstellen en uitvoering van strategisch herpositioneringsplan. Met name gericht op veranderingsproces van fysiek verkoopmodel naar E-commerce inclusief reorganisatie advies.
Strategisch E-commerce & marketingplan inclusief lancering nieuw platform en online tools.


BC.nl / Ondernemersplatform
Adhoc 2013-heden

• Verzorgen workshops E-commerce optimalisatie voor MKB ondernemers

Hesdo BV – Importeur consumenten elektronica
Periode augustus-september 2013

• Strategisch advies E-commerce project en veranderende markt


STL-groep / Lenco – Importeur consumenten elektronica
Periode september-oktober 2013

• Strategisch advies sales trajecten in relatie tot B2B


OVAB- ondernemersvereniging Abcoude-Baambrugge
Periode juni-augustus 2013

• Onderzoek & analyse gezamenlijk winkelportal
• Ontwerp en strategisch plan winkelportal

Retail & E-commerce professional – E-converse BV

2013-januari – heden

E-converse helpt middelgrote bedrijven en merken meer rendement te maken door geïntegreerde E-commerce oplossingen in het bedrijfsproces te implementeren, optimaliseren en beter te laten aansluiten op de behoefte van de klant.

• Strategisch management
• Concept ontwikkeling

CEO – Kamera-Express BV Clicks&Bricks niche speler CE/foto
Mei 2010- Januari 2013

Als CEO verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering van Kamera-Express BV.
Kamera-Express is in 2009 overgenomen door een investeringsmaatschappij met het doel deze toonaangevende top speler in de consumenten elektronica een internationale speler te laten worden en marktaandeel te verwerven in de thuismarkt.


Belangrijkste verantwoordelijkheden en activiteiten:

• Algehele eindverantwoordelijkheid
• Aansturing finance, marketing, E-commerce en in-verkooporganisatie (incl. sub afdelingen w.o logistiek/klantenservice)
• Creatie, optimalisatie en uitrol strategisch (en internationaal) groeiplan

Belangrijke realisaties:

• Strategische hervorming / herpositionering
• Professionalisering van de financiële organisatie
• Formuleren strategisch marketing beleid en organisatie, w/o bepaling huisstijl, communicatie strategie, online marketing, omnichannel strategie
• Professionalisering van de gehele E-commerce organisatie, w/o opbouwen van klantenservice team, content team, conversie/traffic optimalisatie
• Lancering en optimalisatie van een geheel nieuw E-commerce platform ( Intershop) en bijbehorende optimalisatie in zowel Nederland en België
• Lancering van een content platform (KE-magazine)
• Uitbouwen positionering van de fysieke vestigingen in Rotterdam en Amsterdam
• Strategisch plan en uitrol van Kamera-Express in België incl. opening van het eerste filiaal in Antwerpen


Regionaal Manager – Olympus (consumenten divisie) Benelux
Januari 2010-Mei 2010

Olympus toonaangevend merk in fotografische producten

Als regionaal manager verantwoordelijk voor de realisatie van de doelen m.b.t. omzet, rendement en marktaandeel.

Belangrijkste verantwoordelijkheden en activiteiten;

• Verantwoordelijk voor P&L, marktaandeel Olympus consumenten divisie in de Benelux regio
• Aansturing van divisies in Nederland en België (sales, marketing)
• Vertalen van markt specifieke ontwikkelingen richting Europese organisatie en vice versa
• Uitrollen, optimaliseren en realiseren van strategische sales- en marketingplannen in Benelux regio
• Pro-actief relatie- en key-account management top accounts in Benelux regio


Consumer divisie manager / country manager / regionaal manager Benelux– Olympus (consumenten divisie)

April 2003-Januari 2010

Opstarten nieuwe subsidiary voor Olympus Nederland. Gedurende 7 jarige carrière in diverse posities bijgedragen aan de positionering en groei in marktaandeel, omzet en resultaat.

Ontwikkeling Carrière pad:

- Consumer divisiemanager Nederland 2003-2007
- Consumer divisiemanager Benelux 2007-2010
- Regionaal manager Benelux 2010

Belangrijkste verantwoordelijkheden en activiteiten;

Verantwoordelijk Olympus consumenten divisie (Benelux), P&L, sales & marketing, organisatie

• Algehele verantwoordelijkheid
• Aansturing en motiveren van salesteams
• Positionering van het merk, aansturing en motiveren van het marketingteam
• Uitbouwen verkoopresultaten door optimalisatie van retail netwerk, inclusief hands-on key-accountmanagement
• Communicatie tussen Europees hoofdkantoor en landorganisatie
• Verbeteren van sales trajecten, funnel opbouw, efficiency t.a.v. accountmanager prestaties, klantbezoek frequentie en aftersales/service afdelingen
• Opstellen KPI gebaseerde rapportage tools
• ATL & BTL marketing budget planning
• QTY, budget planning en rapportage

Bijzonderheden:

2010: Regionaal manager Olympus Benelux consumenten divisie
• Executie strategische plannen op Europees niveau

2007: Samenvoeging / vorming Benelux organisatie consumenten divisie
• Reorganisatie en fusie begeleiding Olympus consumenten divisie België
• Verantwoordelijk als divisie manager Benelux

2005: Fusie Olympus medische divisie en consumenten divisie
• Samengang medische divisie en consumenten divisie
• Mede uitvoering aan integratie en veranderingsproces

2003: Opstart nieuwe subsidiary Olympus Nederland
• Recruitment van het sales en marketing team
• Opstellen en uitvoering van strategisch plan m.b.t. omzet, ROI en marktaandeel
• Bouwen van een solide distributie netwerk van retail partners



Salesmanager – Fodor Foto BV Merken Olympus/ Lexar / Velbon
Januari 2002- 2003

• Verantwoordelijk voor strategisch verkoop, distributie en marketing plan
• Uitvoering strategisch plan voor de merken Olympus, Lexar en Velbon

Product manager – Fodor Foto BV Merken Olympus / Lexar / Velbon
Oktober 2001- Januari 2002

• Product management strategie en executie
• Merk positionering en distributie strategie, w/o het openen van nieuwe distributie kanalen

Bedrijfsleider – Combifoto de Bock / Co-founder discountcamera.nl (fotodiscount.nl)
Oktober 1992-oktober 2001

• Bedrijfsleiding van een succesvol snel groeiend familiebedrijf in fotografie en verkoop van fotografische producten
• Co-founder van discountcamera.nl (jaar 1999)
• Reportage en bedrijfsfotografie (als gediplomeerd fotograaf)

Opleiding interimmanager

Management study management 2007 – 2007
Interne training/ cursus programma general management

Krauthammer Int. General Management 2004 – 2005
Opleiding management op directie niveau (certificaat)

Krauthammer Int. Sales management 2003 – 2004
Opleiding professioneel salesmanagement (certificaat)

Fotovakschool Photography 1990 – 1993
Opleiding tot beroepsfotograaf (certificaat)

MDS- MMO-C , Sales & management 1986 – 1990
Detailhandel opleiding- sales-marketing-management

MAVO-D 1982-1986
Overige:
PSS- Professional sales skills trainer 2003 – 2005
NIMA-A marketing

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategisch (commercieel gedreven) manager,senior niveau.
Ik ondersteun bedrijven op strategisch vlak, algemeen management, E-commerce en marketing. Vanuit mijn lange ervaring (+11 jaar in management posities) in B2B / B2C bij grote en middelgrote bedrijven in diverse management en directiefuncties overzie ik de gehele bedrijfsvoering. Mijn aanpak is daardoor gericht op de kern van de uitdaging. Met een hoge dosis creativiteit en pragmatische aanpak weet ik resultaten te bereiken in samenwerking met het team.

Werkgebied:
Middelgrote bedrijven, actief in retail/etail & merken, die vraagstukken hebben aangaande;
- Algehele bedrijfsstrategie (vorming/hervorming/veranderingen)
- Continuïteit
- Groeimogelijkheden/rendement

Interim ondersteuning op het gebied van:
• Commerciële strategie, E-commerce vraagstukken, marketing
• Tijdelijke vervanging management posities
• Algemeen (commercieel) management op senior niveau
• Advies aandeelhouders, directies t.a.v. continuïteit en kansen

Voordelen:
• Brede expertise in zowel B2B omgeving als B2C FMCG omgevingen
• Generalist in E-commerce, sales en management
• Pragmatische aanpak, can-do mentaliteit, creatief, hands-on
• Zeer groot netwerk in retail, E-commerce, externe bureaus, specialisten


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Zeer ervaren in werken onder hoge druk. Communicator op ieder niveau.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :