Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Lijn of projectmanager

Lijn of projectmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Maart 2013-Februari 2014; Manager ICT bij Albron Nederland B.V.

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit de afdeling informatie management , ICT operations, applicatiebeheer en -ontwikkeling.
- Leveranciers- en contractenmanagement.
- Budgetverantwoordelijk (€ 4.000.000,-)
- Stuurgroeplid van project “Reïnventing Catering”, ontwikkeling leveranciersportaal.
- Aansturing ontwikkeling Apps voor Iphone & Ipad.

In totaal leiding gegeven aan 20 FTE’s. 1000 werkplekken in beheer.

Mei 2011 – Februari 2013; Manager ICT bij Zicht, Risico- en verzekeringsadviseurs

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit de afdeling technisch beheer, functioneel applicatie beheer en servicedesk. Deze drie afdelingen worden aangestuurd door een teamcoördinator.
- Leveranciers- en contractenmanagement.
- Budgetverantwoordelijk (€ 6.000.000,-)
- Stuurgroeplid van 2 projecten inzake “Nieuwe Platform Keuze” en “Herbouw infrastructuur”.

In totaal leiding gegeven aan 25 FTE’s. 850 werkplekken in beheer.

Oktober 2009 – Mei 2011; Manager ICT & Facilities bij IAK Verzekeringen B.V.

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit de afdeling operationeel beheer en technisch applicatie beheer. Deze afdelingen worden beide aangestuurd door een afdelingsmanager. Daarnaast heeft de afdeling nog 3 consultants op het gebied van beveiliging, architectuur en infrastructuur.
- Vaststellen en uitvoeren ICT strategie waaronder opnieuw uitdenken en opzetten functioneel applicatie beheer en management informatie voor Business Units Zorg, Particuliere Schadepolissen, Bedrijven en Instellingen en Financiële Diensten.
- Budgetverantwoordelijk (€ 10.000.000,-)
- A.i. manager Functioneel Applicatiebeheer Particuliere Schadepolissen door wegvallen Business Unit Manager

In deze functie zijn volgende taken verricht op facilitair gebied:
- Leiding geven aan de afdeling Facilities. De afdeling bestaat uit 9 medewerkers en wordt aangestuurd door een teamcoördinator
- Intern en extern leveranciers- en contractbeheer (beveiliging, huishoudelijke dienst)

In totaal leiding gegeven aan 30 FTE’s. 350 werkplekken in beheer.
 

Stuurgroep lid (Senior Supplier) van
- Business Continuity Management, met subprojecten VoiP, Facilitaire uitwijk, Thin Client uitrol, centrale datacenter uitwijk.
- IDIT software Implementatie, particuliere (volmacht) schadepolispakket.

Mei 2006 – September 2009; General Manager ICT bij SMIT Nederland B.V.

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit systeem/ netwerk engineers, helpdesk medewerkers, projectmanager, applicatiebeheerders. Tevens aansturing externe “Orfini” projectmanager, consultants, etc. Functionele aansturing ICT-afdeling Kaapstad (2 FTE) en Singapore (2FTE) .
- Strategisch IT plan samenstellen en ten uitvoer brengen. Planning i.s.m. met business managers vaststellen.
- Inrichten projectmanagement. Optreden als stuurgroeplid e/o projectmanager.
- Leveranciers- en contractenmanagement.
- Security beleid vaststellen, begeleiden in- en externe audits.
- Jaarlijkse budgettering (€ 4.000.000,-) en doorbelasting vaststellen.

In totaal leiding gegeven aan 12 FTE’s. 1300 werkplekken wereldwijd in beheer.

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Orfini”. Vervangen van Oracle Financials door IFS (ERP-software)
- “N2W’. Standaardisatie ICT Infrastructuur.
- “VESCOM”. Het voorzien van 16 havenslepers van datacommunicatie.
- “LMS”. Vervangen van de zwaar verouderde magazijnapplicatie.

Mei 2001 – April 2006; Diverse management functies bij IFN Finance B.V., Rotterdam

Januari 2006 – Mei 2006; Hoofd Organisational Development & Program Management.
In deze functie worden volgende taken verricht:
- Programma management, projectmanagement
- Proces management
- Security management

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Reorganisatie IFN Finance B.V.” Van het maken van aanpassingen in systemen tot de daadwerkelijk fysieke verhuizing en inrichting van het pand.
- “Structured Finance” Verantwoordelijk voor de ICT en facilitaire activiteiten in dit project om een nieuw product in de markt te zetten.

 
September 2004 – December 2005; Manager Credit Desk & Business Support
In het kader van Management Development en mede op eigen verzoek ingestapt in een functie in de business om mezelf breder te ontwikkelen.
In deze functie worden volgende taken verricht:
- Directe leiding geven aan 4 krediet specialisten. Deze stellen voor (mogelijke) nieuwe klanten de kredietvoorstellen samen op basis van gegevens aangeleverd door New Business Managers. Daarnaast maken zij revisievoorstellen op basis van gegevens aangeleverd door relatiemanagers.
- Indirect (via een teamcoördinator) leiding geven aan de afdeling business Support bestaande uit 3 administratieve ondersteuners en 5 commercieel ondersteuners
- Zitting nemen in de Krediet Commissie voor het beoordelen van de kredietvoorstellen.
- Zitting nemen in het Wijzigingsbeheerorgaan, alwaar gebruikerswensen (wijzigingen) voor applicaties beoordeelt en geprioriteerd worden.
- Starten, leiden en begeleiden van een optimalisatieproces (in projectvorm) voor de afdeling. Initiëren, begeleiden en afronden van korte en lange termijn efficiency verbeteringsacties.
- Gesprekken initiëren en leiden tussen medewerkers van Credit Desk en New Business e/o relatiemanagers.
- Voeren van functioneringsgesprekken, samenstellen van Persoonlijke Performance Contracten, leiden van werkoverleg.
- Zijdelings ondersteuning geven aan het nieuwe hoofd ICT

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Business Continuity Management”. Van Business Impact Analyse tot uiteindelijke uitwijktest.
- “Kantooruitkeringen”. Het automatiseren van het toewijzen van provisies aan ABN-AMRO kantoren.
- “Contractsbeëindiging “ Na het beëindigen van het contract met een klant het correct afwikkelen in systemen en procedures.




 

Mei 2001 – Augustus; 2004 Manager ICT en Facilities
In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT. De afdeling bestaat uit 3 secties; Helpdesk & Operations (6 medewerkers), Development & Support (7 medewerkers) en het Projectbureau (1 medewerker), waarbij Helpdesk & Operations wordt aangestuurd door een teamcoördinator. Het opleidingsniveau van de medewerkers varieert van MBO+ tot academische scholing
- Opzetten, begeleiden en bewaken van de voortgang van ICT-ontwikkelprojecten binnen de eigen afdeling en bijbehorende resourceplanning
- Ontwikkelen en begeleiden van de ICT-beheerprocessen met behulp van Topdesk
- Opzetten van een projectbureau, implementatie van projectmanagementmethodiek Prince2 binnen de gehele organisatie.
- Leveranciersmanagement
- Fungeren als intern relatiemanager om de samenwerking tussen ICT- en gebruikersorganisatie te bevorderen en te verbeteren
- Schrijven van beleidsmatige notities betreffende ICT of bedrijfsgerelateerde zaken
- Opstellen en bewaken van het budget van de ICT/ Facilities afdeling. Intensief samenwerken met de interne controller om tevens het bedrijfsbrede budget samen te stellen. Controleren en accorderen van facturenstroom
- Leiden van werkoverleg aan de medewerkers van de afdeling en het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken. Het houden van tweewekelijkse bilateralen met de medewerkers
- Aansturen en begeleiden van externe inhuurkrachten
- Voeren van sollicitatiegesprekken, begeleiden van stagiaires

In deze functie zijn volgende taken verricht op facilitair gebied:
- Leiding geven aan de afdeling Facilities. De afdeling bestaat uit 6 medewerkers en wordt aangestuurd door een teamcoördinator
- Intern en extern leveranciers- en contractbeheer (beveiliging, huishoudelijke dienst)
- Aansturen teamcoördinator Facilities en senior AO-medewerker (Administratieve Organisatie)
- Autorisatiemanagement voor de diverse bedrijfsapplicaties
- Schrijven van notities voor het MT betreffende investeringen

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Windows”. Vervangen van de Novell/ MS-Mail/W98 kantoorautomatisering door nieuwe hard- en software.
- “Lion”. Vervangen van het verouderde core systeem BFS (Basis Factoring Systeem) door een op Windows gebaseerd platform.
- “Unix/ Oracle upgrade”. Vervangen van de versnipperde en verouderde HP-Unix/ Oracle omgeving.
- “Telefooncentrale”. Vervangen van de telefooncentrale.
- “MKB-factoring”. Verantwoordelijk voor wat betreft het IT-gedeelte voor het in de markt zetten van een nieuw product.

Nevenfuncties bij IFN Finance
- Voorzitter van de L.U.G.
- Lid van het Legal- en EDP-committee van de International Factoring Group.
- Lid van het internationale IFN-group ICT comittee.

Juni 2000 - Mei 2001; Infrastructuur Manager bij Trios, IT Management & Consultancy, Waddinxveen

Via Trios gedetacheerd bij volgende klanten met volgende opdrachten;

Februari 2001- Mei 2001 bij Welzorg N.V. te Amsterdam; interim management van de afdeling Applicatiebeheer en - ontwikkeling

December 2000 - Januari 2001 bij Trios te Waddinxveen; managen en voorbereiden van de beurs ICT@Work, waar Trios als hoofdsponsor optrad

Juni 2000 - November 2000 bij ING. Vastgoed te Den Haag; implementatie Intranet en Internet met behulp van Tridion Dialog Server

April 1997 - Juni 2000; Sectiemanager Infrastructuur Netwerken bij DIV (IT-outsourcer in de gezondheidszorg), Tilburg

1998-2000 Nevenfuncties bij CCO Informatica opleidingen
Cursusleider (avonduren) Praktijk Diploma Informatica basismodules
Cursusleider Windows NT 4.0

Maart 1994 - Maart 1997; European Support desk technician/ PC-technician /Network administrator bij Nike, Laakdal, België

November 1991 - Februari 1994; Servicedesk medewerker bij Ericsson Telecommunicatie B.V., Rijen

Februari 1990 - Oktober 1991; Computer operator en PC-begeleider bij Kwantum Nederland B.V., Tilburg

Opleiding interimmanager

Opleidingen afgesloten met een diploma:

- Bedrijfskundig Informatica Ing. (1998-2000), Hogeschool Enschede
- Volledig AMBI diploma (HX-Lijn) (1992-1996), CCO en zelfstudie
- P.D.I-1 en P.D.I.-2 (1989-1991), CCO en zelfstudie
- Lerarenopleiding Duits/ Aardrijkskunde(1985-1988), Mollerinstituut (alleen propedeuse)
- HAVO (1979-1984), Onze Lieve Vrouwe Lyceum

Cursussen afgesloten met een certificaat:

Management cursussen:
- SMIT Leadership Development course, Erasmus Universiteit (2007)
- ISES International, Projectmanagement voor project- en teamleiders (2000)
- Krauthammer, Verandering, een stap vooruit (1998-1999)
- Van den Broek, Leiding geven voor het middenkader (1997)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karaktereigenschappen:

- Resultaatgericht
- Hands-on, pragmatisch
- Vaardig in het schakelen van operationeel naar strategisch, van directief naar coachend
- Taak- én mensgericht leidinggevende
- Gedreven, enthousiast
- Pikt snel zaken op, doorziet snel bedrijfsprocessen
- Doorzetter
- Positieve kijk op het leven
- Sociaal en communicatief vaardig, netwerker


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: vloeiend
Duits: Goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :