Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager/programmamanager

interim-manager/programmamanager

Werkervaring interimmanager

2013/Pergamijn/programmamanager:
Voor de uitvoering van het jaarplan is een programma opzet gemaakt. Vervolgens het MT ondersteund in de rol van programmamanager om het jaarplan tot uitvoering te brengen.

2012+2013/Pergamijn/projectmanager
Alle primaire processen zijn ontworpen en beschreven. De TVB’s (taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden) zijn bepaald en is een performance-model ontwikkeld. Vervolgens heeft de implementatie plaats gevonden.

2011+2012/Dichterbij/interim-manager
Ontwikkelen van het strategisch medewerkersbeleid alsmede het opzetten van een nieuwe afdeling Medewerkersbeleid en Organisatieontwikkeling. Daarnaast het ontwerpen van een op cliënt gericht intakeproces.

2010+2011/Menzis/informatiemanager
Het ontwikkelde informatiebeleid is geconcretiseerd in een operationele projectenkalender. Daarnaast is het proces voor projectuitvoering ontwikkeld en verder gestandaardiseerd.

2010/Dichterbij/organisatieadviseur
Raad van Bestuur geadviseerd over de wijze van invulling van een vacature die was ontstaan na het vertrek van een regiodirecteur.

2009+2010/ACC-Heerlen/projectmanager
Het project, Business Excellence, heeft als doelstelling de performance van de totale organisatie te verbeteren. Hiervoor zijn de processen herontworpen, zijn de TVB’s (taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden) bepaald en is een performance-model ontwikkeld. Vervolgens heeft de implementatie plaats gevonden.

2008/UVIT/programmamanager
Verantwoordelijk voor het testen binnen het programma PRISMA wat de invoering verzorgde van een backofficesysteem voor de gefuseerde zorgverzekeraars. De testorganisatie functioneerde ondermaats. Gevraagd werd orde op zaken te stellen zodat alsnog op een verantwoorde wijze getest zou worden.

2008/UVIT/projectmanager
Vooruitlopend op een definitieve geïntegreerde functioneel beheerorganisatie na de fusie was snel een tijdelijke organisatie nodig. Hierbij is een tijdelijke werkende beheerorganisatie FBOG (functionele beheerorganisatie gezondheid) opgeleverd gebaseerd op het BISL-framework.

2007/UVIT/consultant
Doel was de opzet van het PRISMA programma vast te stellen. Het PRISMA-programma voorzag in de invoering van een backofficesysteem voor alle gefuseerde zorgverzekeraars. Op basis van kennis en ervaring met het PINPAS-programma dat de invoering van datzelfde backofficesysteem verzorgde voor één van de fusiepartners.

2007/VGZ/consultant
Om de kwaliteit van de bedrijfsvoering te verbeteren is gestart met een audit gebaseerd op het INK-managementmodel. Hierbij is met name gefocust op de processen. Aan de hand van de auditresultaten is een verbeterprogramma opgesteld.

2007/VGZ/programmamanager
Het programma 3P (project procesverbetering afdeling POB) voorzag erin dat de werkwijze van de functioneel beheerorganisatie zou worden gestoeld op het BISL-framework. Per proces is er een projectgroep gevormd bestaande uit medewerkers uit de afdelingen die het nieuwe proces hebben vormgegeven.

2006/VGZ/projectmanager
De aansluiting tussen front- en backoffice liet te wensen over. Samen met de directeuren Commerciële Zaken en Polisadministratie is een projectgroep gevormd. De knelpunten zijn in kaart gebracht. Vervolgens zijn oplossingen bedacht en geïmplementeerd. Naast een verbeterde werkwijze is meer begrip voor elkaars processen ontstaan

2005/VGZ/lid programmabestuur
Het programma PINPAS voorzag tegelijkertijd in de invoering van een nieuw backoffice systeem voor VGZ (OOZ) en de invoering van de standaardverzekering. De resultaten van het programma moesten in beheer genomen worden door de nieuwe functioneel beheerafdeling. Ook de releases van het nieuwe backofficesysteem moesten ‘in de lucht’ worden gebracht.

2004+2005/VGZ/projectmanager
De directie van VGZ had behoefte aan een geïntegreerde functioneel beheerorganisatie die professioneel tegenwicht kon bieden aan de ICT-afdeling. Het project NBO (nieuwe beheerorganisatie) heeft de contouren van de nieuwe afdeling geschetst en heeft vervolgens de implementatie voorbereid.

2003/VGZ/lid programmabestuur
De Raad van Bestuur wilde een nieuwe backoffice inrichten. Gekozen werd voor een geheel nieuw concept (Generieke BackOffice). In dit nieuwe concept was plaats voor een nieuwe (management)cultuur en nieuw ingerichte processen gebaseerd op een nieuwe informatiearchitectuur. Programma is voortijdig beëindigd.

2002/VGZ/programmamanager
Het programma KiB (Kwaliteit in Beweging) faciliteerde projecten om de processen te verbeteren. Doel was de primaire processen op het niveau van proceskwaliteit (INK) te verkrijgen.

2000-2001/VGZ/programmamanager
Na de voorbereidingen in 1999 is de invoering van de €uro concernbreed opgepakt. Hierbij is met behulp een nieuwe wijze van programmamanagement de invoering van de €uro ingevoerd bij VGZ.

Opleiding interimmanager

* Post-master Strategische innovatie in cure en care bij ABK/Radboud universiteit Nijmegen
* Summerschool programmamanagement bij Phaos
* MBA bij IBO/AOG (verbonden aan de Rijksuniversiteit van Groningen)
* Organisatie Adviseur (inclusief bedrijfskundige modules) bij IBO/slot Zeist
* Certificaten personeelsbeleid, operationeel management, ondernemerskunde en inkoopmanagement aan de Open Universiteit
* AMBI (volledig diploma) bij het EIT
* Marketing manager (Nima B) bij het ISW
* HEAO-bedrijfseconomie bij het IHBO te Eindhoven (nu Fontys)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

EXPERTISE
* Organisatie ontwikkeling en verandermanagement:
Ik heb ruime ervaring met het herinrichten van organisaties. Vanuit verschillende functies heb ik organisatie-ontwikkelingsprojecten uitgevoerd. Hierbij combineer ik een aanpak vanuit systeemdenken met een aanpak vanuit de menskant. Doel is afdelingen te hergroeperen waarbij de medewerkers een positieve grondhouding aannemen bij de start van de nieuwe organisatie, zonder dat dit ten koste gaat van de doelstelling tot hergroepering. Meestal ligt er een effectiviteit of efficiency doelstelling ten grondslag van de hergroepering.

* Procesmanagement:
Het efficiënt en effectief inrichten van processen is de basis voor een kwalitatieve en klantgerichte bedrijfsvoering. De beschrijving van de administratieve organisatie is het transparant maken hoe een organisatie is ingericht. Procesmanagement gaat verder. Het is een manier van denken en doen om heel bewust te zijn bij veranderingen, maar is ook de basis om continu te verbeteren.
Ik heb diverse procesverbeteringsprojecten uitgevoerd. Deze projecten kunnen alleen succesvol uitgevoerd worden als het management zich de basisgedachte van procesmanagement eigen maakt.

* Informatie-management en Functioneel beheer:
Ik heb ook een ruime ervaring op het grensvlak van ICT en business. Op dit grensvlak beweegt zich informatiemanagement en functioneel beheer. Ik heb zelf zo’n organisatie ingericht en succesvol geleid. Bij de inrichting heb ik gebruik gemaakt van het BISL-framework. BISL is gebaseerd op best practices. Dit framework is vergelijkbaar met het bekende ITIL framework, dat toegepast wordt voor de inrichting van een IT-organisatie.

* Project- en programma-management:
Regelmatig treed ik op in de rol van project- of programmamanager. Daarbij ben ik eindverantwoordelijk voor het projectresultaat, binnen tijd, geld en kwaliteitseisen. Ik opereer bij voorkeur op het grensvlak van gebruikersorganisatie, management en projectteam. Hierbij breng ik evenwicht aan tussen enerzijds het going concern belang en anderzijds het projectbelang.
Ik besteed veel aandacht aan een goede sfeer binnen het projectteam en bewaak de op te leveren resultaten nauwgezet. Collegiale toetsing is daarbij een belangrijke kwaliteitsbevorderende factor.

* INK-management-model:
Ik ben goed bekend met het INK-managementmodel. Ik pas het toe voor verbeteringstrajecten. Ook heb ik ervaring als INK-auditor. Daarnaast gebruik ik het model als algemeen management-framework. De kracht van het model zit o.a. in de outputsturing waar het model vanuit gaat, de Rijnlandse gedachte met verschillende stakeholders en het uitgangspunt van continu verbeteren.

* Bestuurlijke informatie-systemen:
Ik ben vertrouwd met de ontwikkeling en implementatie van bestuurlijke informatiesystemen. In diverse projecten ben ik betrokken geweest, dikwijls in de rol van project- of programmamanager. Het betrof zowel zelf ontwikkelde als aangekochte systemen. Conversies vormen dikwijls de basis voor de implementie. Ook daar heb ik ruime ervaring mee. Ik beschouw mijzelf niet als IT-specialist. De basis voor informatiesystemen is de behoefte vanuit de business.


Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

Ik ben analytische sterk en kan goed plannen en organiseren van de activiteiten die tot het resultaat moeten leiden. Communiceren gaat mij makkelijk af; zowel met medewerkers, middle management en directie of raad van bestuur. Ik heb een zeer ruime ervaring met vraagstukken over organisatie-ontwikkeling en bestuurlijke informatievoorziening. Ik overzie snel complexe organisatorische vraagstukken en heb aandacht voor de onderlinge afhankelijkheden in de besturing bij grote organisaties. Daarbij stel ik mijzelf onafhankelijk en objectief op.
Kenmerken: doelgericht, vasthoudend, overzicht, analytisch, beweegt soepel in alle lagen van de organisatie.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :